Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Forløpig terminliste:

02. november: Squill
08. november: studentprøver
15. november: Løvsol

15. november: Meloni

16. november: mee mee
18. november: Millevanilje
20. november: Stjerna3

24. november: lulus

01. desember: Essie
04. desember: Lilleløvetann

10. desember: My lady

(Opprinnelig post:)
Det er vel bare meg her hittil, jeg testet i dag endelig positivt 9dpo etter et års prøving! :D Termin har jeg regnet meg fram til blir rundt 02. november. Kjempehyggelig om det kommer flere etter hvert!

Endret av Squill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Squill :) Gratulerer med spire :blomst:
Beveger meg forsiktig inn her. Testet positivt igår 12dpo, og skal teste igjen imorgen for å være sikker.

Har lang syklus så har regnet min egen termin til 8.november :) Regner med at legene setter 1.november, da det er "vanlig-syklus"-termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, studentprøver! :)

Takk! Og så spennende med positiv test, gratulerer! :blomst: Selv er jeg bare så spent på om dette går veien, og har allerede begynt å bekymre meg for alt mulig! Hehe, det er vel litt typisk førstegangsfødende. Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Testene forblir positive heldigvis, så om et par uker tar jeg turen til legen :)

Veldig spent selv, de neste ukene blir veldig nervepirrende. Jeg skal be om tidlig ultralyd om tre uker tenker jeg. Fikk tidlig ultralyd i uke 10 (november 2013) og da møtte vi en tom fostersekk, så vi er redd for at det kan skje igjen!

Ingen symptomer som har kommet enda, og dét bekymrer meg også.. Skal ikke være lett. ;)
Typisk førstegangs ja, hehe.. Dette er min første, og samboers andre :) Hvor langt på vei er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Nei, det skal ikke være lett! Jeg har heller ingen symptomer, og det skremmer meg også. Tenkte meg på ultralyd i uke 8, er 5+6 i dag. Jeg klarer liksom ikke helt å innse at dette er virkelig, og tenker at det er best å ikke glede seg for mye før vi vet at dette går veien... Det må være veldig tøft for deg som har opplevd det! Hvordan reagerte du, kan jeg spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe at null symptomer er godt tegn og at vi bare er "heldige", jeg er 4+6 i dag, så da er du akkurat uka foran meg!:) Jeg er 5+6 ifølge mensbergening, men jeg hadde EL en uke forsinka, så da ble det en uke kortere også!

Nei, ikke jeg heller, men det er vanskelig å tro på det, når man ikke merker noe til det også, men jeg håper vi får en fin overraskelse på UL, så vi kan starte å glede oss da! :hjertesmil:
Jeg har fått legetime til jeg er 6+5, så bestiller vi ul da, så regner med at jeg får den mellom uke 8 og 10, avhengig av hvor raske de er på sykehuset.

Vel, jeg føler vel at jeg tok det veldig bra egentlig. Jeg var så mentalt forberedt, fordi jeg følte på meg at det var noe galt, at jeg ikke var gravid. Jeg visste på en måte at det ikke var noe der, så jeg fortalte til mannen at han skulle være forberedt på at det ikke kom til å være noe på ULen, og det var det ikke. Jeg tror jeg taklet det litt bedre enn han pga av at jeg hadde "visst" det i flere uker. I tillegg var ikke den graviditeten planlagt (selv om vi ikke brukte prevensjon), så det kom som en positiv overraskelse. Men denne gangen er det veldig planlagt, og nå er jeg livredd for at det skal skje, og hvis jeg møter en tom fostersekk nå, så vet jeg at jeg ikke takler det like bra som jeg gjorde da! Det er også derfor jeg håper litt på at det skal komme noen symptomer, ettersom jeg ikke hadde det sist og derfor forbinder det med noe negativt.

Håper vi begge har spirer som klamrer seg fast og vokser seg store og sterke til november :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også testet positivt :D Har regnet ut termin til 8.nov. Er fortsatt veldig redd siden jeg har hatt to SA i 2013, så melder meg forsiktig inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testet positivt :D Har regnet ut termin til 8.nov. Er fortsatt veldig redd siden jeg har hatt to SA i 2013, så melder meg forsiktig inn :)

:hoppe: Jeg har også regnet meg til 8.nov, så er spent å se hva det blir når jeg får UL-termin. (for jeg SKAL komme dit, for det skal gå bra!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har også regnet meg til 8.nov, så er spent å se hva det blir når jeg får UL-termin. (for jeg SKAL komme dit, for det skal gå bra!!)

