Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva gjør dere til vanlig? Hadde vært gøy å vite litt mer om hverandre :)

Jeg er sykepleierstudent (1.år) og samboeren jobber med IT i en forholdsvis stor bedrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig utdannet sykepleier i fjor mai. Jobber nå i hjemmesykepleien i hjembyen min. Trives godt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :)

Jeg ser du trener yoga og pilates Arrow, vet du om det er noen stillinger man bør unngå i første trimester? Jeg har sett på noen yogavideoer for gravide på nett, men finner for det meste bare at man ikke må gjøre øvelser som gjør at man kan miste balansen pga stor mage, og at man ikke må ligge for lenge på ryggen ettersom fosteret da kan stenge blodgjennomstrømningen i en vene. Men dette er jo ting som først blir aktuelt når babyen er blitt større tenker jeg.

Jeg begynte å øve på headstands før jeg ble gravid, hadde vært gøy å fortsette med det, men tørr ikke riktig :P

Edit: Fant svar til slutt likevell: "Avoid inversions, closed twists, and backbends". Så da blir det ikke hodestående på meg gitt.

Ja, jeg har ikke holdt på med det så lenge og fortsatt tiidlig i svangerskapet :) Men etterhvert er det vel enkelte ting man ikke kan gjøre. Men da skal jeg melde meg på yoga spesielt for gravide, går over ca 6-8 uker og koster ca 1500,- her jeg bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barn her også :)

Jeg går bachelor i biologi, 1 året. Tatt årsstudium i samme fag før det. Forloveden starter snart som byggingeniør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har ikke holdt på med det så lenge og fortsatt tiidlig i svangerskapet :) Men etterhvert er det vel enkelte ting man ikke kan gjøre. Men da skal jeg melde meg på yoga spesielt for gravide, går over ca 6-8 uker og koster ca 1500,- her jeg bor :)

Det skal jeg også, etter jul :) Tror det koster 2000kr her. Dyrt, men yoga gjør godt!

Kjekt at det er flere enn meg som er student da. Jeg satt og leste litt om fødselsstipend osv. i går, man blir jammen ikke rik av å være student og småbarnsmor... :P

Blomst12: Jeg jobber også i hjemmesykepleien ved siden av studiene, herlig jobb! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. det er ikke rikdom å være student. Men for våres del tjener vi en del utenom, da han jobber og jeg jobber deltid.

Men mange andre fordeler ved å være student og gravid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen? Jeg begynner endelig å få noe symptomer! Ømme, harde pupper og blir litt kvalm til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også bølger av kvalme daglig, men de går heldigvis veldig fort over, og matlysten er god :) ellers har jeg ømme bryster og stølhet/murringer i livmoren, det har jeg hatt siden før jeg testet positivt. Samboeren kommenterte at puppene mine var blitt fastere i dag da :fnise: Har lagt merke til det selv også, men tenkte det bare kjentes sånn ut ettersom de er ømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også blir jeg veldig fort sliten/trøtt. Har sovet 10 timer i strekk de siste to nettene, pluss middagslur, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Melder meg på her jeg også.. Positiv test i dag, foreløpig menstermin 22 juli 2014.

Artig å være noen som er ca like langt på vei :nigo:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, og gratulerer så masse :) hvordan er formen?

Takk :rodmer:

Formen er fin, murringer og menssmerter samt lett hodepine.. Litt ømme pupper og ilinger nedover lyske/lår er det jeg har kjent på nå rett før ikm. Håper den forblir bra, var veldig kvalm i svangerskapet med sønnen vår for ca 3 år siden.. Blir spennende å se hvordan det blir nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Og gratulerer! :blomst:

Takk for det :rodmer:

Spent på ukene som kommer.. Formen og alt, kribler i hele meg. Positiv test og bekreftelsen på at jeg er GRAVID er noe av det sterkeste jeg opplever.. Magisk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er magisk! Jeg får nesten litt spaltet personlighet: På den ene siden har det nesten ikke gått opp for meg at vi faktisk skal bli foreldre. På den andre siden klarer jeg ikke la være å google masse babyting, mammaklær osv :P

Jeg kom over en sånn liten seng for å sette inntil vår seng på finn.no nå. Har veeeeldig lyst til å slå til på den ettersom den var så rimelig, blir det dumt når det er så tidlig i svangerskapet? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en bilstol da jeg var ca 6 uker på vei. Var skikkelig tungt å se på den da jeg mistet uka etter. Så jeg skal ikke kjøpe noe før jeg hvertfall er 12 uker på vei. Men selvfølgelig er det opp til hver enkelt :)

Idag fortalte vi svigers at jeg var gravid. De ble så klart kjempeglade:) skal fortelle mine foreldre i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...