Gå til innhold

Kjøpt hus, renholdet var dårlig..


Teltplugg

Anbefalte innlegg

Huset koster nesten 4 millioner. Nesten 200 kvm.

Vi ankom til avtale å gå gjennom huset kl 17. Faktisk for mørkt også,til å se farver eller møkk med lite lys.

Jeg hadde sagt til megler på kontrakt møtet at jeg ville ha skikkelig vasket hus, og at jeg var nøye, og dette måtte huseiere få beskjed om.

Megler skulle selvsagt gi huseiere beskjed om dette, og forklarte meg at jeg selv måtte gå gjennom renholdet, og jeg kunne ikke komme etter overtagelsen å klage på renholdet. Dette var mitt ansvar sa megler til meg. OK.

Tok vaskebøtte, 15 stk nye microkluter og en kanne Multirent fra Renholdsbutikken og gardin trapp så jeg rakk opp til øverste skap og tak, inn i bilen og vi kjørte til nyhuset som snart blir våres.

Startet på badet. Ikke vasket bak speilet jeg tok ned. Ikke brukt Jif på fliser inni dusj. Flisene var ikke blanke. Baderomshyllene var ikke vasket på undersiden.

Sluk ikke rengjort, veggfliser var nesten ok, ben til baderoms vask og hyller, og under skap/hyller som er nederst mot gulvet, ikke rengjort. 2 microkluter skylte jeg oppi hvite vasken på badet, og vannet var brunt. Tok meg 10 min.

Kjøkkenet. Luktet ikke helt rent, litt dårlig vasket under hyller, ikke tatt å løftet hyller, for å vaske der hyllen ligger oppå 4 stk hyllestøttere som er i alle skap.

Ikke tatt ut en eneste skuffe å vasket alle sider på skuffer, eller inni skuffeskap, så når du tar ut nederste skuff, ser du mye rart. Skje, gryteklut poser etc.

Brukte en klut og test vasket 3 hyller, skylte på badet i den hvite vasken, brunt vann kom fra kluten.

Den plastikslangen inni vifteskapet, fettete,denne nye kluten ble brun av fettet. Men var vasket, men ikke ren. Skyldte ikke denne kluten.

Tok ny klut igjen, skylte den i bøtta med Multirent som jeg ordnet før jeg startet på badet. Begynte å bli irritert... Tok halve den hvite dørkarmen til vaske rommet fra kjøkkenet. Skylte den i vasken på badet, brunt vann.

La meg helt ned på knærne på gulvet, med hodet på skrå for å se under kjøkken innredning som er nærmest gulvet. Gamle flekker og dryppet møkkvann som var gammelt og inntørket, men 4 cm med peke og langemann med klut gikk bort da. Så at den veggen ned til gulvet med gulvlist ikke var vasket, så den kastet jeg ikke test tid på.

Ny klut, gikk opp gardintrappa, og testet vegg på kjøkkenet, mellom døra og hjørnet. nesten oppi taket. Ca nesten 20 cm bredde og 50 cm nedover veggen, brunt vann.

Ny klut og opp gardintrappa ved det borteste kjøkkenvindu lengst borte fra kjøkken vifta. Taket. 20x20 cm. Kluten var bedritent, med tykt fett belegg på klut.

Vaskerommet. Nye kluter, 3 stk. Laga dem klar til test.

2 rør til sentral støvsuger. En klut på 2 rør, 40 cm på rørene. Klut møkkete.

Gardintrapp, vaska 40 cm vegg oppå skapet, skittent på klut, siste klut, på døra, innsiden av vaskierommet, hvit dør, skylte klut, brunt vann..

Nå var jeg blitt sur. For de hadde begynt å mase på meg, at rent nok var det. Når de hadde flyttet inn var det skikkelig skittent. Gubben min hadde da gått rundt med huseiere om strøm, ledninger, alarm og greier jeg ikke kan noe om.

