Gå til innhold

Hvor mye godteri, brus og potetgull osv. spiser du i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den som foreslår frukt og grønnsaker som alternativ til godteri, vet åpenbart ikke hva de snakker om.

Jeg er glad i frukt og grønnsaker, men det kommer aldri til å gi meg samme tilfredsstillesen som en plate melkesjokolade kan. Sorry ass!

I skrivende stund sitter jeg og dytter i meg "Sjoko Pistasj"-is :)



Anonymous poster hash: febe8...a27
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist uke spiste jeg 2 stk snap&crackle, 1 slikkepinne, 1 soho sjokolade. + en god del kaker i selskap på søndagen. Dette inkluderte kino, venninebesøk og familiebesøk.

Det er nok så representativt for de fleste uker, men noen ganger spiser jeg mye mer! Feks kan jeg også kjøpe en stor pose smågodt på lørdagen i tillegg til dette. Eller spise mye mer snop sammen med venninene. Men dette er ofte uker der jeg vet at jeg ikke skal i kakeselskap på søndagen..

Drakk også en del pepsi max og spiste grønnsaker med kesamdip flere ganger!



Anonymous poster hash: 59d76...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig.

pleier å dele godteriet mitt med kjæresten, så blir ikke like mye som viss jeg skulle spist alt alene.

Men noen ganger kan vi fint finne på å spise en plate sjokolade og en potetgullpose både 3 og 4 ganger i uka. Mens andre ganger klarer vi oss helt fint med en pose lakris eller noe. Brus drikker jeg hver dag.

Nå som påskeeggene har kommet tilbake blir det desverre enda mer. Blir fort sånn 9-10 pakker i uka, desverre :fnise:



Anonymous poster hash: aed53...2c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker aldri brus. Spiser en halv potetgullpose i måneden. Spiser en STOR bøtte popcorn når jeg er på kino (sjelden). Spiser restene av barnas bursdagsgodt hvis det finns i skapet. Er glad i lakris og vingummi, men kjøper det svært sjelden. Jeg røyker, det er min last. Spiser noen ruter sjokolade til morgenkaffen på søndager hvis vi har det i huset.

Anonymous poster hash: c70ff...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker godteri, så i løpet av ei helg blir det fort en del. Gjerne en pose potetgull, noen hundre gram smågodt og 200 g melkesjokolade, null problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pose potetgull i uka, brus (sukkerfri) når jeg har lyst. Pottis er min store last! Og noen ganger har jeg nøtter fra den lille nøttefabrikken i tillegg :)

Sjokolade spiser jeg kanskje 200 gram av i året, den kan ligge så lenge i skapet at jeg bare må kaste den. Noen ganger drikker jeg sukkerbrus, men det er mest noen flasker julebrus før jul og så noen halvlitere med grapesoda på sommeren. Dessert er jeg heller ikke glad i. Måtte faktisk kaste is her i helgen, den hadde blitt gammel og rar på smak.



Anonymous poster hash: efe1f...063
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt her, litt der. I snitt spiser jeg 1 til 2 200grams pr uke, en halv pose chips og kanskje litt is eller kake. Spiser hvis det er noe i skapet. Kjeks blir borte på en blunk.Kan ikke ha liggende. Men liker også frukt. Kan ikke ha det liggende heller uten å småspise

Anonymous poster hash: 39da9...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre.

Spiser/Drikker.

Halvliter/liter med Cola eller annen brus en gang i uka.

Av godteri kjøper jeg kanskje en enhet av et slag en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i uka" er vanskelig.

Men det blir vel kanskje en liten del av en pose potetgull e.l. i løpet av 1 måned. Hvis vi er på besøk hos noen. Vi kjøper ikke potetgull hjemme.

Brus: En stor coca cola (ikke noen lettbrusgreier) i måneden, kanskje.

Sjokolade: 2-3 pr. måned. Brukes når jeg må spise noe fort for å få opp blodsukkeret. F.eks. hvis jeg er ute i mange møter og ikke har tid/anledning til å spise.

Annet godteri/smågodt: Ikke siden jeg var barn.

Ellers nytes det mye - veldig mye - god mat og drikke i heimen ;-) Så vi skjønner rett og slett ikke når vi evt. skulle hatt behov for/plass til "godteri"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst på noe søtt rett før mensen, så denne gangen ble det en eske ifa-pastiller. Elles blir det av og til noen saltstenger på fest.



Anonymous poster hash: d2ddc...689
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke faen om jeg tror dere som aaaaaaldri spiser godis! Er så teit at folk leker sunnere enn de er. Patetisk.

Anonymous poster hash: 96b0e...b99

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Spiser vanligvis bare godteri og popcorn når jeg er på kino. Hender det blir litt popcorn og cola zero i helgene, kanskje en sjokoladebit eller to, men ikke så mye.

Jeg elsker godteri da. Kunne sikkert spist det hele tida, men prøver å være sunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten aldri. Spiser ikke potetgull eller sjokolade (drikker kakao iblant), men iblant kan jeg kjope med en liten pakke med godteri saannt som sure striper, og type smaagodt-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Altfor mye. Går fort to potetgullposer i helga og minst en stor sjokoladeplate pluss litt lakris og sånt. Cola drikker jeg i gjennomsnitt en boks om dagen. Spiser mye drops som f.eks tyrkisk peber. Heldigvis spiser jeg bare sunn/mager mat siden jeg ikke tåler fet mat og jeg har høy forbrenning, så jeg er slank likevel. Hadde det ikke vært for det hadde jeg vel trillet. Vil gjerne kutte ned litt på godiset, men det er jammen ikke lett. Selv om jeg er slank har jeg litt for mye på magen syns jeg og det vil jeg ha bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, levde nærmest på 200 gram sjokolade hver dag i flere år (+ ordentlig mat da!). Er sukkeravhengig, men har blitt bedre nå :)

Legger ikke på meg, så det er vel derfor jeg aldri har klart å slutte å spise sjokolade... Spiste 400 gram sjokolade på én dag forrige uke. Nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke faen om jeg tror dere som aaaaaaldri spiser godis! Er så teit at folk leker sunnere enn de er. Patetisk.

Anonymous poster hash: 96b0e...b99

Haha til deg og. Jeg kan love deg at det er ikke noe "sunnhets-prinsipper" som gjør at vi ikke spiser det du kaller godis. Her spiser vi mye - og drikker mye. Men foretrekker en god middag fremfor klissete smågodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i potetgull og godteri, så det går bare i is og sjokolade her. Jeg elsker is og sjokolade. Kunne sikkert spist det hver kveld, men prøver å holde meg til to dager i uken. Det varierer hvor mye jeg spiser. Har ikke helt oversikt egentlig. Men kanskje ca en boks med ben & jerry's is og en halv sjokoladeplate iløpet av en uke? Tror det er noe sånt ca:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser omtrent aldri godteri/snacks. Jeg kan unne meg litt Ferrero Rocher eller Nachos med cheddardip en gang i blant. Men nå har jeg ikke spist sjokolade på flere måneder og er vel hvertfall en måned siden siste nachos med cheddardip :P

Men jeg er helt gal etter brus da, det drikker jeg hver dag. Det går "heldigvis" i Pepsi Max, ellers er det noen kjempegode man får på glassflasker som jeg dessverre ikke husker navnet på, disse er fantastisk gode og relativt sunne. Og i jula blir det selvfølgelig masse julebrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...