Gå til innhold

prinsesså


Tusseline

Anbefalte innlegg

Vet du hva, Flora, jeg er uenig med deg i det. Så lenge du uttaler "hva som passer seg eller ikke" her inne, så angår det faktisk alle.

Dialekter er tillatt her (heldigvis). Om du synes det er bra eller ikke, kan du mene hva du vil om. Du kan la være å lese de innleggene hvis du synes det er vanskelig. Men at du mener du har fasiten på hva som "ikke passer seg" - igjen - det angår oss alle, og da blander alle seg.

Jeg er også uenig med deg i selve saken, men det har jeg fortalt i innlegget litt lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ærlig talt, dialekter passer seg ikke inn på et diskusjonsforum! Her skal man ta hensyn til andre brukere som både selvsagt ønsker å lese og forstå innlegg som blir skrevet. Dialekter er forøvrig ikke skriftspråk!

Jeg er tilsynelatende ikke den eneste som reagerer. Fredagsbarn og Nala har skrevet flere strålende bra innlegg på Generell debatt under "dialekter".

Kjære fruenge, i like måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flora, et tips; du vil kanskje lettere få aksept og respekt for dine synspunkter om du omtaler dem som nettopp det. Dine synespunkter. For så bastant fortelle folk hva som passer seg og ikke, det blir litt feil. Her er det faktisk fritt for alle å skrive sånn som de vil, og innenfor reglene, hva de vil.

Og helt ærlig, den holdningen du har om å at du skal være den som forteller alle her at det du mener er det som skal gjelde, synes ikke jeg passer seg. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og helt ærlig' date=' den holdningen du har om å at du skal være den som forteller alle her at det du mener er det som skal gjelde, synes ikke jeg passer seg. Men det er nå min mening.[/quote']

Jeg har ikke bestemt noe som helst eller hva som skal "gjelde", jeg har bare komt med en opplysning (som jeg har nevnt for ørtende gang) til prinsesså og andres beste.

Jeg (også andre) har problemer med å tyde dialekt, og jeg ber dem om å velge enten bokmål eller nynorsk som skriftspråk. Hvis det skal være så vanskelig å la seg gjøre, får det la gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det var noe annet, Flora. Å be om, og fortelle at du har vanskelig for å forstå er noe helt annet enn å fortelle oss hva som ikke passer seg.

Se der, det var akkurat det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Men den oppstyltede, gammelmodige overdrevent fisefine oslovest-sosiolekten du benytter tar seg faktisk ikke spesielt bedre ut, den er heller ikke lettere å lese, så langt der i fra!! Dessuten er det lite sjarmerende på alle så nær som skrukkete gamle vestkantfruer.

nuvel, dialekter kan være sjarmerende og flott.. passer simpelthen ikke inn... oops der veltet puddelen min!

Du høres ut som en skikkelig wannabe snobb!! :ler:

Og kjære vene: 'blande seg inn' :ler: hva mener du med det? Det er faktisk DU som blander inn OSS ved å skrive her. Dette er et diskusjonsforum - u see?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den oppstyltede, gammelmodige overdrevent fisefine oslovest-sosiolekten du benytter tar seg faktisk ikke spesielt bedre ut, den er heller ikke lettere å lese, så langt der i fra!! Dessuten er det lite sjarmerende på alle så nær som skrukkete gamle vestkantfruer.

nuvel, dialekter kan være sjarmerende og flott.. passer simpelthen ikke inn... oops der veltet puddelen min!

Du høres ut som en skikkelig wannabe snobb!! :ler:

Ha ha

Ehm.. Hæ?! :roll:

Og kjære vene: 'blande seg inn' :ler: hva mener du med det? Det er faktisk DU som blander inn OSS ved å skrive her. Dette er et diskusjonsforum - u see?!

Dette gjelder kun brukere som skriver på dialekt, jeg ser derfor ikke en grunn til at andre skal blande seg inn. Denne tråden var ikke ment som en diskusjon, men en opplysning til dem som føler seg truffet.

Slike tåpelige og lite innholdsrike innlegg kan man klare seg foruten, Embla s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dette kan man ha til ettertanke: vil man ikke ha mange synpunkter på det man sier til andre, så send en privat pm. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...