Gå til innhold

Desperate kvinner som mister ungdommen gjør jo nesten hva som helst for å beholde ungdommen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Folk skal få lov å kle seg som de vil.

2. Trashy-stil som bildene i denne tråden viser synes jeg personlig ser forferdelig stygt ut. Det er ille nok om man er tyve, og enda verre om man er førti og litt tung i fisken.

At man synes noe er lite pent er ikke det samme som at folk ikke får lov til å kle seg som de vil. Det betyr nødvendigvis heller ikke at man bruker mye tid og energi på hva andre går i, eller at man forteller folk at man ikke liker klesstilen deres. Det betyr bare at man synes det er stygt. Intet mer og intet mindre.

1. Så du mener det er OK om en går kun iført bikini eller speedo-truser på skoler, du?

2. Vel, jeg er ikke flink til å google frem ordentlige eksempler.

Vi som har vokst opp med mote-mas og om hvor viktig det er å kle seg riktig osv har nok en litt annen oppfatning enn deg (og andre) som har vokst opp i en annen tid der mote og klær og lignede ikke var viktig.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sett mødre og døtre som kler seg likt, har samme frisyre, mascara osv, ikke et vakkert syn.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Får ikke 40åringer lov til å bruke mascara? Er det da edderkoppvipper du sikter til? Edderkoppvipper passer jo verken på en 16åring, en 25åring eller en 40åring, men litt smakfull mascara passer vel de fleste?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare ekkel. På en litt fjortisaktig måte.

Det antrekket der er vel trashy uansett alder? Å kle seg som man vil trenger da ikke bety trashy? Eller føler du at slike antrekk er classy så lenge man er ung nok?

For øvrig slemt gjort å bruke de bildene på den måten du gjør. Minner meg fælt om mobbing, noe de fleste vel er ferdige med når de bikker 15?

Anonym poster: f2a420408ea287781e5d56c6ba17ae0b

Greit, se bort fra bildene. Jeg er ikke flink på internettsøk så har brukt de første og beste eksemplene jeg fikk opp.

Men poenget står likevel.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke 40åringer lov til å bruke mascara? Er det da edderkoppvipper du sikter til? Edderkoppvipper passer jo verken på en 16åring, en 25åring eller en 40åring, men litt smakfull mascara passer vel de fleste?

Joda, men jeg mener folk burde sminke seg etter alder, ikke etter hvordan den yngre garde sminker seg - det er en stor forskjell på en 20-årings ansikt og en 40-årings ansikt.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har vokst opp med mote-mas og om hvor viktig det er å kle seg riktig osv har nok en litt annen oppfatning enn deg (og andre) som har vokst opp i en annen tid der mote og klær og lignede ikke var viktig.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Slike utsagn viser jo at du umulig kan være gamle skrotten. :fnise:

Anonym poster: f2a420408ea287781e5d56c6ba17ae0b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hva feiler dagens kvinner som bikker mot 40 og oppover? :glare:

Det virker som om idet de innser at ungdommen er iferd med å gå tapt, at de ikke lenger er i tjue-årene, at de går bananas - ikke bare begynner de å stjele som ravner i datterens, niesens eller den tjue år gamle kusines klesskap og kopierer frisyrene deres, farger håret i trashy farger, adopterer språket, bruker treningssenteret som sjekkearena etter yngre gutter mens de trener vekk cellulitter og sliter ned teppet hos deres nærmeste plastiske kirurgi-kontor.

Resultatet er mange 40++ åringer som blir seende slik ut:

article-2054410-0E8FA0E400000578-778_306x679.jpg

Meget trashy. :haar:

Like sikkert som julen kommer hvert år, når jeg i sommer skal bevege meg rundt i parken iført lett sommerkjole beregnet på min aldersgruppe, og i hvertfall ikke morens, så vil jeg garantert støte på 40++åringer kledd som meg, i et krampaktig forsøk på å holde på ungdommen, bare at det synes veldig. Selv om de tror noe annet.... :roll:

Hvert eneste år. På tide å innføre motepoliti. :rope:

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Hehe, jaujau..... Jeg må bare si omvendt, jeg synes det er så mange vakre kvinner på 40+ idag! 40 er det nye 30, eller yngre...man er ikke 40 og ferdig som det en gang het, langt tilbake i tida. Vi i vesten har dessuten alt for mye fokus på alder, og en tendens til å bås sette folk i adlersgrupper mer enn land i Østen f.eks. Alder er og blir individuelt! Bare se deg/dere rundt! Jeg husker selv jenter i klassen som var ferdig utviklet før de var 12 liksom...jeg var seint utviklet, ikke ferdig før jeg var 18, 19...

