Gå til innhold

Stjeler folk hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Buhu, lær de små drittungene istedet at de ikke skal gå bort til ukjente hunder.

Anonymous poster hash: d9825...fc7

Det er ikke ungene jeg forsvarer, men HUNDENE. De blir bindt fast uten mulighet til å gå unna eller forsvare seg

Anonymous poster hash: 465b7...840

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fatter ikke at folk fortsatt setter fra seg hunder alene utenfor butikker /hva det enn er..

Så mange advarsler som har gått om nettopp slike ting.Hunder BLIR stjålet,de blir mishandlet osv.

Uansett om din er stor ,stygg,slem ,vakker ,ramp eller hva søtten.Ikke la den være alene.

Unger/voksne kaster steiner,pinner og andre ting på bikkjer.Hunden har jo ikke sjangs til å stikke av .Nok til at hunden kan bli traumatisert

Nei fanken heller. Gå en tur med bikkja og la den være hjemme når du skal i butikken

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er en av mine verste mareritt. At hunden min skal bli stjålet og solgt videre/mishandlet/ihjelavlet osv. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å besvare ditt spørsmål: Jeg har aldri hørt eller sett en hund bli stjålet, men jeg har hørt at fenomenet forekommer, så ja, det er nok noen som stjeler hunder. Om det var snakk om stjeling i denne saken, eller bare pøbeloppførsel er jo umulig å si.

Forøvrig ville jeg aldri tatt sjansen på å binde hunden fast utenfor butikken. Man utsetter hunden for flere typer fare enn bare stjeling. Du har jo ikke kontroll på hunden i det hele tatt når du er inne i butikken. Hva som helst kan skje! Det kan være verdens snilleste, tryggeste hund, men blir den forferdelig skremt har den bare en måte å forsvare seg på. Særlig når den står fastbundet til et kort bånd, og har ingen steder å rømme.

De fleste mennesker er jo snille med hunder, men så er det dessverre også syke mennesker i denne verden som ikke oppfører seg godt rundt dyr. Og disse kan vanke utenfor nærbutikken din. Så nei, ikke ta sjansen på å binde hunden utenfor butikken! Det er sannsynligvis ikke en strålende gøy opplevelse for hunden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder blir stjelt og gjerne solgt videre. Enten til trening for kamphunder, det er et miljø som spiller penger på hund og de må ha andre hunder for å trene sine kamphunder til å sloss og drepe.

Makabert ja.

Også Løken gård kjøper voksne hunder, og valper. http://www.lokengard.no/node/1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god venninne opplevde at noen stjal hennes to hunder...fra sin egen hage. Hun så de kom over gjerdet, men för hun rakk ut så var de borte med hundene.

Helt tragisk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å sette hunder utenfor butikker! Og det har ingenting med barn å gjøre! Det er ulovlig å sette et dyr i hjelpesløs tilstand. Det er nettopp det du gjør om du setter den utfor butikken. Det fikk du nettopp bevist!

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr, b) hensette dyr i hjelpeløs tilstand,

Les dyrevernsloven et par ganger. At mennesker med dyr ikke vet dette sjokkerer meg

Endret av Talbot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Groupon

Det er ulovlig å sette hunder utenfor butikker! Og det har ingenting med barn å gjøre! Det er ulovlig å sette et dyr i hjelpesløs tilstand. Det er nettopp det du gjør om du setter den utfor butikken. Det fikk du nettopp bevist!

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr, b) hensette dyr i hjelpeløs tilstand,

Les dyrevernsloven et par ganger. At mennesker med dyr ikke vet dette sjokkerer meg

Du sjokkerer sikkert stadig du også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sjokkerer sikkert stadig du også..

Sjelden, jeg er svært kjedelig. Men tråden handler ikke om meg. Jeg ville ikke skaffet meg dyr uten å vite hvilke rettigheter det har, og utsatt det for fare.

Noen mennesker er syke. For noen er en bundet hund noe de kan stjele eller skade. Som eier er det ditt ansvar å forhindre dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre at de var utlendinger egentlig?



Anonymous poster hash: 78e53...f96
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å sette hunder utenfor butikker! Og det har ingenting med barn å gjøre! Det er ulovlig å sette et dyr i hjelpesløs tilstand. Det er nettopp det du gjør om du setter den utfor butikken. Det fikk du nettopp bevist!

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr, b) hensette dyr i hjelpeløs tilstand,

Les dyrevernsloven et par ganger. At mennesker med dyr ikke vet dette sjokkerer meg

Nei, det er ulovlig å sette dem rett ved inngangen. Det er ikke ulovlig å binde dem der ellers.

