Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve å sette meg ut litt nå. Noen som har et tips til hva jeg rope dersom han dukker opp?

Jævla pedosvin?

Anonymous poster hash: 0df1c...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gretne folk som jobber i sameiet.

Styrelederen vi hadde ga feil informasjon ang. vedlikeholdsarbeid som ble gjort og ble sur da han ikke spm. om det.



Anonymous poster hash: 36564...918
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naboen har et rottereir, det vil si en stooor familie som innbiller seg de kan ture frem som de vil, hunder som går som de vil, unger som flyr rundt uten styring og festing og skriking hver helg med høy musikk.

Styrer i borettslaget sier at reglene er at vi skal bruke sunn fornuft i forhold til naboene, men han skjønner ikke at ikke alle er utstyrt med det.

Ellers så er det drit irriterende når jeg skal klippe gresset og han som hadde gressklipperen før meg ikke har tømt den for gress, og det ser ut til at han har rett til det hver gang i følge han selv. Vi andre må tømme det i vår søppeldunk.

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de andre ikke tar sin del av arbeidet på fellesområdene. Nå har vi ikke vedtekter som beskriver slike ting, så det er vel egen feil, men allikevel, at mennesker kan bare flytte inn i sameie, og ignorere alt som ikke er innnforbi deres egen dør. Det være inngangsparti med grus på 10 meter som må snømåkes om vinteren og lukes om vår/sommer og rakes nå og da, det være klipping av felles plen, vask av felles gang, og trappene opp til 2 etg, som er deres etasje og ikke min. Likeså felles kjellerområde, må feies og vaskes nå og da, neida, her gjør vi ingenting, alt faller på oss som bor i 1 etg! jada...Det er lov å tenke selv mener jeg.

Anonymous poster hash: 087ce...22e

Dette kan til dels løses ved å leie inn litt hjelp til vasking. Dessverre er det eneste måten i mange borettslag i dag, om det fordeles blant andelseierne blir det veldig ofte ikke gjort.

Anonymous poster hash: c0e4a...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med å bo i et borettslag er at jeg føler meg overvåket og at det forgår det som for meg detaljstyring. F.eks beiset vi terrassen rett etter påske, og foreløbig er det ingen andre som har gjort det i leilighetskomplekset. Så for en uke siden dumpet det ned et brev fra styret i alle postkassene - at nå burde alle tenke på og beise sine terrasser, det hadde med fasade og estetikk og gjøre osv.

Nå hadde vi beiset vår, så det var greit. Men jeg liker ikke at vi har et styre som følger med og skal bestemme slike ting. Jeg synes det er ubehagelig.

Slik "detaljstyring" har jo noe med at man skal ha felles fasade å gjøre. Om alle hadde beiset eller utformet sine terrasser slik man selv ville så hadde det sett rimelig stygt ut utenfra. At det som ses utenfra er noenlunde likt er jo også i alles interesse, f. eks. kan en stygg fasade påvirke kjøpere og kanskje også pris.

Det er jo det som er fordelen og bakdelen med borettslag. Man kan spare litt på å gjøre fasadeting og arbeider i andre fellsområder samlet, men samtidig mister man også litt av den personlige råderetten.

Anonymous poster hash: c0e4a...518

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve å sette meg ut litt nå. Noen som har et tips til hva jeg rope dersom han dukker opp?

Du kan si: "Har du god nok utsikt?" Eller: "Kan jeg hjelpe deg med noe?" Eller: Ta opp telefonen og si" Hallo har jeg kommet til politiet? "

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnet er strengt regulert i forhold til offentlig røyking og det å ta hensyn til sine medmennesker. Jeg bor i blokk og naboene både på høyresiden, over og under meg røyker masse. Jeg har luftet det på nett før og jeg får et råd om at jeg bare kan flytte. Det er ikke rettferdig at jeg som ikkerøyker må flykte for at røykere skal få forpeste nærområdet som de vil.

Svaret jeg får er at de har betalt sine leiligheter og har rett til å sitte på sin veranda og røyke. Jeg har også betalt min leilighet og vil slippe andres røyk, men jeg må lide meg igjennom stanken sent og tidlig. Når jeg skal åpne soveromsvinduet og lufte, eller sette gjennomtrekk, trekker jeg lungene fulle av deres røyk og ikke frisk luft Jeg syns det er veldig, veldig irriterende.

Det nytter ikke å hånlig kjefte meg til rette og irritert fortelle meg at luften er full av eksos og matlaging og andre dufter, så jeg får finne meg i det hvis jeg skal bo sammen med folk. Det er røyken det dreier seg om, ikke noe annet.

