Gå til innhold

Hundepass i 2 uker - pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal passe en hund i 2 uker, samt en innekatt. Jeg må bo i boligen der dyra befinner seg, og hunden skal luftes 4 ganger daglig. Hunden står opp rundt 06.00. Hvor mye er det passende å ta betalt for dette?

Jeg har i tillegg lang reisevei (4 t èn vei) og vil ha reisekostnader (mange bomstasjoner) og da også tiden jeg bruker, men dette legger jeg til i prisen.

Noen som har noen ide om hva jeg skal ta betalt?

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden trenger forøvrig medisinering 2-3 ganger daglig, jeg vet ikke om det er noe man tar tillegg i pris for? Jeg har passet hunden tidligere (daglig lufting), så eieren kjenner meg og vet at hunden har det bra hos meg.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler kennelpris for slikt, noe som for meg blir 200 kr dagen. Så til han som skal passe pelsen ved 14 dagers ferie i år, har jeg satt av 2800 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tilbudt å betale litt mer enn kennelpris, i og med at du må bo i boligen til hunden, gå tur fire ganger om dagen og passe katten i tillegg. Det er jo mye mer enn hva hunden får på kennel.

Tror ikke jeg ville fått kennel i nærheten her uten å gå opp til kr. 250-300 døgnet. Så dersom noen skulle passe hunden hjemme hos meg i to hele uker (og i tillegg har lang reisevei som skal dekkes), ville jeg tenkt at 5000 var passende.

Dyrt å ha hund om sommeren ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler kennelpris for slikt, noe som for meg blir 200 kr dagen. Så til han som skal passe pelsen ved 14 dagers ferie i år, har jeg satt av 2800 kr.

Hvordan bør jeg regne ut reisetid og reisekostnader? er ca 4 timer èn vei, også må jeg gjennom en rekke bommer. Tipper bompenger alene blir 150-200 kr èn vei (sørlandet-oslo)

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du reise den veien hver dag eller mener du til og fra i løpet av disse to ukene?

Jeg synes det høres rart ut hvis du skal ta noe ekstra for å gi hunden medisiner, til tross for at noen kenneler velger å gjøre det. Jeg skjønner ikke hvordan du kan forsvare den ekstra lønnen i forhold til å gi hunden medisiner når du bor med den.

Det "store" spørsmålet er jo også om kjøleskap og fryser er helt tomt eller om de handler inn mat til deg. Skal man ta den "helt ut" så kan du jo regne med strømkostnader til at du bor der (varmtvann), og forbruk av toalettpapir, evt såper, tørkepapir og alt av husholdningsartikler som ellers ikke ville vært om huset sto tomt. Jeg nevner dette kun for å sette ting litt i perspektiv.

Du får også høyst sannsynlig dette svart og skatter dermed ikke av det.

Jeg har hundepasser som kommer og bor hos oss når jeg er borte, og jeg har seks hunder. Jeg handler alltid inn det hun trenger av mat, drikke og husholdningsartikler så hun mangler ingenting og kan velge hva hun vil spise. Kjøper derfor litt forskjellig mat, snacks osv. Dette er ikke helt billig det heller. Hun får 200 kr pr døgn.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du reise den veien hver dag eller mener du til og fra i løpet av disse to ukene?

Jeg synes det høres rart ut hvis du skal ta noe ekstra for å gi hunden medisiner, til tross for at noen kenneler velger å gjøre det. Jeg skjønner ikke hvordan du kan forsvare den ekstra lønnen i forhold til å gi hunden medisiner når du bor med den.

Det "store" spørsmålet er jo også om kjøleskap og fryser er helt tomt eller om de handler inn mat til deg. Skal man ta den "helt ut" så kan du jo regne med strømkostnader til at du bor der (varmtvann), og forbruk av toalettpapir, evt såper, tørkepapir og alt av husholdningsartikler som ellers ikke ville vært om huset sto tomt. Jeg nevner dette kun for å sette ting litt i perspektiv.

