Gå til innhold

Dansepikens handledagbok


Zinnia

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Leste litt rundt på de andre shoppingdagbøkene her, og ble inspirert til å starte en egen! Aldri gjort noe sånt før, spennende å se hvordan det blir :)

Elsker å shoppe, blitt mye nettshopping det siste året, men ønsker samtidig å bli mer bevisst forbruket, og begrense det litt. Tenkte denne dagboken kan bli nyttig for å få oversikt, men først og fremst opprettet jeg den for gøy, og for å dele hobbyen og inspirasjon med dere andre her på forumet :D

I dag fikk jeg mitt siste ebay-kjøp i posten, nemlig denne Mischa Barton-vesken. Synes den er kjempefin, men fargen var ganske annerledes enn på bildet, mye gråere. Ellers er jeg veldig fornøyd, perfekt sommerveske med masse plass, får den fint på over skulderen samtidig som remmene er korte nok til at man kan bære den som en pose.

Har også akkurat bestillt årets bikini fra Victorias Secret, etter å ha ventet altfor lenge på at det skulle bli nok rabatter til at den endelig kom under 200-kroners grensen. Gleder meg masse, spent på om størrelsen passer, og på fargen(eventuell gjennomsiktighet), har aldri hatt hvit bikini før :fnise:

Da er det leggetid, får bli mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Mischa, Tusle og temar!

:goodbye:

Dagens skoppingdiskusjon med meg selv dreier seg om litt fornuftige ting for en gangs skyld. Meg og sambo skal flytte til ny leilighet denne uken, og for første gang følger det ikke med vaskemaskin der jeg/vi leier, så vi må skaffe oss en selv. Av praktiske grunner vil jeg også ha tørketrommel.

Har søkt en del rundt på nettet nå og lært og lest, og funnet noe jeg har lyst på. Nemlig pakkeløsning med AEG vaskemaskin og tørketrommel til bare 9995,-!

I mitt hode er dette et veldig godt tilbud, hva synes dere? Såvidt jeg har skjønt skal AEG ihvertfall være et bra merke, og når vi først skal kjøpe egen vil jeg ha så bra som mulig (innenfor rimelige grenser da).. men redd samboer kommer til å synes dette var litt i dyreste laget da dette blir en ekstrautgift vi ikke hadde planlagt på noen måte. Får se hva han sier når han kommer hjem i kveld.. :skravle: og får se om jeg kommer på en lur måte å eventuelt finansiere det på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Tok en pause fra nett, og alt annet for så vidt, som ble en smule lenger enn jeg hadde tenkt. Men nå er jeg tilbake :)

Når det gjelder vaskemaskin og tørketrommel, så viste det seg at de som bodde her før ikke hadde anledning til å ta med seg sin vaskemaskin, så den har vi fått leie så og si gratis for et år. Så da trengte jeg bare kjøpe tørketrommel, noe som passet meg utmerket da jeg ikke egentlig hadde råd til begge deler :gjeiper: Endte opp med en maskin fra Gorenje, og er kjempefornøyd, den fungerer flott. Det er første hvitevaren jeg eier noen gang, så passer godt på den, og fjerner lo etter hver bruk :fnise:

Det blir også første stedet jeg bor hvor jeg slipper å dele vask og tørk med andre, det blir deilig. Slippe at det alltid er opptatt, og at andre roter i klær eller hiver på gulvet og annet rart.

Ellers elsker jeg den nye leiligheten! Bodde i en mørk kjeller før, og bare det å komme seg opp derfra til et sted med utsikt, dagslys, og mulighet til å åpne vinduer og lufte har vært helt fantastisk! Har bodd rundt 11 steder de siste 6 årene, men nå føler jeg virkelig jeg har funnet et sted jeg kan bli boende og slå meg til ro en stund. Fornøyd :jepp:

Ellers har jeg med flyttingen fått anledning til å gå gjennom klesskapet mitt igjen, og laget meg ny regel; jeg skal kun ha klær jeg føler meg fin i, ikke ta vare på klær bare fordi "det er kjekt å ha en ekstra". Ender bare opp med at skapene er overfylt. Og jeg skal tenke mer langsiktig og kvalitet når jeg handler. Ikke at det må være veldig dyrt eller noe, men føler ofte man får det man betaler for når det gjelder kvalitet på klær og sko. Bedre å kjøpe noe littegrann dyrere enn bare topper fra HM som jeg kvitter meg med etter to år, eller rimeligste skoene fra Din Sko som heller ikke holder så lenge (i min erfaring da, men gjelder selvsagt ikke alt, har ikke tenkt å slutte å handle på verken hm eller din sko).