Jeg viste ho på badet hvor mye møkkavann som kom ut av klutene, fliser og skuffer og tak på kjøkkenet. Damen hadde brukt Ajax spray og grønnsåpe. Og vasket alene i 3 dager.Mannen hennes ble mer og mer irritert. Gubben min smilte nesten.. jeg var ikke ferdig, så de fikk gå rundt litt til.

Stue. Nye kluter, nå begynte jeg å bli stresset. Tre persienner, testa 2 stk, bare den biten i midten, brune kluter.

Største flekken på 50x50 cm tok jeg midt på veggen når alle stod å så på meg, klut svart. Men hun sa at jeg kunne vaske så mye jeg ville, men renere ble det ikke. Joda sa jeg, det blir det.

Mannen hennes begynte da å slå av lys i huset, og og si at dette hadde han ikke tid til.. og da ble lyset i stua slått av.

Så jeg tok ny klut og gardintrappa min som da var min eneste venn for å vise hvor høy jeg var, og bærte den til garderobeskapet med speil i yttergangen. Der jeg tok test kluten mellom de stål greiene øverst i taket der dørene er på skinner, det svarteste hittil... det var bare så vidt 15 cm åpning. Jeg gikk ned, og viste at det er jo ikke rent her.. hun bablet at litt måtte man regne med osv.

Mannen ba meg sette alle skuffer på kjøkkenet på plass, for dette var bare tull.

Nå var han skjelvende irritert og bablet med min gubbe mens jeg satte skuffer på plass og ryddet bøtte, såpe og kluter oppi posen min, og gikk ut i gangen til gardintrappa mi ved ytterdøra. Han var bak meg og slo av lyset på kjøkkenet.

Var kun lys i gangen, og jeg sa litt høyt. Renholdet er ikke godkjent.

Jeg har ikke fått sjekket gang, trapp soverom her nede, og ingenting oppe, så dette blir ikke godkjent, og jeg overtar ikke dette huset på nesten 4 millioner om 2 dager. Og jeg skal ikke vaske noe her alene. Vil du ha såpen her å bruke den spurte jeg henne. For dette må dere vaske på nytt. Det som skjedde i gangen nevner jeg ikke.

Så var det garagen vi gikk ut til, og jeg sa høyt at garagen er ikke min, så jeg blander meg ikke inn der. Men all støv dritt kunne vært tatt fra alle hyller og stendere...

Så jeg gikk i bilen med vaske sakene mine, og tente meg røyk til de var ferdige i garagen. Når de var ferdige å prate der, så (her hopper jeg også over noen minutter) ville de ikke ta meg i hånden. Enda mine negler skrapte borti hennes hud på hendene, hun nektet å håndhilse hadetbra etikette.

Mannen ringte mannen min senere på kvelden og tilbydde oss 12000 kr i avslag, og vi kunne vaske som vi selv ville. Det sa vi nei til. Det er ikke pengene det er snakk om. Men rengjøringen. Det skal være rent når vi flytter inn i noe som er så dyrt. Vi har to unger, full jobb og vi skal vaske og flytte samtidig. Nei takk. Jeg vil flytte rett inn og for første gang ha et rent hus når jeg flytter inn.

Huset er nesten snart 10 år, så det er ikke et oppussing eller gammelt hus med slitasje der.

Mannen min er enig med meg, jeg som må vaske, og det nekter jeg å gjøre denne gangen. Nå er jeg lei av skitne hus etter andre folk. Som jeg må vaske opp etter.

Vi sendte mail til megleren. Vi godtok ikke renholdet av huset, og pengene ble ikke overført til klient kontoen. Han svarte tilbake midt på natta at han var på vei til brussel, og ville komme tilbake med ny overtagelse dato.