Du får også høyst sannsynlig dette svart og skatter dermed ikke av det.

Jeg har hundepasser som kommer og bor hos oss når jeg er borte, og jeg har seks hunder. Jeg handler alltid inn det hun trenger av mat, drikke og husholdningsartikler så hun mangler ingenting og kan velge hva hun vil spise. Kjøper derfor litt forskjellig mat, snacks osv. Dette er ikke helt billig det heller. Hun får 200 kr pr døgn.

Jeg skal selvsagt ikke kjøre 8 timer t/r daglig :) Nei det blir 8 timer i reising, altså tiden jeg bruker samt reisekostnader. Medisinering har jeg sett folk tar ekstra for, derfor jeg lurte. Jeg personlig syns ikke det er noe big deal. Jeg må holde kost selv, og jeg må bo i leiligheten. Jeg får ikke gjort så mye annet enn å passe dyra fordi hunden er gammel og må luftes minst 4 ganger daglig, og gjerne et par "skvette-turer" i tillegg. Varmtvann og fyring er inkludert i husleien der hun bor. Det er heller ikke tv der. Hvis jeg skulle bruke noe der, så er det snakk om toalettpapir og oppvaksmiddel. kanskje en 50 lapp hvis vi tar i litt.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvsagt ikke kjøre 8 timer t/r daglig :) Nei det blir 8 timer i reising, altså tiden jeg bruker samt reisekostnader. Medisinering har jeg sett folk tar ekstra for, derfor jeg lurte. Jeg personlig syns ikke det er noe big deal. Jeg må holde kost selv, og jeg må bo i leiligheten. Jeg får ikke gjort så mye annet enn å passe dyra fordi hunden er gammel og må luftes minst 4 ganger daglig, og gjerne et par "skvette-turer" i tillegg. Varmtvann og fyring er inkludert i husleien der hun bor. Det er heller ikke tv der. Hvis jeg skulle bruke noe der, så er det snakk om toalettpapir og oppvaksmiddel. kanskje en 50 lapp hvis vi tar i litt.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Du sier hele tiden at du "må". Er dette noe du ønsker å gjøre eller føler du at du "må" helpe eieren? Mitt inntrykk er nemlig at dette ikke er noe du akkurat gleder deg stort til... Hvis det er slik at du må sitte inne og passe hunden og katten og ikke kan gjøre noe annet i 14 dager og ikke har tv eller mat, så høres det jo litt kjipt ut.

Hvis det ikke er noe mat eller drikke der i det hele tatt, så kan du jo legge til litt i prisen, feks 100 kr pr dag. Poenget er at hundepass er ikke akkurat timebetalt når det kommer til stykke. Når det gjelder kjøring kan du jo naturligvis ta statens satser pr km + bompenger, eller du kan be om penger til bensin + bompenger. Det er ikke unaturlig. Jeg hadde en hundepasser som bodde et stykke unna, og da betalte jeg bensinpenger.

Det at hunden skal ut kl 6 har ingen betydning spør du meg. Da kan du like gjerne ta "overtid" og "nattillegg" når den skal ut om kvelden også.

Har ikke eieren foreslått en pris? Er dette venner av deg? Jeg ville spurt hva de ser for seg er en grei betaling og tatt det derifra. For alt du vet planlegger de kanskje å betale deg mer enn du forventer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier hele tiden at du "må". Er dette noe du ønsker å gjøre eller føler du at du "må" helpe eieren? Mitt inntrykk er nemlig at dette ikke er noe du akkurat gleder deg stort til... Hvis det er slik at du må sitte inne og passe hunden og katten og ikke kan gjøre noe annet i 14 dager og ikke har tv eller mat, så høres det jo litt kjipt ut.

