Gå til innhold

Norske menn og asiatiske damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MEN hovedandelen av de norske mennene som finner seg asiatiske damer er ikke som deg.

Han jeg kjenner og dama hans kan bekrefte dette og mange av mennene er late,udugelige og har dårlig hygiene...de kjøper seg en ung dame som etter x antall år forsvinner....dette er det samme med 50år gamle kjerringer som finner seg gambiske menn på 25år,du ser vel selv hvor galt dette kan gå? Kjenner selv yngre damer som er med menn fra tunisia og gambia,men kjenner ikke og vil ikke kjenne 50åringer med 25åringer som "kjæreste".

Norske kvinner bryr seg ikke eller føler seg støtt av dette sånn generelt. Vi kan også stikke ned til et fattig land og kjøpe oss en sexmake..det de fleste normale kvinner er imot er gamle ekle griser som skal skaffe seg en tjenestepike og en sexdukke de vil benytte seg av. Det er kvalmende og nedverdigende og det er en typisk "hvit med penger kjøper brun uten penger"tankegang.

Kjærlighet mellom to personer er bra,men når "kjærlighet"betyr utnyttelse så er det ikke bra:-)

Hei og takk for fint svar :)

Hoveddelen av de fleste flerkulturelle parene jeg kjenner er omtrendt som oss. Helt normale, ofte med en aldersforskjell på mellom 5-15 år, som har lært seg å forstå, og å sette pris på forskjellene. Og det er nok en større og større andel av totalen slike par utgjør i statistikkene.

At mange par er slik du beskriver er sikkert rikitg, men ikke annerledes enn hva vi ser blandt norske par.

Jeg er uenig i at flertallet av norske kvinner ikke bryr seg eller føler seg støtt av dette sånn generelt. Min erfaring er at de fleste er ganske forutintatte.

Grunnen, tror jeg, er misoppfatningen av at den norske forelskelsen som man er så avhengig av for å sette et kvalitetsstempel på et forhold er likt for alle. Realiteten er det motsatte. Det virker som at hvis man ikke møter dama på Tinder eller ONS eller gjennom utroskap....dette etter grov-sortering på GK, så er det null verdt. Du legger selvsagt merke til at jeg med vilje bruker samme forutinntatthet her nå, som jeg og mange med meg møter, særlig her, hvor den norske janteloven kan tas frem og rasles med ikledd en anonym, gråbleik kappe.

Endret av Robert1972
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,løøøøøøp dere og tro dere kan betale for evig kjærlighet.

Så lenge man vet hva man løper til, så er det vel greit. For de aller fleste på denne kloden er det stor sammenheng mellom trygghet og kjærlighet, og penger. Historisk er det ikke lenge siden dette også var en aktualitet i Norge, og vi ser jo fremdeles mange eksempler på slik tankegang hos norske par.

"Slik kan umulig være riktig", sier norske kvinner, og setter hentehår og helsetrøye stemplene galant over menn som blir sammen med kvinner med andre kulturelle verdier. Fordi det må jo enten være medlideneht, eller sexavhengighet, eller kanskje rett og slett være smittet av selskapssyken. Ille er det uansett......mener norske kvinner som synes selv de har patent på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase? Når ble menneskeheten inndelt i raser? I følge denne artikkelen gjør mange feil når de bruker ordet rase. Kanskje etnisitet er et bedre ord?

http://raceandgenomics.ssrc.org/Lewontin/

Han skriver:

There has been an interesting dialectic between the notion of human races and the use of race as a general biological category. Historically, the concept of race was imported into biology, and not only the biology of the human species, from social practice. The consciousness that human beings come in distinct varieties led, in the history of biology, to the construction of “race” as a subgrouping within species. For a long time the category “race” was a standard taxonomic level. But the use of “race” in a general biological context then reinforced its application to humans. After all, lots of animal and plant species are divided into races, so why not Homo sapiens? Yet the classification of animal and plant species into named races was at all times an ill-defined and idiosyncratic practice. There was no clear criterion of what constituted a race of animals or plants that could be applied over species in general.

The growing realization in the middle of the twentieth century that most species had some genetic differentiation from local population to local population led finally to the abandonment in biology of any hope that a uniform criterion of race could be constructed. Yet biologists were loathe to abandon the idea of race entirely. In an attempt to hold on to the concept while make it objective and generalizable, Th. Dobzhansky, the leading biologist in the study of the genetics of natural populations, introduced the “geographical race,” which he defined as any population that differed genetically in any way from any other population of the species. But as genetics developed and it became possible to characterize the genetic differences between individuals and populations it became apparent, that every population of every species in fact differs genetically to some degree from every other population. Thus, every population is a separate “geographic race” and it was realized that nothing was added by the racial category. The consequence of this realization was the abandonment of “race” as a biological category during the last quarter of the twentieth century, an abandonment that spread into anthropology and human biology.