Alle ler av meg, og sier jeg gjorde feil, pengene må overføres. Nei, det må de ikke. se linker her:

http://www.tem.as/fileadmin/Dokumenter/Viktig_20informasjon.pdf

§ 4-1.Innleiande føresegn (1) Gir ikkje seljaren frå seg skøyte eller bruken av eigedomen til rett tid, utan at dette står på kjøparen eller omstende kjøparen har vågnaden for, kan kjøparen (a) krevje oppfylling etter § 4-2, (b) heve etter § 4-3, © krevje skadebot etter § 4-5, (d) halde tilbake kjøpesummen etter § 4-6. (2) Med unntak av § 4-3 andre ledd gjeld føresegnene om forseinking tilsvarande så langt dei høver der seljaren ikkje i tide oppfyller andre skyldnader etter avtala.

§ 4-6.Tilbakehaldsrett

Har kjøparen krav som følgje av forseinkinga, kan kjøparen halde tilbake så mykje av kjøpesummen som er nødvendig for å sikre at kravet vert dekt.

Dersom kjøper vil påberope seg mangler, herunder manglende renhold, er det
viktig å ta kontakt med megleren umiddelbart, spesielt hvis kjøper vil holde igjen
penger, jfr avhendingsloven § 4-1, bokstav d.
Jeg fikk nesten 1 time i huset, inkludert prat i begynnelsen og kjeft i slutten så effektiv tid med test vask var kansje maks halv time.
Dette med renhold må det gjøres noe med. Slikt bør det ikke være vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud....

Så provoserende oppførsel av deg!

Det der var det DU som håndterte helt feil....

Du skal gi selger ny mulighet til å vaske. Du skal da ikke påtvinge de til p gjøre det der ig da.

Overtagelse skulle vært utsatt, eller de skulle gått med på å betale deg for vask.

Megler har helt rett. Det er ditt ansvar å sjekke og evt ikke godkjenne.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: for 12000 kunne dere leid inn et vaskebyrå omtrent på timen.

Jeg ser ikke at du/dere var villig til å prøve å løse problemet, men tvert imot lot det eskalere.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Syns du er litt for nøye ja, altfor nøye. Faen heller da!

Jeg kjøpte nylig helt nytt hus, ingen har bodd i og det var ikke godt nok vasket for meg. Men det er min meni g da. Vasket alt slik jeg pleier og problemet ute av verden.

Get over it!

Anonymous poster hash: d125c...fb2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fattet deg litt mer i korthet, så hadde det vært mulig å lese alt uten å tenke at du er laaaangt over grensen for hva du kan forvente og forlange.

På kontraktsmøter er vanligvis både selger og kjøper tilstede og slike beskjeder ovelerlevers på møtet.

Du lan ikke vaske først og klage etterpå. Har du rå til et brukt hus til 4 mill. Så klarer du og å vaske selv eller hyre inn et byrå som vasker etter din liste. Hvis du ikke er et troll, da?

Anonymous poster hash: 0f28e...d3b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Du fremstår som "kjøperen fra helvete" som kommer med testkluter, vaskemidler og gardintrapp på overtagelsen :laugh:

Og jeg syntes paret som kjøpte vårt hus var vanskelige :fnise:

Jeg hadde tatt imot pengene og hyret et vaskebyrå til å ta jobben. Da vi fikk klager hadde vi heldigvis brukt vaskebyrå som kom tilbake og tok de tingene det ble klaget på.

Dere får jo ikke nøkler før pengene er overført. Derfor forstår jeg ikke at alt dette kunne foregå på overtakelsen? Da var vel pengene allerede overført?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk de pengene dere ble tilbydt i avslag til å leie et vaskebyrå da! Du høres litt slitsom ut....



Anonymous poster hash: 210ee...d2f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg rett at du møtte opp i et hus du skulle overta om to dager gardintrapp og vaskeutstyr? Den var drøy...

Du har rett i at huset skal være vasket ned, men atferden din her er veldig merkelig og sær.

