Gå til innhold

Stjeler folk hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i butikken i går og bandt fast hunden på utsiden. Når jeg kom ut var det det voksne utlendinger som hadde bundet opp båndet og sa kom å tok et par skritt- jeg ropte til og spurte hva gjør dere og rappet til meg båndet! Da sa de at de bare ville leke med han og var blide som noen soler...det tror jeg ikke noe på! Jeg tror de faktisk var i ferd med å stjele hunden min og kommer aldri til å forlate han utenfor en butikk igjen! Ble helt skjelven jeg. . Hva skulle de med han? Han er rase og flott i pelsen , snill som dagen er lang og hadde garantert hoppet inn i bilen dems uten å stusse så han lar seg fint stjele! Hva tror dere dette var?

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest daisydaisy

For meg virker det som om de skulle til å stjele hunden din. Noen jeg kjenner lar aldri hunden stå utenfor butikken alene, fordi de er redd for at noen skal stjele den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre ikke et ukjent fenomen. Derfor også en (av flere) grunner til at man ikke skal binde hunden alene noe sted. Hunder har også blitt stjålet fra biler og hager.

Hundene blir brukt til å skaffe penger ved videresalg (spesielt mange "veskehunder" av den litt dyrere sorten småhunder), og noen blir (for j.....) brukt til å bli beit for de som trenes til hundekamper. Ikke nødvendigvis bare i Norge.

Så ja. Hunder blir stjålet!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om de skulle til å stjele hunden din. Noen jeg kjenner lar aldri hunden stå utenfor butikken alene, fordi de er redd for at noen skal stjele den.

Det skal aldri jeg gjøre igjen heller! Skulle bare ha en løk til pizzaen og gikk forbi og tenkte to fluer i en smekk, men vi får ta bilen neste gang...TS

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeling er veldig sannsynlig. Enten skulle de bare ha en hund selv, eller så skulle de bruke den til samlebånd-avl og selge "valper fra fabrikk", eller så skulle de bruke den som sparringpartner og bytte for sin kamphund.

La aldri hunder eller barn stå ubevoktet noe sted som helst.

Folk stjeler som ravner der ute og verden er full av slemme mennesker. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Kiwi butikk i nærheten har bur utenfor butikken som du får en nøkkel til, har ikke slått meg at det er pga stjeling men skjønner det nå! Jeg har irsk setter så ingen småhund til veska dette, mannen min bruker den til rypejakta ellers er den verdens beste familiehund, så verken veske eller kamphund... Huff stakkars vofsa vår som har så godtroende eiere:-(

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt ikke unvanlig nei!!!

Man kan jo også lure på hvor alle disse hundene som har rømt blir av.

Ingen ser snurten av de noe sted og de dukker aldri opp igjen.

De som rømmer på fjellet og i skogen kan jeg forstå, men de som blir borte i byen og tettsteder forstår jeg ikke at ingen har sett eller at man ikke finner.

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten blandingshund, får mange komplimenter. Han er en blanding av Chihuahua, papillon og tibetansk spaniel. Jeg er livredd for å forlate han utenfor butikken.
Men han andre vi har, han kan jeg fint forlate utenfor. For han er stor og skummel. Snill som dagen er lang, men folk blir fort skremt av størrelsen. Barn går ikke opp til han (unntatt de i nabolaget som skjenner han). Han er også blanding, så folk ville ikke ha stjålet han.



Anonymous poster hash: 7c145...e60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten blandingshund, får mange komplimenter. Han er en blanding av Chihuahua, papillon og tibetansk spaniel. Jeg er livredd for å forlate han utenfor butikken.

Men han andre vi har, han kan jeg fint forlate utenfor. For han er stor og skummel. Snill som dagen er lang, men folk blir fort skremt av størrelsen. Barn går ikke opp til han (unntatt de i nabolaget som skjenner han). Han er også blanding, så folk ville ikke ha stjålet han.

