Gå til innhold

Fikk hund i "gave" av samboeren


Gjest Gjest_Cata_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Cata_*

En jakt hund?????????????

Nei det kan ikke stemme. Han kan ikke være så gal. Han driver med skyting på leirduer, men han jakter ikke. Selv om han har en del kamerater som gjør det.

Den er jo så liten hvordan kan det bli en jakthund av dette da.

Nå ble jeg kjempe lei meg. Hvordan kan han gjøre dette. Greit at vi har snakket om å kanskje skaffe oss en hund om noen år, når vi har kjøpt hus osv. Men det har aldri vært nevnt noen jakt hund. Er han virkelig så bak mål??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cata_*
Uansett hvor mye du leser deg opp om hunden må du nok fortsatt ha fire uker med den hjemme, og kanskje mer.

Her finner du kanske noe info om den http://www.pointer.no/ og her http://no.wikipedia.org/wiki/Pointer

For meg så blir det en stor hund.

Nei nei nei. Blir den så stor? Og så jakt hund. Vet ikke så mye om hund, men vet at jakthunder trenger MASSE mosjon.

Jeg skal "banke" samboerne min når han kommer hjem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jakt hund?????????????

Nei det kan ikke stemme. Han kan ikke være så gal. Han driver med skyting på leirduer, men han jakter ikke. Selv om han har en del kamerater som gjør det.

Den er jo så liten hvordan kan det bli en jakthund av dette da.

Nå ble jeg kjempe lei meg. Hvordan kan han gjøre dette. Greit at vi har snakket om å kanskje skaffe oss en hund om noen år, når vi har kjøpt hus osv. Men det har aldri vært nevnt noen jakt hund. Er han virkelig så bak mål??

Det kan virke sånn, derfor jeg skrev at dette nesten er litt vanskelig å tro på. Det er heller ingen liten hund, den blir 60-64 cm i manken som voksen, altså høyere enn en golden retriever hannhund. (om enn ikke like mange kilo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Pointer er en stående fuglehund. En hannhund blir mellom 60-64 cm høy.

På grunn av sin store motor så er de flotte hunder å sykle med, jogge med og snørekjøre med. Altså en hund som krever mye fysisk trening. Må heller ikke glemme mental aktivisering dersom dere ikke vil ha en destruktiv hund.

Lever den tilbake snarest.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Jeg skriver under på det som allerede er sagt; en pointer er en jakthund, og en av de mer krevende sådan. Jeg har selv en gordonsetter på samme størrelse (64 cm/25 kg), og han er en håndfull, og trenger konstant mosjon og hjernetrim for å være fornøyd. Og her i huset blir den i tillegg brukt til jakt.

En jakthund som ikke får brukt seg, har en lei tendens til å syte og klage mye, vandre rastløst rundt, og i verste tilfelle også ødelegge ting fordi den kjeder seg.

Og de vokser i et voldsomt tempo! Jeg har uke-for-uke-bilder av vår kar, og det er nesten fascinerende å se voksetempoet.

Nei, lever tilbake hunden. Samtidig skjønner jeg ikke helt hvordan denne "oppdretteren" går fram, for de fleste jakthunder selges bare til folk som enten stiller på utstilling/jaktprøver, eller i det minste jakter ganske aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kan trygt si at om den generøse samboer er en idiot, så er oppdretteren en større en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, kan trygt si at om den generøse samboer er en idiot, så er oppdretteren en større en.

Jeg forstod det som at denne "oppdretteren" var en kamerat som hadde valper.. Men skulle det være en skikkelig oppdretter så vil det i det minste ikke være noe problem å levere tilbake valpen når situasjonen blir belyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ levere tilbake denne hunden! Så får heller samboeren din bli så sur han bare vil. Du kan jo evt foreslå at han tar seg fri i 5 uker for å være hjemme å passe hund fra nå av, samt ta den med på jakt og trene den 7 dager i uka i 15 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det som at denne "oppdretteren" var en kamerat som hadde valper.. Men skulle det være en skikkelig oppdretter så vil det i det minste ikke være noe problem å levere tilbake valpen når situasjonen blir belyst.

"Han har kjøpt den av en på jobben som hvistnok driver med avel på disse hundene."

Pr. def en oppdretter. "Oppdretter" er faktisk alle som setter kull på hunden sin og selger valpene.

