Gå til innhold

Dansepikens handledagbok


Zinnia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag blir det mer dagbok/sutre-inlegg fra meg. Ene grunnen er at jeg har innsett at jeg mååå seriøst begynne å spare på alle områder. Fikk lønning og studielån og sånt denne uken, og etter å ha betalt alle regninger er det neimen ikke mye igjen... det blir ikke lett... men hvis jeg klarer å gjøre det til en slags konkurranse med meg selv om å se hvor mye det er mulig å spare, og gjøre det på en gjennomført måte så klarer jeg kanskje å finne motivasjonen og nesten synes det er gøy.

Og så må jeg også sutre litt over kroppen min i dag. Sluttet på p-pillene sist uke, og allerede har puppene mine forsvunnet :sukk: Føler meg lite pen, og jeg som hadde investert i litt skikkelige bher de siste årene. Spørs om de ikke blir for store til meg nå. Føler heller ikke at noen av klærne mine sitter pent på meg lenger, men det er vel bare en tilvenningssak håper jeg. Forhåpentligvis mister jeg litt på resten av kroppen og, så kanskje det ser litt mer balansert ut etterhvert, men akkurat nå har jeg bare en stor underdel og lovehandles, og nesten helt flat oppe.

jeje...

Ellers ble det flettetights på meg også på mandag før jeg fant ut jeg måtte begynne å spare :fnise: Veldig fornøyd med at de er helt ugjennomsiktige, og får mer buksefølelse av de enn tightsfølelse. Kjøpte også dusjgele fra kremfresh. Veldig uvant å bruke når man er vant til såpe, men lukter kjempegodt :). Kjøpte litt klær på HM også, to gensere og en svart enkel smal dressbukse. Kun 450 for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tralala... ingen mer sutring, føler meg bedre enn på lenge, så får vi se hvordan jeg blir når jeg snart skal teste ut Yasminelle.

Ellers går sparingen ganske naturlig for tiden da jeg er så og si blakk, og på lønningen som kommer nå må julegaver prioriteres først. Men man kan jo alltid planlegge og ønske seg ting, så i dag har jeg sittet og grunnet på hudpleie... Er ikke så fornøyd med det jeg bruker nå, det hjelper nok heller ikke at ingenting er fra samme merke. Jeg prøver å gå over til mer naturlige produkter og er blitt mer obs på å sjekke hva de egentlig inneholder da jeg har litt småsensitiv hud virker det som. Etter mye søking på nett, tenking, og sjekking av ingredienser og priser osv, har jeg endelig kommet frem til en foreløpig plan, og ønskeliste på nye produkter :) Den er som følger:

- Rens, toner, fuktighetskrem og sminkefjerner fra Enkido på denne siden. Det går an å bestille små prøver av de fleste produktene, helt genialt. Gleder meg til å bestille!

- MD Formulations moisture defense antioxidant eye cream fra Midwest Skincare på Ebay. Ifølge cosmeticdatabase.com er den ikke helt trygg på ingredienser, men jeg har lest så mye fantastisk om den at jeg må bare prøve likevel. På Ebay var den også til en overkommelig pris, og jeg trenger virkelig en god øyekrem. Bestiller kanskje en liten prøveøyekrem fra Enkido også.

Da mangler jeg serum, men det er vel ikke noe man "må" ha hver dag? Venter og ser det an litt :). Til ansiktspeeling har jeg fruktskrubben fra Green People. Den liker jeg godt, så fortsetter å bruke den så lenge. Når det gjelder ansiktsmaske har jeg en stående fra Dead Sea Premier som jeg må bruke opp, har ikke brukt den så mye enda, men foreløpig fornøyd.

- Shampo, fortsetter enn så lenge med Zink og sage shampo og balsam i ett fra John Masters Organics.