Samme gjelder 40-åringer. Veldig mange holder seg mye yngre lenger idag. Vi lever lenger. Vi vet hva som er bra for oss kontra ikke bra ( kosthold, mosjon osv )

Tenk på damer som : Halle Berry ( 45, men sjekk ut hennes torso/mage, resten av kroppen OG ansiktet! ), Helena Christensen, Jennifer Aniston, Cindy Crawford, Demi Moore som snart er 50, Rachel Weisz , Carmen Electra, Mira Sorvino, Heather Graham, Cheryl Crowe , Vera Wang ( er 63, har kropp som en på 30...), Helen Mirren ( 65 ), Stephanie Seymoure, Julianne Moore ( 50+ ), Kyra Sedgwick, Gwen Stefani, Iman ( 50+ ) , Yasmin le Bon...

Her i Norge har vi og flere HOTTE damer fra 40 og oppover...Synes Claudia Scott ( musiker ) som nå er i 50-årene , bare blir vakrere med årene!

Alder er og blir individuelt. Det handler om en kombinasjon av gener ( som man desverre ikke kan gjøre noe med ), men og hvordan man tar vare på seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike utsagn viser jo at du umulig kan være gamle skrotten. :fnise:

Anonym poster: f2a420408ea287781e5d56c6ba17ae0b

Hahahah, morsomt...min skrott er i hvertfall glatt og plettfri ;)

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg mener folk burde sminke seg etter alder, ikke etter hvordan den yngre garde sminker seg - det er en stor forskjell på en 20-årings ansikt og en 40-årings ansikt.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Jeg er hønngammel siden jeg har passert 50. Har du noe forslag til hvordan man sminker ansiktet til en som meg? Og hvordan synes du jeg bør gå kledd? Kan jeg bruke mascara og leppestift? Kan jeg ha fargerike klær?

Eller bør jeg gå i mørkeblå skjørt, hvit bluse med en kledelig cardigan over? Og perlesmykker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bør jeg gå i mørkeblå skjørt, hvit bluse med en kledelig cardigan over? Og perlesmykker?

Jeg har en kollega som kler seg akkurat slik. Hun er 35. Så noen kler seg eldre enn de er også. :P

Anonym poster: 6a8395f26c8f7cee87b08a9f09b785ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godt voksen dame

Skal bli interessant å se hvor desperate dagens 15-20 åringer blir når de passerer 40. Tror ungdom er mer fikserte på utseendet nå enn det vi var for 30 år siden gitt. Skal betrakte dere fra gyngestolen som jeg skal kjøpe om noen år, bare jeg blir ferdig med miniskjørtperioden. :sminkedokke:

Regner med at plastikkirurgene går gode tider i møte med dere i kundekretsen. Dere må jo ha silikon i puppene før dere blir kjønnsmodne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig eksempel du kom med TS. Men dama hadde faktisk en nydelig kropp som mange 20 åringer vil misunne henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, morsomt...min skrott er i hvertfall glatt og plettfri ;)

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

:fnise:

Anonym poster: f2a420408ea287781e5d56c6ba17ae0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, morsomt...min skrott er i hvertfall glatt og plettfri ;)

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Hjelper lite med en glatt og plettfri skrott når det mellom øra dine er totalt forfallent og ikke brukbart.

Selv har jeg ved flere annledninger fått spørsmål om jeg er min 20 år gamle sønns søster.

Skjerp deg TS, la mennesker, uannsett alder, få gå i hva de vil, og bruk heller tiden til å bearbeide dine egne holdninger ovenfor dine medmennesker.