Jeg har ved to huskjøp ikke vært fornøyd med renhold. Jeg har da tatt dette opp med selger på en høflig måte, og vi har blitt enige om å signere overtagelsen med forbehold om at vaskebyrå leies inn på selgers regning. Det har ordnet seg helt fint begge ganger.

Jeg har også akseptert litt slurv ved et-par anledninger. Man vasker seg jo uansett inn i et hus/leilighet. Jeg stoler i alle fall ikke på andres vasking selv om det ser helt rent ut.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at hun gikk ut for å ta seg en røyk, ville jeg ha trodd at Vito-nr 2 var tilbake på forumet! :danse:

On-topic: Det er greit å ta en sjekk for å se om det er vasket godt nok. Men kjære vene, det får da være grenser. Jeg har aldri tenkt over en gang at jeg skal ta ned speil på vegger og vaske bak.Og som andre sier, du hadde fått vaskebyrå i mange timer for 12.000!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det litt travelt å lese dette innlegget, men jeg forsto såpass at renholdet var for dårlig. Men, selger har tilbudt 12tusen i avslag, det leier dere lett inn et renholdsbyrå for å få vasket skikkelig for. Evnt kan du jo foreslå selger å bruke de pengene på skikkelig renhold.

Skjønner meget godt at du ikke vil godta å overta et skittent hus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset koster nesten 4 millioner. Nesten 200 kvm.

Vi ankom til avtale å gå gjennom huset kl 17. Faktisk for mørkt også,til å se farver eller møkk med lite lys.

Jeg hadde sagt til megler på kontrakt møtet at jeg ville ha skikkelig vasket hus, og at jeg var nøye, og dette måtte huseiere få beskjed om.

Megler skulle selvsagt gi huseiere beskjed om dette, og forklarte meg at jeg selv måtte gå gjennom renholdet, og jeg kunne ikke komme etter overtagelsen å klage på renholdet. Dette var mitt ansvar sa megler til meg. OK.

Tok vaskebøtte, 15 stk nye microkluter og en kanne Multirent fra Renholdsbutikken og gardin trapp så jeg rakk opp til øverste skap og tak, inn i bilen og vi kjørte til nyhuset som snart blir våres.

Startet på badet. Ikke vasket bak speilet jeg tok ned. Ikke brukt Jif på fliser inni dusj. Flisene var ikke blanke. Baderomshyllene var ikke vasket på undersiden.

Sluk ikke rengjort, veggfliser var nesten ok, ben til baderoms vask og hyller, og under skap/hyller som er nederst mot gulvet, ikke rengjort. 2 microkluter skylte jeg oppi hvite vasken på badet, og vannet var brunt. Tok meg 10 min.

Kjøkkenet. Luktet ikke helt rent, litt dårlig vasket under hyller, ikke tatt å løftet hyller, for å vaske der hyllen ligger oppå 4 stk hyllestøttere som er i alle skap.

Ikke tatt ut en eneste skuffe å vasket alle sider på skuffer, eller inni skuffeskap, så når du tar ut nederste skuff, ser du mye rart. Skje, gryteklut poser etc.

Brukte en klut og test vasket 3 hyller, skylte på badet i den hvite vasken, brunt vann kom fra kluten.

Den plastikslangen inni vifteskapet, fettete,denne nye kluten ble brun av fettet. Men var vasket, men ikke ren. Skyldte ikke denne kluten.

Tok ny klut igjen, skylte den i bøtta med Multirent som jeg ordnet før jeg startet på badet. Begynte å bli irritert... Tok halve den hvite dørkarmen til vaske rommet fra kjøkkenet. Skylte den i vasken på badet, brunt vann.

La meg helt ned på knærne på gulvet, med hodet på skrå for å se under kjøkken innredning som er nærmest gulvet. Gamle flekker og dryppet møkkvann som var gammelt og inntørket, men 4 cm med peke og langemann med klut gikk bort da. Så at den veggen ned til gulvet med gulvlist ikke var vasket, så den kastet jeg ikke test tid på.

