Gå til innhold

Kvinner i høye hæler <3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke bort fra at høye heler oppfattes som spesielt sexy nettopp fordi norske kvinner ikke bruker det så ofte som i f.eks Frankrike. Det er forøvrig en myte at alle franske damer gjør det. Ganske mange gjør det ikke til hverdags.

Anonymous poster hash: d8768...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kvinner burde, av estetiske hensyn til dem som elsker kvinnekroppen, lære seg å gå skikkelig med høye hæler, og spre glede med å gå med dem. :)

Da får menn bli flinkere til å komme med komplimenter i stedet for å utnevne kvinnen som roten til alt ondt.

Jeg mister helt respekten for menn her inne !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Da får menn bli flinkere til å komme med komplimenter i stedet for å utnevne kvinnen som roten til alt ondt.

Jeg mister helt respekten for menn her inne !!

Hey! Det er det ikke mange som gjør, det er en og annen gjenganger med skrivekløe ja, men de utgjør under ingen omstendigheter majoriteten av menn.

- hverken her inne eller i den virkelige verden..... som KG for hver dag som går synes å komme lenger og lenger bort fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Det er det ikke mange som gjør, det er en og annen gjenganger med skrivekløe ja, men de utgjør under ingen omstendigheter majoriteten av menn.

- hverken her inne eller i den virkelige verden..... som KG for hver dag som går synes å komme lenger og lenger bort fra.

Må faktisk si meg enig med brukeren du svarte at mitt inntrykk også er at det dessverre er vesentlig mer enn en og annen mann her inne med et nedvurderende kvinnesyn.

Noen oppretter egne tråder om temaet, men de aller fleste ser man via kommentarer her og der i ellers relativt saklige innlegg.

Heldigvis har jeg ikke inntrykket av at disse mennene på KG er representative for menn ellers.

Og når det er sagt, så observerer jeg i blant at kvinner her inne gjør det samme med menn.

Enten det handler om menn eller kvinner, så er ikke stereotypier og nedvurdering av det motsatte kjønn noe vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Da får menn bli flinkere til å komme med komplimenter i stedet for å utnevne kvinnen som roten til alt ondt.

Jeg mister helt respekten for menn her inne !!

Men da må kvinner også bli flinkere til å kunne ta imot komplimenter uten å rope om seksuell trakkasering og tro at han vil 'noe' fordi han gir et kompliment, åpner en dør, trekker ut en stol, åpner en bildør osv, osv.

Slutte å glefse tilbake "Trur du ikke jeg klarer det sjøl!" "Jeg trenger ikke hjelp!"

I dagliglivet synes jeg desverre standardreplikken på "Så pen du er i dag" er "Nei, jeg bare rasket på meg noe" eller "Uff nei, jeg har sikkert lagt på meg" eller noe annet som forsøker å egentlig drepe hele komplimentet.

Skal man få komplimenter så må man jo innby til at de gis...ved å ta dem imot med glede..... så rar er jeg da.

Må faktisk si meg enig med brukeren du svarte at mitt inntrykk også er at det dessverre er vesentlig mer enn en og annen mann her inne med et nedvurderende kvinnesyn.

Noen oppretter egne tråder om temaet, men de aller fleste ser man via kommentarer her og der i ellers relativt saklige innlegg.

Heldigvis har jeg ikke inntrykket av at disse mennene på KG er representative for menn ellers.

Og når det er sagt, så observerer jeg i blant at kvinner her inne gjør det samme med menn.

Enten det handler om menn eller kvinner, så er ikke stereotypier og nedvurdering av det motsatte kjønn noe vi trenger.

Og siden de fleste av de brukerne som pleier sin nedvurdering av kvinner her inne skriver under AB så vet vi jo ikke hvor mange, - eller få, de egentlig er.

Jeg vil mene de ikke er så veldig mange. Og de er absolutt ikke representative for den helt normale norske mann.

Og selvsagt finnes det jenter/kvinner av samme type, desverre.

Mitt beste tips er å ta slike tråder og slike utsagn med den berømte 10 kilos sekken med salt, ikke med en klype salt.. det er for lite.

Jeg tenker mitt om årsaksforholdene til at noen finner glede i å lage disse trådene, men tror ikke det tjener mye å dele disse tankene her inne.

Mange har nok som sin nærmest eneste sosiale arena fora som KG, og mange trekkes til slike steder for å lage kvalm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stining

Er det han som nesten kjenner manndommen krympe om du har på sko som gjør deg høyere enn ham?

- eller er det i ditt eget hode dette 'problemet' bor?

Spør av genuin nysgjerrighet fordi jeg aldri har vært bort i en mann som har opplevd det som et problem (og 'ja' jeg har vært høyere med sko på).

Ingen av oss liker det noe særlig. uten sko er jeg 1 eller 2 cm høyere enn han, så hvis jeg går med hæler i tillegg blir jeg nesten et hode høyere. Gjorde det en gang, på et ball. Det gikk jo greit, for det var en litt spesiell anledning.

