Gå til innhold

Mye hat fra sosialister mot høyre


Gjest Walden

Anbefalte innlegg

 

Jeg synes også at terskelen i samfunnet er lav for å henge ut og latterliggjøre tilhengere av høyresiden. FRPere en "dumme", mens Høyre-velgere er "gjerrige, gamle menn". Ingen av disse stereotypene stemmer for folk som jeg kjenner. Lurer forresten på hva gjennomsnittlig IQ blandt AP-velgere er sammenlignet med Høyre-velgere. Eller SV kontra FRP. Jeg har en mistanke om at høyresiden vil komme best ut hvis det gjøres en slik sammenlikning, (uten at noen av velgerne skal henges ut på grunn av gjennomsnittet). 

Anonymous poster hash: cc035...5cc

 

I den store IQ testen på NRK gjorde i hvert fall FrPere det dårligst.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3085855.html

 

 

Anonymous poster hash: 9ec0b...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye hat fra sosialistene?

har du ikke lagt merke til de høyrevridde her på forumet? Er det noen som sprer mye hat her så er det dem :P

Skrev han iten et eneste eksempel...

Kan du komme med en eneste prominent venstreorientert politiker hvor folk har tatt til gatene i store mengder for å hetse dem og glede seg over at de har dødd slik som når Margaret Thatcher døde?

Jeg har aldri sett noen så hatefulle demonstrasjoner fra høyresiden noen gang.

Anonymous poster hash: b219d...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev han iten et eneste eksempel...

Kan du komme med en eneste prominent venstreorientert politiker hvor folk har tatt til gatene i store mengder for å hetse dem og glede seg over at de har dødd slik som når Margaret Thatcher døde?

Jeg har aldri sett noen så hatefulle demonstrasjoner fra høyresiden noen gang.

Anonymous poster hash: b219d...5ec

La oss telle liv for liv. Hvor mange har venstreorienterte drept og hvor mange har høyreorienterte drept.

Anonymous poster hash: 9ec0b...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg burde det. Jeg får åpenbart ikke mye ut av å prate med deg i hvert fall :)

Nei, jeg er ikke psykiater, men du kan ikke få eventuell hjelp over internett heller. Hadde det gått, kunne min kjæreste som er psykiater skrevet litt med deg, men det er dessverre ikke slik det fungerer. Du må nok snakke med noen i virkeligheten. 

Anonymous poster hash: d5cd6...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mye hat fra dere "vanlige" mot oss som er litt mer til høyre? 

 

Bare fordi man f.eks stiller spørsmålstegn ved dagens skattesystem, eller er ærlig om at man liker penger, så betyr det automatisk at man er et dårlig ondt menneske som fortjener å mobbes, hates og slenges dritt til? 

 

Jeg har lagt merke til dette passiv agressive, og ofte bare rent ut agressive, hatet fra anonyme brukere med en gang feminisme, likestilling, politikk og innvandring diskuteres. Hvorfor går det ikke an å holde seg rolig og rasjonell? Hvorfor vekkes det så sterke følelser hos dere?

 

Jeg tipper nesten at majoriteten av svarene jeg vil få her er av mobbete og hersketknisk art. 

Jeg som venstrevendt, opplever mere hat fra høyrevingen enn hva jeg har mot dere. Jeg blir kalt skitten osv bare fordi jeg liker å gå i en vid bukse og stor genser.

Vi hadde mye penger og jeg har drevet med "rikmannssport" så jeg definerer ikke høyre og venstre ut fra penger, det er helt greit å like penger! :) Jeg er ganske sikker på at de som er fattige blir mobbet mer pga dette (fattige kår, stygge klær, ikke kulest telefon, får ikke vært med på status festene osv) enn at rike blir mobbet pga dems lommebok. Jeg har opplevd å gå i bogstadveien i "bohem klær" og fått slengt "skitne hippie" etter meg fordi jeg ikke går i merkeklær, og nektet inn på utesteder fordi jeg ikke går i utrigning med bling på toppen min, en gang ble jeg også nektet inn fordi jeg hadde "uaksepterte sko", som var helt vanlige sko og når jeg spurte hvorfor så sa de at "det er åpenbart ingen merkesko".