Hvorfor har en så lite å si i sitt eget hjem? Anonymous poster hash: 8795c...12d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bor jeg i et borettslag som er for dyrt til at unge, festglade folk og andre plagsomme sjeler har råd til å bo her. Vi har vaktmester som måker og strør om vinteren, spyler uteplassen, vasker garasjen og fikser lyspærer ol i fellesarealene, gartner ute om sommeren, vaskefirma til trappevask, ingen dugnadsplikt og et styre som ordner det som må ordnes av vedlikeold (dvs betaler andre for å ordne). Her er stort sett stille og rolig, i den grad jeg irriterer meg over noe så er det at bestevenninnen til en av naboene aldri kan respektere at det ikke skal parkeres på avlastingsplassen foran inngangen, for da blir det vrient for andre å snu, og at noen av naboene som har en unge (type 3 år) som forstyrrer utekosen fordi han griner og sutrer absolutt hele tiden, og de gidder ikke å gjøre noe med det. Det er vi for så vidt mange som syns. Ellers syns jeg på generell basis at det å høre på andre menneskers støy (fest, musikk, sant, opp-pussing, babybræl) har vært det mest irriterende med å bo i blokk.



Anonymous poster hash: bbd7e...652
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har en så lite å si i sitt eget hjem? Anonymous poster hash: 8795c...12d

Hvorfor skal du ha mer å si i ditt hjem enn andre har i sitt?

For å ha det på det rene, jeg har all mulig sympati med deg og situasjonen din, men du får faktisk ikke gjort noe med det.

Her hos oss er det ikke så mye å irritere seg over, faktisk. Søppelbilen grytidlig om morgenen, kanskje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha mer å si i ditt hjem enn andre har i sitt?

Jeg har ikke mere å si i mitt hjem enn andre, så hva mener du med det? Jeg plager ikke naboen med noe jeg gjør. De plager meg og flere andre med det de gjør. Er det balanse i det? Nei. Anonymous poster hash: 8795c...12d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve å sette meg ut litt nå. Noen som har et tips til hva jeg rope dersom han dukker opp?

sett opp en sånn levegg i stoff. Tror jeg så en på Europris her om dagen. Den er høy og bred, så han får ikke innsyn. Så kan han bare glane i veggen så mye det passer han. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik "detaljstyring" har jo noe med at man skal ha felles fasade å gjøre. Om alle hadde beiset eller utformet sine terrasser slik man selv ville så hadde det sett rimelig stygt ut utenfra. At det som ses utenfra er noenlunde likt er jo også i alles interesse, f. eks. kan en stygg fasade påvirke kjøpere og kanskje også pris.

Det er jo det som er fordelen og bakdelen med borettslag. Man kan spare litt på å gjøre fasadeting og arbeider i andre fellsområder samlet, men samtidig mister man også litt av den personlige råderetten.

Anonymous poster hash: c0e4a...518

Joda, jeg forstår jo hvorfor. Men det er ikke noe jeg er komfortabel med. Så dette blir siste gang vi bor i borettslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerpete KGere as always kommer den gretne kjerringa som ikke tåler røykelukta til naboen.



Anonymous poster hash: d06ed...f96
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snerpete KGere as always kommer den gretne kjerringa som ikke tåler røykelukta til naboen.

Anonymous poster hash: d06ed...f96

Feige ABere as always som kommer og sprer edder og galle i en tråd uten å ha baller nok til å stå for det under eget nick.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gjort det, men etter erfaring fra stalkende KGere velger jeg den "enkleste" løsningen.

Møkka lei av KG som ikke klarer oppføre seg siviliserte



Anonymous poster hash: d06ed...f96
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gjort det, men etter erfaring fra stalkende KGere velger jeg den "enkleste" løsningen.

Møkka lei av KG som ikke klarer oppføre seg siviliserte

Anonymous poster hash: d06ed...f96

Oh, the irony...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh, the irony...

Ja det mener du vel. Jeg sikter til stalking av brukere og personsjikane, slik som deg nå f.eks.

On the irony

Anonymous poster hash: d06ed...f96

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler veranda og gang med et par andre, og nærmeste nabo har en lei tendens til å okkupere verandaen med tørkestativet sitt slik at det ikke er plass til å sitte der, eller i det hele tatt få åpnet døren skikkelig.
De pleier å sette den stinkende (!!) søpla si i fellesgangen også. Sist gang teipa jeg en skikkelig sint lapp på søppelposen. Har ikke skjedd siden, heldigvis. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en beboer i blokka (3 oppganger, vet dessverre ikke hvem) som stadig kaster mat- og restavfall i papircontaineren.

Anonymous poster hash: 340e7...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bor under oss lager mat. Luktsterk mat. I tolvtiden. På kvelden. Vi får ikke hatt vinduet åpent på soverommet, da vi ikke orker å ligge i matlukta. Noe som fører til at det blir utrolig varmt. Dilemma.



Anonymous poster hash: c2a0f...cc2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...