Gå til innhold

Tror du på livet etter døden?


Gjest Steamboat

Anbefalte innlegg

Haha. Det er fint å være så firkanta, godt man kan tro på det man vil.

Jeg har det vanskelig i livet, jeg er ikke så Relgiøs. Men det står klart at man må tro på Gud, om ikke kommer man i helvette. Det står, og om man da nekter? Jeg har angst heletiden, fordi jeg føler meg dårlig Relgiøs sett så jeg frykter helvette, som gjør at jeg ikke klarer å leve livet nå.. jeg er 18

Anonymous poster hash: 0df44...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på trærne, himmelen, fugler Hvordan tror du dette ble skapt? av seg selv? Det er jo en Skaper som har Skapt verden, hvem bestemte hvordan et menneskekropp skal fungere feks? Tenk dypt folkens.

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Tror du at alt ble skapt på en dag? Det nok milliarder av år. Alt levende på denne jord stammer fra samme spire.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje blod, kjøtt og vann, jeg er noe mer det er jeg sikker på.

Du er kristen du da? Du tror du er unik og skapt i Guds bilde? Vi er ikke unike. Vi har tilfeldigvis litt mer IQ enn apene.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det vanskelig i livet, jeg er ikke så Relgiøs. Men det står klart at man må tro på Gud, om ikke kommer man i helvette. Det står, og om man da nekter? Jeg har angst heletiden, fordi jeg føler meg dårlig Relgiøs sett så jeg frykter helvette, som gjør at jeg ikke klarer å leve livet nå.. jeg er 18

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Du har ikke noe å frykte. Himmelen og Helvete ble skapt av onde mennesker som ville kontrollere andre for lenge siden. Det lever dessverre videre. Religion ble skapt for å ha makt!

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miora

Jeg har det vanskelig i livet, jeg er ikke så Relgiøs. Men det står klart at man må tro på Gud, om ikke kommer man i helvette. Det står, og om man da nekter? Jeg har angst heletiden, fordi jeg føler meg dårlig Relgiøs sett så jeg frykter helvette, som gjør at jeg ikke klarer å leve livet nå.. jeg er 18

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Ja, men det som står i bibelen trenger da ikke være sannheten. Den har mange fornuftige og gode elementer, men den er også preget over av at menneskene som har skrevet den har vært påvirket av sin tidsalder. Kirken har vel brukt bibelen mye for å styre og sette retningslinjer som kom til deres gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er noe etter døden. Har noen ganger opplevd en slags nærhet de første dagene etter noen jeg var glad i døde, men etterhvert blir denne følelsen svakere og svakere, det føles som de slipper taket og går videre.

Har mange ganger vært tilstede når mennesker dør. Det er alltid veldig spesielt. Alt er så fredfullt og rolig etter at døden har intruffet. Sjelen har forlatt kroppen, men jeg tror den fortsatt eksisterer i en eller annen form.



Anonymous poster hash: ba735...c08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det som står i bibelen trenger da ikke være sannheten. Den har mange fornuftige og gode elementer, men den er også preget over av at menneskene som har skrevet den har vært påvirket av sin tidsalder. Kirken har vel brukt bibelen mye for å styre og sette retningslinjer som kom til deres gode.

jeg tror på Islam

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen virker på mystiske måter.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror på Islam

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Islam og Kristendom er det samme. Det sammer fra det samme. Forskjellen er at Biblen er mer grusom i den gamle testamentet, mens det er motsatt med Koranen. Alt pga. forskjellige kulturer.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og Kristendom er det samme. Det sammer fra det samme. Forskjellen er at Biblen er mer grusom i den gamle testamentet, mens det er motsatt med Koranen. Alt pga. forskjellige kulturer.

Anonymous poster hash: 22fe9...30d

Det er jo noen forskjeller mellom Islam og Kristendommen. Men begge Relgionene forbyr sex utenfor ekteskap, alkohol osv. Følger verden det? NEI. Hvordan kan Relgionen være feil?

Har vi bevis på at Islam er feil? derimot har man mer beviser på at det er sant. Jeg skjønner ikke meninga med livet til folk som jobber så hardt for å få status i livet, penger, osv osv men ikke bryr seg om livet etter døden. Den som gjør gode gjerninger og følger Skaperens ordre vil bli belønnet etter døden. Hva velger man da å gjøre folk?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miora

Det er jo noen forskjeller mellom Islam og Kristendommen. Men begge Relgionene forbyr sex utenfor ekteskap, alkohol osv. Følger verden det? NEI. Hvordan kan Relgionen være feil?

Har vi bevis på at Islam er feil? derimot har man mer beviser på at det er sant. Jeg skjønner ikke meninga med livet til folk som jobber så hardt for å få status i livet, penger, osv osv men ikke bryr seg om livet etter døden. Den som gjør gode gjerninger og følger Skaperens ordre vil bli belønnet etter døden. Hva velger man da å gjøre folk?

Anonymous poster hash: 0df44...be9

Det ene eller det andre er vel ikke feil, så lenge man tror på noe som er godt og det gode i verden. Trenger ikke være mer komplisert enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre store religioner i verdenes. Islam, Kristendom og Buddhisme. Alle tre ble skapt av mennesker som levde i forskjellige kulturer, men de har en ting felles: Makt over andre. Ønske om å fortelle andre hvordan de skal leve. Islam er verst. Der henger de homofile i kraner og kvinner blir steinet fordi det er syke mennsker som er forgiftet av religionens galskap!



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en rå religion ennå, men la oss ikke glemme at kristne lot mennesker brenne på bålet i Guds navn.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på et liv etter døden. Jeg tror at når man dør, kommer man til en enda bedre jordklode, og helvette er å bli sendt tilbake på denne jordkloden, uten at noen ser/hører deg (siden det kun er sjela di som kommer igjen). Nå er sikkert jeg litt rar da, men det er det jeg tror haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fantasier. :-)



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke på noe liv etter døden.

Men jeg er veldig glad for at jeg har et liv FØR døden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utgangspunkt i at det ikke er noe annet enn ingenting etter døden, så får det heller komme som en overraskende bonus hvis det er det.

Anonymous poster hash: b403c...589

Det er det jeg har landet på også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror. Syns det er litt rart hvis det ikke er noe mer. Hvorfor er vi her da? Helt tilfeldig tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like tilfeldig som alle andre levende vesener her på denne jord.



Anonymous poster hash: 22fe9...30d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...