For meg er det mere hvordan moral man har, ikke hvordan man kler seg eller hvor mye penger man har som kan dømme folk. Jeg syntes at de som er høyrepolitiske har en umoral ved å fronte den tanken om nettopp det du nevner, skattesystemet, og "mer skal ha mer", når det er så mange fattige som trenger mer. Ingen TRENGER 200 millioner, men har man det så er det jo DIGG, men det er urettferdig at noen som har 200 millioner skal skatte like mye, eller mindre, enn de som har 200 tusen. Mange sier "vi har jobbet hardt og fortjener det", men ærlig talt ingen 25 åring har jobbet så hardt så den fortjener 200 millioner, når en 50 åring som har jobbet enda hardere fortsatt sliter med å få mat på bordet til hele familien og aldri får råd til ferie. Jeg har aldri forstått rettferdigheten og fornuften i det, så prøv gjerne å forklare meg du.

Ved forrige valg stod jeg lenge å pratet med et par høyrevridde partier, noen kjente, noen mindre kjente. Jeg har et familiemedlem som er trygdet, og saken denne ene høyreboden frontet var å avskaffe trygdesystemet. Vi hadde en rasjonell samtale om hva de så for seg som alternativer, og innrømte at de faktisk ikke hadde tenkt over det. Han sa at Joda, alle kan jobbe litt, en som sitter i rullestol kan bruke hendene på pc, en som har angst kan jobbe solo på en avdeling osv, og jeg var jo helt enig i det . Men det er jo ingn arbeidsgivere som finner arbeidskraft i noen som kanskje bare klarer å plotte inn 10 navn på pcen på en dag, når en annen frisk medarbeider hadde klart 800. Man blir ikke ansatt når man ikke kan yte fullt. Så kom spørsmålet om hva med de som overhodet ikke kan jobbe, som bare ligger i en seng resten av livet? Jo de har vel opparbeidet seg noen penger å leve på eller får låne fra familen sin. Nei alle er jo ikke så heldige så de har rike familiemedlemmer. Altså jeg er hverken venstrevridd eller høyrevridd selv for finner ikke mening i noe av det, det er mye på høyresiden jeg har sansen for, men dette med skatt og trygdesystem finnes ikke fornuftig eller rettferdig i det hele tatt i mine øyne.. Allikevel så går jeg ikke å hater og dømmer høyrevendte eller "rikinger" fordet, men merker GODT at hvis jeg har en utenlandsk venn er det mange som ser ned på meg eller hvis jeg ikke går å viser hvor rik jeg er i klærne mine så blir jeg også mobbet og hetset ja nesten jagd vekk.

Anonymous poster hash: 46dd5...7b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walden, nå leste jeg gjennom den besynderlige skatt- og fittetråden din, og du går temmelig langt i å kalle alle som er uenige med deg eller ikke godtar det noe originale utgangspunktet ditt for evneveike og umoralske. Det er vanskelig å ta deg alvorlig når du benytter deg av nettopp den retorikken du mener andre burde holde seg for gode til å bruke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så mye hat fra dere "vanlige" mot oss som er litt mer til høyre? 

 

Bare fordi man f.eks stiller spørsmålstegn ved dagens skattesystem, eller er ærlig om at man liker penger, så betyr det automatisk at man er et dårlig ondt menneske som fortjener å mobbes, hates og slenges dritt til? 

 

Jeg har lagt merke til dette passiv agressive, og ofte bare rent ut agressive, hatet fra anonyme brukere med en gang feminisme, likestilling, politikk og innvandring diskuteres. Hvorfor går det ikke an å holde seg rolig og rasjonell? Hvorfor vekkes det så sterke følelser hos dere?

 

Jeg tipper nesten at majoriteten av svarene jeg vil få her er av mobbete og hersketknisk art.

