Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, er det rart det er krig i verden. Mange småligheter man går og irriterer seg over. Vi bor i borettslag vi også, fire leiligheter. Vi har barn og hund og det fungerer fint. Jeg bryr meg minst mulig om hva naboene mine gjør, folk må da få lov til å leve. Og hver sin gang til å gjøre noe som kan irritere andre. Likevel er alle hyggelige med hverandre :) Vi klager ikke, og ingen på oss heller, og vi stortrives.

Endret av Misscheree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i et borettslag for noen år siden hvor formannen (en kvinne) var regelrytter. Det gikk på omgang å måke foran inngangsdøren vår når det var snø.

Min gamle nabo med rullator kunne ikke klare den jobben, så hun fikk da en regning på 400 kr, for IKKE å gjort jobben sin. Dessverre var jeg ikke hjemme den uka, ellers hadde jeg gjort det.
Da jeg tok det opp med formannen, ble hun fryktelig irritert og sa at det sto i reglementet og at alle måtte forholde seg til det. (Dama var sykepleier.) Jeg sto på mitt og mente det gikk an å ta menneskelige hensyn, men nei det gikk ikke. Regler var regler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare irritert fordi jeg ikke blir kjent med han som bor over meg. Har møtt han i heisen, men det er ikke nok til å bli bedre kjent. Noen råd?



Anonymous poster hash: 26ce3...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare irritert fordi jeg ikke blir kjent med han som bor over meg. Har møtt han i heisen, men det er ikke nok til å bli bedre kjent. Noen råd?

Anonymous poster hash: 26ce3...6c8

Du får gå opp til han, når du vet han er hjemme. Lån f eks to dl sukker. Si at du baker og at han blir bedt ned på en kopp kaffe og et kakestykke når du er ferdig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk kaster søppel og dritt de ikke vil ha i gangen med bodene og forventer at andre skal plukke det opp. Drittlei av det :kjempesinna: Inkludert sneiper overalt på felles takterrassen.

Ellers bråk og slikt midt på natten i uken. Finnes folk som må på jobb og skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at folk over dere tramper- jeg går så stille jeg kan men naboene tror jeg tramper hardt med vilje, bare for å irritere de. Sikker på at ikke bare naboene går vanlig, og at lyden blir forsterket pga gammelt/ lite isolert gulv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet, så du kan fiske så mye du bare orker! :ler:

Hehe.. Har en samboer som også øver på slik fluefiske innimellom - men vi har ikke naboer så nære så de kan bli skadet da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bor i et sameie med 12 leiligheter. Skulle ikke tro det kunne være så mye å irritere seg over, men det er det!

- Folk stjeler som ravner. Klær fra vaskemaskiner, IKEA-poser vi bærer klærne opp og ned i, vaskepulver/tøymykner.

- Setter ødelagte møbler og rot i bakgården fordi de ikke gidder i kjøre det på søppeldynga selv! Akkurat nå står det en stor rammemadrass, tre stoler og en ødelagt vifte der.

- Setter glass og metall ved søppelbøttene fordi det er for langt å gå 200 meter for å kaste det i egnet beholder

-Paret i naboleiligheten krangler til alle døgnets tider.

Gleder meg til å flytte i eget hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei dame som var inn og ut av psyk til nabo. Hyggelig dame. Ikke fullt så hyggelige venner. Kom hjem en dag og fant leiligheten hennes ramponert. Ringte politiet. Hu hadde gjort det selv.

Gikk ikke ut over oss. Synes borettslaget var koselig. Naboen under oss likte godt da vi fyrte i peisen for da lukta det peis hos henne og.

Vi hadde 28enhetet fordelt på 4 bygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i borettslag, og tenker å flytte, mest fordi det er for dyrt. Irriterer meg grenseløst over formann i borettslaget! Han er så Narvestad-type at det er litt vel drøyt. Men det er bare han som vil være formann, og dermed så blir det sånn. Feil-prioritering til den store gullmedalje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som irriterer meg så veldig, men to små irritasjonsmomenter er det:

1. Det er umulig å stå utenfor og vaske sykkelen sin uten at alle naboer som går forbi skal stoppe for å snakke. Helst skal de komme med de samme, dumme spørsmålene som forrige gang: "Sykler du mye? Er du proff? Hva kostet sykkelen? Skal du være med i Tour de France? Er det en sånn racersykkel? Må du vaske sykkelen hver gang du har brukt den?"