Anonymous poster hash: 50705...237

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ulovlig å sette dem rett ved inngangen. Det er ikke ulovlig å binde dem der ellers.

Anonymous poster hash: 50705...237

Du skøyer? Er ikke hunden i hjelpesløs tilstand med mindre det er foran butikken? Jaja, ikke kom å klag om noen stjeler hunden din eller skader den. Du satt den i hjelpeløs tilstand ved å binde den fast, ditt ansvar, din feil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har det med saken å gjøre at de var utlendinger egentlig?

Anonymous poster hash: 78e53...f96

Alt... Ikke mange norske hundetyver der ute. Det er ikke rasisme, men realitet.

Anonymous poster hash: 87afc...fe8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt... Ikke mange norske hundetyver der ute. Det er ikke rasisme, men realitet.

Anonymous poster hash: 87afc...fe8

Narkomane har faktisk stått for mange av dyretyveriene i min by.

Uansett, det er folk som stjeler ja. Aldri la hunder eller små barn være alene uten tilsyn, det kan gi stygge resultater på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt... Ikke mange norske hundetyver der ute. Det er ikke rasisme, men realitet.

Anonymous poster hash: 87afc...fe8

Tull! DU kjenner ikke alle som stjeler, derfor kan du heller ikke si at det "ikke er mane norske hundetyver der ute". Du høres ut som en troll når du kommer med en slik påstand

Anonymous poster hash: 78e53...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skøyer? Er ikke hunden i hjelpesløs tilstand med mindre det er foran butikken? Jaja, ikke kom å klag om noen stjeler hunden din eller skader den. Du satt den i hjelpeløs tilstand ved å binde den fast, ditt ansvar, din feil.

Gi oss link til en sak der folk har fått straff for å binde hunden langt nok unna inngangen. Å sette dyr i hjelpeløs tilstand er ikke opprinnelig ment for hunde bundet langt nok fra butikken. Det går nok heller på at folk lar dyra være igjen i bilen på varme sommerdager.

Paragrafen der man ikke skal binde hunden foran inngang er for å verne andre kunder.

Når det er sagt, så betyr ikke det at det er lurt å la hunden være bunden alene. Men at det er ulovlig...

Anonymous poster hash: a8e1c...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss link til en sak der folk har fått straff for å binde hunden langt nok unna inngangen. Å sette dyr i hjelpeløs tilstand er ikke opprinnelig ment for hunde bundet langt nok fra butikken. Det går nok heller på at folk lar dyra være igjen i bilen på varme sommerdager.

Paragrafen der man ikke skal binde hunden foran inngang er for å verne andre kunder.

Når det er sagt, så betyr ikke det at det er lurt å la hunden være bunden alene. Men at det er ulovlig...

Anonymous poster hash: a8e1c...5ec

Hvilken paragraf for å verne andre kunder? Den har ikke jeg sett noe sted. Utfor min butikk er loven hengt opp, og det er kun hensyn til dyret som er nevnt. Loven er der for å verne om dyr, ikke idiotiske barn som skal klappe alle hunder de ser

Som loven sier det er forbudt, dermed er det ulovlig. Men fortsett å forsvar det du. Holdningene viser hvorfor vi behøver et nye bedre dyrevern.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde en venninne av en kompis av meg. Hun skulle bare raskt innom en butikk i Oslo, og hadde bundet hunden utenfor. Da hun kom ut igjen var den borte, og det var noen som hadde sett en jente ta den (de trodde jo det var hennes da).

De fikk faktisk tak i et bilde fra et overvåkningskamera av tyven, og det ble storstilt deling på facebook av bilde av tyven og av hunden (var sånn jeg fikk vite historien, den lå i feeden min og jeg delte den videre), og det ble også presse på det. Bikkja ble levert tilbake, hun som hadde tatt den hadde visst fått litt panikk og angret seg. Hun innså vel at hun kom til å bli tatt på et tidspunkt.

Dette var ikke snakk om en kriminell bande eller noe, bare en dame som ville ha en hund. Mange av disse populære rasene koster jo en del og er litt status, chihuahua-napping er den nye veskenappingen.



Anonymous poster hash: ef5b4...d23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, lær de små drittungene istedet at de ikke skal gå bort til ukjente hunder.

Anonymous poster hash: d9825...fc7

Hunder hører ikke hjemme i offentlig ferdsel. Hold de hjemme og vekk fra offentlige bygninger. Dyr hører ikke hjemme ute blant folk, det er like irriterende for allergikere og de som er opptatt av hygiene som det røyking er. Godt at det er noen som tar ansvar og gir dere grunner til å holde hundene dere hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...