- Dusjsåpe... bruker for tiden en dusjolje fra Kremfresh. Liker konseptet og lukten, men det blir for oljete for meg eller hva jeg skal si. Er ikke helt fortrolig med det enda. Så har lyst til å teste ut shower gel fra Faith in Nature, kanskje den med sjokolade? :fnise:

- Kroppsskrubb. Nettopp brukt opp Moringaskrubben fra Body shop som jeg liker veldig godt, men tid for å prøve noe nytt. Så jeg fortsetter på sjokoladebølgen og vil teste denne Bella Lucceskrubben. Veldig dyr de fleste steder, men en usedvanlig fin pris på chocolatelotus.com :)

Hmmm, da tror jeg ikke det er mer jeg mangler..? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg begynne på yasminelle... krysser fingrene for at det går bra.

Skulle bestille fra Enkido nå i sted, men oppdaget at de bare har paypal som betalingsalternativ på siden sin. Så da må jeg først vente noen dager til pengene kommer over til paypal. Samme gjelder for mine planer om diverse Ebaykjøp.

Så derfor gikk jeg heller inn på chocolatelotus for å bestille sjokoladeskrubben, men oppdaget at det var en grunn til at det var så billig.. Frakten var på nesten 200 kr, og da kan man like godt bestille den et annet sted. Kjedelig, utålmodige meg vil ha alle gøye produktene nå! :gjeiper:

Ellers kjøpte jeg meg en fin lang singlet på salg i dag, det er 50% avslag på Voice of Europe i dag. Og var på apoteket en tur, kjempehyggelig ekspeditrise som sendte med meg gratisprøve med A-derma exomega krem. Den skal visst være veldig bra for irritert hud/eksem på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagens sminkeønskeliste:

Powderflage fra Benefit

Eye Bright fra Benefit

Bronzer fra Too Faced som ser lys nok ut til at til og med jeg kan bruke den :)

Rouge fra Nars. Hørt så mye om den "orgasm" fargen, men på bildet likte jeg egentlig "deep throat" best (for noen navn :fnise: ). Noen som vet om alle fargene er skimrende, eller er det noen matte og?

Ansiktsbørster fra Sigma

Øyenbrynsvoks og pudder fra Smashbox.

Ellers ser jeg etter noe jeg kan bruke som highlighter i ansiktet, som f eks oppå kinnbeina. Hva er vanlig å bruke til dette?

Og hvis man skal lage skygge under kinnbeina, bruker man en litt mørkere blush, eller solpudder? Eller spiller det ingen rolle så lenge man finner noe i en farge som passer hudtonen?

Jeg har lyst til å lære meg å sminke meg litt mer avansert enn jeg gjør nå, så derfor en del nybegynnerspørsmål :)

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en flott jul så langt! :jepp:

Jeg hadde en kjempefin dag i går, følte at gavene mine traff ganske bra heldigvis, og fikk utrolig mye fint selv også, alt i alt over all forventning :)

Det har da blitt mest julegaveshopping i det siste, men jeg kjøpte også en fin kjole til meg selv som jeg brukte i går, og skal bruke på nyttårsaften også. Skal prøve å få lagt inn bilde senere, den er blålilla i blankt stoff, og dekorert med steiner rundt utringningen. Kjempefin! Jeg kledde egentlig ikke snittet på kjolen så bra, men klarte å fikse det ved å kjøpe et sånn bredt belte med stretch i fra accessorize, veldig fornøyd med det ;) Jeg har ingen pensko som passer til den, men jeg gikk uten sko i går siden det bare var innendørs med familie. I romjulen blir det skojakt for å finne noen som passer til.