However, that abandonment was never complete in the case of the human species. There has been a constant pressure from social and political practice and the coincidence of racial, cultural and social class divisions reinforcing the social reality of race, to maintain “race” as a human classification. If it were admitted that the category of “race” is a purely social construct, however, it would have a weakened legitimacy. Thus, there have been repeated attempts to reassert the objective biological reality of human racial categories despite the evidence to the contrary.

Joda, det som først og fremst definerer mennesket er i hvilken kultur og i hvilket land man har vokst opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes ikke noe negativ at norske damer gjør det samme?

Har du vært i Nordland noen gang? Dra til feks Finnsnes du og se der....der ser du MANGE trygdede eldre menn med små asia jenter etter seg. MANGE....

Hvis det ikke finnes noen norske damer som vil ha dem, fordi de f.eks har flyttet til andre deler av landet, bør da alle disse mannfolka bare være single i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som liker asiatiske damer av en eller annen grunn og når man går på gaten vil man i stor grad se at mennene med ikke norsk/europeisk jente går for asiatiske, helst øst-asiatisk. Hvorfor er det egentlig slik?

Anonymous poster hash: 02e4c...6a5

Det er da ikke noe galt med det?

Syns det blir feil a si at menn vil ha asiatiske damer fordi dem er slik og slik, det er faktisk ganske stor kulturell forskjell mellom en dame fra, for eksempel Thailand, og en dame fra Kina. Ja, kvinner fra fattigere Asiatiske land blir nok tiltrukket av norske menn som kan tilby okonomisk trygghet, samtidig som noen norske menn tiltrekkes av at kvinner fra Sor-Ost Asia er mer tradisjonelle enn Europeiske kvinner. Men er det egentlig saa farlig? og dette gjelder langt i fra alle norske menn som er sammen med asiatiske kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte kvalmt og irriterende å høre på tøv ifra mannebdin som prater som høyt om hvor bra de damene der nede er, og hvor møkk vi norske er! :(

Det blir som å snakke til en stein akkurat det her, for de har laget seg en illusjon om at de er alt det vi ikke liksom er. Som at vi ikke er fam.orientert, tar vare på mannen, barn, hjem og kan lage mat. At vi er så vanskelige og kravstore, karriere jegere og selvsentrerte små egoister.

Snakker for egen del nå, og kjenner meg overhode ikke igjen i alt. Jeg tar vare på min mann, han har vært med flere fra asia. Ung og kjekk, så nei han er ingen desp 40+ åring.

Jeg lager mat og steller hjemmet, er aktiv og det også med han i div idretter. Vi har felles grunnverdier som er alfa for at forholdet skal fungere. Ønsket også trygghet og fått nettopp det, men det ikke iform av hans lommebok og statsborgerskap.

Er old fashion inår det kommer til våre roller i hjemmet, det liker han ja. Det var utrolig nok ikke de ifra østen. De latet som de var det, men etterhvert kom det tydelig frem at de var aldeles ikke det. Ville heller pleie seg selv og få ting levert, og jobbet kun hardt om det var noe de kunne tjene på i neg forstand.

Noen få forskjeller mellom hans ekser osv og andre guttekompiser sine jenter fra østen og meg:

Vi har og er slanke, men jeg er høyere. Jeg har trent og vedlikehold kroppen opp gjennom årene, de har ikke de gjort.

Jeg er med min samboer av ren kjærlighet uten intensjoner om å få noe cash utav han og andre goder som de ønsker og higer etter.

Jeg kan lage mat, de kunne ikke hans eks. Heller ikke holde huset rent klarte hun. Oiii var ikke de såflink til slik da? :P i guess not!

Vi forstår hverandre og kan prate om alt, de kan ikke de pga kulturelle og språklige problemer osv.

Listen er så lang at jeg gidder ikke ramse opp alt!

Samboeren kommer aldri som han sier å få seg ei ifra østen igjen, for makan til tullete opplegg skal en se lenge etter.

Han var med sin eks i mange år og ville ikke gifte seg med henne, hvertfall ikke før det hadde gått flere år. Da ble han dumpet tvert, fordi hun SKULLE gifte seg med noen får å bli. Koste hva det koste ville, dette sa hun rett ut. Prøv å finn ei slik ifra østen og si du vil være sammen med henne, bo med henne og ikke gifte dere før det er gått endel år. Tviler sterkt på at denne søte lille frøkna vil velge å bli da!

Han har bodd i mange land i østen, og vært med endel jenter derifra. De er som pirajaer og går på med alt får å få det de vil, og skyr omtrent ingenting får å få det slik de vil ha det.

Ser han har desverre fått visse arr etter sånne erfaring med jenter derifra, og det har gjort noe med hans syn på jenter generellt og kjærlighet. Det har tatt litt tid og blitt mye mye bedre med tiden. :) han stoler endelig som han selv sier på ei jente igjen og føler han har det som plummen i egget.

Ikke alle jenter som er norske er løse og ikke vet hvordan det skal ivareta ett forhold og sin gutt. Mange vet eksakt hvordan det skal gjøres!

Min samboer er ung og veldig kjekk, sånn type som jenter snur seg etter og sikler etter på byen. Men oii så god han er, og jaggu setter jeg ihvertfall stor pris på han.

