Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

En skravletråd må vi ha!

Her er en liten oppdatering på hva som skjer her i gården:

-I morgen skal jeg til legen. Bare for å ta en prat, og kanskje bestille tildlig-ul. Vi får se.

-Jeg er med i et forskningsprogram! De skal lage en "normalkurve" for hvodan blodstrømmene for mor og barn er, der begge er helt friske (ikke diabetes etc). Slik at man senere kan undersøke blodstrømmen til en gravid og se om målingene ser normale ut. For mindel betyr det 3 ul'er mer enn det som vanligvis tilbys gravide. Den første skal være i uke 10 (tror jeg...)

-Jeg har fåttjordmortime. Den førstetimen er en gruppesamtale og mannen får ikke være med. Senere får man individuelloppfølging. Jeg gleder meg!

-Formen er bra. Bittelitt kvalm (det var jeg ikke forrige gang!). Men de sier kvalme er en bra ting. Ømme pupper. Trøtt.

Hva med dere? Formen??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Hvordan kom du med i den forskningen?

Lykke til hos legen i dag:)

Formen min er litt laber i dag. Jeg er syk og er hjemme fra jobb.

Fant litt rosa på dopapiret i går kveld og i dag tidlig, men prøver å ikke tenke på det. Det var så lyserosa at man lett kunne ha overett det hvis man ikke er litt småhysterisk da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det forskningsopplegget hørtes spennende ut. Kansje jeg og får tilbud om det.

Ellers er formen min fin i dag. Er sliten pga eksamenslesing, men det hadde jeg vel vært uavhengig av graviditeten.

Fant ut at det ikke passer med legetime dagen jeg har bestilt likevel, så jeg må få endret den. Vurderer også tidlig UL, men akkurat nå heller jeg mot å ikke ta det likevel. Etter blødningene var jeg 100% sikekr på at jeg ville ha tidlig UL rundt 11-13, men nå er jeg usikker. Spiller jo ikke så stor rolle, får ikke gjort noe fra eller til om det skulle skje noe, så jeg begynner å tenke at jeg ikke ønsker det.. Må tenke litt mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg vil ha UL er sat det er så fint å ha bildene i etterkant. BArna mine ser på bildene av seg selv i magen stadig vekk. Og det er fint å se dem i forskjellige størrelser.

Vurderer om vi skal ta oss råd til 3D/4D etterhvert. Så fint å ha i ettertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går, og det var kjempefint!

Det var godt å bli beroliget av legen. Hun vet akkurat hva jeg trenger å høre. Jeg fikk henvisning til UL, men har ikke blitt innkalt enda. Jeg håper å komme inn tidlig i neste uke.

Evilda: 4D -ul??? Hva er det? Er ikke vår verden begrenset av tre dimensjoner? :)

Det forskningsprogrammet ble jeg med på via en kollega. Hun er gravid og jeg tror hun ble tilbudt å bli med av lege/jordmor. Hun gav meg kontaktinfo til hun som organiserer prosjektet. Så sendte jeg bare en mail, og vips ble jeg med! :skravle:

Endret av Mirabella83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere jenter? Jeg føler meg i uforskammet fin form, bortsett fra at jeg er veldig trøtt da, men ikke verre enn at jeg klarer med det. En annen ting jeg merker som kansje er litt flaut å skrive her er at jeg er så hard i magen. Å gå på do er et strev om dagen.. :sjenert: Og så masse luft i magen.. Er jeg den eneste som har det sånn eller.. ?

Fikk flyttet legtimen min som egentlig er om en uke, til mandagen uken etter. Hadde fått time på eksamensdag uten at jeg tenkte over det. og det går jo ikke. Da blir det litt lenger å vente, men det går bra.

Ellers er jeg spent på om jeg klarer å jobbe vaktene jeg er satt opp på i jula. Har deltidsjobb i NSB og det er veldig slitsomt å jobbe jul. Tror jeg skal klare meg om jeg får styrt unna nattevaktene og bodø-turene som er på hele 11 timer..

Ha en fin dag jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Kosten min består i desperat mumling av svisker, bøtter innpå med linfrø og drikker masse vann. Men jeg kommer meg ikke på do. I tillegg er jeg ekstremt trøtt.

