Gå til innhold

Naboens løse hund jager katten min- naboen nekter å gjøre noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboens hund jager katten min, den løp etter den inntil inn i huset mitt i vår da den var på tur med sin eier, og eieren kom bare inn i huset og tok hunden uten å si et ord til meg. Jeg tenkte hun kanskje var flau og sikkert ville søre for at dette ikke skjer igjen.

I dag var naboen igjen på tur med løs hund forbi huset mitt, og den løp etter katten min inn i hagen min. Heldigvis så jeg dem før de var nærme oss (var ute ik hagen med katten), så jeg tok katten min inn. Så gikk jeg til naboen og spurte pent om hun kunne være så snill å ha hunden i bånd i hvert fall de 5 meterne de går forbi huset mitt fordi katten min ofte er i hagen, og da spurte hun med en frekk tone "Ja, jeg skal se!" jeg ba henn om å si hva hun mener, og hun mente at hun skulle vurdere om hun gadd det eller ikke.

Jeg minnet henne om at hunden jaget katten inn til huset mitt sist, og hun svarte at det husket hun godt (igjen med en nesten aggressiv tone).
Jeg var litt sjokker over hennes reaksjon, og tenkte på den lille, skremte katten min, så til slutt sa jeg at om hunden gien går etter katten min, så ser jeg meg nødt til å ringe politiet. Til det svarte hun "ja, men det får du bare gjøre!" igjen med sin vanlige hyggelige tone.

Hva kan jeg gjøre, jeg ha rlest hundeloven og vet at det kun er båndtvang om sommeren, men at hele året skal eieren ha kontroll over sin hund. Og jeg vil helst at saken ikke går så langt at hunden ender med å bite katten :( Dessuten har det skjedd to andre ganger (disse gangene vet jeg ikke om det er samme hund eller ikke) og katten endte opp på et tre som det ble vanskelig å få ham ned fra.

Hva kan/bør jeg gjøre? Jeg har jo forsøkt å snakke med naboen på en hyggelig og høflig måte allerede, og som nevnt vil je gikke ta risiko til at katten blir bitet før jeg gjør noe :(



Anonymous poster hash: 2f317...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er båndtvang i tettbygd strøk og byer hele året. Ihvertfall her jeg bor.

Bare ring politet. Har hun ikke kontroll på hunden bør hun i det minste ha den å bånd. Den har ingenting i ditt hus å gjøre heller! Makan til frekk dame. Skulle ikke hatt hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold styr på katten din, katteeiere er og blir skjødesløse slappfisker! Når dere slipper dyret løst og smeller igjen døra så har dere i aller høyeste grad mistet all rett til å klage over påkjørsler, jaging og andre uønskede hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er båndtvang i tettbygd strøk og byer hele året. Ihvertfall her jeg bor.

Bare ring politet. Har hun ikke kontroll på hunden bør hun i det minste ha den å bånd. Den har ingenting i ditt hus å gjøre heller! Makan til frekk dame. Skulle ikke hatt hund.

Ok, men skal virkelig politiet bry seg om det? Må jeg bare ringe dem og ha en prat eller anmelde henne?

Hold styr på katten din, katteeiere er og blir skjødesløse slappfisker! Når dere slipper dyret løst og smeller igjen døra så har dere i aller høyeste grad mistet all rett til å klage over påkjørsler, jaging og andre uønskede hendelser.

Når katten min er i hagen sin bør han ikke bli plaget av andre katter. Vel din oppfatning om rettighetene til katteeiere er sannsynligvis ikke i samsvar med loven om hundehold.

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du ser at damemennesket og fillebikkja nærmer seg tar du frem hageslangen og begynner å sånn helt tilfeldigvis spyle noe/vanne noe. Kommer fillebikkja da inn i hagen din har du hageslangen klar, og kan gi utysket en velfortjent kalddusj.

Har du lyst til det, kan du jo spyle bikkja også.



Anonymous poster hash: e8018...5e5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold styr på katten din, katteeiere er og blir skjødesløse slappfisker! Når dere slipper dyret løst og smeller igjen døra så har dere i aller høyeste grad mistet all rett til å klage over påkjørsler, jaging og andre uønskede hendelser.

Les innlegge, din slappfisk... Bikkja jaget katten i ts sin hage og inn i hennes hus! Da er det slappe hundeeiere som ikke har kontroll....

Seriøst, jeg hadde skaffet meg en skikkelig hundehatende katt og gitt naboen beskjed om at det er hennes eget ansvar om hunden blir skadet. Katteklør i øynenekan fort gjøre stor skad og bli svært dyrt...

Anonymous poster hash: 4fced...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang du ser at damemennesket og fillebikkja nærmer seg tar du frem hageslangen og begynner å sånn helt tilfeldigvis spyle noe/vanne noe. Kommer fillebikkja da inn i hagen din har du hageslangen klar, og kan gi utysket en velfortjent kalddusj.

Har du lyst til det, kan du jo spyle bikkja også.

Anonymous poster hash: e8018...5e5

Det virker fristende, men jeg må si at samtidig synes jeg synd på hunden med tanke om å gjøre det. Men jeg må nok gjøre det så hunden og eventuelt naboen forstår at det ikke er så hyggelig å komme seg inn i hagen min:) Takk for deres svar, tar gjerne imot flere råd eller hører om deres erfaringer i liknende situasjoner :)

Les innlegge, din slappfisk... Bikkja jaget katten i ts sin hage og inn i hennes hus! Da er det slappe hundeeiere som ikke har kontroll....