Ny klut, gikk opp gardintrappa, og testet vegg på kjøkkenet, mellom døra og hjørnet. nesten oppi taket. Ca nesten 20 cm bredde og 50 cm nedover veggen, brunt vann.

Ny klut og opp gardintrappa ved det borteste kjøkkenvindu lengst borte fra kjøkken vifta. Taket. 20x20 cm. Kluten var bedritent, med tykt fett belegg på klut.

Vaskerommet. Nye kluter, 3 stk. Laga dem klar til test.

2 rør til sentral støvsuger. En klut på 2 rør, 40 cm på rørene. Klut møkkete.

Gardintrapp, vaska 40 cm vegg oppå skapet, skittent på klut, siste klut, på døra, innsiden av vaskierommet, hvit dør, skylte klut, brunt vann..

Nå var jeg blitt sur. For de hadde begynt å mase på meg, at rent nok var det. Når de hadde flyttet inn var det skikkelig skittent. Gubben min hadde da gått rundt med huseiere om strøm, ledninger, alarm og greier jeg ikke kan noe om.

Jeg viste ho på badet hvor mye møkkavann som kom ut av klutene, fliser og skuffer og tak på kjøkkenet. Damen hadde brukt Ajax spray og grønnsåpe. Og vasket alene i 3 dager.Mannen hennes ble mer og mer irritert. Gubben min smilte nesten.. jeg var ikke ferdig, så de fikk gå rundt litt til.

Stue. Nye kluter, nå begynte jeg å bli stresset. Tre persienner, testa 2 stk, bare den biten i midten, brune kluter.

Største flekken på 50x50 cm tok jeg midt på veggen når alle stod å så på meg, klut svart. Men hun sa at jeg kunne vaske så mye jeg ville, men renere ble det ikke. Joda sa jeg, det blir det.

Mannen hennes begynte da å slå av lys i huset, og og si at dette hadde han ikke tid til.. og da ble lyset i stua slått av.

Så jeg tok ny klut og gardintrappa min som da var min eneste venn for å vise hvor høy jeg var, og bærte den til garderobeskapet med speil i yttergangen. Der jeg tok test kluten mellom de stål greiene øverst i taket der dørene er på skinner, det svarteste hittil... det var bare så vidt 15 cm åpning. Jeg gikk ned, og viste at det er jo ikke rent her.. hun bablet at litt måtte man regne med osv.

Mannen ba meg sette alle skuffer på kjøkkenet på plass, for dette var bare tull.

Nå var han skjelvende irritert og bablet med min gubbe mens jeg satte skuffer på plass og ryddet bøtte, såpe og kluter oppi posen min, og gikk ut i gangen til gardintrappa mi ved ytterdøra. Han var bak meg og slo av lyset på kjøkkenet.

Var kun lys i gangen, og jeg sa litt høyt. Renholdet er ikke godkjent.

Jeg har ikke fått sjekket gang, trapp soverom her nede, og ingenting oppe, så dette blir ikke godkjent, og jeg overtar ikke dette huset på nesten 4 millioner om 2 dager. Og jeg skal ikke vaske noe her alene. Vil du ha såpen her å bruke den spurte jeg henne. For dette må dere vaske på nytt. Det som skjedde i gangen nevner jeg ikke.

Så var det garagen vi gikk ut til, og jeg sa høyt at garagen er ikke min, så jeg blander meg ikke inn der. Men all støv dritt kunne vært tatt fra alle hyller og stendere...

Så jeg gikk i bilen med vaske sakene mine, og tente meg røyk til de var ferdige i garagen. Når de var ferdige å prate der, så (her hopper jeg også over noen minutter) ville de ikke ta meg i hånden. Enda mine negler skrapte borti hennes hud på hendene, hun nektet å håndhilse hadetbra etikette.