Jeg vil jo helst være lavere enn han, og det er nok bare i hodet. Det har jo eeegentlig ingenting å si. Men det plager meg litt selv om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Ingen av oss liker det noe særlig. uten sko er jeg 1 eller 2 cm høyere enn han, så hvis jeg går med hæler i tillegg blir jeg nesten et hode høyere. Gjorde det en gang, på et ball. Det gikk jo greit, for det var en litt spesiell anledning.

Jeg vil jo helst være lavere enn han, og det er nok bare i hodet. Det har jo eeegentlig ingenting å si. Men det plager meg litt selv om..

Noe av det flotteste jeg ser er høye kvinner i høye sko, men det hjelper deg jo fryktelig lite er jeg redd.

Da gjelder det å se mulighetene istedet for umulighetene: venninnekvelder eller jentetur på pub/bar.

Mistenker forøvrig du har en super kar og at kompisene synes han har vært utrolig heldig da han 'fanget' deg.

- de pleier synes det om høye kvinner, jeg har da hørt dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stining

Noe av det flotteste jeg ser er høye kvinner i høye sko, men det hjelper deg jo fryktelig lite er jeg redd.

Da gjelder det å se mulighetene istedet for umulighetene: venninnekvelder eller jentetur på pub/bar.

Mistenker forøvrig du har en super kar og at kompisene synes han har vært utrolig heldig da han 'fanget' deg.

- de pleier synes det om høye kvinner, jeg har da hørt dem ;)

Har aldri skjønt hva som er så spesielt med høye kvinner. For meg har det bare vært plagsomt, hadde gitt mye for å bli 5cm lavere! Er 176 høy, så det er jo ikke over normalen. Men føler meg ofte stor, selv om jeg er slank. Og venninner på rundt 160 som har mye mer fett på kroppen ser mye nettere ut, hvis jeg blir lubben ser jeg ut som en elefant!

Men jeg tviler på at menn har lyst på en dame som er høyere enn seg selv. Meeen alle er jo forskjellig, så de finnes nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Har aldri skjønt hva som er så spesielt med høye kvinner. For meg har det bare vært plagsomt, hadde gitt mye for å bli 5cm lavere! Er 176 høy, så det er jo ikke over normalen. Men føler meg ofte stor, selv om jeg er slank. Og venninner på rundt 160 som har mye mer fett på kroppen ser mye nettere ut, hvis jeg blir lubben ser jeg ut som en elefant!

Men jeg tviler på at menn har lyst på en dame som er høyere enn seg selv. Meeen alle er jo forskjellig, så de finnes nok..

Jeg bare lurer litt på om det ligger noen usagte forestillinger til grunn, - nemlig at en mann må være en helsikes elsker for å vinne en kvinne som er høy.

Ikke spør meg hvor den forestillingen kommer fra, men kanskje fra en annen forestilling om at kvinner er mer tiltrukket av menn som er høyere enn dem selv, og slik sett må den som er en cm eller to lavere enn henne ha noe annet som han vant henne med.

Det svever en del slike forestillinger i ganske mange, uten at de egentlig er klar over at de bærer på de forestillingene før de blir spurt om dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må kvinner også bli flinkere til å kunne ta imot komplimenter uten å rope om seksuell trakkasering og tro at han vil 'noe' fordi han gir et kompliment, åpner en dør, trekker ut en stol, åpner en bildør osv, osv.

Slutte å glefse tilbake "Trur du ikke jeg klarer det sjøl!" "Jeg trenger ikke hjelp!"

I dagliglivet synes jeg desverre standardreplikken på "Så pen du er i dag" er "Nei, jeg bare rasket på meg noe" eller "Uff nei, jeg har sikkert lagt på meg" eller noe annet som forsøker å egentlig drepe hele komplimentet.

Skal man få komplimenter så må man jo innby til at de gis...ved å ta dem imot med glede..... så rar er jeg da.

Og siden de fleste av de brukerne som pleier sin nedvurdering av kvinner her inne skriver under AB så vet vi jo ikke hvor mange, - eller få, de egentlig er.

Jeg vil mene de ikke er så veldig mange. Og de er absolutt ikke representative for den helt normale norske mann.

Og selvsagt finnes det jenter/kvinner av samme type, desverre.

Mitt beste tips er å ta slike tråder og slike utsagn med den berømte 10 kilos sekken med salt, ikke med en klype salt.. det er for lite.

Jeg tenker mitt om årsaksforholdene til at noen finner glede i å lage disse trådene, men tror ikke det tjener mye å dele disse tankene her inne.

Mange har nok som sin nærmest eneste sosiale arena fora som KG, og mange trekkes til slike steder for å lage kvalm.

Ja, jeg er særdeles enig i at komplimenter skal tas i mot med et smil og et takk, fremfor med bortforklaringer ;).

Det jeg gjettet på at den anonyme siktet til var all kritikken mot utseende, personlighet og atferd hos kvinner her inne- og at hun gjerne skulle ha sett at dette ble byttet ut med ros og oppmuntring.