  

Det handler nok mer om den ureflekterte, småpubertale metoden du bruker for å presentere lite gjennomtenkte problemstillinger av provokativ art.

Hvis du begynner med å la være å kalle alle som er uenige med deg for sosialister, så kanskje du langsomt kan integreres i resten av samfunnet.

Walden, nå leste jeg gjennom den besynderlige skatt- og fittetråden din, og du går temmelig langt i å kalle alle som er uenige med deg eller ikke godtar det noe originale utgangspunktet ditt for evneveike og umoralske. Det er vanskelig å ta deg alvorlig når du benytter deg av nettopp den retorikken du mener andre burde holde seg for gode til å bruke.

Nettopp!

Anonymous poster hash: 5a0be...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange på venstresiden (ikke alle) er vant til å diskutere i flokk, en slags flokkmentalitet, som lager en egen sannhet fordi de tror på det. Det er om å gjøre være mest "god" og angripe på person når noen har en annen mening enn dem selv.

 

Mistenker at mangel på argumentasjonsevne og dårlig diskusjonsteknikk har noe med å gjøre at man som regel slipper unna i det virkelig liv, da man holder seg på en politisk korrekt linje. Når man da setter seg ned på forum som dette, så skranter det litt.

 

Gjelder selvsagt ikke alle, men en del. Det kommer også fra begge sider, men ved å være på høyresiden er man allerede vant til å gå mot strømmen å tenke alternativt og kritisk til ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange på venstresiden (ikke alle) er vant til å diskutere i flokk, en slags flokkmentalitet, som lager en egen sannhet fordi de tror på det. Det er om å gjøre være mest "god" og angripe på person når noen har en annen mening enn dem selv.

 

Mistenker at mangel på argumentasjonsevne og dårlig diskusjonsteknikk har noe med å gjøre at man som regel slipper unna i det virkelig liv, da man holder seg på en politisk korrekt linje. Når man da setter seg ned på forum som dette, så skranter det litt.

 

Gjelder selvsagt ikke alle, men en del. Det kommer også fra begge sider, men ved å være på høyresiden er man allerede vant til å gå mot strømmen å tenke alternativt og kritisk til ting.

Dette er bare synsing. Det er mye ytre høyre-saueflokker som reker omkring.

Anonymous poster hash: 5a0be...df3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

La oss telle liv for liv. Hvor mange har venstreorienterte drept og hvor mange har høyreorienterte drept.

Anonymous poster hash: 9ec0b...815

 

 

Stalin, Mao, Kim Jung, Røde Khmer, osv. 

Kina, Sovjet, Vietnam, Øst Tyskland, Bulgaria, Nord Korea, Romania, osv.

 

Venstresiden leder nok STORT, STORT der ja...

 

Mange mange millioner.

Anonymous poster hash: b219d...5ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg som venstrevendt, opplever mere hat fra høyrevingen enn hva jeg har mot dere. 

Anonymous poster hash: 46dd5...7b5

 

 

Som sagt jeg har ikke sett ET ENESTE tilfelle av en venstrepolitiker som er blitt hetset slik at folk og mainstream media ved sin død:

https://www.youtube.com/watch?v=lYGPY6AeegE

https://www.youtube.com/watch?v=E02SswGxeSM

 

Slik disqusting urespektabel oppførsel har jeg ALDRI sett i nærheten av en gang fra høyresiden NOEN SINNE. Vil ikke kalle disse krypene mennesker en gang, så gjennomgående ondskapsfulle som man må være for å oppføre seg slik.

Anonymous poster hash: b219d...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Jeg gidder ikke å finne frem og linke til tråder. Men jeg synes bare de høyrevridde her på forumet er lite hyggelige og sprer mye hat. Hisser seg fort opp osv. 

 

Jeg har ikke sagt at det er hatefullt å mene noe av det du lister opp. skjønner ikke hvorfor du spør om det?

