Gå til innhold

Hvordan bli kvit denne drømmen eller marerittet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg var liten så har jeg hatt drømmer og mareritt om store branner. Helst at huset brenner ned eller byen jeg bor i brenner ned og alle som når det må flykte med båter på sjøen for å overleve. Det er alltid natt og helt mørkt i drømmene. Ser bare lyset av de svære flammene. Dette har gjort at jeg er blitt livredd for branner og ild! Det er veldig slitsomt med desse drømmene og jeg våkner opp helt svett og med hjertebank. Jeg er så redd for at noe rundt meg skal begynne å brenne. Var noen som brant noe her en gang så kom det litt ut av kontroll og da fikk jeg helt panikk og turte ikke gå ut på en hel dag. Jeg skreik av redsel. Så er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt drømmene og redselen som kommer pga drømmene? Noen som aner hva drømmene kan bety?

Anonymous poster hash: 5ec8c...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver, men heldigvis drømmer jeg sjeldent om dette.

Ringte vertfall hjem til foreldrene mine, for å fortelle om at jeg har hatt mareritt om at barndomshjemmet mitt brant. Og da kunne de fortelle meg om at det var brann i nabohuset vårt, da jeg var liten.

Og da måtte jeg og hele familien ut av huset midt på natten. Jeg husker også at vi hadde mange tilskuere som sto ved gjerdet vårt..

Husveggen vår spylte vi på til langt på natt, for at det ikke skulle ta fyr.

Vel, det hele gikk bra med huset vårt. Men dette har blitt et minne som spinner seg ut i drømmesøvnen.

Var egentlig ikke klar over at dette kunne være grunnen, til at jeg får drømmer om at huset til familien sto i brann. Men det er altså tilfellet.

Anonymous poster hash: b4d50...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også har hatt mye gjentakende vonde drømmer. jeg tror på det å overdrive. jeg tegnet/malte + skrev om den drømmen jeg alltid drømte eller temaet i den drømmen som alltid var det samme da. på den måten får hjernen eller sinnet tømt seg. Litt som når jeg har en sang på hjernen da hjelper det å skrive den ned for å få den ut av hodet.
Holder på noen døgn med dette og drømmer gjerne enda mer i de dagene, men så gir det seg =)

Nå vet jeg ikke om det ligger noe bak drømmen din, men hvis det er store ting som plager deg og du hadde fått jobbet og bearbeidet disse så er jeg rimelig sikker på at drømmeaktiviteten blir bedre :) Lykke til



Anonymous poster hash: 0c02b...745
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...