Gå til innhold

Pus ramlet ned.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er så lei meg. Pus lekte ute med den andre katten og føyk opp i stigen, hvorpå hun mistet festet og ramlet to meter ned rett på bakparten. Hun fikk vondt, sto med kul på ryggen og halen rett ned en stund, før hun tuslet inn og la seg i sofaen. Når hun sto opp, var hun helt lemster og ville bare gjemme seg. Hun fikk ikke til å legge seg og mjauet når jeg løftet henne opp. Er så innmari trist og lei meg, for vi bor langt uti ødemarka og ingen dyrlege å få tak i på fredagsnatt. Fortviler over at jeg må vente til i morgen!

Jeg har aldri før opplevd at en katt er så klønete at den ramler ned og ikke lander på beina. Lurer på om den er helt frisk. Forleden dag misten hun plutselig balansen og ramlet på siden mens hun spiste og etterpå satt hun på gulvet og virret med hodet. Det gikk tydeligvis helt trill rundt for den. Tenkte den hadde fått vann i øret eller noe for det var skikkelig ruskevær ute. Eller kan det ha noen forbindelse med den blodprøven vi tok tirsdag pga rabiesvaksine? Da måtte hun dopes for å få tatt prøven, og fikk våkne opp sprøyte etterpå. Har dop noen bivirkninger? Veterinæren sa ingenting om det.

Er det noen som har erfart noe lignende og hva gjorde dere? :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulk, er det ingen her som har erfart noe lignende og hvordan det gikk? håper selvsagt at noen forteller meg at hun sikkert bare har slått seg litt og er like fin igjen i morgen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du bor slik til :klemmer:

Mitt råd er iallefall å ringe en døgnåpen dyrlege, for å få råd om hva du bør gjøre så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heldigvis bedre med pus. Tror hun "bare" fikk vondt i muskulaturen og sikkert et durabelig blåmerke hvis man kunne sett slikt på katter. I morges sto jeg opp tidlig for å sjekke hvordan det sto til, og da kom hun løpende ut fra vaskerommet og ville ut på do. Hun gikk helt normalt og kom inn igjen etterpå. Men da hun skulle sette seg fikk hun det ikke til og halen hang fremdeles rett ned. Ble pessimist igjen og tenkte hun sikkert har brukket noe eller indre skader og hadde planer om å ringe veterinæren straks de åpnet.

Men etter en stund i vigør kviknet hun til og halen kom opp igjen og hun kunne sitte normalt. Tror hun bare var stiv etter å ha sovet slik folk også blir når man er forslått. Huff, jeg så for meg de verste scenarioer med avliving av katta og trøsting av ungene. Tror det går bra, men akk så leit det var! Skjønner ikke hvordan hun kunne være så klønete å ramle ned. Har ikke opplevd slikt før enda jeg har hatt gårdskatt i hele oppveksten.

Takk for at dere brydde dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg så for meg de verste scenarioer med avliving av katta og trøsting av ungene.

Huff, godt det går bedre nå da :) Men uansett hadde det nok ikke vært verre enn at en operasjon kunne fikset det :) Kjipt å avlive katten på grunn av et brudd liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, godt det går bedre nå da :) Men uansett hadde det nok ikke vært verre enn at en operasjon kunne fikset det :) Kjipt å avlive katten på grunn av et brudd liksom.

Tenkte hvis den hadde fått indre skader og blødninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo skjedd, men det er sjelden de skader seg så hardt på "egen hånd" at en operasjon ikke kan ordne det, tror jeg :) Indre blødninger så må det nok noe mer til enn et fall på stumpen. Men helt suverent at det gikk så bra da, en operasjon er jo ikke noe festlig det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig glad det gikk bra med pus. Nå løper hun rundt som før, men gruer seg lit for å sette seg ned, tar halen til siden før hun setter seg. Har sikkert slått halemuskelen... Lille pusen min dakkar. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville jo dratt til dyrlegen uansett. Det kan hende hun trenger sm.stillende eller at hun har bristet noe, det er jo fryktelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville jo dratt til dyrlegen uansett. Det kan hende hun trenger sm.stillende eller at hun har bristet noe, det er jo fryktelig vondt.