Anonymous poster hash: 7c145...e60

Kanskje du skal være litt forsiktig med den store som ser skummel ut også..ettersom jeg leser her så er en av grunnene til å stjele kamphund. Spørs sikkert på hvor i landet man befinner seg også... :-) TS

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Trodde de fleste som stjal hunder gikk etter de små dyre hundene?

Har lest at det har vært en del uteliggere/narkomane som har rappet chihuahuaer og pomeranianer? i Oslo-området den siste tiden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg flyttet til en by lar jeg aldri hunden min stå i bånd utenfor butikken. Tar rett og slett ikke sjansen.

Da jeg bodde på bygda var det litt annerledes, men da bandt jeg henne ofte en plass hvor hun sto skjult.

Anonymous poster hash: 2a6b4...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal være litt forsiktig med den store som ser skummel ut også..ettersom jeg leser her så er en av grunnene til å stjele kamphund. Spørs sikkert på hvor i landet man befinner seg også... :-) TS

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

Må være en skikkelig tøffing som prøver å ta han største. Han er hyper delux og elsker å kose. Folk blir vettskremte når den fettklumpen kommer løpende og vil ha et klem :fnise:

Men må sies at jeg aldri tar med meg hunden til butikken, gjør det ikke med "vilje". Bare om jeg er ute og får en telefon om at det er veldig, veldig viktig å kjøpe med noe.

Anonymous poster hash: 7c145...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det desverre veldig vanlig at dyr blir stjålet. Var et oppslag i lokalavisen min at det var stjålet rasekatter fra et område også. Var rett og slitt for mange av den ene rasen som var blir borte over kort nok tid til at det var naturlig. Tror det var 20 stk på en uke eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De går jo etter store hunder også, de tjener jo like bra på dem. Er det raser kan de selges for minst 10.000 per valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

har hatt hund hele mitt liv og har aldri klart å sette den igjen i bånd et sted. kanskje "paranoiaen" min ikke er så dum likevel.. uff.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ULOVLIG å binde hunder utenfor offentlige innganger. Slå det opp på lovdata.no

Ikke bare pga stjeling, men barn kan gå bort til dem, hunden kan bli skremt ol.

Du har fått en skikkelig lærepenge, på en mild måte



Anonymous poster hash: 465b7...840
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

jeg har en liten blandingshund, får mange komplimenter. Han er en blanding av Chihuahua, papillon og tibetansk spaniel. Jeg er livredd for å forlate han utenfor butikken.

Men han andre vi har, han kan jeg fint forlate utenfor. For han er stor og skummel. Snill som dagen er lang, men folk blir fort skremt av størrelsen. Barn går ikke opp til han (unntatt de i nabolaget som skjenner han). Han er også blanding, så folk ville ikke ha stjålet han.

Anonymous poster hash: 7c145...e60

Ville ikke tatt det for gitt, for en tid siden var det en artikkel om Simba, en blanding av en rottweiler og dobermann (tror jeg?) som ble stjålet.

Jeg binder aldri hundene mine utenfor butikken. Har hørt at det med hundekamper skal være en myte, men er livredd for at de skal brukes i en avlsfabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ULOVLIG å binde hunder utenfor offentlige innganger. Slå det opp på lovdata.no

Ikke bare pga stjeling, men barn kan gå bort til dem, hunden kan bli skremt ol.

Du har fått en skikkelig lærepenge, på en mild måte

Anonymous poster hash: 465b7...840

Det var jeg faktisk ikke klar over var ulovlig men ser det stemmer... TS

Anonymous poster hash: 0b8db...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ULOVLIG å binde hunder utenfor offentlige innganger. Slå det opp på lovdata.no

Ikke bare pga stjeling, men barn kan gå bort til dem, hunden kan bli skremt ol.

Du har fått en skikkelig lærepenge, på en mild måte

Anonymous poster hash: 465b7...840

Buhu, lær de små drittungene istedet at de ikke skal gå bort til ukjente hunder.

Anonymous poster hash: d9825...fc7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...