Mannen ringte mannen min senere på kvelden og tilbydde oss 12000 kr i avslag, og vi kunne vaske som vi selv ville. Det sa vi nei til. Det er ikke pengene det er snakk om. Men rengjøringen. Det skal være rent når vi flytter inn i noe som er så dyrt. Vi har to unger, full jobb og vi skal vaske og flytte samtidig. Nei takk. Jeg vil flytte rett inn og for første gang ha et rent hus når jeg flytter inn.

Huset er nesten snart 10 år, så det er ikke et oppussing eller gammelt hus med slitasje der.

Mannen min er enig med meg, jeg som må vaske, og det nekter jeg å gjøre denne gangen. Nå er jeg lei av skitne hus etter andre folk. Som jeg må vaske opp etter.

Vi sendte mail til megleren. Vi godtok ikke renholdet av huset, og pengene ble ikke overført til klient kontoen. Han svarte tilbake midt på natta at han var på vei til brussel, og ville komme tilbake med ny overtagelse dato.

Alle ler av meg, og sier jeg gjorde feil, pengene må overføres. Nei, det må de ikke. se linker her:

http://www.tem.as/fileadmin/Dokumenter/Viktig_20informasjon.pdf

§ 4-1.Innleiande føresegn (1) Gir ikkje seljaren frå seg skøyte eller bruken av eigedomen til rett tid, utan at dette står på kjøparen eller omstende kjøparen har vågnaden for, kan kjøparen (a) krevje oppfylling etter § 4-2, (b) heve etter § 4-3, © krevje skadebot etter § 4-5, (d) halde tilbake kjøpesummen etter § 4-6. (2) Med unntak av § 4-3 andre ledd gjeld føresegnene om forseinking tilsvarande så langt dei høver der seljaren ikkje i tide oppfyller andre skyldnader etter avtala.

§ 4-6.Tilbakehaldsrett

Har kjøparen krav som følgje av forseinkinga, kan kjøparen halde tilbake så mykje av kjøpesummen som er nødvendig for å sikre at kravet vert dekt.

Dersom kjøper vil påberope seg mangler, herunder manglende renhold, er det
viktig å ta kontakt med megleren umiddelbart, spesielt hvis kjøper vil holde igjen
penger, jfr avhendingsloven § 4-1, bokstav d.
Jeg fikk nesten 1 time i huset, inkludert prat i begynnelsen og kjeft i slutten så effektiv tid med test vask var kansje maks halv time.
Dette med renhold må det gjøres noe med. Slikt bør det ikke være vel?

Skjelvende irritert?

Rasende, tenker jeg vi sier.

Rasende og på nippet til å hive dere ut egenhendig om ikke mannen din fikk stoppet galskapen.

:fnise:

Skjønner at du vil ha et vasket hus, men neste gang ber du om at de selv viser deg og forteller muntlig hvordan de har vasket gulv, vegger, lister, tak og i skuffer og skap. Du begynner ikke med din egen klut i hvert enkelt rom.

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt til megler på kontrakt møtet at jeg ville ha skikkelig vasket hus, og at jeg var nøye, og dette måtte huseiere få beskjed om.

Megler skulle selvsagt gi huseiere beskjed om dette, og forklarte meg at jeg selv måtte gå gjennom renholdet, og jeg kunne ikke komme etter overtagelsen å klage på renholdet. Dette var mitt ansvar sa megler til meg. OK.

Tok vaskebøtte, 15 stk nye microkluter og en kanne Multirent fra Renholdsbutikken og gardin trapp så jeg rakk opp til øverste skap og tak, inn i bilen og vi kjørte til nyhuset som snart blir våres.

Etter min oppfatning virker det nesten som du dro dit for å bevise at det var skittent i alle rom, og ikke for å sjekke renholdet...

Hadde du godkjent dersom klutene hadde vært gullende rene?