Anonym poster: ebf53fac86228dfad970d7738a369195

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hønngammel siden jeg har passert 50. Har du noe forslag til hvordan man sminker ansiktet til en som meg? Og hvordan synes du jeg bør gå kledd? Kan jeg bruke mascara og leppestift? Kan jeg ha fargerike klær?

Eller bør jeg gå i mørkeblå skjørt, hvit bluse med en kledelig cardigan over? Og perlesmykker?

Tja, det er bare å stikke innom en salong der de har ekspertise innen sminke og lignede, så får du helt sikkert gode råd og tips der.

Klærne som damen på din avatar har på seg passer sikkert deg, og andre i samme aldersgruppe.

Kanskje litt som eksempelet som denne her...Lange-Grandmother.jpg

:jepp:

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det er pent å se 40 år gamle kvinner kle seg i datterens klær, som ikke er beregnet på dem?

40 åringer ser ikke ut som 20 åringer, og bør ikke kle seg som noe de ikke er.

Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sett mødre og døtre som kler seg likt, har samme frisyre, mascara osv, ikke et vakkert syn.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Haha gleder meg til å se deg når du bikker 40 ;-)

Anonym poster: 7761b70bbadb6a15d402c2f8e096761e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli interessant å se hvor desperate dagens 15-20 åringer blir når de passerer 40. Tror ungdom er mer fikserte på utseendet nå enn det vi var for 30 år siden gitt. Skal betrakte dere fra gyngestolen som jeg skal kjøpe om noen år, bare jeg blir ferdig med miniskjørtperioden. :sminkedokke:

Regner med at plastikkirurgene går gode tider i møte med dere i kundekretsen. Dere må jo ha silikon i puppene før dere blir kjønnsmodne.

Å ville ha silikon i puppene har ingenting med alder å gjøre.

Ikke noe stress for meg når jeg blir eldre, da bare tilpasser jeg meg klær og sminke etter alder - jeg kommer til å kle meg etter alder og ikke etter et ønske om å se yngre ut enn det jeg egentlig er.

Miniskjørt er uansett harry plagg som ingen fornuftige ville finne på å bruke.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tåpelig eksempel du kom med TS. Men dama hadde faktisk en nydelig kropp som mange 20 åringer vil misunne henne.

som blir skjemmet ut av klærne hun har på seg.

Og det var slett ikke et tåpelig eksempel, for det er slik mange 40 åringer kler seg i et misforstått forsøk på å se ung ut.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Haha gleder meg til å se deg når du bikker 40 ;-)

Anonym poster: 7761b70bbadb6a15d402c2f8e096761e

Folk tror man PLUTSELIG blir en annen når man bikker 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90........Hallo!

Se dere rundt, hvor individuelle 40-åringer er. Så mange flotte på 40+ idag. Tror det ligger mer i hodet til folk enn at man ser selv...

Sjekk ut begreper som psykologisk og biologisk alder. Det er ikke lenger nok å bare snakke om kronologisk alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite med en glatt og plettfri skrott når det mellom øra dine er totalt forfallent og ikke brukbart.

Selv har jeg ved flere annledninger fått spørsmål om jeg er min 20 år gamle sønns søster.

Skjerp deg TS, la mennesker, uannsett alder, få gå i hva de vil, og bruk heller tiden til å bearbeide dine egne holdninger ovenfor dine medmennesker.

Anonym poster: ebf53fac86228dfad970d7738a369195

Jeg trenger ikke bearbeide noe som helst. Jeg har rett i at mange 40 åringer kler seg på feil grunnlag, det er bare å se rundt seg.

Skjerpings sjøl.

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er bare å stikke innom en salong der de har ekspertise innen sminke og lignede, så får du helt sikkert gode råd og tips der.

Klærne som damen på din avatar har på seg passer sikkert deg, og andre i samme aldersgruppe.

Kanskje litt som eksempelet som denne her...Lange-Grandmother.jpg

:jepp:

Anonym poster: a2000c773be17aab50a020f61ebdffd2

Ja det var igrunnen noe i den retningen jeg tenkte. Litt lag-på-lag liksom :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...