Gå til innhold

Kvinner i høye hæler <3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Hva mener dere når dere snakker om høye hæler egentlig? :klo:

Det er stor forskjell på firkantede blockheels og lillefingerslanke spikeheels, begge på 10cm +

Jeg med mine stakkarslige 169 cm vet at jeg gjør meg ganske bra som nærmere 180, med 10 cm lengre ben enn naturen utstyrte meg med, - så jeg bruker mine sko ihht. underlaget.

Spikeheels og brosten er ingen vinner, ei heller plen.

Om man veksler på å bruke ulike hælhøyder, velger skoi godt lær og som faktisker sydd på en lest som passer til ens egen fot, går barbent hjemme osv. så er det ingen naturlov at man får føtter som ser ut som et rent helvete, - føttene reflekterer de arbeidsforholdene vi gir dem, så helt flate sko/støvletter uten en liten hæl, uelastisk kunstfiber istedet for lær, bare billigsko som ikke er godt håndtverk fra ende til annet.... feil størrelse....feil fasong for egne føtter...bruker det samme skoparet hele tiden uten å veksle på...da ber man om det.

Spikeheels, strømper og klassik undertøy er svært ofte en 'killer' for mange (menn) ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker høye hæler og bruker de ofte. Har sikkert 100 par nydelige pumps i skohylla, elsker de alle sammen! :ler:

Jeg føler meg dritsexy i høye hæler fordi jeg synes det er ser vanvittig sexy ut, formen på foten, materialene/pynten og den høye tynne stiletten.. Og ja, jeg kan gå på de.

Bruker de imidlertid aldri på jobb og det kommer jeg aldri til å gjøre heller, såframt jeg ikke jobber på et kontor e.l. Jeg har en veldig fysisk jobb hvor jeg står/går hele dagen, mange tunge løft osv, så heels utgår - for å si det mildt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

Jeg elsker sko med høye heler, det er så mange flotte og fine varianter av dem. Men jeg går så og si aldri med det, da jeg allerede er noen små cm over 180cm høy uten sko.. Får veldig mye oppmerksomhet når jeg tar på meg sko med høye heler, både positiv og negativ, men aller mest kommentarer fra jenter som: "wow, du er jo den KJEMPEN med de skoa der, du er jo mer enn høy nok fra før av!"

Og så liker ikke kjæresten min at jeg blir høyere enn han når jeg går med høye heler. Tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av en annen tråd hvor en kvinne avblåser alt av høye hæler fullstendig i jakten på nye sko. Dere kvinner i høye hæler er så lekre! Det er sexy og elegant. En kvinne i høye hæler er en kvinne etter min og mange andre menn sin smak.

Du som er kvinne: Føler du deg sexy i høye hæler? Hvis ikke hvorfor ikke?

Du som tenner på kvinner: Er høye hæler noe du syns er sexy?

Anonymous poster hash: 05107...8bc

Jeg går alltid i høye hæler når jeg beveger meg utendørs pga det ser penest ut. Maks 5 cm på hverdagsskoene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg kjenner meg veldig flott i høge hæler, men har mykje smerter i ein fot, og skåner difor beina så mykje som mogleg på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye hæler på kvinner kan være veldig sexy, men det foresetter at den som bruker det faktisk klarer å gå med høye hæler, og føler seg vel i det. Hvis ikke er det alt annet enn sexy.

Selv går jeg aldri med det. Jeg får vondt i bena, og å strabbre rundt på noe jeg ikke syns er godt eller klarer å gå med, er ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Det er også noe med å velge riktige sko til riktig anledning.

I et kontormiljø vil f.eks. de minste miniskjørtene kombinert med 11,5 cm spikeheels gi et inntrykk du kanskje ikke ønsker å ha.

Om du endrer en av disse faktorene litt (noen cm lengre skjørt eller 2 cm lavere hæler, så endres også det visuelle inntrykk du gir ;)

Så alt til sin anledning. Selv går jeg ikke i Ted Baker lace courts på jobb, og heller ikke i røde semskede Sigerson Morrison m/slingback og 10 cm spikeheels, og heller ikke i cognacbrune Fabi støvletter med 11cm spikeheels.

- men jeg rager som regel nærmere 180 cm i landskapet alikevel :nigo:

Hælene må gjerne være høye, men balansen i forhold til antrekk, anledning jobb og inntrykk skal veies.... nøye.

Og jeg vet jeg kler alle mine høye hæler, både de i kontorutgave og de som ikke er tykkere enn en lillefinger og 10-11 cm høye.

