Gå til innhold

MGTOW - Men going their own way


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om MGTOW bevegelsen? Dette går ut på å velge å aldri gifte seg eller stifte familie slik at mange kvinner må være alene og eventuelt alenemødre om de kan finne noen til å gi dem det. Denne bevegelsen er begynt å bli ganske stor i USA og kanskje i Norge? Og det er helt naturlig jo, menn er ikke skapt for å ha en sterk trang for barn, men heller sex. Og det får man jo nesten uansett. På byen eller til nøden ved kjøp. Synes dere det er tragisk?



Anonymous poster hash: f57d0...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne, og skal heller aldri få barn eller gifte meg. Fins det en slik kvinnebevegelse og?



Anonymous poster hash: 97de5...e83
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og skal heller aldri få barn eller gifte meg. Fins det en slik kvinnebevegelse og?

Anonymous poster hash: 97de5...e83

Kanskje, har ikke lest om noen men.

Anonymous poster hash: f57d0...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det plutselig fler menn enn vanlig som velger dette? Er de i mot dagens samfunn og ønsker derfor ikke å sette barn til verden?



Anonymous poster hash: 97de5...e83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det plutselig fler menn enn vanlig som velger dette? Er de i mot dagens samfunn og ønsker derfor ikke å sette barn til verden?

Anonymous poster hash: 97de5...e83

De liker visstnok ikke hvordan kvinner behandler de, hvordan samfunnet behandler fedre og menn. Derfor vil de ikke gifte seg eller ha barn, men heller være fri hele livet. Og å være med dem de ønsker.

Anonymous poster hash: f57d0...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel da endel av dette selv om jeg ikke har tenkt på det. Orker ikke slitet med kone og barn selv om jeg har muligheten hvis jeg ville. Fokuserer på karriere, trening og hobbyer.



Anonymous poster hash: 83946...7c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel da endel av dette selv om jeg ikke har tenkt på det. Orker ikke slitet med kone og barn selv om jeg har muligheten hvis jeg ville. Fokuserer på karriere, trening og hobbyer.

Anonymous poster hash: 83946...7c9

Da har du valgt å være en MGTOW

Anonymous poster hash: f57d0...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soool :)

Hva synes dere om MGTOW bevegelsen? Dette går ut på å velge å aldri gifte seg eller stifte familie slik at mange kvinner må være alene og eventuelt alenemødre om de kan finne noen til å gi dem det. Denne bevegelsen er begynt å bli ganske stor i USA og kanskje i Norge? Og det er helt naturlig jo, menn er ikke skapt for å ha en sterk trang for barn, men heller sex. Og det får man jo nesten uansett. På byen eller til nøden ved kjøp. Synes dere det er tragisk?

Anonymous poster hash: f57d0...dcb

Å ikke ville gifte seg er jo ikke nok til å kalle deg en MGTOW. MGTOW går mer ut på å erstatte behovet for å sex og interaksjon med kvinner for å forfølge andre interesser. Å derimot ha et eller annet ons som ikke kostet deg noe anstrengelse er selvfølgelig helt greit, men hvis du fortsatt gjør ting du ikke ville gjort hvis det ikke var for å få seg noe fra kvinner, så er du ikke mgtow. Aspektet med denne livsstilen er jo å ta fullstendig kontroll over sin egen manndom. Om noe du mener eller sier støter kvinner skal det være totalt irrelevant for deg, for du eksisterer ikke for å gjøre kvinner til lags. Så å spørre kvinner om de hva de egentlig tenker om MGTOW er så lite mgtow som det kan få blitt. Hvem bryr seg? Dette handler om menn og hver individuelle mann i denne bevegelsen, og selv om mye av retorikken går på hvordan kvinner egentlig er, så er dette bare ment som en veiledning for menn i å kjenne igjen situasjoner og trekk ved kvinner de mest sannsynlig ønsker å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å spørre kvinner om de hva de egentlig tenker om MGTOW er så lite mgtow som det kan få blitt. Hvem bryr seg? Dette handler om menn og hver individuelle mann i denne bevegelsen, og selv om mye av retorikken går på hvordan kvinner egentlig er, så er dette bare ment som en veiledning for menn i å kjenne igjen situasjoner og trekk ved kvinner de mest sannsynlig ønsker å unngå.

