Gå til innhold

Er menn inkompetente eller bare later de som...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hører om så mange jenter av meg som vasker hele hjemmet selv, fordi fyren "ikke klarer". Sitter og flirer inni meg, og tenker over hvor tåpelige de er som faktisk tror på det. Ikke gidder sier jeg! Hadde det vært meg hadde jeg meldt han på vaskekurs eller lært han det(dersom han faktisk ikke klarte)!!! Ikke f* at jeg kommer til å vaske hele huset alene fordi min kjære mann føler seg for bra for slikt arbeid. Er ikke sånn at jenter synes det er noe festligere enn dere, karer! Så, tilbake til mitt spørsmål. Klarer gutter egentlig ikke sånne ting - eller bare later de som da de vet at enkelte jenter er svake pushovers som kommer til å gjøre alt fordi "de ikke kan"?

Anonymous poster hash: 47b2f...4d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan vi vaske hus hvis vi vil. Hvis han ikke gidder å gjøre noe, spør han hvorfor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med å vaske huset/leiligheten all by myself. Typen pleier som regel å tilby hjelp, men det vio jeg ikke ha. Hvis han rydder leiligheten mens jeg er borte så gjør jeg det om igjen fordi aalt må være skinnende rent og perfekt. Hodet mitt går i spinn om jeg ser bittalite støv i et hjørnet. Haha :P...men han lager mat av og til så det fungerer for oss.

Anonymous poster hash: 6da8e...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange tilfeller får jeg inntrykk av at det handler om behov. Hun trenger at det vaskes hver uke, for han holder det med annenhver. Man vasker når man føler at det trengs. Med disse premissene, hvem blir det da som gjør det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som kan få en lett "OCD" når jet vasker, liker jeg å gjøre det selv. Jeg elsker den følelsen når jeg har vasket hele leiligheten og det ser bra ut, hvor han også da påpeker det. Derfor vasker jeg heller alene enn å dra han med meg. Trenger jeg hjelp, spør jeg og han hjelper gjerne til. 

 

Han kan også rydde leiligheten selv, når jeg ikke er der, men det blir mer rydde på plass ting, eller støvsuger. Gulvet blir jo vasket av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan være greit å ha i bakhodet for dere som helst vasker og rydder selv uten innblanding fra kjæresten, er at dere etablerer roller som vil være vanskelig å endre på senere.

Når man ikke har barn og masse tid til seg selv er det jo ikke noe problem å ta det meste av husarbeidet, men når man får barn og det går i ett fra man står opp og til barna er i seng om kvelden, vil det for mange være en stor kilde til konflikt at byrden av husarbeidet i hovedsak hviler på en person. For det er for de fleste ikke ok at mannen ligger på sofaen når ungene er i seng mens en selv rydder, støvsuger, vasker klær og tørker støv de få timene man har til rådighet før man selv skal i seng.

Anonymous poster hash: 9b2f2...11b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som kan være greit å ha i bakhodet for dere som helst vasker og rydder selv uten innblanding fra kjæresten, er at dere etablerer roller som vil være vanskelig å endre på senere.

Når man ikke har barn og masse tid til seg selv er det jo ikke noe problem å ta det meste av husarbeidet, men når man får barn og det går i ett fra man står opp og til barna er i seng om kvelden, vil det for mange være en stor kilde til konflikt at byrden av husarbeidet i hovedsak hviler på en person. For det er for de fleste ikke ok at mannen ligger på sofaen når ungene er i seng mens en selv rydder, støvsuger, vasker klær og tørker støv de få timene man har til rådighet før man selv skal i seng.

Anonymous poster hash: 9b2f2...11b

 

Da snakker man sammen og finner løsninger. Slutt å lag problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 61b88...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker man sammen og finner løsninger. Slutt å lag problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 61b88...ca3

Trekk hode opp av sanda, dette er en av de største kimer til konflikt i norske familier.

Anonymous poster hash: 9b2f2...11b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Dessuten kan det være en god ting å få bukt med kontrollbehovet sitt og det å synes at ingen andre gjør det bra nok, dvs på din måte.

Endret av Snipa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ganske smarte.

Det er klart at hvis man er sammen med en vaskenazi lar man henne få styre showet alene. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Så klart kan menn vaske.