Uansett bør det ikke være noe problem å levere valpen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
"Han har kjøpt den av en på jobben som hvistnok driver med avel på disse hundene."

Pr. def en oppdretter. "Oppdretter" er faktisk alle som setter kull på hunden sin og selger valpene.

Uansett bør det ikke være noe problem å levere valpen tilbake.

Ikke meningen å kverulere.

Synes bare dette hørtes veldig useriøst ut, og for meg er man ikke oppdretter om man ikke er seriøs.

*kanskje noe jeg skulle revurdere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på de andre her jeg. Du kan ikke beholde denne hunden fordi det er en gave og fordi samboeren din blir sur om du leverer den tilbake!! Det han har gjordt her er helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, uff! Dette var ikke bra. Uansett om det handler om hunder, fisker, fugler, katter eller hva det måtte være; Man gir IKKE bort dyr i gave! :fy_fy: Det er jo nettopp derfor det blir så mye "bruk og kast"...

TS - vær voksen du ihvertfall og snakk med samboeren din. Håper det ordner seg ikke minst til hundens beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Skal vedde på at hunden ikke er kjøpt for din skyld heller. Men som en vennetjeneste, og for å bedre forholdet til denne kameraten. Blir sint for det blir flaut å levere bikkja tilbake.

Ser sikkert for seg å begynne å jakte litt når han har tid og å gå noen koselige turer når han er hjemme. Samtidig det du som må ofre masse fritid på søten.

Han kan ikke kreve dette av deg, Få ham til å levere den tilbake så fort som mulig. Man blir fort glad i disse dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei nei nei. Blir den så stor? Og så jakt hund. Vet ikke så mye om hund, men vet at jakthunder trenger MASSE mosjon.

Jeg skal "banke" samboerne min når han kommer hjem i morgen.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert her. Jeg beklager men er nødt til å få ut dette. Denne typen din må være rimelig tett i huet da, hvordan kan man skaffe seg en hund når man ikke er skikket til å ta vare på den skikkelig og gi den det stimuli som den trenger. Også gi den til deg da????? som ikke vil ha hund???? Jeg ville blitt så forbanna, og virkelig krevd en forklaring, få han til å lever den tilbake umidelbart, og krev at han aldri finner på noe så dumt igjen, eller dump hele fyren. Herregud, godtar du å avlyse en vennibne tur fordi han gir deg en bikkje. Kansje det var grunnen til at du fikk bikkja, så du ikke skulle dra på tur m venninene dine. Ikke vet jeg, men jeg ville begynnt å lure. Det er ikke du som er slem som vil levere den tilbake, det er han som er slem som ga den til deg. For meg grenser det til psykopati

Hilsen Meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cata_*
Skal vedde på at hunden ikke er kjøpt for din skyld heller. Men som en vennetjeneste, og for å bedre forholdet til denne kameraten. Blir sint for det blir flaut å levere bikkja tilbake.

Ser sikkert for seg å begynne å jakte litt når han har tid og å gå noen koselige turer når han er hjemme. Samtidig det du som må ofre masse fritid på søten.

Han kan ikke kreve dette av deg, Få ham til å levere den tilbake så fort som mulig. Man blir fort glad i disse dyrene.

Føler det samme. Han har ikke tenkt på meg eller hunden når han kjøpte denne. Jeg kan ikke ha en jakt hund. Mulig jeg vil ha en hund om noen år, men da med grundig planlegging og visshet om at jeg har tid til den i fler år.

Denne må, nei den SKAL tilbake der den kom fra. Men det blir litt tungt å gi den bort også. Er så liten å søt. Men vi kan ikke gi den det den trenger.