Ja hadde hun ikke blitt bedre, hadde jeg kjørt den lange veien (15 mil) til veterinæren. Men hun spiser normalt, leker seg og bryr seg ikke så veldig lenger når man rører henne på bakparten. Men er hun ikke god til mandag, drar vi til vetr. Da må det være noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei! Flott at det går bedre. Du etterlyser noen som har opplevd det samme. Vår katt slepte seg inn døra en kveld for noen år siden. Hun hadde veldig vondt bak på ryggen. Vi trodde hun kunne være truffet av en bil, men visste ikke. Lillejenta, som elsker pus, sov. Storebror ble barnevakt og vi dro til dyrlegen. Den eneste katta ville vite av var meg. Jeg så for meg at hun dro på siste reis. Røntgen osv viste ingen skader, ikke noe brudd, bare forslått. Etter et par dager var hun god som ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Flott at det går bedre. Du etterlyser noen som har opplevd det samme. Vår katt slepte seg inn døra en kveld for noen år siden. Hun hadde veldig vondt bak på ryggen. Vi trodde hun kunne være truffet av en bil, men visste ikke. Lillejenta, som elsker pus, sov. Storebror ble barnevakt og vi dro til dyrlegen. Den eneste katta ville vite av var meg. Jeg så for meg at hun dro på siste reis. Røntgen osv viste ingen skader, ikke noe brudd, bare forslått. Etter et par dager var hun god som ny!

Håper det går like godt med vår pus. Er litt bekymret for henne, idag var hun asosial og ville ikke bli tatt i. Halen henger ned igjen. Hun har vondt, men hun beveger seg helt feilfritt og smidig så jeg tror ikke hun har brukket noe. Hvis det ikke er indre skader da.... Men hvor mye en katt kan skade seg ved et fall på ca 2 meter og ned på plenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går like godt med vår pus. Er litt bekymret for henne, idag var hun asosial og ville ikke bli tatt i. Halen henger ned igjen. Hun har vondt, men hun beveger seg helt feilfritt og smidig så jeg tror ikke hun har brukket noe. Hvis det ikke er indre skader da.... Men hvor mye en katt kan skade seg ved et fall på ca 2 meter og ned på plenen?

Da ville jeg kjørt 15 mil i morgen og tatt røntgen av katten. Så slipper du å være beskymret lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjørt 15 mil i morgen og tatt røntgen av katten. Så slipper du å være beskymret lenger.

Ja du har helt rett. Får ikke fred før jeg vet om katta er ok, eller i det minste ikke har smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Infralove
Jeg har aldri før opplevd at en katt er så klønete at den ramler ned og ikke lander på beina.

Det er faktisk en myte at katten alltid lander på beina. Den vil instinktivt prøve det, men mange katter skader seg av fall kvart år. Om katten blir overraska, til dømes, vil den ha problem med å lande på beina.

For øvrig er det bra at du bryr deg om katten din. Håpar det ordner seg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har helt rett. Får ikke fred før jeg vet om katta er ok, eller i det minste ikke har smerter.

Ja, for katter er geniale til å skjule smerter, det gjør de jo instinktivt for at rovdyr ikke skal se på de som et lett bytte, så egentlig kan man si at hvis det ser ut som katten har litt vondt, har de ofte mer vondt enn det ser ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Forleden dag misten hun plutselig balansen og ramlet på siden mens hun spiste og etterpå satt hun på gulvet og virret med hodet. Det gikk tydeligvis helt trill rundt for den.

Er det noen som har erfart noe lignende og hva gjorde dere? :gråte:

Er katten din gammel?

Min ble veldig desorientert og gikk litt i ring og mistet balansen da hun fikk slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er katten din gammel?

Min ble veldig desorientert og gikk litt i ring og mistet balansen da hun fikk slag!

Kattepus er ikke mer enn ni mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...