Hvis det ikke er noe mat eller drikke der i det hele tatt, så kan du jo legge til litt i prisen, feks 100 kr pr dag. Poenget er at hundepass er ikke akkurat timebetalt når det kommer til stykke. Når det gjelder kjøring kan du jo naturligvis ta statens satser pr km + bompenger, eller du kan be om penger til bensin + bompenger. Det er ikke unaturlig. Jeg hadde en hundepasser som bodde et stykke unna, og da betalte jeg bensinpenger.

Det at hunden skal ut kl 6 har ingen betydning spør du meg. Da kan du like gjerne ta "overtid" og "nattillegg" når den skal ut om kvelden også.

Har ikke eieren foreslått en pris? Er dette venner av deg? Jeg ville spurt hva de ser for seg er en grei betaling og tatt det derifra. For alt du vet planlegger de kanskje å betale deg mer enn du forventer?

Du sier hele tiden at du "må". Er dette noe du ønsker å gjøre eller føler du at du "må" helpe eieren? Mitt inntrykk er nemlig at dette ikke er noe du akkurat gleder deg stort til... Hvis det er slik at du må sitte inne og passe hunden og katten og ikke kan gjøre noe annet i 14 dager og ikke har tv eller mat, så høres det jo litt kjipt ut.

Hvis det ikke er noe mat eller drikke der i det hele tatt, så kan du jo legge til litt i prisen, feks 100 kr pr dag. Poenget er at hundepass er ikke akkurat timebetalt når det kommer til stykke. Når det gjelder kjøring kan du jo naturligvis ta statens satser pr km + bompenger, eller du kan be om penger til bensin + bompenger. Det er ikke unaturlig. Jeg hadde en hundepasser som bodde et stykke unna, og da betalte jeg bensinpenger.

Det at hunden skal ut kl 6 har ingen betydning spør du meg. Da kan du like gjerne ta "overtid" og "nattillegg" når den skal ut om kvelden også.

Har ikke eieren foreslått en pris? Er dette venner av deg? Jeg ville spurt hva de ser for seg er en grei betaling og tatt det derifra. For alt du vet planlegger de kanskje å betale deg mer enn du forventer?

Jeg bruker ordet "må" fordi det er slik det er. Jeg må bo i leiligheten hennes fordi hunden ikke takler å bo andre steder. Det hadde jo helt klart vært langt mer praktisk og hyggelig for meg å ha dyrene der jeg holder til, men det lar seg ikke gjøre. Derfor skriver jeg "må".

Jeg vil jo ha mat, men jeg må holde den selv. Jeg kan selvsagt være ute og gjøre aktiviteter, men jeg blir så klart bundet og må holde meg i nærheten fordi hunden må luftes hyppig og medisineres.

Jeg kommer selvsagt til å be om bensinpenger/bompenger, men skal jeg be om betalt for selve tiden jeg bruker for å reise dit også? Det blir jo en hel dag samlet.

Dette er ikke venner av meg, men en jeg kjenner litt fra før. Jeg har passet hunden før for 2000 kr på 2 uker og syns i ettertid dette var altfor lite i forhold til arbeid, derfor jeg spør her inne hva som er vanlig, så kan jeg ta det derfra.

For ordens skyld: jeg elsker hunden, jeg er kun ute etter å høre hva som er vanlig å ta for en sånn jobb.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er dyrere i Oslo, og jeg ser at Oslo kennel og hundepark opererer med døgnpris på 300 kr + 25 kr per døgn for medisinering. Nå antar jeg at dette er inkl moms, så hvis man trekker fra moms sitter man igjen med 225 kr per dag, hvis man ikke tar ekstra for medisinering.

Jeg passet en hund i Oslo i et par uker hvor jeg måtte bo i leiligheten mitt i Oslo sentrum. Hadde det vært på sommeren hadde jeg ikke orket, mye bråk og uutholdelig varmt. Jeg tok 2000 kr noe jeg egentlig syns er lite, men eieren hadde en krise, og jeg ville hjelpe fordi hun hadde hjulpet meg tidligere.