Ikke har jeg tenkt å finne meg i dette heller. Synes han har vært grovt uansvarlig nå. Dette skal han få rette opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Cata_*
Kjenner jeg blir skikkelig irritert her. Jeg beklager men er nødt til å få ut dette. Denne typen din må være rimelig tett i huet da, hvordan kan man skaffe seg en hund når man ikke er skikket til å ta vare på den skikkelig og gi den det stimuli som den trenger. Også gi den til deg da????? som ikke vil ha hund???? Jeg ville blitt så forbanna, og virkelig krevd en forklaring, få han til å lever den tilbake umidelbart, og krev at han aldri finner på noe så dumt igjen, eller dump hele fyren. Herregud, godtar du å avlyse en vennibne tur fordi han gir deg en bikkje. Kansje det var grunnen til at du fikk bikkja, så du ikke skulle dra på tur m venninene dine. Ikke vet jeg, men jeg ville begynnt å lure. Det er ikke du som er slem som vil levere den tilbake, det er han som er slem som ga den til deg. For meg grenser det til psykopati

Hilsen Meg :-)

Nei jeg godtar ikke å avlyse turen. Men han stakk i går natt på jobb som han pleier og er ikke hjemme før i morgen kveld. Kan jo ikke la hunden bli alene hjemme? Såpass vet jeg da bare av å se på den. Den kan ikkv være alene hjemme. Skulle dratt i morgen tidlig men kan ikke det nå må være hjemme med valpen.

Syntes det var det eneste riktige å gjøre her, når han bare stikker. Skal jo ikke gå utover hunden dette. Den har ikke gjkort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pointer-entusiast

Er selv pointereier.

Pointer er en fantastisk hund, men som krever masse oppmerksomhet i form av daglige lange turer, samt mental stimuli. Den er svært aktiv, og er ikke en hund som ligger pent i en krok, men ivrig til å delta på alt som måtte skje i boligen. Det er også en jakthund med kraftig jaktinstinkt, så å ha dette som ren skjødehund, synes jeg er feil. (du vil også slite med at den stadig er på "jakt" når dere er på tur)

Igjen, pointer er en fantastisk hund, men å ha den er en livsstil, og noe du virkelig må ønske! (Og husk,- den lever mange år...)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff har kommet oppi en lei knipe.

Jeg har akkuratt fyldt år, og i går fikk jeg presangen som samboeren min hadde kjøpt til meg.

Han har lenge snakket om gaven og om hvor overasket og glad jeg kommer til å bli for den.

Så fikk jeg den i går. En liten hundevalp med en blå sløyfe på. En Pionter (hva nå det er) en gutt, som heter Zao.

Problemet er at jeg ikke har noe lyst på hund. Dette vet også samboeren min. Vi har snakket om å skaffe oss hund, men har kommet til enighet om(trodde jeg???) at det er bedre å se på det etter at vi har flyttet.

Men nå har han allså kjøpt en tass som sitter her vedsiden av meg:( Huff. Den er veldig søt og tror ikke den blir så stor heller. Veldig rolig hund også. Men jeg har ikke lyst på den. Jeg har nok og drive med egentlig mellom trening, jobb, riding og teatergruppe så har jeg ikke så mye tid.

Samboeren min jobber mye og ligger en del borte sånn i ukene. Så det blir min hund. Synes dette var dårlig gjordt av han. Når han vet at jeg ikke har lyst på hund. Og nå føler jeg meg kjempe slem hvis jeg gir den vekk. Hele familien var innom i går og kikket på den. De syntes den var veldig søt.

Hva gjør jeg nå??? Hjelp meg. Virker jeg hjerteløs hvis jeg ikke vil ha den. Kan ingen ting om hund. Domme samboer, er sur på han nå:(

Hei kjære deg,

Nei, jeg synes ikke du er hjerteløs om du ikke vil ha hunden. Slik jeg forstår det er liker du hunden i seg selv. Du syns den er søt og rolig, men det er selvsagt ikke nok når man ikke har tid til hunden.

Jeg kan ikke så mye om denne rasen, men det er en fuglehund tror jeg (?). Den blir litt stor, men ikke kjempestor. Ca på størrelse med en golden retriver. Fuglehunder krever mye mosjon, og helst på områder hvor den kan løpe fritt. Bor dere slik at dere lett har tilgang på skog og mark?

Å ha en hund er et stort økonomisk og emosjonelt ansvar som skal vare i ca 10 -15 år (avhengig av rase og andre faktorer). Din samboer burde ha respektert ditt ønske om ikke å skaffe dere en hund nå. Særlig det første året krever tid og økonomi fra hundeeieren sin side.

Jeg syns ikke du er hjerteløs om du sender hunden tilbake. Det er mye bedre for den å få komme til et hjem hvor folk har tid til å ta seg av den. Ta kontakt med oppdretter så snart som mulig.

Lykke til :klem:

:hund:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...