Gå til innhold

Venne voksen hund til å være i stallen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig? Jeg har så lyst til å ta opp igjen ridningen jeg drev med når jeg var yngre, og lurer på om jeg skal få meg hest på fôr et par dager i uken... Da er jeg i såfall avhengig av å kunne ta med hunden i stallen.

Er det noen som har erfaring med dette?

Hunden må jo da i såfall være i boksen mens jeg er ute og rir, og jeg vil tro at det blir en veldig leven i begynnelsen. Hunden er heller ikke så veldig glad i andre hunder, så det blir jo også et problem... Jeg lurer på om det kan være lurt å venne hunden til munnkurv, som kan brukes i stallen... Er det fullstendig galskap av meg å tenke i de baner?

Anonymous poster hash: 87a6b...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars. Ville ikke brukt munnkurv på han kanskje ... Hva med å venne han til det litt etter litt? Kjenner du noen som har hest nå som du kunne reist til, så kunne du tatt med hunden. Vær med hunden de første gangen så han ser at det er trygt og ikke farlig. Hunder er veldig på å se hvordan du reagerer på ting osv.. Til å begynne med kan du jo la han være i stallen i 5 min alene, og se hvordan det går, så kan du øke minuttene litt og litt. Sånn ville jeg gjort det :) Men jeg er ingen ekspert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Ville ikke brukt munnkurv på han kanskje ... Hva med å venne han til det litt etter litt? Kjenner du noen som har hest nå som du kunne reist til, så kunne du tatt med hunden. Vær med hunden de første gangen så han ser at det er trygt og ikke farlig. Hunder er veldig på å se hvordan du reagerer på ting osv.. Til å begynne med kan du jo la han være i stallen i 5 min alene, og se hvordan det går, så kan du øke minuttene litt og litt. Sånn ville jeg gjort det :) Men jeg er ingen ekspert :)

Ja, det hadde vært lurest og best hvis jeg hadde hatt mulighet til det. Jeg har desverre ingen stall jeg kan henge i :s

Munnkurv er for at jeg er redd for at hun kan angripe hesten, og at hun ikke går så bra med andre hu der hun ikke kjenner. Tenkte at hvis jeg bruker munnkurv så slapper jeg bedre av, som igjen gangner både hest og hund.,, men jeg bør vel finne meg en måte å gjøre det gradvis på...

Anonymous poster hash: 87a6b...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princess123

Venn den til å være der litt og litt, og ikke gå fra den i starten. Deretter, når den er vandt til å være med deg der en stund og takler det bra kan du venne den til å være der alene, litt og litt. Hunden misliker det kanskje i starten men tilpasser seg raskt. Stall er en fin plass og være og hunder bruker å trives der, så dette tror jeg hunden din bare har godt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...