Så er ikke jeg en MGTOW heller, så jeg bare lurte på hva dere synes om dette. Om det var et tragisk påfunn eller hva.

Anonymous poster hash: f57d0...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er en mgtow:) Jeg er overbevist om at det er den optimale/riktige tilpassningen for menn til dagens samfunn.
 

Jeg er en relativt "ny" mgtow og jeg vil ikke ha noe med jenter å gjøre. Jeg anser det å "henge" med jenter som i beste fall bortkastet tid og i verste fall destruktivt for mannens psyke. Som jeg ser på det er absolutt alle jenter "sånn".

Jeg er bevist på biologiske kjønnsforskjeller som reproduktive strategier, forskjeller i hjerne og intellekt (menn er smartere), hvordan kjønnene har utviklet seg og hvilke egenskaper er blitt dyrket frem av evolusonen og jeg blir kvalm av dagens generelle likestilling.

jeg er også sikker på at mye av ideologien er såpass godt rotet i vitenskap/fakta at det er umulig å stoppe det fra å spre seg ved å argumentere imot.
 

Endret av Casper1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en mgtow:) 

 

Så hvorfor henger du på KG?

Anonymous poster hash: d16f0...d31

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke om mgtow og å få flest mulig menn vekk fra ekteskap og forhold!

 

Det finnes diverse forum som er dominert av menn. Det gir ingen mening å bruke et kvinneforum til slikt.

Anonymous poster hash: f165b...dc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten er det noe veldig ulogisk ved at såkalte "MGTOW" er så veldig opptatt av å "konvertere" andre menn, skape en bevegelse og et samhold. Det går jo imot hele konseptet som egentlig er basert på individualisme og at man ikke bryr seg om hva andre synes eller foretar seg. 



Anonymous poster hash: f165b...dc7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si at MGTOW er en bevegelse basert på induvidualisme er en ganske utydelig påstand og betyr jo egentlig ingenting uten å definere bevegelse og individualisme. Jeg vil heller si at MGTOW ideologien er basert på biologisk, politisk og rettslig virkelighet og tilpasninger ihht den.

 

At MGTOW ikke bryr seg om hva andre foretar seg er også en veldig utydelig og generaliserende påstand. MGTOW kan muligens bli kalt en "bevegelse" det kommer an på definisjonen, MGTOW flest vil nok heller se på det mer som en reaksjon.

Jeg poster også på kvinneguiden fordi det er fult av feminister her og jeg diskuterer mer enn gjerne med feminister på et offentlig forum.

Endret av Casper1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster også på kvinneguiden fordi det er fult av feminister her og jeg diskuterer mer enn gjerne med feminister på et offentlig forum.

 

Det er jo det stikk motsatte av hva to av de største autoritetene på MGTOW sier. Henholdsvis "Barbarossa" (nå "bar bar") og "Stardusk" (nå "Thinking-Ape"). De sier spesifikt at det ikke er noe poeng i å diskutere med feminister, og det går også imot MGTOW filosofien da MGTOW ikke bryr seg om hva feminister måtte mene.

Anonymous poster hash: d16f0...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo det stikk motsatte av hva to av de største autoritetene på MGTOW sier. Henholdsvis "Barbarossa" (nå "bar bar") og "Stardusk" (nå "Thinking-Ape"). De sier spesifikt at det ikke er noe poeng i å diskutere med feminister, og det går også imot MGTOW filosofien da MGTOW ikke bryr seg om hva feminister måtte mene.

Anonymous poster hash: d16f0...d31

 

Hvem sine autoriteter er det snakk om? Bare fordi enkelte lager youtube videoer og slikt betyr jo ikke at de er noe form for autoritet og det de sier gjelder for alle. At MGTOW ikke bryr seg om hva feminister måtte mene er også litt av en påstand i og med at hele MGTOW kan ansees som en tilpasning til hva feminister mener.

At det ikke er noe poeng i å diskutere med feminister er jeg ikke enig i, jeg synes at det kan være mange poeng i det, kommer helt an på hva man vil oppnå. Det er absolutt mulig å få enkelte kvinner til å forstå situasjonen for eksempel og da ikke nødvendigvis den ene man diskuterer med.

Endret av Casper1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...