Seriøst, jeg hadde skaffet meg en skikkelig hundehatende katt og gitt naboen beskjed om at det er hennes eget ansvar om hunden blir skadet. Katteklør i øynenekan fort gjøre stor skad og bli svært dyrt...

Anonymous poster hash: 4fced...cfb

Da har du er brilleproblem, hunden jager katten min i hgen min og inn i huset mitt.

Og jeg rapporterer deg for å være så aggresiv og kalle meg for "din slappfisk"

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, sorry, leste for fort, trodd igjen bud kalte meg igjen for slappfisk :(



Anonymous poster hash: 2f317...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold styr på katten din, katteeiere er og blir skjødesløse slappfisker! Når dere slipper dyret løst og smeller igjen døra så har dere i aller høyeste grad mistet all rett til å klage over påkjørsler, jaging og andre uønskede hendelser.

Ta deg en bolle og rull inn!

Skal hun holde styr på katten inni sitt eget hus så naboens hund kan springe fritt der?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegge, din slappfisk... Bikkja jaget katten i ts sin hage og inn i hennes hus! Da er det slappe hundeeiere som ikke har kontroll....

Seriøst, jeg hadde skaffet meg en skikkelig hundehatende katt og gitt naboen beskjed om at det er hennes eget ansvar om hunden blir skadet. Katteklør i øynenekan fort gjøre stor skad og bli svært dyrt...

Anonymous poster hash: 4fced...cfb

Ja, dette var også noe jeg kunne tenke meg å gjøre, hehe :D Men jeg leier og har ikke lov til å ha en andre katt...Jeg har jo hørt om mange historier der katter ender med å hevne seg på hunder som jager dem og hunder angrer det til slutt...

Ta deg en bolle og rull inn!

Skal hun holde styr på katten inni sitt eget hus så naboens hund kan springe fritt der?

Ja, det er nettopp det... Det uttrykket "ta deg en bolle og rull inn" var ganske morsom forøvrig, hadde aldri hørt det!

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var også noe jeg kunne tenke meg å gjøre, hehe :D Men jeg leier og har ikke lov til å ha en andre katt...Jeg har jo hørt om mange historier der katter ender med å hevne seg på hunder som jager dem og hunder angrer det til slutt...

Ja, det er nettopp det... Det uttrykket "ta deg en bolle og rull inn" var ganske morsom forøvrig, hadde aldri hørt det!

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

Hehe :) Nei, fant det på nå faktisk. Visste ikke hvem av dem jeg skulle bruke så jeg satt sammen begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Nei, fant det på nå faktisk. Visste ikke hvem av dem jeg skulle bruke så jeg satt sammen begge to :D

Hehe :) tror jeg kommer til å bruke det, så kanskje kommer det en dag til å bli et nytt norsk uttryk :D

Er det noen katteiere som kan dele sine lignende erfaringer her og fortelle hvordan de klarte seg i lignende situasjon?

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerd inn egen hage i det minste. Med port som katten smetter gjennom men ikke hunden.

Anonymous poster hash: b75ac...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerd inn egen hage i det minste. Med port som katten smetter gjennom men ikke hunden.

Anonymous poster hash: b75ac...554

Det er dessverre ikke mulig. Jeg eier ikke så jeg kan ikke gjøre hva jeg vil...

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang bikkja løper inn, lukker du døra og ringer politiet og ber de hente en agressiv løshund som løp inn hos deg...



Anonymous poster hash: 4fced...cfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre, ja:) håper ikke det blir en neste gang, men det er dessverre det som er mest sannsynlig



Anonymous poster hash: 2f317...aaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold styr på katten din, katteeiere er og blir skjødesløse slappfisker! Når dere slipper dyret løst og smeller igjen døra så har dere i aller høyeste grad mistet all rett til å klage over påkjørsler, jaging og andre uønskede hendelser.

?! For en idiotisk kommentar til dette innlegget!

TS: skjønner godt frustrasjonen din - hun dama der hørtes ikke noe særlig ut. Jeg hadde nok ringt politiet om det hender igjen

Anonymous poster hash: b8bb7...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazy catladies... Det er greit, man skal ikke jage og jakte som man vil på annen manns eiendom, akkurat som Ål tillater ulv men Hol og Gol ikke vil ha ulv, alle vet jo at dyr ser forskjell på landegrenser (sarkasme)...

Sånn jeg tolker svarene deres så burde jeg som hundeeier få knerte kattene som bevisst tisser og bæsjer rundt husveggene mine? Det er tross alt min eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke mulig. Jeg eier ikke så jeg kan ikke gjøre hva jeg vil...

Anonymous poster hash: 2f317...aaa

Har du spurt?

Anonymous poster hash: b75ac...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazy catladies... Det er greit, man skal ikke jage og jakte som man vil på annen manns eiendom, akkurat som Ål tillater ulv men Hol og Gol ikke vil ha ulv, alle vet jo at dyr ser forskjell på landegrenser (sarkasme)...

Sånn jeg tolker svarene deres så burde jeg som hundeeier få knerte kattene som bevisst tisser og bæsjer rundt husveggene mine? Det er tross alt min eiendom.

Det er ikke snakk om å knerte hunden. Bare sette eier på plass.

Og nei du har ikke lov til å drepe katter som bevissst gjør fra seg rundt husveggene dine. Vet du forresten om noen som gjør det ubevisst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...