Gå til innhold

Hvor mye godteri, brus og potetgull osv. spiser du i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brus drikker jeg hver dag. Sukkerfri. Er avhengig.

Men godteri og potetgull og sånn er kanskje 1 gang i mnd. Tror det er sjeldnere. Og da er det ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker ikke brus, veldig sjeldent jeg spiser godteri. Tror jeg spiste sånn 3 biter med sjokolade før jul. Har rett og slett ikke lyst. Synes at frukt og god mat med mye grønnsaker er mer fristende enn all dette søppelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser kun snop i helgene, kun en sjelden gang jeg spiser i ukedagene. I helgene blir det kanskje 200-250g potetgull, og 100g sjokolade over fredag-søndag, samt 2 flasker brus. Men jeg spiser agurk og gulrotstenger i tzatzikidipp en tredjedel av tiden, og bytter ut sjokoladen med frukt:)



Anonymous poster hash: 9ed06...c46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg la om kostholdet for 5 uker siden kunne jeg stappe i meg store doser godteri, potetgull og sjokolade hver dag.

Du vet de største sjokoladeplatene....en sånn kan jeg spise alene på en time....null stress!

Jeg var helt ustoppelig og skikkelig avhengig.

Derfor har jeg kutta alt! skal prøve å leve uten dritt mat og sukker i 6 mnd og håper at jeg da kan ha et normalt forhold til det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide å spise litt i uka, men ikke store mengder. I helgene kunne det fort bli kjøpt inn en chipspose og litt sjokolade. Nå spiser vi ikke godteri, eller vi kjøper ikke godteri. Vi lager heller en dessert eller to i helgene og koser oss med det. Brus drikker vi generelt aldri, blir som regel på besøk om vi blir tilbudt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. Mye, dessverre. Prøver å begrense meg, men jeg får sånne perioder hvor jeg tenker "F*ck it, jeg lever bare en gang" og spiser meg i hjel på boller, kokosboller. smågodt, brus.. Også ligger man der da, kvalm og har magevondt. Worth it :laugh:

Jeg kjøper iallefall inn halv kilo smågodt ish, en pose smash, en pose potetgull og baker som regel en kake på fredagen.. Rester som er igjen blir spist på hverdagene uken etter. Begrenser meg til en 1,5 l pepsi max i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg spiser en del. Prøver å begrense det til helgene, men helga varer jo fra fredag til søndag. Men det blir som oftest "bare" fredag og lørdag da, gjerne en pose med noen hundre gram snågodt den ene dagen, og en pose med noe "ferdigblandet" den andre dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å vite litt om folks kropper sammen med denne informasjonen. Går det an å holde seg slank hvis man spiser godteri hver dag?



Anonymous poster hash: 7cd19...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å vite litt om folks kropper sammen med denne informasjonen. Går det an å holde seg slank hvis man spiser godteri hver dag?

Anonymous poster hash: 7cd19...9ce

Jeg spiser godteri flere ganger i uka, og jeg er ikke feit iallefall.

det er vel nå de siste 2 årene sammen med kjæresten at jeg har spist unormalt mye godis, og jeg har lagt på meg 10 kg, men jeg ser fortsatt like tynn ut som før.

Sikkert skikkelig feit på innsiden da :P

Anonymous poster hash: aed53...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser meg til en gang i uka, dvs lørdag. Hender jeg koser meg litt på fredag etter jobb også.

Drikker Pepsi Max, et par glass, hver dag. Ellers prøver jeg å spise sukkerfritt godteri når jeg spiser godis. Men skal jeg kose meg skikkelig med sukker osv så blir det gjerne en chipspose og kanskje litt smågodt på lørdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser altfor mye altfor ofte i løpet av uka. Prøver å holde meg til helgen, men jeg bare MÅ ha sjokkis og brus. En stygg, stygg uvane dette her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Vel ihvertfall ikke sukkerbasert godteri.

Jeg spiser evt. mørk sjokolade søstet med stevia, eller annet godteri med naturlige ingredienser som honning, sukrin, fruktsukker, stevia m.m

Kjøper det meste på Iherb :)

Kan også spise bakverk en gang i blandt (det er det jo sukker i som regel)

Men kjøper meg aldri godteri eller brus. Drikker heller ikke saft eller kaffe.

