Gå til innhold

Katten min har sluttet å bruke kattedoen..


Nura

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med noe som den siste tiden har blitt et stort problem her i huset. Lillepusen er ca.1 år gammel og var renslig når vi fikk henne. For ca 2 uker siden begynte hun å gå på do utenfor kattedoen..altså..rett ved siden av. Dette er ikke spesielt hyggelig, hverken for oss (eller pus) kan jeg tenke meg. Og dette har bare fortsatt og nå virker det som hun har sluttet å bruke kattedoen (bortsett fra når hun tisser..)

Har prøvd alt mulig..skifte kattesand, skifte for, har vasket kassen hennes osv. Hun virker absolutt ikke syk så jeg tror hun er helt frisk.. hun har god apettitt og er i normal form hele dagen.

Hva skal jeg gjøre?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du helt sikker på at hun ikke er syk? En av mine begynte å tisse utenfor kassen helt uten videre. De to andre fortsatt å bruke den.

Etter en tur hos dyrlegen fikk jeg penicillin kur og etter et par dager gikk han tilbake på kassen sin. Mulig han har vondt når han tisser og dermed forbinder kassen med noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sette opp en kasse til? Kanskje hun rett og slett ikke vil tiss og bæsje i samme kasse. Har hørt om så sære katter før. :) Hvis du har et vaskefat eller lignende kan du jo bare ha i sand og se om hun bruker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_star_*
Har du prøvd å sette opp en kasse til? Kanskje hun rett og slett ikke vil tiss og bæsje i samme kasse. Har hørt om så sære katter før. :) Hvis du har et vaskefat eller lignende kan du jo bare ha i sand og se om hun bruker den?

Dette har jeg tro på. Min katt er forferdelig nøye på at han tisser bakerst i kassa og bæsjer fremst i kassa. Det slår aldri feil. Kan godt være at ts sin katt er enda mer nøye på det, og gjør hva han kan for å holde tiss og bæsj fra hverandre... Forstå det den som kan, men på meg virker det som en rimelig forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tnita

Katten min er akkurat likedan. Tisser i kassen, bæsjer rett utenfor. Uansett hva jeg gjør. Blitt et stort problem dette. Kan hun ha mageproblemer eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Min katt er forferdelig nøye på at han tisser bakerst i kassa og bæsjer fremst i kassa. Det slår aldri feil. Kan godt være at ts sin katt er enda mer nøye på det, og gjør hva han kan for å holde tiss og bæsj fra hverandre... Forstå det den som kan, men på meg virker det som en rimelig forklaring.
Ja, jeg hadde forsøkt to kasser hvis jeg var deg. Min katt gjør også slik, men motsatt. Tisser ytterst og bæsjer innerst, ingen blanding.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...