Du sier du kikket forskjellige steder. Du ville nok sett de samme tingene som du skriver over, uten å begynne å vaske selv, for å demonstrere at det var skittent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fysjamei for noe griseri at de ikke har demontert alt i huset før de har vasket det. Tipper at dette kvinnemenneske ikke rullerer på tallerkenene sine en gang! :sjokkert:



Anonymous poster hash: 3fd1f...099
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fysjamei for noe griseri at de ikke har demontert alt i huset før de har vasket det. Tipper at dette kvinnemenneske ikke rullerer på tallerkenene sine en gang! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 3fd1f...099

TS beskriver, med all respekt å melde et hus som ikke er vasket i det hele tatt.

Det er min oppfatning, når hun forteller at alle steder kunne hun se skitt. Når hun i tillegg benyttet disse testklutene, ble de OG vannet skittent.

Da var det ikke vasket.

Hun har helt rett i å ikke godkjenne dette.

Men: Man skal selvsagt ikke komme til tidligere eier og dytte en skitten klut opp i ansiktet deres og demonstrere "hvor mye skitt som kom ut"

TS: Å gjøre det er å tråkke på folk.

Du skulle sett der du så, og bedt damen si hvordan hun hadde feks vasket kjøkkenskuffer og hyller.

Så kunne du tenkt ditt i stillhet og bare sagt til avslutning at du ville de skulle vasket en gang til og at du vil ha vasket alle sider på skuffer og hyller, samt under kjøkkeninnredningen og at fliser må være blanke på badet.

Veggen i stua kunne du testvasket og det samme med karmer.

Men du behøvde ikke ta damen med for å vise henne hvor mye skitt du fant.

Man ser, tester et hjørne og sier "Vask bedre. Jeg vil ha alle sider på skapdørene vasket..."

Det du gjorde var å erklære krig.. :fnise:

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har håndtert dette helt feil. Maken til oppførsel.

De hadde ikke brukt jif på fliser, skriver du. Er dret et must?

Herregud



Anonymous poster hash: e4adc...882
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Så mange litt negative svar. Nå ble jeg overrasket.

Paret er i 60 årene. Damen hadde vasket alene, med Ajax spray og grønnsåpe.

Jeg spurte henne om dette før jeg begynte å teste, hvem har vasket og med hva slags såpe og hvordan hun tok kjøkkentaket.. En dame alene på noen 60 år vaske alt alene...

Og det er min oppgave å sjekke selv, sa megleren, på kontraktsmøtet.

Nabo huset ble vasket for 20.000 kr og mye mindre i kvm enn våres hus. Poenget er at jeg gidder ikke å styre med å ordne firma og kjøre 40 min frem og tilbake, barnehage unger har vi, og ta fri fra jobb for å ordne nøkler til vaske firma. Jeg sa ifra på kontrakts møtet om renholdet av huset.

Huseiere selv framskyndet overtagelsen 2 dager før overtagelse dato. Enda vi sa nei takk. Bil og firma er bestilt fra vår side den datoen vi hadde på kontrakts møtet.

Det er ikke snakk om penger her, men noe så enkelt som rengjort hus.

Den største flekken jeg vasket litt med kluten var på stueveggen, maks 50x50 cm og kluten ble svart... jeg vil ikke ha det skittent jeg. Er jeg psykotisk syk da lissom, det er ikke riktig å mene det syns jeg.

Og jeg var ikke uhøflig eller stygg i munnen.

Jeg har slutta å røyke, men har el sigarett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbydde dem vaske middelet og spurte om hun selv eller firma skulle komme, men fikk ikke svar fra dem.. jeg gikk bare ut da.

4 millioner kr hus forventer jeg at renholdet av et så stort hus er i orden egentlig..

Jeg var ikke ekkel mot damen, det er helt sant. Mannen hennes var en litt annen greie, så jeg sa ikke noe til han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har håndtert dette helt feil. Maken til oppførsel.

De hadde ikke brukt jif på fliser, skriver du. Er dret et must?

Herregud

Anonymous poster hash: e4adc...882

For å få bort fettlaget på veggene ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...