Så løøøøp å kjøp det dere menn som tenner evt på østen jenter tror er kjærlighet!

Løøøøp til flyplassen og plz forlatt oss elendige udugelige norske jentene så vi slipper dere!

Løøøøp fort og aldri aldri returner!

Hold dere derimot for god til å rakke ned på oss norske jentene, det synes jeg blir altfor barnslig og direkte trist. Vi er gode og snille, ordentlige vi også, dere har bare ikke sett oss enda isåfall.

Min gutt har endelig funnet noen han vil få barn med og gifte seg med, det gjorde han ikke før. Nå gleder han seg bare til når den dagen kommer!

Anonymous poster hash: 7aad4...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så løøøøp å kjøp det dere menn som tenner evt på østen jenter tror er kjærlighet!

Løøøøp til flyplassen og plz forlatt oss elendige udugelige norske jentene så vi slipper dere!

Løøøøp fort og aldri aldri returner!

Hold dere derimot for god til å rakke ned på oss norske jentene, det synes jeg blir altfor barnslig og direkte trist. Vi er gode og snille, ordentlige vi også, dere har bare ikke sett oss enda isåfall.

Min gutt har endelig funnet noen han vil få barn med og gifte seg med, det gjorde han ikke før. Nå gleder han seg bare til når den dagen kommer!

Anonymous poster hash: 7aad4...09d

Her kommer det igjen....så mye bedre det du har med din mann er enn det flerkulturelle par har. Det rotnorske med "old fashion" verdier etc etc. Kan man ikke basere et forhold på likevekt og forståelse?

Dere har tydeligvis funnet hverandre i rollefordeling og mål for samlivet..det synes jeg er bra, og i og med at norske kvinner hverken er verre eller bedre enn asiatiske, så er det fint om også du kan ha den samme respekten for flerkulturelle par, som den du påberoper deg selv. Eller er dette så innviklet at din mann ser på deg som en hvit, asiatisk kone...slik han skulle ønske de var?

Slutt med merkelappene, norske kvinner, ikke påberop dere noe mer enn hva dere er eller har. Vær heller glade for samlivene deres, og vær glade på flerkulturelle parenes vegne også, med de samme kritiske blikk som de dere har på helnorske parforhold :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan asiatiske damer alltid fyrer opp norske kvinner. Ei venninne av meg mente at dette var fordi de var mer feminine, små og nette, slik som mange norske kvinner skulle ønske de kunne føle seg, ref alle høydetrådene. Det at de tar stolthet i hjem og det å ta vare på gubben sin, gjør det ikke noe lettere å takle. Jeg tror hun er inne på noe her.

Jeg har vært sammen med to asiatiske kvinner. Hun ene var adoptert, snakker like godt norsk som du og jeg, og er vokst opp med norsk kultur. Akkurat som du og jeg. Eneste er at hun ser litt annerledes ut. Hun andre var fra et asiatisk land, men fikk jobb her i landet. Da jeg møtte henne kunne hun fint lite norsk, kunne lite om norsk kultur og lignende. Bakgrunnene til disse to var helt forskjellige, allikevel møtte begge de samme utfordringene. Gikk de alene, fikk de være i fred, men med en gang de gikk sammen med meg, kom de stygge blikkene, de små kommentarene, og rett og slett uhøflig oppførsel. Og dette var kun fra norske kvinner. Norske menn synes dette var helt ok. Helt utrolig. Jeg ble sett på som en taper som hadde bestilt meg noe fra utlandet, mens hun ble sett på som en golddigger. Da skammet jeg meg over å være norsk. Mange av kommentarene her bekrefter jo bare det jeg har opplevd selv.



Anonymous poster hash: 7a02b...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at norsk kultur ikke lenger eksisterer i Norge. Kvinner er egoistiske og oppfører seg som Amerikanske kvinner.

Norske kvinner oppfører seg som amerikanere

http://www.youtube.com/watch?v=a4LK6zS90ug

Norske kvinner har lyst til å bli amerikanere

Norsk kultur er dødt. Hjernedød kultur inntar norske kvinner. Dere skjønner da hvorfor menn ikke har lyst på norske kvinner som bare ligger rundt med over 50 menn. Jeg har surfet på dette forumet i over 3 år, men nå måtte jeg bare lage meg en konto for å si at norske kvinner er ganske fordomsfulle. Dere påstår at Asiatiske kvinner er golddiggers når dere oppfører dere som amerikanske kvinner. PFFF dette blir for dumt.

Kjære deg. Om du treffer ei thaidame på en bar i Thailand, så tror du det er ren kjærlighet når hun sjekker deg opp? Du tror ikke at hun har ligget med mange før deg? Naiviteten lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig hvordan man ser norske menn med asiatiske kvinner, men skjeldent norske kvinner med asiatiske menn... Tror det har noe med hva som blir oppfattet som feminint og maskulint. Det og være liten og nett blir oppfattet som feminint. Fint for de asiatiske kvinnene, kiipt for de asiatiske mennene. :fnise:



Anonymous poster hash: 2c15a...d4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...