Gå til innhold

GRY


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nepolia

Tok meg 2 sek å finne det :)

Men om å ignorere noen er løsningen er kanskje ikke lett å svare på. Men det kan i allefall roe ned ting her for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden var i utgangspunktet adressert til Gry, så jeg håper hun følger med og vil vurdere forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at ignoreringsknapp kunne vært grei å ha, men det vil alikevel ikke løse noe problem.

For om du ignorerer en bruker, så vil du ikke se innleggene til denne personen (greit nok), men du vil fortsatt se svarene fra andre brukere som ikke har ignorert og som svarer på innleggene. Tråden vil da bli så oppstykket at man ikke skjønner noen ting av de svarene som blir gitt tror jeg.

Dessuten, så lenge noen holder på som de gjør, ja så vil allikevel tråder komme til å bli stengt hele tiden fordi reglene ikke overholdes. For meg er det dette som er mest negativt på KG for tiden, interessante tråder stenges hele tiden. :(

Om folk må krangle, så hadde det vært fint om de gjorde det på PM og ikke ødlegge trådene. Ja, jeg vet at det er en ønskedrøm desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nepolia

Det er selvfølgelig vanskelig å avgjøre hva som vil være aller best. Noen ønsker kanskje muligheten til å ignorere, noen ønsker at de som bråker skal bli utestengt fra hele forumet eller enkelte kategorier osv.

Hva som blir løsningen får være opp til administrator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot, jeg tror det kunne ha vært veldig konstruktivt. Man ignorerer i utgangspunktet bestemte brukere fordi man synes disse, periodevis, har en tendens til å henge seg opp i ting som blir sagt og blåse de opp i kjempeformat; slik blir det kjegling av. Om man nå leser en tråd, og finner disse "uforståelige" innleggene av brukere man IKKE har ignorert, så vil man fort fatte at her er det flisespikkere og annet vås på gang igjen. Hovedsaken er vel at man slipper å konfronteres med brukere man har fått i vrangstrupen. At man slipper å lese innleggene til disse personene. Det kunne sikkert gjort livene mindre frustrasjonspreget for mange :blunke:

Jo, enig i at alt for mange tråder ender opp med å bli stengt, men da har det som regel gått svært lenge mellom de konstruktive innleggene, og det som var tema i utgangspunktet, har blitt rokkert ved så mange ganger at alt blir tøv. Det kan være et innlegg om helt trivielle ting, men de ender opp som usakelige stridigheter brukere imellom.

Å ignorere noen vil ikke løse problemet på lang sikt, men det er et fint alterativ til de som er lei av attityden til plenty av hyppige KG-brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
For om du ignorerer en bruker, så vil du ikke se innleggene til denne personen (greit nok), men du vil fortsatt se svarene fra andre brukere som ikke har ignorert og som svarer på innleggene. Tråden vil da bli så oppstykket at man ikke skjønner noen ting av de svarene som blir gitt tror  jeg.

Jeg tror at en slik ignoreringsfunksjon bare ville skape forvirring. Hvordan skal man få noe konstruktivt ut av en debatt om man ikke vet hva det opprinnelige temaet er?? :o

Jeg skjønner at folk begynner å bli lei av alle Milla- diskusjonene men jeg vil gjerne minne almuen om at det ikke er jeg som starter dem- og at Fy-listen faktisk var ett forsøkt på å rydde opp.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nepolia

Er ikke nødvendig å avkaste spørsmålet om ignore-funksjonen før man har sett hva den faktisk kan gjøre. Selv har jeg ingen problemer med å følge med i tråder selv om jeg har noen brukere på ignore.

Spørsmålet er ikke hvem som startet krangelen Milla, heller hvem som er villig til å virkelig avslutte den.

Men jeg tror ikke det er noen som kan klandres for alt, selv om det selvsagt er kjekt med en Judas på alle forum. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i hvertfall ha det som et alternativ jeg kan benytte meg av når det i framtiden, noe jeg er overbevist om, igjen vil komme til å herske slike tilstander som det har vært (og også er) på KG i den siste tiden. Det opprinnelige temaet er jo nettopp det som blir presentert i de seriøse innleggene, av brukere som er ute etter annet enn å skape kvalm. Det er da det begynner å skli ut med angrep på brukere i mellom, hvor man trekker inn momenter som går langt utenfor sakens kjerne, at jeg heller finner det mer forstandig å leve med den event. "forvirringen" ignoreringen ville medføre, enn å sitte og lese annenhver saklige melding, og annenhver meget usaklige sådan. Og jeg mener, har nevnt det tidligere også, at det virker som om mange sikkert kunne fått det både fysisk og psykisk bedre av å sippe å lese andres innlegg simpelthen fordi det er for mye "vondt blod" visse personer i mellom. Det er sørgelig at man lever seg så til de grader inn i et nettsted som dette, vha. ignore har man i det minste ikke noe å skrike etter lenger, når man tidligere har akket og uffet seg over den og den brukeren, at man helst skulle sett den og den utestengt, osv. Og ting vil jo ikke gi seg av seg selv. Du sier at du har en fy-liste, men den virker tydeligvis bare som ytterligere provokasjon på mange. Det å i det hele tatt kalle det en FY-liste, virker nokså banalt dersom motivet er å røyke fredspipa.

Det er takke meg så såre enkelt som at det blotte nærvær av noen kan gjøre folk lei og forbannet, og her kommer ignore-funksjonen inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du sier at du har en fy-liste, men den virker tydeligvis bare som ytterligere provokasjon på mange.

Fy-listen fungerer. Jeg har akkurat sluttet fred med Eowyn også.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supplement: kall det heller en forsonings-liste. På den måten gir man i det minste inntrykk av at man beveger seg bort fra det som var, og på vei mot noe bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mulighet for å legge inn en "ignorere-funksjon" finnes den..

Funksjonen fungerer slik at man velger "vekk" en bruker, og i stedet for innlegg av denne brukeren vises en tekst i innlegget som sier at du har ignorert brukeren, samt en link til innlegget som er ignorert, om man skulle ønske å lese innlegget alikevel.

Problemet er at funskjonen ikke egentlig er innebygget i forumet, men et "hack" utviklet av andre enn de som opprinnelig laget forumet.

SLlke hack har ofte varierende kvalitet/kildekode, og databaseopplegg, og kan derfor ofte være med på å skape problemer i forumet. For eksempel når det gjelder hvor fort forumet laster sider.

Vi har lenge slitt med tregt forum, omsider ser dette ut til å ha bedret seg, etter at vi har oppgradert forumet, skiftet database, flyttet vekk Startsiden fra KGs server, og i tillegg har jeg brukt mye økonomiske ressurser rundt ny server med alt av oppgradert programvare. Om jeg legger inn ett slikt "hack" kan det meste av overnevnte være til liten eller ingen nytte, og vi kan oppleve forumet som like tregt igjen...

Forøvrig er hacket som finnes for lite testet ut enda, til at det er aktuelt å legge det inn på KG nå, men kanskje en gang i fremtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Morticia

Regner med at du leser dette.

Var det for vanskelig med avtalen vi hadde, ja jeg har klødd i fingrene selv etter å komme på banen, men har avstått.

Hvis du trenger en "medsammensvoren" så vet du hvor du finner meg.

Lykke til!

Og du, mens du er der ute, spark noe helt inn i granskauen fra deg, og litt fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...