2. Styret har funnet ut at jeg er over gjennomsnittet god til dugnadsarbeid, og kommer derfor til meg og spør hvilken dager som passer for meg før de bestemmer seg for dato og tidspunkt for dugnader, slik at jeg være med på den "frivillige" dugnaden. I tillegg forventes det selvfølgelig at jeg stiller med utstyr. Betalingen: 100 kr timen. Det har i det siste vært snakk om ganske spesialisert arbeid som de bare kunne ha glemt å få til selv.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen. En spør ikke den økonomiutdannede naboen om h*n kan se over regnskapet. En går ikke til den medisinutdannede naboen om en blir syk. En spør ikke førskolelæreren om h*n kan passe barna sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodde i et borettslag for noen år siden hvor formannen (en kvinne) var regelrytter. Det gikk på omgang å måke foran inngangsdøren vår når det var snø.

Min gamle nabo med rullator kunne ikke klare den jobben, så hun fikk da en regning på 400 kr, for IKKE å gjort jobben sin. Dessverre var jeg ikke hjemme den uka, ellers hadde jeg gjort det.

Da jeg tok det opp med formannen, ble hun fryktelig irritert og sa at det sto i reglementet og at alle måtte forholde seg til det. (Dama var sykepleier.) Jeg sto på mitt og mente det gikk an å ta menneskelige hensyn, men nei det gikk ikke. Regler var regler.

Jeg er helt enig i det du sier. MEN hva om halvparten brukte rullator og ikke kunne måke snø? Da hadde det blitt vanskelig. Jeg skjønner at man for tenker at det er "bare 1" men det baller fort på seg. Jeg leide en gang en leilighet i et sameie der kun to av leilighetene hadde mennesker som kunne være styreleder. De andre bodde enten ikke på samme sted eller var for gamle til å ha ansvaret. Ble fryktelig slitsomt for de to som måtte bytte på å være styreleder. Det er ofte mye jobb. I tillegg hadde de daglig telefon fra de som var for gamle eller bodde utenbys. Utrolig irriterende for de to som alltid måtte dele på drittjobben.

Hun gamle damen kunne brukt de 400 kronene på å leie noen til å måke for henne den uken, for eksempel.

Anonymous poster hash: 5e6a3...1ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Mer en nabogreie, men... jeg bor i et relativt stort byggefelt (noen hundre boenheter). Det er 80% barnefamilier som bor her, resten består av eldre som har bodd her i fler tiår og noen barnløse par/enslige. Det sier seg selv at det er en del "støy" i et slikt område, med hundrevis av barn, folk som klipper gress, bygger platting, pusser opp etc. Jeg opplever selv ikke noe av dette som sjenerende, og det er ikke noe mer støy, rot eller ubehageligheter enn man kan forvente når man bosetter seg midt blandt hundrevis av folk som lever livene sine.

Likevel er det en dame som bor her som har fått for seg at det er så immari mange katter her. Og disse kattene PLAGER henne virkelig for de går i hagen hennes, bråker/sloss om natta (jeg bor like ved jenne og hsr aldri hørt dette) og det ene med det andre. Og det er jo mange katter her, men det er fordi det bor flere hundre familier her og mengde katt er helt proposjonal med mengde folk. Og det er så merkelig for det er hundrevis av unger som løper rundt og skriker på dagtid og babyer som griner på natta og bikkjer som bjeffer og folk som snekkrer og biler som kjører og fester som holdes og det er masse andre lyder her. Men nabolagets stilleste dyr har hun altså hengt seg helt opp i og laget et helsikes mas om.

Edit: kan legge til at på tross av alt sytet om støyen fra disse kattene syntes hun selv det var helt innafor å bruke samtlige helligdager i mai (da det egentlig skal være tyst) på å rive og bygge nytt kjøkken, med påfølgende støy.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naboen sitter på verandaen sin og røyker så den jævla røyklukten forpester vår veranda når vi sitter ute. Det som er enda verre er at lukta siger inn soveromsvinduet til datteren vår også.

Anonymous poster hash: 0bce5...2e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen sitter på verandaen sin og røyker så den jævla røyklukten forpester vår veranda når vi sitter ute. Det som er enda verre er at lukta siger inn soveromsvinduet til datteren vår også.