Men!!!!! Jeg er ikke kvalm, og det er skikkleig deilig.

Lykke til med eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Kosten min består i desperat mumling av svisker, bøtter innpå med linfrø og drikker masse vann. Men jeg kommer meg ikke på do. I tillegg er jeg ekstremt trøtt.

Men!!!!! Jeg er ikke kvalm, og det er skikkleig deilig.

Lykke til med eksamen :)

Hvordan spiser du linfrøene? Som de er, eller må de vannes ut først? og hvor mye spiser du på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser dem i Aktivia Yoghurt (som liksom også skal være bra for treg mage). Putter oppi to t-skjeer. Dette spiser jeg morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Formen her er også ganske grei. Har vært fryktelig kvalm, men nå har det gitt seg for bare å være generellt "sjøsyk" hele tiden. Jeg er også fryktelig trøtt og sliten for tiden og synes arbeidsdagen er lang. Når jeg kommer hjem er det full rulle med en aktiv krabat på 2 år. Det var bedre ved første svangerskap da det bare var sofaen som ventet hjemme:-)

Har hatt bittelitt småblødninger, men ikke mye. Blødde faktisk mye mer da jeg var gravid med nummer en. Nå virker det som det har gitt seg helt. Skal på første legetime neste uke og det blir jo stas. Tenkte jeg skulle velge Ullevål som sykehus slik som sist, jeg trivdes veldig godt der og hadde en flott JM.

Mulig jeg også får henvisning til Duo test hos legen. Jeg havner rett under aldersgrensa, men hun skulle søke for meg alikevel Hadde kanskje vært greit hvis jeg fikk det, en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Caramba.

Kan tenke meg det er tøft med en toåring i huset.

Jeg er helt død etter endt arbeidsdag!

KAn du forklare hva en Duo-test er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg opplyse om at linfrøene gjør susen :fnise:

Hyggelig med flere folk. Jeg lurer og på hva en Duo-test er :klø:

Ellers så skal jeg være med på et forskningsprogram på St.Olavs som skal forske på trening og graviditet. Vet ikke enda om jeg kommer i treningsgruppa eller ikke. Blir spennende og se. Her står det om studien. Man involveres ikke før i uke 18, så det er jo en stund til da. Håper virkelig jeg blir trukket ut til å være i treningsgruppa.

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, din heldiggris! Her er det full stopp :tristbla:

Så spennede med Forskningsprosjektet. Krysser fingrene for åt du kommer i riktig gruppe. Litt greit med hjelp og motivasjon til å trene.

Jeg får betalt for å trene jeg da, så jeg er ganske heldig selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Caramba.

Kan tenke meg det er tøft med en toåring i huset.

Jeg er helt død etter endt arbeidsdag!

KAn du forklare hva en Duo-test er?

Jo, det er en test som tilbys dersom man er 38+ ved termin. (Jeg er 37). Det er en ultralyd kombinert med en blodprøve som brukes for å påvise evt kromosonfeil ved fosteret. Det er altså mye enklere enn fostervannsprøve og uten risiko for abort, slik det er ved fostervannsprøve. Den viser ikke 100% slik en fostervannsprøve, da, men er ganske nøyaktig alikevel.

Jeg spurte legen om det var noen mulighet for å få den, og hun ville søke for meg. Du må ta den mellom uke 8-13. Jeg vil gjerne hvis jeg får. Tenker at det er greit å gjøre, siden jeg er i "riskiogruppen". Det går ikke an å ta denne testen privat i Norge.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det hadde vært kjekt ja :)

Jeg har også fått bli med på undersøkelsen som Mirabella skal være med på og har fått første UL 10. des (uke 10+0). Blir spennende og se. Skal i tillegg være med på et forskningsprosjekt som går på trening og graviditet. Spennende det også, men starter ikke før uke 18.

Har forresten en blogg som kansje kan være av interesse for dere. Står ikke så mye om meg, men en del linker og info om utstyr, bøker osv. Har gitt alle i tråden her tilgang tror jeg. Bare si fra om dere ikke har tilgang så ordner jeg. :)

Edit: Glemte å linke til bloggen Blogg

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...