I tillegg til godtgjørelse for bensin og bompenger så er det på sin plass å godtgjøre tiden når det dreier seg om så mye kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at det ofte er tillegg for pass i ferier, og at prisen gjerne øker med 100 kr døgnet (antar det er inkl moms). Personlig ville jeg foretrukket å ha dyra mine hjemme i kjente omgivelser fremfor kennel, og betalt minst det samme som man må gjøre hos en kennel (minus moms´en)

Så hvis man opererer med kennelpris med tillegg for sommer, minus moms: 300 kr per døgn x 14 dager

= 4200

Men på kennel får man maten inkludert. For hund og katt, si 15 kr dagen (jeg aner jo ikke :ler:). Det blir 210 kr.

Dette da uten kjøregodtgjørelse. Jeg hadde sikkert rundet av til 4500 inkl kjøring. Da syns jeg prisen er gunstig for eier, samtidig som den er god nok for at det er verdt å tilbringe sommerferien i Oslo med å passe hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle passe to store Alaska Malamuter i to uker, og eieren syntes det var urimelig med 150,- per døgn for per hund... Så da bestemte jeg meg for å ta lite, så de skulle få dra på ferie. 1500,- for to store beist som trenger tur minimum to ganger om dagen, som i tillegg skulle være hjemme hos meg.

Nei, hun syntes dette og var for dyrt. Enkelte er helt koko.

Ta det du mener er rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 hadde det kostet å ha hunden på et velrenommerte hundehotell som Standal. Mener de tar 350,- i døgnet i høysesong. Det er inkl. mat til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten måtte jeg jo kjøpt selv hvis jeg var hjemme ,så det er ingen forskjell. Ser for meg jeg ville forventet reise tur/retur dekket, kanskje noe godt snacks kjøpt inn, og en god flaske whisky/champagne som takk når de kom hjem. Jeg tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å ta fem tusen kroner for noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om 4500 kr for 15 dager inkl reiseutgifter. Lufting 4-6 ganger daglig, medisinering av hund og katt, og jeg holder mat/drikke/snacks selv.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare meg som er rar som tilbyr venner å gjøre dette GRATIS med glede? helt seriøst. Om jeg flytter inn i leiligheten deres en uke eller to, er der alene ville det ikke falt meg inn å ta betalt selv om jeg må gå på tur med hunden 3-4 ganger i døgnet!

tenk hvor mye penger jeg sparer på strøm og dasspapir liksom ;)

Endret av Pialill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bare meg som er rar som tilbyr venner å gjøre dette GRATIS med glede? helt seriøst. Om jeg flytter inn i leiligheten deres en uke eller to, er der alene ville det ikke falt meg inn å ta betalt selv om jeg må gå på tur med hunden 3-4 ganger i døgnet!

Venner og familie er da noe helt annet. Dette er jobb, vi er ikke en gang bekjente. Jeg reiser mange timer for å hjelpe eieren for at hun skal ta seg ferie, i min egen ferie. Selvsagt skal jeg ha betalt for det!

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare meg som er rar som tilbyr venner å gjøre dette GRATIS med glede? helt seriøst. Om jeg flytter inn i leiligheten deres en uke eller to, er der alene ville det ikke falt meg inn å ta betalt selv om jeg må gå på tur med hunden 3-4 ganger i døgnet!

Jeg kan og gjøre dette gratis for venner, til en viss grad. Når det blir mye ekstra, i tillegg til at en ikke kjenner personen særlig godt, så hvorfor skal en ta på seg så mye ansvar og jobb gratis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som "sommerjobb" kan jeg skjønne det ;) da ville jeg tatt det samme som en kennel + reiseutgifter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg aldri ha hatt ukjente som ikke engang er bekjente til å bo i mitt hjem OG ta seg av dyrene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...