Det har blitt litt nettshopping i dag, da flere butikker har startet salget allerede. Og så venter jeg på tidligere kjøp i posten, bla såpe, shampo og diverse hudpleie. Feelunique har 10 prosent rabatt i dag og i morgen, men fant ikke noe jeg hadde nok lyst på. Har bestillt:

Foundationpallett fra Cinema Secrets. Dette merket leste jeg om på Perledrøm sin blogg, og den høres helt genial ut! :danse: Jeg har problemområde i ansiktet med mørke ringer under øynene, og også en del arr på kroppen som hadde vært greit å kunne skjule i enkelte sammenhenger. Så denne skal testes grundig ut både i ansikt og på kropp. Jeg bestillte først fra siden deres, men det viste seg å være veeldig høy frakt, rundt $60.. men jeg var heldig og fant den på ebay også, så da ble det heller derfra.

Undertøysett fra LaSenza, til ca 100 kr. Håper det passer :) Hvis man skal bestille derfra er det greit å vite om at de ikke alltid er like flink til å skille frakten fra kjøpesummen utenpå pakken.. slik at man får toll når man egentlig ikke skulle hatt det. Men ikke noe problem denne gangen, siden det ble under 200 inkludert frakten.

Highlighter fra Benefit. Aner ikke om den er bra, men den var hvertfall veldig rimelig. Gleder meg til å prøve! :)

Og til sist, den største utskeielsen... klarte ikke la vær, og bestillte reisesett med sminkebørster fra Sigma! (kanskje liiitt mye julegaver til meg selv...) :sjenert: Jeg får late som om de er fra nissen, eller Skybert eller noe :gjeiper: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ebay er altfor gøy og farlig, bestillte meg nettopp Calvin Klein-bh til under 200 inkludert frakt. Tralala, hvem sier at shopping ikke kan gjøre en lykkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og shoppelykken fortsetter! :)

Jeg trenger en hvit skjorte til jobb i morgen, så i dag har jeg vært rundt i alle butikker jeg kommer på og prøvd skjorter. Det viste seg å være veldig vanskelig, fant ingen som passet ordentlig. Jeg får rare poser og krøller på ryggen, eller så er det for mye plass foran. Eller så bare fjerner de alt som ligner på former og jeg ser ut som en gutt.

Så da jeg etter mye prøving fant en helt grei en på lindex til hundre kroner ble det den, men jeg var så lur at jeg i samme slengen rasket med meg noen bukser fra et tilbudsstativ før jeg gikk i prøverommet. Og det viste seg å bli litt av en overraskelse, de satt perfekt! To fine dongeribukser som så fin ut forfra, bakfra og fra siden! På Lindex av alle steder! :fnise: Det er fire-fem år siden sist jeg fant en bukse jeg har vært fornøyd med, så jeg er fremdeles i ekstase over mitt fantastiske kupp i dag :jepp::hoppe: . Til og med to stk, og begge var det 70 prosent avslag på. Blir spennende å se om de holder seg like greit etter bruk og vask, det vet man jo aldri, men har store forhåpninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: litt for fantastiske kupp. :tommelsmil:

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan buksene holder seg. Jeg bør jo helst ha litt greie på det siden jeg jobber der, men jeg eier ikke en eneste bukse fra Lindex :sjenert:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Her er også ein ny brukar eller ein gamal brukar med makeover :) Hei hei til deg, her må eg fylgje med!

Eg er einig i at det burde gå an å lage noko ala Birkelunden i Bergen også. Hadde berre Nygårdsparken vore brukande til andre ting enn narkotikahandel...Kanskje der nede som det brukar å vere større konsertar? Genial ide, Dansepiken! :)

Er det ein grunn til at du kallar deg Dansepiken? Dansar du? Du treng ikkje seie det dersom du tykkjer det røpar for mykje.

Mischa Barton veska di var kjempefin. Eg har lenge sett på nokre vesker frå same merke sjølv. Eg har så lyst på ei større skinnveske, men eg finn ingen :sukk:

Ser at du brukar ein del kosmetikk frå Benefit, kvar kjøper du dette? Er du nøgd? Eg kjøpte noko sist eg var i London, likte designet. Har kun prøvd ein parfyme og ein mascara. Heilt ok begge delar.