Anonymous poster hash: 0bce5...2e4

Signerer. Jeg kan tolerere at det lukter røyk når jeg sitter ute på dagtid, for jeg forstår at det må jeg nesten tåle når jeg bor som jeg bor. Men det er grusomt å måtte legge seg når soverommet stinker røyk, virkelig motbydelig. Nå har jeg 3 naboer som røyker, hvor alle bidrar til at røyken siver inn på soverommet.

 

Jeg irriterer meg også over trinnlyd, det høres ut som de TRAMPER. Dette er et nyere bygg. Det er nok en blanding av dårlig lydisolasjon og at de har en tung gange. Det hadde gjort seg om de hadde slengt på et par tykke gulvtepper for å si det sånn.

 

Ellers så er det irriterende med mennesker som ikke overholder normale ordensregler. Klesvask kl 2 om natta, sitte ute og snakke høyt i telefon midt på natta, osv. 

 

Jeg flytter nok ganske snart herfra :)

Anonymous poster hash: 7c07e...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg nå irriterer meg over at styret har fått inn klager på at "en bil som har stått parkert utenfor oppgangen". Det refereres da til min fars bil. Og vi fikk da beskjed om at biler kan kun stå i "20 minutter av gangen". Det er helt greit det, den står sjelden lenger uansett. 

 

Uansett, vi har ikke bil, det er min fars bil som har avlevert flyttelass. Samt at han noen ganger har kjørt innom med matvarer fordi han er snill. Men han har fremdeles ikke latt bilen stå i mange timer, som det kan høres ut fra den/de som har klaget.

 

Så jeg sendte dem en mail og sa akkurat hva jeg tenkte, at flyttelass må man dessverre tåle. Det har kanskje skjedd 3 ganger at bilen har stått mer enn 20 minutter, men sånn er det når man bor i 4. etg uten heis. Det er vanskelig å tømme en varebil full av flyttelass uten at den står mer enn 20 minutter. Jeg lurte da på hvordan de mener man skal få flyttet ut og inn. 

 

Det er uansett over 2 uker siden min far var her sist, og en av naboene påsto at bilen har vært her før. Hvilket ikke er sant. Så jeg sa at da er det noen som farer med løgn.

Ærlig talt, hva man skal henge seg opp i. Det er massevis av plass til å kjøre forbi, bilen har ikke stått i veien, og ja, man må tåle at folk flytter ut og inn. Heldigvis er vi snart ferdige med flyttinga, men det har jo tatt sin tid når vi har vært nødt til å pusse opp.

 

Og at det til enhver tid er sykler og sparkesykler foran postkassene i oppgangen som virkelig står i veien for alle det ser ikke styret til å bry seg noe om. Så jeg påpekte det. Rett skal være rett. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvveis

I mitt brl. i Oslo så går det stort sett greit, men jeg skulle ønske at hundeeiere vasket trappene (veggene) der bikkja går og gnikker etter seg dag inn og dag ut. I mitt trapperom er veggene helt svarte nederst etter en labrador. I tillegg synes jeg det bør være greit å vaske opp blod i trappa når bikkja blør på vei hjem.

 

Selv sitter jeg i styret i et relativt stort brl. så jeg prøver å se ting fra flere sider og klager aldri (med å bli irritert er en annet sak).

 

Når jeg flytter herfra kommer jeg ikke til å savne gale mennesker som knuser leilighetene sine og området rundt. Ei heller alkoholikere som drikker seg ihjel og dør i boligen (og blir der helt til lukt og andre ting varsler beboerne. Bikker som tømmer alle tanker på private plener uten at andelseierne gidder å plukke det opp. Ei heller skittprat fra andelseire om andre naboer og rare mennesker som plager styret m.m. om alle rare tingene i hodet de har behov for å tømme seg for.

 

De fleste andelseiere her bidra 0%, klager mye mer og bryr seg fint lite om andre. Altså typisk bønder/uengasjerte som flytter inn i storstaden.

 

Jeg kommer heller ikke til å savne vår ansatte, Narvestad light, som utfører jobben sin med å gå to skritt frem og to tilbake og som mener hans viktigste oppgave er å være sladdersentral for alt skitt i borettslaget. Sosial fyr, men mye drama som vi i styret må rydde opp etter.

Endret av Halvveis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...