Men nå ble det mye mas om andre ting, til shoppingen :D

Fant to fantastiske kjoler forrige uke, måtte ha begge selv om det egentlig ikke var rom for det i budsjettet på dette tidspunkt. Men pyttsann :D Fant dessverre ikke bilde av de, men begge ble kjøpt på Herskap og Tjenere i Bergen. Ene er en maxikjole fra TFNC. Brunt og turkis mønster over hele, tynne stropper og v-utringning. Den var som laget for meg, håper det blir sommer igjen så jeg får brukt den før neste år :regn:

Andre er en kort grå kjole fra wal-G. Høyt liv og litt skjorteaktig øverst. Knytebånd i livet, og lommer på skjørtet.

Ellers har det også dukket en del sko opp på ønskelisten min i år. Har bestillt to par fra LaRedoute. Disse som jeg også så på i fjor, men ikke tok meg råd til. Og så har jeg bestillt de høye grå støvlettene som er på side 14/15 i katalogen :D De er jeg veldig spent på, gleder meg til å få i posten!

Siste skoene på ønskelisten er et par korte støvletter jeg så på moteblogger i mai som skal komme nå til høsten på Din Sko. Er inne på sidene jevnlig for å kikke, men de har ikke kommet enda så vidt jeg vet. Noen som vet mer om disse skoene og når de kommer? Er bare å søke på nettet på "din sko balenciaga" så finner man bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Gjør et nytt forsøk jeg :gjeiper:

I dag har jeg gått i butikker og slappet av, evigheter siden sist og det var faktisk veldig koselig selv på en lørdag hvor det vanligvis er alt for mange mennesker alle steder. Jeg trenger heller ikke ha dårlig samvittighet over å ha brukt for mye penger da jeg bare gjorde ett veldig fornuftig kjøp. Jeg fant nemlig verdens deiligste myke strikkegenser med både ull, angora, og litt kasjmir :D (På Vivikes, nedsatt fra 500 til 300 i mange farger)

Takler ikke strikkeklær av akryl, så ble kjempeglad da jeg fant fin genser i ordentlig materiale til bra pris. Vinteren er reddet ;)

Ellers har det tatt litt av med nettshopping siste tiden. Fikk concealeren fra E. Funkhouser etter tips her inne, og like fornøyd jeg også. Bestillte også gel-eyeliner fra de, men får ikke testet den før jeg får meg noen ordentlige sminkekoster, så da har jeg også bestillt det fra sigmamakeup.com. Gleder meg til å prøve!

I går fikk jeg også pakke, mine første klær fra La Redoute. To rimelige fine topper, denne og denne. Jeg hadde heldigvis truffet på størrelsen og, så beholder begge. Har handlet sko fra de før, de har jeg vært kjempefornøyd med. Har også bestillt et par lårhøye støvletter fra de (i grått), men de får jeg ikke før i slutten av måneden.

Ellers er jeg på leting etter en sånn mellomlang regnjakke som rekker nedenfor rumpen, men finner ingen jeg liker. Ser hele tiden folk med kjempekule regnjakker, både mønstrede og ensfargede, noen som har tips til hvor jeg kan lete?

Fortsatt god shopping alle sammen! :popcorn:

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av tingene jeg venter på skal komme i posten:

Sko fra Pastry

Urban Decay Potion Primer

ID quick change brush cleaner

HM pakke med grå tights, en rosa og en blå sportsbh/topp, grå ankelskoletter og skjørt :)

Neste år skal jeg være forlover i sommerbryllup og har så smått begynt å se etter kjoleinspirasjon på nett. Tenker som så at jeg vil ha en lang kjole, og at den må være litt "praktisk" (dvs. ikke for mye utringning, ikke stroppeløs, ikke for vanskelig å bevege seg i :P) da jeg skal rette og passe på brudens kjole, og løpe rundt og fikse og ordne det som måtte oppstå på den store dagen.

Så langt har jeg funnet en jeg liker kjempegodt fra Abelone.no. Lys oransje langt nede på siden, A48-07 :jepp: Jeg sendte de en mail for å spørre om de kommer til å ta den inn i flere størrelser (de har bare large for øyeblikket), eller eventuelt andre farger, men de har ikke svart enda. Hva synes dere om kjolen? Passer den til bryllup? Forslag til andre kjolebutikker? :skravle:

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, hennes og mauritz-lenkene mine virket visst ikke, noen som vet hvordan jeg lager link til det konkrete plagget? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sikleobjekt!

Eller ikke bare dagens, dette vakre instrumentet har nok toppet listen min siden jeg måtte inn i butikken og baaare se litt på det for en måneds tid siden.. Her er det i hvertfall, fiiiiiine Yamaha digitalpianoet!