Ser at du også tyr til belteløysing ;) Tenkjer då på kjolen din du skal ha på deg på nyttårsafta. Eg eeeelskar stretchbelter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med folk som skriver i boken min! :skravle:

Temar: Jeg skal holde deg oppdatert, går med den ene buksen i dag og er kjempefornøyd så langt! Gleder meg til å bli jeansjente igjen, det har jeg savnet for jeg har ikke hatt noen bukser jeg har likt på leeeenge :) .

Årolilja: Jeg er nok relativt ny bruker, i allefall sammenlignet med mange andre her. Og jeg er glad i å danse, selv om det ikke blir så mye som før. Har ikke lyst til å si så mye mer i forhold til å bli gjenkjent, selv om det sikkert er veldig lett for folk som kjenner meg å finne ut hvem jeg er allerede på det jeg har skrevet her inne. Ikke at jeg skriver noe jeg ikke kan stå for, men vil helst være anonym og ikke røpe for mye heller :gjeiper:.

Bruktmarked i Bergen synes jeg vi burde ha, lurer på å sende mail til de som har det i Oslo og høre om de har kapasitet og interesse av å starte opp i Bergen og :). Sånn som nå etter jul hvor mange vil rydde og bli kvitt ting, så hadde det jo vært greit å ha ett alternativ til å bare levere det på fretex. Er vel ikke alt fretex tar imot heller.

Foreløpig har jeg faktisk ikke prøvd noe sminke fra Benefit, bare lest om flere produkter som skal være bra. Men jeg har akkurat bestillt en highlighter fra de, det blir det første jeg kjøper. Av nettsteder som selger Benefit vet jeg om Strawberrynet, Lookfantastic, Allcosmeticswholesale, og sikkert Ebay også :). Jeg prøver å spare litt innimellom, så derfor bruker jeg også dagboken til å skrive opp ønskelister og ting jeg har lyst på, så kan jeg finne det igjen senere en gang når jeg har råd til å bestille noe ;)

Veldig fornøyd med Mischa-vesken min, men den revnet litt i foret ganske fort :sukk: Er så tynt stoff, så vet ikke om det går an å sy det eller fikse det. Er også veldig fornøyd med stretchbelte, genialt når jeg fant et med passe størrelse og stretch i, sånn at det ikke blir for mye valker/muffintopp under og over :fnise:

Jeg har veldig lyst til å bli flinkere å poste bilder av shoppefunn og andre ting, men foreløpig er laderen til kameraet mitt sporløst forsvunnet. Hvis jeg finner den i dag når jeg skal rydde blir det kanskje noen bilder i kveld. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Benefit Powderflage på eBay, men plutselig er ikke selgeren en registrert bruker lenger. Jeg håper den dukker opp etterhvert. Hvis ikke blir det styr med tilbakebetaling av penger og bestilling av ny. Det var ikke lett å finne den til en god pris.

Har du fått Cinema Secrets-paletten eller? Håper du blir fornøyd med den :) Hvis det er samme formula som den jeg har, så kommer du til å elske den! Men husk å sett med pudder, eller så legger den seg i smilerynker.

Jeg ser du ønsker deg mye av det samme som meg, moro :)

Til highlight kan du bruke mye rart: et lyst pudder, øyenskygger, Mac Mineralized Skinfinish .. Hvis du ønsker å lære skyggelegging kan du kjøpe en palett fra eBay som inneholder 6 STORE farger. LINK. Jeg anbefaler denne selgeren, har kjøpt mange paletter fra henne. Jeg bruker denne om vinteren eller Mineralized Skinfinish om sommeren :) Ikke alltid, men om regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perledrøm:

Ooo, den linken likte jeg! Visste ikke at sånne paletter spesielt til skyggelegging fantes en gang. Nå har jeg akkurat bestillt en sånn highlightersak, så da begynner jeg i første omgang med den, men kan tenke meg å bestille en sånn fra ebay senere. Vet du hvilket sminkemerke de palettene hun selger er fra? :)

Jeg har ikke fått sminken fra Cinema Secrets enda, men regner med den kommer i løpet av uken. På hjemmesiden var det jo bilde av hvordan de brukte foundationen til å dekke en hel tatovering, så jeg har høye forventninger! :) Venter også på en del andre varer jeg bestillte fra Ebay i midten av desember, håper de kommer snart også.

