Gå til innhold

Rare lyder i leiligheten på kvelds- og nattestid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hørt noen rare lyder i leiligheten jeg leier. Trodde først at lydene kom fra de som bor oppe, men nå har de vært bortreist siden fredag og jeg hører fortsatt lydene om kvelden og natten. De er ganske lave, så jeg hører dem ikke med mindre jeg har det helt stille i leiligheten. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare lydene, egentlig. Det kan nesten høres ut som en kvinne som sier "bah" ganske fort med jevne mellomrom (som regel 10-15 sekunders mellomrom). Jeg er ikke lettskremt og tror ikke på det overnaturlige, så jeg skjønner jo at lydene må ha en logisk forklaring. Noen som har tanker om hva det kan være?

Anonymous poster hash: 58070...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøleskapet? Alle mine kjøleskap har hatt det med å komme med merkverdige lyder innimellom. En annen mulighet kan være lyder fra vannrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapet? Alle mine kjøleskap har hatt det med å komme med merkverdige lyder innimellom. En annen mulighet kan være lyder fra vannrør.

Kjøleskapet er det ikke, for lydene høres kun i stua. Kanskje vannrør, da. Hmm.

Anonymous poster hash: 58070...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotte i veggene?

Ellers er vel Åndenes Makt, et bedre sted enn KG for slik mystikk?

Anonymous poster hash: a674f...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antakelig noe med rørsystemet, eventuelt vind som lager lyd i et litt utett hus? Diverse elektriske ting kan også bråke, her har vi lamper, varmeovner, ladere og kjøleskap som lager ymse lyder. Lytt nøye og forsøk å finne ut hvor lyden kommer fra, så blir det nok enklere å finne ut hva det er.

Anonymous poster hash: 1a676...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe med strøm eller sikringer, kanskje?

Eller metall som utvider seg og krymper etter temperatur.

Endret av Noope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotter.

Antageligvis er den lyden du hører at en av dem gnager på en bjelke for å komme gjennom til neste seksjon i huset.

Gnaging på tre kan høres ut som når noen langsomt trekker en spiker ut av en stolpe. Altså en sånn lyd som du beskriver.

Bor du et sted med vånd/jordrotter? Det er invasjon av sånne i Sør-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotte i veggene?

Ellers er vel Åndenes Makt, et bedre sted enn KG for slik mystikk?

Anonymous poster hash: a674f...7fe

Kjipt å ringe dem, hvis Lilli Bendriss er redd for rotter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neppe mus eller rotter? De pleier man jo høre løpe rundt. Kan det være noe som slår, eller snarere feier, mot veggen slik at lyden egentig kommer utenfra?

Spjeld i vedovn hvis du har noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i en gammel bygning er den jo litt "levende", så litt lyd blir det da uansett.

Her opplever jeg at kjøleskapet, ovn, vannrør osv bråker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovn, ja... Jeg har en "snakkesalig panelovn" som kommer med lyder når termostaten kopler seg ut eller inn. En slags knepping som gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...