Alle hælhøyder her oppgitt som reell høydedifferanse mellom hæl og bakkenivå, uten å ta høyde for eventuelle små platå under tærne.

Bevegelsene skal/må tas med hoftene, - det er vel der jeg oftest synes jeg ser at noe kan ha gått tapt.

- fordi... høye hæler og begegelser med hoftene? - her hjemme? Ikke alltid like populært blant andre kvinner...Men det er ingen annen naturlig måte å gå raskt på i høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg oppnår normalhøyden. Uten hæler føler jeg meg litt liten og kanskje mer feig.

Hvis det skjer noe viktig går jeg alltid i hæler, det kan for eksempel være snakk om skriftlig eksamen og andre settinger hvor høye hæler verken blir brukt eller observert av den som skal "dømme" meg,men det gjør bare noe med psyken min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

føler meg ikke sexy i høye hæler, fordi jeg ikke klarer å gå med dem og ser bare ut som en vaggende gås

qDNrL6.gif

:fnise:

...nei men seriøst....Syntes damer i høye hæler er skikkelig flott jeg. Det gjør noe med ryggen/rumpa holdningen deres når dere går og står med dem. Vakkert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å gå i høye hæler!

Sålenge jeg har sko med riktig forhold mellom hel og såle for min del....

Men sko med 10-11 cm hel og 1-2 cm platå, kan jeg fint gå med hele dagen(men ikke hver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg ikke sexy i høye hæler, fordi jeg ikke klarer å gå med dem og ser bare ut som en vaggende gås

Selv de som går comme il faut, virker poserende og stakkato.

Hold deg på landjorda, i flate sko eller barbeint. Det er noen som liker det best også ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea93
I skohyllen min står et femten par stiletter og to par flate sko, så det sier vel sitt. Føler meg definitivt mye mer sexy med et par stiletter på beina. Men skal det være sexy med heler må man kunne gå i de, ser så altfor mange jenter som rett og slett ser ut som kyllinger i heler etter noen glass vin på byen. Øve hjemme til man er trygg på det er alfa omega!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å gå i høye hæler, men bruker det ikke så ofte... Føler at i Norge blir det litt sett ned på om man pynter seg i hverdagen :P



Anonymous poster hash: 6fdd7...50f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høye hæler er jo et must på fest og når en ellers skal pynte seg. En kjole blir såååå mye penere med høye sko til. Synes at kjoler blir "ødelagt" med flate sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, de fleste norske kvinner er renspikka amatører når det kommer til å gå i høye hæler. Du skal ikke være attråverdig her i det feministiske nord vet du ;) Øst-Europa og Frankrike, der er damer lekre på høye hæler!

Forøvrig, jeg som lav mann skiter en lang faen i om hun blir 10 - 15cm høyere enn meg på hæler. Om hun kan gå på dem blir hun skitlekker, det er det jeg ser og bryr meg om.

Hvor høy er du ?

Anonymous poster hash: d6fec...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg eier et par flate sko i tillegg til mine løpesko. Det skjer vel omtrent aldri at jeg beveger meg ut døra i flate sko, med mindre jeg skal gå tur eller jogge.

Skoene mine har hæl stort sett fra 10- 15 cm. Har også noen par som er litt lavere enn det, men trives best med litt høyde. Har ingen problemer med å gå på disse, og det føles nesten mer naturlig enn å bevege seg på flate sko. Føttene mine ser fortsatt fine ut da, etter mange år på hæler, men det er vel bare et tidsspørsmål skal jeg tro linken jeg fulgte her :sjokkert:

Endret av Sommerfugl90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være sexy til riktig tid og på riktig sted.

Det ser for eksempel idiotisk ut når jenter tråkker rundt i gjørma på en festival i skyhøye hæler. Eller når utestedene stenger, det er midt på vinteren, gatene er dekket av is og stiletthæl-Bambi må støttes på begge sider av venninner mens én går foran og drar henne etter den av armene som ikke holder en kebab og én går bak og dytter henne i retning av taxikøen. "Fornuftige" sko ville vært mer sexy. Mye mer sexy.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå i høye hæler når jeg skal ut, antrekket ser myye bedre ut. Minuset er at det ofte gjør sabla vondt i bena etter noen timer, da jeg danser mye og farter rundt. Den siste tiden har det blitt converse, da jeg ofte går hjem fra byen, men bena mine holder ikke ut veien hjem, i høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...