Er spent på å høre hvordan Powderflage fungerer når du forhåpentligvis får den. På Lookfantastic følger det med en sånn artig børste, gjør det det alle steder man kjøper den? Hvilken pris sånn ca ligger den på på Ebay?

Mer romjulsshopping jeg har glemt å føre opp. Jeg fikk også bokgavekort til jul, og kjøpte da disse bøkene:

Bobbi Brown - Makeup Manual

Lisa Williams - Livet blant de døde

Når jeg først er inne på bøker, jeg fikk verdens søteste bok i tillegg til luksussjokolade og Ipod fra samboeren min til jul. :rødme: Simons katt heter den, og hvis man er glad i katter, kan man søke på simons cat på youtube eller gå inn på simonscat.com. Kjempemorsomt ihvertfall om man har vært borti sånne katter selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt en del nettshopping i det siste, men det var så fristende å komplettere hudpleierutinen min nå som det var salg i diverse nettbutikker.

Jeg har bestillt:

- Fullsize rens, toner, fuktighetskrem og kroppssåpe fra Enkido

- Decleor cleansing water special edition

- Decleor rose d'orient soothing serum fra Cheapsmells til bare 182,- inkludert frakt.Men fant det ikke igjen på siden nå da jeg skulle lage link, kanskje jeg fikk en av de siste på lager.

Det eneste hudpleien jeg vil tilføye nå som jeg ikke har, er ny skrubb og fuktmaske fra Green People. De skal jeg bestille fra Feelunique så snart de får de inn igjen. Får begge for akkurat under 200kr om jeg bestiller i engelske pund, noe jeg akkurat lærte om på velværeforumet :lur: .

Ellers er det snart tid for å stå på scenen igjen, derfor blant annet mitt kjøp av pallett fra Cinema Secrets. Den er ikke kommet enda, håper jeg får en hentelapp i morgen :). Er så spent på om fargene passer og hvordan den dekker.

Har også unnet meg også et par ting fra Strawberrynet i den forbindelse:

- Estee Lauder vippeprimer. Nå finner jeg ikke den igjen heller, fikk jeg siste der også kanskje?

- Mini slant tweezer fra Tweezerman i fargen Green Tea. Den var og tom nå som jeg skulle finne bilde, det var da voldsomt...

- Diorshow Iconic Extreme waterproof mascara. Jeg elsker diorshow blackout, og gleder meg til å teste denne som jeg ikke har prøvd før. Bare håper den ikke er helt umulig å få av, jeg pleier ikke bruke vannfast sminke til vanlig. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne skrive om hvordan det har gått med de forskjellige tingene jeg har mottat siste tiden :) :

Enkidoprøvene:

Rensen er blank og litt tykkflytende. Den skummer godt og er superdrøy, trenger bare to dråper til hele ansiktet. Klarer ikke helt beskrive lukten, men den lukter.. rent? Toneren er ikke fullt så drøy, så jeg har ikke fått testet den så mye (små prøver), den virker frisk og har en plante/blomsteraktig lukt.