At kvinner tar ansvaret for vaskingen kan komme av flere ting, men en grunn kan være at den ene parten er mer nøye enn den andre. noe som fører til at det aldri blir bra nok for den pertentlige og den andre gir opp.

Slik er det hos oss, men hun har akseptert at når jeg vasker blir det på min måte - og ikke så utrolig nøye som når min samboer vasker. Det blir rent og fint etter meg også altså, men hun er mye mer nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Her deler vi på det. Han tar oppe og jeg nede eller omvendt. Blir bra når han vasker utenom at han glemmer å skifte håndklærne,men da gjør bare jeg det.

Men jeg er ingen vaskenazi. Hvis det er noen av oss som er det,så må det være han :)

Jeg har alltid hatet å gjøre husarbeid,og skjønner ikke helt den at siden jeg er kvinne så er det min jobb og noe jeg skal være mye flinkere til sånn fra naturens side :P

Det er jo ikke så vanskelig akkurat. Har man lært eller sett det bli gjort i oppveksten,så har man jo en anelse om hvordan det skal gjøres.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Denne tråden hører hjemme innunder skråblikk og generaliseringer, så du er ikke rent lite inkompetent selv. Eller kanskje du bare later som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

Hei. Hører om så mange jenter av meg som vasker hele hjemmet selv, fordi fyren "ikke klarer". Sitter og flirer inni meg, og tenker over hvor tåpelige de er som faktisk tror på det. Ikke gidder sier jeg! Hadde det vært meg hadde jeg meldt han på vaskekurs eller lært han det(dersom han faktisk ikke klarte)!!! Ikke f* at jeg kommer til å vaske hele huset alene fordi min kjære mann føler seg for bra for slikt arbeid. Er ikke sånn at jenter synes det er noe festligere enn dere, karer! Så, tilbake til mitt spørsmål. Klarer gutter egentlig ikke sånne ting - eller bare later de som da de vet at enkelte jenter er svake pushovers som kommer til å gjøre alt fordi "de ikke kan"?

Anonymous poster hash: 47b2f...4d5

Menn som påstår at de ikke kan vaske er bare late.

Kan skjønne de kan vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som påstår at de ikke kan vaske er bare late.

Kan skjønne de kan vaske.

 

Ja, men damen ser så mye bedre ut der hun står i trang topp og korte shorts om sommeren  :danse:

Etter vaskingen ber jeg henne hente en pils til meg og gi meg en blowjob. 

Anonymous poster hash: 0ad40...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så sitter jeg her igjen da, og lurer på hvor i all verden folk finner disse mennene:P Under en stein? I en hule? Jeg har aldri opplevd sånne menn. Selv ikke min bestefar som jo var av en helt annen generasjon. Begynner å lure på om jeg er fordømt heldig :fnise:



Anonymous poster hash: 8e9ab...b5c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi

Ja, men damen ser så mye bedre ut der hun står i trang topp og korte shorts om sommeren :danse:

Etter vaskingen ber jeg henne hente en pils til meg og gi meg en blowjob.

Anonymous poster hash: 0ad40...487

Det er hun som skal ha en pils mens du tilfredsstiller henne etter hun har vasket.

Maken til latskap altså 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hører hjemme innunder skråblikk og generaliseringer, så du er ikke rent lite inkompetent selv. Eller kanskje du bare later som?

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ikke noe problem med å vaske og rydde, men vi er ikke så hysterisk perfeksjonistiske som kvinner gjerne er. Og det tar kun kort tid for en rimelig oppegående mann å konkludere med at siden quinden vanligvis gjør hele jobben om igjen fordi hun er misfornøyd med resultatet, så er det bortkasta å gjøre det i utgangspkt. Sannsynligvis vil de fleste kvinner at dette skal være deres domene, uansett. 

Det frigjør tid til å følge med på sport og spille darts innimellom de årlige dekkskiftene og snømåkinga, og jeg for min del syns det er en grei ansvardfordeling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Ikke f* at jeg kommer til å vaske hele huset alene fordi min kjære mann føler seg for bra for slikt arbeid. 

Anonymous poster hash: 47b2f...4d5

Så ikke bli sammen med en mann som ikke gidder å vaske. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...