Men det jeg synes er hatefullt er at mange høyrevridde vil fjerne velferdsstaten og ikke hjelpe de svake i samfunnet. Men det er bare min mening

 

Men da er vi jo prinsippiellt uenige bare. Er jeg ond fordi jeg ikke ønsker velferdsstaten slik den er i dag? Du mener jo det..

Som sagt. Om du har en narkoman bror, og du fortsetter gi ham heroin..er du da god mot ham? Eller er det bedre om du enabler ham og gir ham ansvar og gjør ham frisk. Man har sett at dersom man stiller krav til narkomane, setter dem på en gård og gir dem ansvar, så blir de ofte rusfrie. Se TED-talk om avhengighet. 

 

Samme med velferdsstaten. Vi ser at snart 40% står utenfor arbeidslivet...er vi virkelig SÅ syke? Eller disabler velferdsstaten oss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

 

Nei, jeg er ikke psykiater, men du kan ikke få eventuell hjelp over internett heller. Hadde det gått, kunne min kjæreste som er psykiater skrevet litt med deg, men det er dessverre ikke slik det fungerer. Du må nok snakke med noen i virkeligheten. 

Anonymous poster hash: d5cd6...342

 

 

Huff..Dette var pinlige hersketeknikker :)

 

Ironisk at mannen din har funnet ei som liker gjøre narr av og mobbe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I den store IQ testen på NRK gjorde i hvert fall FrPere det dårligst.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3085855.html

 

 

Anonymous poster hash: 9ec0b...815

 

Denne testen er fra 2009. I dag er FrP et mye større parti enn den gang, mens SV er under sperregrensa. Jeg tror tallene ville være anderledes om testen ble gjort i dag. 

Anonymous poster hash: cc035...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi jo prinsippiellt uenige bare. Er jeg ond fordi jeg ikke ønsker velferdsstaten slik den er i dag? Du mener jo det..

Som sagt. Om du har en narkoman bror, og du fortsetter gi ham heroin..er du da god mot ham? Eller er det bedre om du enabler ham og gir ham ansvar og gjør ham frisk. Man har sett at dersom man stiller krav til narkomane, setter dem på en gård og gir dem ansvar, så blir de ofte rusfrie. Se TED-talk om avhengighet. 

 

Samme med velferdsstaten. Vi ser at snart 40% står utenfor arbeidslivet...er vi virkelig SÅ syke? Eller disabler velferdsstaten oss?

 

Jeg leste noe om hvordan Danmark har lagt om velferdsytelsene litt når det kommer til dette med arbeidsledighet. Før var det slik at man kunne gå i 5 år på ytelser, magisk nok så fikk folk jobb etter disse 5 årene. Så reduserte de til 4 år, hva skjedde? Jo folk fikk jobb etter 4 år. Nå er de nede i 2 år og folk får seg jobb etter 2 år. Merkelig det der. 

Velferdsstaten gjør folk passive å det er skadelig for samfunnet. For all del, jeg kan gå god for litt velferdsordninger på dette området, men ikke slik som i dag. Det må være mer krav om jobb. Å ha et sikkerhetsnett når man mister jobben koster ikke allverdens, men det er klart når folk kan gå årevis uten jobb med velferdsytelser så blir det kostbart. 

 

Som jeg ser du har nevnt, så går jo USA i motsatt retning av Europa nå. Hvor de øker disse velferdsytelsene. Europa innser at dette har feilet og de går nå tilbake. Flere og flere land i Europa erkjenner at velferdsstaten slik vi kjenner den, ikke er bærekraftig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at venstresiden florerer med sine angrep allerede ja. Kommer med slike påstander som "usakelig" bare fordi de ikke liker at Walden har markert seg på høyresiden. Jeg er sikker på at hvis han hadde vært like useriøs og full av personangrep som Mann 42, som virkelig er usakelig og slenger dritt til alle som skriver noe som helst til forsvar for høyresiden, så ville dere ha applaudert. Så det handler ikke om hva som er blitt skrevet, det handler om hvor i politikken dere oppfatter at en bruker står. Nå står Walden tilfeldigvis på demokratiets og frihetens side, da blir mange av dere sure og tyr til personangrep. Hvorfor? Hva er det som gjør at dere føler dere har rett til å angripe noen for deres politiske meninger? Det blir jo bare til at ingen tar dere seriøst, annet enn dere selv. 