Alle fuktighetsprøvene er lette i konsistensen, hvit på farge og trekker fort inn i huden. Jeg har brukt mest av den for sensitiv og tørr hud. Det som jeg synes er litt merkelig er at huden føles litt stram etter jeg har smørt med fuktighetskrem.. men dette går over og huden virker veldig fin og myk senere på dagen. Det kan kanskje være fordi jeg ikke får brukt toner etter rensen (siden testeren var så liten), og satser på at det bedrer seg når jeg får serum til å bruke under dagkremen. Kan jo hende det også bare er været og kulden for tiden :)

Sminkefjerneren har jeg bare fått testet en gang, men den tok alt og virket bra. Den ser ut som vann, men når man begynner å ta vekk sminken med bomullsdotten begynner den å skumme, så man trenger ikke så mye. Jeg skal få testet den ordentlig i morgen.

Lash Primer fra Estee Lauder:

Her har jeg ingen sammenligningsgrunnlag, men synes den virker bra. Den gir littegrann ekstra volum, og det virker som den pleier og beskytter vippene bra. Jeg synes ihvertfall vippene virket mykere enn vanlig etter at jeg hadde fjernet mascaraen på kvelden.

Highlighteren fra Benefit:

Lyst skimrende pudder med en liten påføringskost som er enkel å tegne med :gjeiper:. Jeg synes ikke jeg så så mye til den etter at jeg hadde duset den ut, men jeg hadde kanskje for lite på? Må testes flere ganger :)

Tweezerman mini slant:

Er vel ikke så mye å si, liten søt og grønn pinsett som tar bedre enn min gamle fra Hm ;)

Diorshow Iconic Extreme Waterproof mascara:

Denne skal jeg teste i morgen, men jeg kan ihvertfall si at jeg er kjempefornøyd med hvor kjapp Strawberrynet er til å sende varer. Har bare gode erfaringer, de og Beautybay er de raskeste!

Calvin Klein bh fra Ebay:

Denne trodde jeg skulle være littegrann padded eller pushup, men det var den ikke noe jeg først syntes var litt dumt. Men jeg traff perfekt på størrelsen og den er kjempefin på så jeg er fornøyd! I hvertfall til den prisen :)

Reisesett med børster fra Sigma:

Har ikke rukket å teste enda, men de sendte raskt, skrev ned prisen så det ikke ble noe toll, og jeg fikk gratis øyenskygge med, så superfornøyd!

Faith in Nature chocolate shower gel:

Fikk den endelig etter nesten en måneds venting. Stor flaske (400ml), så den kommer til å vare lenge. Den skummer og jeg føler meg ren etter å ha brukt den, i motsetning til dusjoljer jeg har prøvd. Og den er miljøvennlig og ingen farlige stoffer i, veldig bra. Det eneste jeg ikke synes er helt topp etter første utprøving er lukten. Jeg tror ikke jeg hadde gjettet at det skulle lukte sjokolade om jeg ikke visste det på forhånd :fnise: . Den lukter ikke dårlig, men litt ehh funky? sært? Minner litt om sånn olje/urtelukt jeg har kjent i piercingbutikker hvis det sier noen noe? Merker at luktbeskriving ikke er mitt største talent nei, hehe. Men det er ingen sterk eller dårlig lukt bare så det er sagt, det trengs nok bare litt tilvenning :)

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet Diormascaraen flere dager på rad og er veldig fornøyd. Den gir ikke like mye volum som blackout, men vippene blir laange, kullsorte og den buer de virkelig. Det eneste er at den klumper litt lett, og man må passe på så vippene ikke klistrer seg sammen, så jeg bruker tid på å legge den på. Det har heller ikke vært noe problem å fjerne den selv om den er vannfast. Men nå har jeg brukt primer under alle gangene jeg har brukt den, føler at det gjør den lettere å fjerne også.

Cinema Secrets sminken kom endelig! Jeg synes ikke den fungerte så bra på kroppen som jeg hadde håpet, men til ansiktet er den super! På kroppen klarer den ikke dekke nok, men i fjeset dekker den bra, og jeg får brukt flere av fargene. Men jeg har bare testet den sammen med teatersminke, og ikke hvordan den fungerer sammen med min vanlige mineralfoundation til daglig.