Krysser fingrene for oss begge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for oss begge! :D

:hoppendeglad: jeg kan nesten ikke tro at den julen som var nå var vår aller siste alene.... Vi hadde jo ikke trodd det! æææ, så spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller ikke helt enda. Siden jeg har mistet to, er jeg livredd for at det skal skje igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heller ikke helt enda. Siden jeg har mistet to, er jeg livredd for at det skal skje igjen :(

Samme her. Har legetime neste tirsdag, da skal vi bestille tidlig UL. så vi tror ikke på noe før vi har vært på UL.

Jeg føler meg akkurat som sist. Ingen symptomer, jeg føler meg absolutt ikke gravid, så er så redd for at det er en tom fostersekk denne gangen også! Det er så uendelig lenge til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ny oppfølgingstime hos Gyn 20.mars pga pcos. Har fått flyttet timen til i morgen :) Vet at det fortsatt er for tidlig, men jeg vil bare ha en bekreftelse. Håper jeg får god oppfølging siden jeg nå har fått diagnose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er deres små symtomer? Mine er:

- ømme bryster (vondt å gå i trapper)

- dårlig matlyst

- oppblåst

- murring i magen

- hormonell (et ord feil og da starter griningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått time allerede i morgen! Godt å få det bekreftet den ene eller den andre veien :)

Mine symptomer:

ingen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Hei, Mee Mee! :blomst: Og gratulerer til deg også!

I går var jeg på tidlig ultralyd, 7+4. Jeg stresset skikkelig, for jeg var helt sikker på at det ikke var noe der. Men så, plutselig, sier legen: "Der er fosteret deres". Og vi fikk se og høre et lite hjerte som banket! Helt magisk. Samboeren min gråt, og jeg gråt. De siste dagene har jeg vært helt sinnssykt kvalm, men det gjør jo ingenting så lenge vi vet at det er liv.

Jeg krysser fingrene for dere også!! Håper det går bra med dere begge denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå, så fantastisk. Da kan du senke skuldrene og endelig være gravid, Squill. :blomst: Fikk du bekfreftelse på at du var 7+5 eller sa de ikkenoe om det?:)

Jeg var hos legen i dag, det var ikke en god erfaring, men det ble sendt henvisning til tidlig ul, så nå må jeg vente på brev i posten. Tar vel en ukes tid før jeg får det regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Ånei, hvorfor var det ikke noen god erfaring...? Hva skjedde? Det verste er jo å gå og vente på den måten :(

Legen målte fosteret til 15 mm og mente det tilsvarte rundt 8 uker. Jeg er egentlig 8 uker i dag i følge menstermin, men vet at jeg hadde litt lenger syklus fordi jeg testet for EL. Hjerteslag og alt var også som det skulle. Helt utrolig å få bekreftelsen, håper virkelig det går bra for deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos Gyn forrige onsdag, da var jeg 5+6. Hun kunne foreløbig bare se en tom fostersekk og mente jeg var kortere på vei. Jeg mener ikke det, og får ikke ny time før 7 April. Så da er ventetiden begynt for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, ja, den ventetiden er jo det verste.

Nei, altså for det første hadde ikke sykehuset sendt info til legen ang. SAen jeg hadde i november. Så det første hun spør om er hvordan det går med babyen. (Jeg er slank, så det ser absolutt ikke ut som jeg er 6 mnd på vei!) Jeg forklarer greia og at vi prøver igjen og vil vite om det går denne gangen.

Hun er negativ, og vil ikke fylle ut noen helseskjemaer med meg, hun skriver ikke engang en antatt termindato på papirene jeg får med meg - altså gjør ingenting av det som skal gjøres. Fordi hun mente at jeg måtte på ul først, for å se om det var noe liv denne gangen. Ingen vits å fylle ut unødvendige papirer om det gikk samme veien.

Det var ikke veldig koselig å høre at ikke legen hadde troa engang. Hun spurte ikke om noen symtomer, veide meg ikke, sjekka ikke termin, bare sendte hendvisning til ul etter jeg måtte mase, og sa at hvis det var noe å fylle ut så gjorde vi det om 4 uker når jeg hadde fått bekreftelse eller avkreftelse.
jeg er 7+0 i morgen, men hun nektet å høre på meg, og sa at man regner etter mens uansett hvor lang syklus du har, så du er 8 uker. Og jeg bare nei men jeg vet når jeg hadde eggløsning, men det brydde a ikke seg om. ÅÅÅÅ jeg ble så irritert.
Håper de på sykehuset er greiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...