Gå til innhold

Ny undulat i hus! Trenger litt tips :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du forresten legge ut et bilde av fuglen, hvor man kan se nebbvorten og halsen tydelig? Om jeg også får alderen så kan jeg nok hjelpe til med å finne kjønnet på den

Anonymous poster hash: 90dbf...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta ut speilet inntil den er tam, ellers knytter den seg til speilbildet og ikke deg. Ha litt godsaker (hirse e.l) i hånden og strekk den rolig frem i korte stunder av gangen. Etterhvert vil den forbinde deg med noe positivt, og da kan den etterhvert bli veldog tam.

Anonymous poster hash: c8244...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei dere! Nå har det gått tre uker siden vi fikk undulat, og den er håndtam, spiser bra og flyr mye ute hver dag, så det er positivt!

Undulaten tar alikevel ikke noe særlig insj til å være med oss. Vi snakker mye til den, og den kan godt sittepå finger, skulder eller hode, men den snakker ikke tilbake i munnen, slik som min tidligere undulat gjorde. Er dette normal oppførsel, eller er den fortsatt usikker på oss? Den lander noen ganger på hodene våre og den følger etter meg om jeg går inn på badet etter soverommet. Antar den vil være ved oss, men det virker ikke som den vil snakke med oss..

Noen tips?



Anonymous poster hash: 6305c...ed4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 05 Nov 2014 - 15:34, said:

Tusen takk for mange gode tips. Åh, nå angrer jeg for at jeg har stukket inn hånden. Håper jeg ikke har "ødelagt" noe i relasjonen. Får holde meg unna, og gå saktere frem. Hirsekolbe er kjøpt inn.

Men er det slik at den kan få fly ute selv om den ikke er håndtam? Eller burde jeg vente?

Anonymous poster hash: 6305c...ed4

Ta buret av bunnen med døra åpen. Fuglen vil enten hoppe inn fra bunnen eller døra og sette seg på en pinne mens du løfter buret tilbake.

Ikke gjør dette før han blir litt mer tam, men når det er nødvendig foreksempel når dere må lufte og undulaten må i buret. Anonymous poster hash: 57aa0...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...