Anonymous poster hash: 8b89a...17f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg ser at venstresiden florerer med sine angrep allerede ja. Kommer med slike påstander som "usakelig" bare fordi de ikke liker at Walden har markert seg på høyresiden. Jeg er sikker på at hvis han hadde vært like useriøs og full av personangrep som Mann 42, som virkelig er usakelig og slenger dritt til alle som skriver noe som helst til forsvar for høyresiden, så ville dere ha applaudert. Så det handler ikke om hva som er blitt skrevet, det handler om hvor i politikken dere oppfatter at en bruker står. Nå står Walden tilfeldigvis på demokratiets og frihetens side, da blir mange av dere sure og tyr til personangrep. Hvorfor? Hva er det som gjør at dere føler dere har rett til å angripe noen for deres politiske meninger? Det blir jo bare til at ingen tar dere seriøst, annet enn dere selv. 

Anonymous poster hash: 8b89a...17f

 

Mann42 har den leie uvanen at han konfronterer folk med fakta. Det hører selvsagt ikke hjemme i en saklig diskusjon. Når Walden derimot automatisk tar for gitt at alle som er uenige med ham i skattespørsmålet er sosialister, er grunnlaget lagt for en fruktbar debatt. Når han i tillegg kommer trekkende med Stalin og Pol Pot ("reductio ad Stalinum"), er vi over i en variant av det som kalles "hitling". Erna er sikkert begeistret for den sammenligningen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi jo prinsippiellt uenige bare. Er jeg ond fordi jeg ikke ønsker velferdsstaten slik den er i dag? Du mener jo det..

Som sagt. Om du har en narkoman bror, og du fortsetter gi ham heroin..er du da god mot ham? Eller er det bedre om du enabler ham og gir ham ansvar og gjør ham frisk. Man har sett at dersom man stiller krav til narkomane, setter dem på en gård og gir dem ansvar, så blir de ofte rusfrie. Se TED-talk om avhengighet. 

 

Samme med velferdsstaten. Vi ser at snart 40% står utenfor arbeidslivet...er vi virkelig SÅ syke? Eller disabler velferdsstaten oss?

Jeg har ikke sagt at du er ond fordi du ikke ønsker velferdsstaten som den er idag. Jeg vet at velferdssystemet i Norge blir mye misbrukt, og er selvfølgelig for at vi må gjøre noe med det. Men det betyr ikke at vi ikke skal hjelpe dem som faktisk trenger det. Hvis du er for å avskaffe hele velferdssystemet å ikke hjelpe dem som ikke trenger det, ja, da er du ond i mine øyne.  

 

Det er mange høyrevridde som mener vi skal avskaffe hele velferdssystemet bare på grunn av at "man har ansvar for eget liv" og babler i vei om frihet og sutrer over skatt. Da er du i mine øyne et forferdelig mennesket som ikke klarer å tenke på andre enn deg selv. I et utviklet land så hjelper staten de som ikke kan hjelpe seg selv. Pengene må vi få fra ett sted og det fra skatt. 

Endret av Andreas_B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Jeg har ikke sagt at du er ond fordi du ikke ønsker velferdsstaten som den er idag. Jeg vet at velferdssystemet i Norge blir mye misbrukt, og er selvfølgelig for at vi må gjøre noe med det. Men det betyr ikke at vi ikke skal hjelpe dem som faktisk trenger det. Hvis du er for å avskaffe hele velferdssystemet å ikke hjelpe dem som ikke trenger det, ja, da er du ond i mine øyne.  

 

Det er mange høyrevridde som mener vi skal avskaffe hele velferdssystemet bare på grunn av at "man har ansvar for eget liv" og babler i vei om frihet og sutrer over skatt. Da er du i mine øyne et forferdelig mennesket som ikke klarer å tenke på andre enn deg selv. I et utviklet land så hjelper staten de som ikke kan hjelpe seg selv. Pengene må vi få fra ett sted og det fra skatt. 

