Gå til innhold

Hater å lage mat, trenger tips til enkle middagsretter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 25 år gammel jente, bor alene, og hater å lage mat. Dette fører til at jeg nesten alltid dropper middagen og spiser noe rask. Blir veldig slapp og får lite energi av dette, så tenkte å begynne å skjerpe meg å lage middag hver dag. Trenger altså tips til enkle middagsretter for en person. Det bør være så enkelt som mulig, helt noe å bare sette rett i ovnen eller slenge på panna. Det bør også ikke være alt for dyrt. Noen som har noen enkle tips til meg?



Anonymous poster hash: 3c665...19f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å lage mat, men bor alene, og synes det er trist å bruke lang tid på å lage middag hver dag, kun til meg, som jeg spiser på 5 min. Har derfor begynnt å lage litt store porsjoner, slik at jeg har litt rester i kjøleskapet og en del i frysen. Så slipper man ivertfall å lage middag hver dag, selv om man spiser middag hver dag:)



Anonymous poster hash: 5ff67...a0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti, hjemmelaget pizza, grønnsakssuppe, kyllingsalat, fiskekaker, ovnsbakt laks.. Mye man kan lage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsretter med alt i ett.

- Kyllinglår, og hva som helst av potetbåter og biter av gulrøtter, paprika, løk, fennikel, selleri, pastinakk, blomkål... osv, + olivenolje, salt og pepper.

- Et stykke fersk fiskefilet og biter av squash, aubergine tomat, evt sopp,, noen sitronbåter + olivenolje, salt og pepper. 200 g, la grønnsakene få 15 min forsprang, og ha så fisken i formen sammen med dem i ytterligere 10-15 min. Godt brød til.



Anonymous poster hash: 05844...4dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...