Drikker vann og vann med kullsyre (som jeg lager selv med kullsyremaskin)

:)



Anonymous poster hash: 6d375...327
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å spise godteri kun i helgene, men jeg har alltid lyst på sjokolade. Alltid. Kunne jeg spist det hver dag uten å bli feit, ville jeg gjort det.

Det kan du :) Finnes sjokolade søtet med stevia på iherb. Jeg kjøper all "godis" der.

Ofte veldig lave kcal inntak og du finner utrolig mye uten sukker! Mørk sjokolade er sunt og inneholder masse antioksidanter, og hvis sjokoladen i tillegg er naturlig og det samme med søtingen, kan du spise den med god samvittighet. Just saying :)

Anonymous poster hash: 6d375...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å vite litt om folks kropper sammen med denne informasjonen. Går det an å holde seg slank hvis man spiser godteri hver dag?

Anonymous poster hash: 7cd19...9ce

For min del, ja.

Er veldig tynn (175 cm, 53 kilo). Etter jeg begynte å spise sjokolade "fast" hver dag for seks år siden, har jeg vel gått opp ca én-to kilo.

Trener aldri, men går gjennomsnittelig ca 23.000 skritt per dag (holder nøye oversikt :)). Alle i familien min er slanke, så er vel gode gener egentig. Men som en annen sier, er nok feit innvendig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, ja.

Er veldig tynn (175 cm, 53 kilo). Etter jeg begynte å spise sjokolade "fast" hver dag for seks år siden, har jeg vel gått opp ca én-to kilo.

Trener aldri, men går gjennomsnittelig ca 23.000 skritt per dag (holder nøye oversikt :)). Alle i familien min er slanke, så er vel gode gener egentig. Men som en annen sier, er nok feit innvendig :fnise:

WOW! Ikke rart du ikke legger på deg. Det anbefalte for å "holde vekten" og være sunn er 10.000 skritt. Du går 23.000 no som tilsvarer veldig bra trening pr dag! Tommel opp til deg!

Anonymous poster hash: 6d375...327

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja.. Mye, dessverre. Prøver å begrense meg, men jeg får sånne perioder hvor jeg tenker "F*ck it, jeg lever bare en gang" og spiser meg i hjel på boller, kokosboller. smågodt, brus.. Også ligger man der da, kvalm og har magevondt. Worth it :laugh:

Jeg kjøper iallefall inn halv kilo smågodt ish, en pose smash, en pose potetgull og baker som regel en kake på fredagen.. Rester som er igjen blir spist på hverdagene uken etter. Begrenser meg til en 1,5 l pepsi max i uken.

Dette var akkurat som om å lese om meg selv :fnise: Særlig " faen heller, lever bare en gang" også stuper jeg ned i godterisuget som aldri tar slutt.

Men har tenkt å skjerpe meg litt nå, føler meg ofte små kvalm, oppblåst og små sur. Kun min egen feil, så klart :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du :) Finnes sjokolade søtet med stevia på iherb. Jeg kjøper all "godis" der.

Ofte veldig lave kcal inntak og du finner utrolig mye uten sukker! Mørk sjokolade er sunt og inneholder masse antioksidanter, og hvis sjokoladen i tillegg er naturlig og det samme med søtingen, kan du spise den med god samvittighet. Just saying :)

Anonymous poster hash: 6d375...327

Takk for tipset, men jeg er ikke så glad i mørk sjokolade. Jeg liker deilig usunn melkesjokolade fra Freia :sikle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt for mye godteri iløpet av uka. Drikker sjelden brus, men spiser sjokolade hver dag, og ofte blir det også litt kjeks. I helgene blir det potetgull i tillegg til enda mer sjokolade, og kanskje noe boller eller iskrem :fnise: Om det er igjen potetgull etter helga så spiser jeg det i ukedagene.

Er slank (utvendig hvertfall), veier 60 kilo fordelt på 176 cm. Ønsker å legge om til et sunnere kosthold, men sliter med å gi opp sjokoladen!



Anonymous poster hash: 9c6af...bdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hjemme i Norge spiser jeg helt klart mer snacks og godteri fordi jeg synes dette er bedre i Norge. Pleier egentlig drikke brus veldig sjelden til vanlig, bare dersom jeg skal spise taco eller pizza, da føler jeg brus hører til. Dersom jeg bodde i Norge ville jeg helt klart spist mye mer sjokolade fordi sjokoladen hjemme er så god! Nå spiser jeg kanskje litt 2 ganger i uka, men det varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...