Gå til innhold

Hvor mye godteri, brus og potetgull osv. spiser du i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye godteri, potetgull og brus ogsånt spiser du i uka?

Får helt sjokk av enkelte venninner som spiser to store poser med potetgull og en stor melkesjokoladeplate og masse brus på kvelder. I tillegg til dette er det ofte is osv osv.

Hva er egentlig vanlig?

Jeg spiser vel kanskje mindre enn det som er vanlig. Ikke fordi jeg er så fryktelig opptatt av kosthold, men jeg har rett og slett ikke lyst på. Så kanskje det er derfor jeg reagerer litt mer enn vanlig siden jeg ikke er vant til det. Mener ikke at folk ikke skal kose seg altså, bare ren nysgjerrighet :)



Anonymous poster hash: 77df8...ccc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser alt fra 0-2 200gram sjokoladeplater i uka.



Anonymous poster hash: 3ea97...83c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spise godteri kun i helgene, men jeg har alltid lyst på sjokolade. Alltid. Kunne jeg spist det hver dag uten å bli feit, ville jeg gjort det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det vanlig med ca 2 plater mørk sjokolade i uka. Spiser gjerne 2-3 ruter hver dag, og litt mer på lørdagen. Tåler ikke annet snop.



Anonymous poster hash: cd06d...1b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke brus. Spiser heller ikke potetgull, sjokolade eller annet godis hver uke, men jeg kan godt spise litt på onsdag og så ingenting til helga.Men spiser ikke en hel pose eller en hel plate med sjokolade. Da hadde jeg dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MYE! Elsker godteri og snacks.

Dette er hva jeg i gjennomsnitt konsumerer over ei helg(spiser kun godis på fredag og lørdag):

1 potetgullpose, 1,5 liter cola, 200g sjokolade og en eller to poser med noe lakris o.l. Om jeg kjøper meg smågodt, kan jeg lette spise nærmere ett kilo altså, null problem. Det er det beste jeg vet, men nå klarer jeg ikke kjøpe det lenger, for jeg ser folk hoster og nyser, og tafser i smågodtet. Blir kvalm!



Anonymous poster hash: ba055...139
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri noen ting.

Dvs det nærmeste jeg kommer er dessert etter middagen i helgene, da er det som regel en porsjon av noe hjemmelaget (et kakestykke, panna cotta, litt is/sorbet e.l.). Smågodt, chips og brus spiser jeg aldri.



Anonymous poster hash: 85355...c74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt (salt lakris gjerne), mørk sjokolade og chips eller yoghurtnøtter fredag + lørdag. Og brus. Men ellers i uka drikker jeg vann og spiser ikke godteri!



Anonymous poster hash: 5d5dc...ec7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser en pose potetgull hver helg. Varer som regel fra fredag-søndag. Kan ikke spise annet godteri i helgene, for da får jeg søt sug i ukedagene. Så lenge jeg spiser bare potetgull, så tenker jeg ikke på annet godteri i ukedagene. Drikker 2-3 cola zero i løpet av en uke. Begynner dog å bli lei brus, så drikker mest vann for tiden.

Anonymous poster hash: 3875e...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si ingenting. Om det er en eller annen festlig anledning kan det hende. I heimen har jeg ikke noe behov for det og synes i grunn det er helt greit å slippe å være godtesjuk og alt det der.

Har jeg lyst på noe søtt så spiser jeg frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker minst én liter brus hver dag. Spiser kanskje 100-200 gram godteri hver dag. Spiser som regel bare potetgull i helgene. Ca. én pose i uka.



Anonymous poster hash: b0f15...0c7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kanskje 50 gram sjokolade i snitt hver dag (dvs noen dager ingenting, andre dager 200 gram...) og drikker 2-3 glass pepsi max. I helgene spiser jeg kanskje en halv pose potetgull eller en pose smågodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT for mye, dessverre. Potetgull og brus er min store last her i livet. Kan fint spise en middels stor potetgullpose per kveld om jeg finner på det.

Prøver å beherske meg da, så 3 poser for uka kanskje? Er også veeeldig glad i brus, men prøver å beherske meg der og. Blir altfor dyrt om jeg skal kjøpe det jeg har lyst på hele tida. Drikker lett 3 1,5 liter med brus for uka.



Anonymous poster hash: 2678b...fb6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varierer veldig. Nå etter at jeg har blitt fattig student, så prøver jeg å kutte ned litt..

Men før spiste jeg sjokolade hver dag. Om sommeren spiser jeg stort sett is hver dag da også.

Nå spiser jeg kanskje sjokolade 2-3 ganger i uken, har alltid en boks med is ståendes i fryseren hvis jeg blir godtesyk, innimellom får jeg lyst på potetgull(men aldri mer enn 1 pose i løpet av en uke).

Forrige uke spiste jeg to 200g-plater, en god del is og en pose chilinøtter.

Plutselig kan jeg gå en uke uten noe som helst godis, og så går jeg på en smell og får helt sinnsykt cravings. Da kjøper jeg gjerne både potetgull, sjokolade, brus og is på en gang.

Åh, nå fikk jeg lyst på godis... :(



Anonymous poster hash: febe8...a27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs... Enkelte ganger så kan få jeg helt sinnsykt med godtesug at det er ikke måte på. Må nesten binde meg fast for å ikke raide hele bakedisken og smågodtdisken og gå berserk. Nå for tida har jeg så lyst på sjokoladeboller fra Deli de luca, seriøst, jeg tenker på dem hele tiden. Og Ben & Jerry's Half baked. og Maarud sour cream and onion. Men de sjokoladebollene... Åååååhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, det blir som regel (prøver etter beste evne ihvertfall) enten liten boks med is, en pose chips eller noe smågodt, eller 3 stk av de sjokoladebollene. Jeg vil ikke ta helt av, prøver å miste litt flesk så da nytter det ikke å overspise. Kaaanskje blir det til at jeg deler en pose chips med kjæresten og har en pose smågodt for meg selv. Men jeg har ikke vært så veldig flink nå i det siste da, har så siiiinnsykt med godtesug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...