Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor noen har "pellegenet" Dvs. at vi liker å pille på ting som død hud, solflass ovs. Jeg har brukt babyfoot nylig og ble helt besatt av å pelle vekk den døde huden på føttene. Det beste er når man kan dra av store flak. mmmmmmmm. Utrolig tilfredstillende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvorfor noen har "pellegenet" Dvs. at vi liker å pille på ting som død hud, solflass ovs. Jeg har brukt babyfoot nylig og ble helt besatt av å pelle vekk den døde huden på føttene. Det beste er når man kan dra av store flak. mmmmmmmm. Utrolig tilfredstillende.

Åh... jeg har brukt babyfoot jeg også, men syntes ikke det var så spennende. Mye løs hud, ja, måtte bruke avløpsåpner i dag :fnise: men den harde huden satt fortsatt (og ble endog enda hardere en stund).

Men de derre hard hud-plasterne fra apoteket :wow: De får den harde huden til å bli myke pløser som blåser seg opp, og så er det bare å klippe vekk, uten fare for å skade seg. Etterhvert er det blitt bare litt grunn skurv, og det kommer nok snart til å løsne det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... jeg har brukt babyfoot jeg også, men syntes ikke det var så spennende. Mye løs hud, ja, måtte bruke avløpsåpner i dag :fnise: men den harde huden satt fortsatt (og ble endog enda hardere en stund).

Men de derre hard hud-plasterne fra apoteket :wow: De får den harde huden til å bli myke pløser som blåser seg opp, og så er det bare å klippe vekk, uten fare for å skade seg. Etterhvert er det blitt bare litt grunn skurv, og det kommer nok snart til å løsne det også.

Hudfortykkelsen oppstår for å styrke og beskytte denne huden mot fortsatt slitasje.

(NHI)

Er ikke dette bra da? Naturens eget gasbind på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(NHI)

Er ikke dette bra da? Naturens eget gasbind på en måte.

Jo, hvis det hadde fungert. Men det fungerer ikke alltid. Hudfortykkelsen blir for tykk, ofte ujevn, og irriterer vevet under.

I tillegg: I ekstreme tilfeller vokser hudfortykkelsen innover i en spiss, og man får såkalte liktorner, som kan være veldig smertefulle.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg med klut?

Du vasker ansiktet med den om mårran, eller etter middagsluren. Og hva tørker man støv med om ikke klut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vasker ansiktet med den om mårran, eller etter middagsluren. Og hva tørker man støv med om ikke klut...?

diverse-1-stoevkost-magnet-65cm.380.700.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... jeg har brukt babyfoot jeg også, men syntes ikke det var så spennende. Mye løs hud, ja, måtte bruke avløpsåpner i dag :fnise: men den harde huden satt fortsatt (og ble endog enda hardere en stund).

Men de derre hard hud-plasterne fra apoteket :wow: De får den

harde huden til å bli myke pløser som blåser seg opp, og så er det

bare å klippe vekk, uten fare for å skade seg. Etterhvert er det

blitt bare litt grunn skurv, og det kommer nok snart til å løsne det

også.

Det beste mot hard hud på beina er å file med skikkelig fil og smøremed 5 % Salicylvasselin, la det virke over natten.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei :jolie:Jeg er så gammeldags av meg at støvtørking skal skje med fuktig klut. Hadde jeg vært en ihugga tilhenger av nips kunne jeg kanskje strukket meg til å bruke en sånn...men da hadde jeg strukket meg! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha briller eller linser for å bli optiker? Alle optikere jeg har hatt har hatt briller eller linser. :danse:



Anonymous poster hash: 8c792...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har jeg også lurt på, for alle mine optikere, OG alle de som har jobbet hos optikerene jeg har vært hos, har også alltid hatt briller eller linser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi rakfisk er for fisk hva yoghurt er for melk. Det blir som å ha smør i margarin. :opplyser:

Endret av Kamikatze
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen hjelpe en litt hjelpeløs Kg skribent litt?

Hvordan finner jeg alle som har postet i en bestemt tråd, uten å måtte lete igjennom hele tråden på ørten sider??

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kan noen hjelpe en litt hjelpeløs Kg skribent litt?

Hvordan finner jeg alle som har postet i en bestemt tråd, uten å måtte lete igjennom hele tråden på ørten sider??

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Nå som du er inne på denne siden...Scroll deg langt opp, helt øverst faktisk, noen cm til venstre er det et felt hvor det står; "Søk?......i tråden". Rett over der de gjeldene artiklene er postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man barberer seg nedentil så klør det noe når det vokser ut igjen. Hvorfor klør det ikke når man barberer leggene eller armhulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

Når man barberer seg nedentil så klør det noe når det vokser ut igjen. Hvorfor klør det ikke når man barberer leggene eller armhulen?

Sikkert fordi det ser ekstra dumt ut å drive å klø seg nettopp der :glare: ..

Neida, men vi har jo en grovere hårstruktur der nede, opplever i blant å klø under armene også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man barberer seg nedentil så klør det noe når det vokser ut igjen. Hvorfor klør det ikke når man barberer leggene eller armhulen?

Det kalles alibi. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe veldig sært.

Brystvortene er, som kjent, en erogen sone. Hos noen er de så følsomme at en kvinne kan få orgasme kun ved berøring av disse. Når en mor ammer barnet sitt - kan hun da risikere å bli opphisset, og kanskje til og med få orgasme? La meg understreke at jeg skjønner man ikke tenner på sitt eget barn, og at det ikke er noe seksuelt i den forstand, men stimuli er jo stimuli?

Man kan visst til og med få orgasme under fødsel, som jo er en situasjon med mye smerte og lite opphisselse (antar jeg - har ikke født selv), så da er det vel ikke helt utenkelig at noe av det samme kan skje under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe veldig sært.

Brystvortene er, som kjent, en erogen sone. Hos noen er de så følsomme at en kvinne kan få orgasme kun ved berøring av disse. Når en mor ammer barnet sitt - kan hun da risikere å bli opphisset, og kanskje til og med få orgasme? La meg understreke at jeg skjønner man ikke tenner på sitt eget barn, og at det ikke er noe seksuelt i den forstand, men stimuli er jo stimuli?

Man kan visst til og med få orgasme under fødsel, som jo er en situasjon med mye smerte og lite opphisselse (antar jeg - har ikke født selv), så da er det vel ikke helt utenkelig at noe av det samme kan skje under amming.

Ja det skjer. Det er veldig tabu å si høyt, som du kan se dersom du søker opp tråder om emnet her på KG. Der blir det blant annet sammenlignet med pedofili. Amming er for de fleste en avslappende og intim handling. Selv om det ikke er noe seksuelt over selve handlingen så kan mange av de samme hormonene bli sluppet løs i kroppen, og kroppen reagerer rent fysiologisk uten at kvinnen nødvendigvis blir "tent".

På den annen side så vil det for mange kvinner være som om puppene er "skrudd av" i den tiden man ammer. Mine bryster var ca like erogene som albuene, for å si det slik. Følelsen kom dog tilbake en stund etter at jeg sluttet å amme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...