Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Er i helt fin form jeg. Merker ikke noe til at jeg er gravid, annet enn at jeg har litt ømme pupper. Men de er ikke så ømme som de var for to-tre dager siden, så det bekymrer meg litt. Er irriterende å få ha lite symptomer, menmen. Ja også må jeg ofte på do da, men. Så satser på at jeg slipper kvalmen. :)

Jeg merket i alle fall ikke så mye til oppblåstheten i magen da jeg var i uke fem. Er værre nå. Ikke så mye da, men om jeg har bukse på meg så åpner jeg gjerne knappen når jeg ligger på sofaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei! Håper det går bra med deg, Olive! :troest: Hva viste UL?

Hos meg var det dessverre ikke liv lenger :tristbla: Bankende hjerte på ultralyd er ingen garanti med andre ord...

Men alle dere andre får ha masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i helt fin form jeg. Merker ikke noe til at jeg er gravid, annet enn at jeg har litt ømme pupper. Men de er ikke så ømme som de var for to-tre dager siden, så det bekymrer meg litt. Er irriterende å få ha lite symptomer, menmen. Ja også må jeg ofte på do da, men. Så satser på at jeg slipper kvalmen. :)

Jeg merket i alle fall ikke så mye til oppblåstheten i magen da jeg var i uke fem. Er værre nå. Ikke så mye da, men om jeg har bukse på meg så åpner jeg gjerne knappen når jeg ligger på sofaen. :)

Så godt at det er flere symptomløse som meg.. Jeg er bare trøtt og ikke noe annet.. Men vi får krysse fingerene for at vi bare slipper å bli så dårlige :) Men kjenner jo at man blir litt stresset innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det dessverre ikke liv lenger :tristbla: Bankende hjerte på ultralyd er ingen garanti med andre ord...

Men alle dere andre får ha masse lykke til :)

Så trist å lese Olive. Sender deg mange :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hos meg var det dessverre ikke liv lenger :tristbla: Bankende hjerte på ultralyd er ingen garanti med andre ord...

Men alle dere andre får ha masse lykke til :)

Uff, så trist å høre! :tristbla: Og du som var over 7 uker på vei. Håper jeg slipper å oppleve noe sånt. Og håper at det går litt fortere for deg å bli gravid på nytt. Selv om det sikkert ikke er så greit å tenke på heller. Håper du har en snill mann og gode venner rundt deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese Olive. Sender deg mange :klemmer:

Uff, så trist å høre! :tristbla: Og du som var over 7 uker på vei. Håper jeg slipper å oppleve noe sånt. Og håper at det går litt fortere for deg å bli gravid på nytt. Selv om det sikkert ikke er så greit å tenke på heller. Håper du har en snill mann og gode venner rundt deg! :klem:

Tusen takk. Heldigvis har jeg verdens beste mann, så dette skal vi klare :) Blir mye hvitvin og spekemat i helga ihvertfall. Det er en mager trøst når man virkelig skulle ønske at ting var annerledes men.. Håper dere får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Ja, du skulle vel gjerne vært foruten hvitvinen og spekeskinka. :tristbla: Men hvis det hjelper litt, så misunner jeg deg spekeskinka altså. Ble så overrasket da jeg ble gravid og var ikke helt forberedt på det med mat som jeg plutselig ikke kunne spise..

Kos deg masse med mannen i helga! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker Alabama :)

Formen er fremdeles fin for de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man rundet enda en uke! Begynner å slappe litt mer av nå i forhold til å miste, men det er så klart de som mister etter uke åtte også. En og en halv uke til UL! Fortsatt kun ømme pupper som symptom! Så utrolig deilig dersom det blir et knirkefritt svangerskap!

Hva med dere andre?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er heldig som har kommet så langt som til uke 8 alt :) Jeg syns tiden går veldig sakte...

Formen min er også veldig fin og fremdeles svært lite symptomer. Håper på et knirkefritt svangerskap jeg også.

I helgen skal jeg bare slappe av og det skal bli så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Første tegn til skikkelig struttemage i dag! Den er helt sikkert borte i morgen tidlig, men var jammen gøy å se nederste mageparti buuule ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å spotte i helgen.. :sukk: Fikk litt panikk.

Men har stoppet nå, så da håper jeg det bare var litt "rester" (sorry for at jeg er ekkel) som skulle ut.. :sjenert:

Krysser finger, tær, hårlokker og alt annet for at det ikke er noe mer som kommer. Skal kontakte lege og be om tidlig ultralyd ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du fikk panikk. Men det er sikkert helt ufarlig. Krysser fingrene for deg :)

Hvor langt er du på vei? Mulig du har ticker, men jeg ser det ikke når jeg bruker iphonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det.. ikke noe morro men..

Jeg er 7+1 i dag.. så er i den skumle perioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det spesielt skummelt rundt uke 7? Skal være såå gla når uke 12 er vel passert! Har du ringt lege?

Endret av ebitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det.. ikke noe morro men..

Jeg er 7+1 i dag.. så er i den skumle perioden :)

Skumle perioden? Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den skumle perioden så mener jeg fra uke 5/6 til uke 9/12. Det er den meste usikre perioden etter hva jeg har lest..Flest folk opplever SA i disse ukene. For hver uke får man jo bedre og bedre odds for å ikke miste. Så skal være veldig glad når jeg kommer til uke 12.

Har ikke ringt lege for har allerede time i løpet av denne uken. Skal be om HCG prøver og en tidlig ultralyd tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Tror kurven er bratt synkende fra uke 5-6, etter at hjertet har begynt å slå. Har ikke hørt om noe skummelt rundt uke 7?

Har sett denne oversikten over risiko for SA:

* 25 – 30 % risiko fra unnfangelse

* 15 % sjanse fra ca. uke 3.

* 8 % sjanse fra uke 6.

* 5 % sjanse fra uke 8

* 2 % sjanse fra uke 9

* mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Kanskje ikke den mest pålitelige kilden, men...

Her er en annen oversikt:

"5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra "

http://www.ammetaka.no/svangerskap/ufrivilligabort.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...