Men som sagt; menn får gjennomgå like mye av mange, og mange kvinner er dessuten dessverre sine egne eller andres verste kritikere.

Jeg håper ellers du har rett i at det er et fåtall som sprer om seg med de verste holdningene, men det jammen ikke alltid jeg er så sikker. Mange trivelige menn ser det uansett også ut til å være her.

Ellers har jeg da aldri hørt om noen over fjorten år som glefser til noen at de "de klarer selv" eller "jeg trenger ikke hjelp" av normal "gentlemanoppførsel".

Har du?

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja, jeg er særdeles enig i at komplimenter skal tas i mot med et smil og et takk, fremfor med bortforklaringer ;).

Det jeg gjettet på at den anonyme siktet til var all kritikken mot utseende, personlighet og atferd hos kvinner her inne- og at hun gjerne skulle ha sett at dette ble byttet ut med ros og oppmuntring.

Men som sagt; menn får gjennomgå like mye av mange, og mange kvinner er dessuten dessverre sine egne eller andres verste kritikere.

Jeg håper ellers du har rett i at det er et fåtall som sprer om seg med de verste holdningene, men det jammen ikke alltid jeg er så sikker. Mange trivelige menn ser det uansett også ut til å være her.

Ellers har jeg da aldri hørt om noen over fjorten år som glefser til noen at de "de klarer selv" eller "jeg trenger ikke hjelp" av normal "gentlemanoppførsel".

Har du?

Jeg er redd jeg har hørt den litt fornærmede beskjeden om at hun klarer det selv ja.

Folk er så forskjellige, og noen føler seg nok litt tråkket på i møte med ikkeverbale komplimenter.

Men, folk flest er utrolig trivelige, og det gjelder i høyeste grad menn her inne også. *skryte-skryte*

De er høyt verdsatt for å bidra til å generere konstruktive debatter og meningsutvekslinger, - og for å gi kvinner og jenter et litt bedre innblikk i en sak sett fra mannens ståsted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, eg er ganske høg, så føler meg egentlig meir som ein giraff enn sexy.. 😁

Hadde eg vore lågare, hadde eg brukt det mykje oftare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Da får menn bli flinkere til å komme med komplimenter i stedet for å utnevne kvinnen som roten til alt ondt.

Jeg mister helt respekten for menn her inne !!

Kvinnen er vel ikke roten til alt vondt ? ? ? :sjokkert:

Jeg blir helt forvirret av KG.... Det går fra at menn elsker kvinner som vakre og sexy vesener til at du føler deg utnevnt til å være roten til alt vondt. Hvordan får du det til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stining

Jeg bare lurer litt på om det ligger noen usagte forestillinger til grunn, - nemlig at en mann må være en helsikes elsker for å vinne en kvinne som er høy.

Ikke spør meg hvor den forestillingen kommer fra, men kanskje fra en annen forestilling om at kvinner er mer tiltrukket av menn som er høyere enn dem selv, og slik sett må den som er en cm eller to lavere enn henne ha noe annet som han vant henne med.

Det svever en del slike forestillinger i ganske mange, uten at de egentlig er klar over at de bærer på de forestillingene før de blir spurt om dem ;)

Kanskje dette svarer på noe av det du lurer på? :P

abcnyheter.no/livet/2014/01/28/derfor-vil-kvinner-ha-hoeye-menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Elsker høye hæler:D bruker det vær dag! Åja jeg føler meg sexy å selvsikker :)

Anonymous poster hash: 927f4...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg går i høge hæler på fest. Eg må det for eg siklar på høge menn....

Jeg er 188,5. Holder det?

Forøvrig:

Det var lenge siden jeg hadde vært inne på denne tråden.

Gudhjelpe meg for krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere når dere snakker om høye hæler egentlig? :klo:

Det er stor forskjell på firkantede blockheels og lillefingerslanke spikeheels, begge på 10cm +

Jeg med mine stakkarslige 169 cm vet at jeg gjør meg ganske bra som nærmere 180, med 10 cm lengre ben enn naturen utstyrte meg med, - så jeg bruker mine sko ihht. underlaget.

Spikeheels og brosten er ingen vinner, ei heller plen.

Om man veksler på å bruke ulike hælhøyder, velger skoi godt lær og som faktisker sydd på en lest som passer til ens egen fot, går barbent hjemme osv. så er det ingen naturlov at man får føtter som ser ut som et rent helvete, - føttene reflekterer de arbeidsforholdene vi gir dem, så helt flate sko/støvletter uten en liten hæl, uelastisk kunstfiber istedet for lær, bare billigsko som ikke er godt håndtverk fra ende til annet.... feil størrelse....feil fasong for egne føtter...bruker det samme skoparet hele tiden uten å veksle på...da ber man om det.

Spikeheels, strømper og klassik undertøy er svært ofte en 'killer' for mange (menn) ;)

Helt klart en killer!! :)

Det er ufattelig sexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går i høge hæler på fest. Eg må det for eg siklar på høge menn....

187 her, er det greit eller? :laugh:

Og dessuten har jeg vært norgesmester i noe fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...