Rett før helgen fikk jeg også mine to første decleorprodukter, cleansing water og serum for sensitiv hud. Det var perfekt timing, i og med at jeg har tilbrakt en helg på teateret med full sminking og herjing med huden hver dag, og jeg er overbevist om at huden min hadde vært helt på styr nå om det ikke hadde vært for god pleie, og spesielt serumet som jeg digger allerede!

Jeg har også fått hudpleien fra Enkido. Toneren jeg fikk lukter helt annerledes en testeren jeg prøvde først, noe jeg synes er litt merkelig. Eller den lukter rettere sagt nesten ingenting.. Jeg bestillte også dusjsåpe, men den luktet veldig sitrus/sitron.. og ikke sånn god sitronlukt, mer spyleveske eller vaskemiddelsitronlukt.. foreløpig ikke så begeistret for den. Men jeg har vent meg til lukten på sjokoladesåpen nå, og er kjempefornøyd med den, så da bruker jeg heller den! :)

Nettshopping de siste dagene:

Ansiktsskrubb fra Green People

Fuktighetsmaske fra Green People

Hårkur fra L'anza

Nå skal jeg straks dra til teateret og spille denne helgens siste forestilling, gleder meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endelig funnet igjen laderen til digitalkameraet mitt, så da kan jeg ta bilder igjen. Men jeg har oppdaget at jeg er fryktelig dårlig teknisk anlagt og ikke så flink å ta bilder heller, så jeg må øve meg litt og litt og begynne enkelt! :gjeiper:

Ring fra Gina Tricot. Den var veldig meg, måtte ha den da jeg så den.

Jeg kjøpte også sko sist uke til den tidligere nevnte kjolen min med nagler på. Jeg kom aldri så langt som til å kjøpe de i romjulen. Fargen er ikke så lett å se på bildene, men de er mørkelilla/blå i fløyel. :)Fra siden og foran og bak. Fant de på DNA.

I mars skal jeg til London for første gang sammen med kjæresten min, jeg gleder meg sånn! :danser: Ser at det er mange av dere som har vært der og er kjent der, kom gjerne med tips om hva som er verdt å få med seg av både shopping og severdigheter og andre gøye ting. :jepp: Vi skal være der en uke, men jeg kommer nok ikke til å ha så veeldig god råd på det tidspunktet vi reiser, men håper å finne rimelige skatter :). Siden det er med kjæresten og ikke venninner kan jeg ikke bare bruke tiden på å shoppe heller :fnise: . Åå, blir gøy! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må legge igjen et spor hos deg også.

Nå er det en stund siden jeg var i London, men du er jo bare nødt til å få med deg Oxford Street. Der kan du finne mange skatter, både billige og dyre. En tur innom Sephora er heller ikke å forakte. *sukk* Elsker Sephora. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Sephora ligger vel kun på et kjøpesenter utenfor kjernen av sentrum? Elsker Sephora jeg også, men mener å huske at det kun er én butikk i London og den ligger på et lite kjøpesenter i utkanten av byen.

Jeg liker London Eye, Tower of London og musicals.. + Notting Hill og Hyde park av severdigheter (sikkert flere også, men jeg har glemt en del :sjenert:)

Westfield Shopping center må du besøke! :) Shopping heaven!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips begge to! :)

Jeg begynner å få en del på listen over ting jeg har lyst til:

Shopping:

Westfield shoppingsenter

Oxford street

Camden market

Dover Street market

Spitalfield market

Severdigheter og andre gjøremål:

London eye

Tower of London

St. Pauls cathedral

Tate Modern

Madame Tussauds

London Zoo

Turer i Hyde park og Regent's park (skal bo nermest denne)

Ta drop-in danseklasse på Pineapple dance studios :jepp:

Jeg har også kjempelyst til å se en forestilling eller musikal, noen som vet om det finnes noen samleside hvor man kan se alt som går på bestemte datoer? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...