Eneste problemet er jo bare at det koster rundt en ehem, ja... 14.000... Men lov å drømme, skal nok bli mitt en dag! :jepp: Hvordan jeg konkret skal gjøre det vet jeg ikke enda, siden det er så mange andre ting jeg har lyst på hele tiden.. :sjenert: men gleder meg uansett! :danser::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av tingene jeg venter på skal komme i posten:

Sko fra Pastry

Urban Decay Potion Primer

ID quick change brush cleaner

HM pakke med grå tights, en rosa og en blå sportsbh/topp, grå ankelskoletter og skjørt :)

Neste år skal jeg være forlover i sommerbryllup og har så smått begynt å se etter kjoleinspirasjon på nett. Tenker som så at jeg vil ha en lang kjole, og at den må være litt "praktisk" (dvs. ikke for mye utringning, ikke stroppeløs, ikke for vanskelig å bevege seg i :P) da jeg skal rette og passe på brudens kjole, og løpe rundt og fikse og ordne det som måtte oppstå på den store dagen.

Så langt har jeg funnet en jeg liker kjempegodt, denne fra Abelone.no :jepp: Jeg sendte de en mail for å spørre om de kommer til å ta den inn i flere størrelser (de har bare large for øyeblikket), eller eventuelt andre farger, men de har ikke svart enda. Hva synes dere om kjolen? Passer den til bryllup? Forslag til andre kjolebutikker? :skravle:

Det er ikke så lenge siden jeg fikk Urban Decay primer Potion, og den er kjempe god.

Nå har ikke jeg brukt noen form for primer før, men jeg merker stor forskjell.

Får ikke sett kjolen du linker til, virker som den kanskje er fjernet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg veldig til å prøve primeren, hørt den skal være best of the best ;)

Oppdaget akkurat nå at heller ikke den linken virket, tror jeg klarte å ordne det sånn at man kan se kjolen nå, men er lite bilde da :) Virker det nå? Håper de mailer meg tilbake snart!

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller i originalinnlegget er hvertfall linken endret..? mystisk :klø:

Bestod første breddetesten på exphil med glans i dag :D Flinke meg, haha. Og da jeg kom hjem var sminkebørstene fra Sigma kommet! Pent pakket inn, fikk med en ekstrabørste også, må prøve de til helgen :jepp:

Ellers har jeg prestert å finne enda et skopar jeg har lyst på, nemlig disse fra Bianco. Til min store fortvilelse ser det imidlertidig ut til at de ikke er å oppdrive i bergen.. ihvertfall ikke i sentrum, snufs. Vil ha... hvis noen finner de, må dere si ifra :)

Var også innom Fretex en tur og fant en fantastisk lang, offwhite fuskepelskåpe til en hundrings. Jeg måtte ha den såklart :fnise: På vaskelappen inni står det hundre prosent polyester, og dry clean only, men høres ikke det litt rart ut? Burde vel tåle et mildt vaskeprogram?

I tillegg fant jeg et fake Moschinobelte til 15 kr. Eller regner hvertfall med det er fake, er vel ganske usannsylig å finne et ekte ;) Gleder meg veldig til å bruke begge funnene mine, selv om de begge er et stykke over grensen til harry :fnise:

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå virker begge lenkene til Abelonekjolen :) Men de har fremdeles ikke svart på mailen min, noe jeg er litt skuffet over.

Kom til å tenke på en idé jeg helt hadde glemt da jeg tittet i noen moteblogger i går, sikkert andre som har tenkt på samme også. Burde det ikke være mulig å få til et marked tilsvarende Birkelunden i Bergen også? Det er jo helt genialt, også så koselig!

Kanskje bare en gang i måneden eller annenhver måned til å begynne med, hvor man kan leie plass til en billig penge og selge brukte ting og klær man ikke trenger :) Mulig man måtte ordne med tak eller hatt det innendørs og ikke i en park som i Oslo :regn: Men tror uansett det hadde vært stor suksess! Andre som er enig? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg Urban Decay primeren og ID brush cleaner fra Beautybay. Må si jeg virkelig liker den butikken, de har frakt i tillegg, men er billige og sender superraskt!

Så da måtte jeg prøve primeren og sminkekostene, og brushcleaneren, det gikk så som så... Er veldig fornøyd med produktene, men innså at jeg må nok trene meg litt i hvordan de skal brukes for å si det sånn :gjeiper: Får gå til youtube og se og lære.

I går på matbutikken slengte jeg forøvrig med Det Nye på impuls, det gjør jeg ikke igjen. Ble skikkelig skuffet. Husker jeg leste mye i det rundt 97-98 den perioden, og da var det vel et av de beste norske månedsbladene. Men nå var det bare en tynn lefse, og veldig skuffet over innholdet, intetsigende og lite interessant. Har virkelig tapt seg siden den gang altså.

I morgen er det lønning igjen, og neste på innkjøpslisten er en pensumbok og denne såpefrie vasken fra Kremfresh :). Og kanskje flettetightsen? Vi får se :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da blir det nok en sånn på meg også! :ler:

Er de varme og? :)

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...