 

Jeg tror bare ikke du evner å tenke annerledes eller nytt.

 

Om vi avskaffet velferdsstaten..hvor mye penger hadde du sittet igjen med da? Over 50% mer (om vi fjernet moms også) Det er for den gjennomsnittlige lønnsmottaker i Norge over 200.000 i året. Om du fikk lov til å forvalte dine egne 200.000 i året som en voksen person, og ikke et barn..tror du ikke at DU kunne klart å få disse pengene til å bli brukt på en mer kostnadseffektiv måte, enn et dyrt byråkrati og stat? Dessuten hadde jo alle slike byråkrter måttet finne seg virkelige jobber, noe som hadde stimulert til vekst og kreativitet. 

Av ALLE pengene dine, som da hadde blitt ca 400.000 i året, så måtte du satt deg ned og bestemt deg for hva du ville bruke dem på. Om du synes det var mye fattige mennesker i Norge, så hadde du donert det du synes du hadde hatt råd til. 

 

Jeg sitter ikke med detaljløsning på hvordan man skulle gjort det..men det er en tanke som hadde gitt mennesker mer frihet, mer ansvar og antakelig ville noen FÅ lidd mer enn de gjør i dag, men jeg tror det samtidig hadde løftet flere ut av trygdetilværelsen. 

 

Jeg kan også være positiv til borgerlønn. Jeg er jo ikke FOR at folk skal lide? Er det det venstrefolk tror at vi høyrefolk ønsker? Sitte med masse penger og kose oss over andres lidelse? Du tror ikke at vi også har hatt våre problemer? Jeg har hatt mange familiemedlemmer som har fått elendig behandling av et middelmådig helsevesen. Jeg har hatt familiemedlemmer som har dødd, som har kunnet overlevd ved bedre behandling. Jeg har selv hatt angst og depresjon og fått ELENDIG hjelp. Jeg måtte hjelpe meg selv. 

 

Så jeg spør om ikke vi har et svært inneffektivt og dyrt system i dag. Klart vi har det helt OK her i landet, men bare fordi vi har det mye bedre enn helt degenererte kulturer mye lenger sør, så betyr det ikke at vi kan ha det enda bedre enn vi har det. Det nytter ikke bare sammenlikne med India eller Somalia og si..se så bra vi har det i forhold!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at du er ond fordi du ikke ønsker velferdsstaten som den er idag. Jeg vet at velferdssystemet i Norge blir mye misbrukt, og er selvfølgelig for at vi må gjøre noe med det. Men det betyr ikke at vi ikke skal hjelpe dem som faktisk trenger det. Hvis du er for å avskaffe hele velferdssystemet å ikke hjelpe dem som ikke trenger det, ja, da er du ond i mine øyne.  

 

Det er mange høyrevridde som mener vi skal avskaffe hele velferdssystemet bare på grunn av at "man har ansvar for eget liv" og babler i vei om frihet og sutrer over skatt. Da er du i mine øyne et forferdelig mennesket som ikke klarer å tenke på andre enn deg selv. I et utviklet land så hjelper staten de som ikke kan hjelpe seg selv. Pengene må vi få fra ett sted og det fra skatt. 

 

Du går i den klassiske "sosialistfellen". Du antar at bare fordi noen er uenige i at velferdsstaten burde bestå så er de automatisk imot å hjelpe andre.

Å være uenig i løsningen betyr ikke at man ikke ønsker det samme resultatet.

 

Tror aldri jeg har diskutert med "høyrevridde" som ikke mener vi burde hjelpe de som er svakere stilt. Faktisk så virker det å være mer toleranse og et ønske om å hjelpe sine medmennesker der enn hos dagens tilhengere av sosialismen. 

 

Dagens samfunnsstruktur diskriminerer å velger ut sine utvalgte som den skal hjelpe, men de driter i veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...