Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kanskje kunden hadde nedsatt hørsel?

Resten av kundene som oppfører seg på denne måten har også det? Og så har de i tillegg nedsatt stemme, slik at de febrilsk ber om hjelp til å finne riktig størrelse, og den ansatte ignorerer dette frem til kunden må brøle at "ja HER var det faen ikke noe service å få! Får gå på NABObutikken da!"

... Når man i realiteten er på bakrommet i ett halvt minutt for å finne en størrelse for en annen kunde:/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, jeg ser problemet. ;)

Ja, det var litt krassere svar enn først tenkt, gjør litt vondt å tenke tilbake på min tid i skobutikk!:'D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har en som er sytten centimeter og litt tykkere-"

"Å-hehehehe, den skulle du hatt, ja!"

Du er ikke tolv år gammel. Slutt.



Anonymous poster hash: 415ec...bd5
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kunden hadde nedsatt hørsel?

Heller tvilsomt. Jeg har hatt min fair share av kunder med nedsatt hørsel, dårlig språk, de som ikke snakker norsk etc., og de "svarer" ved å smile og riste litt på hodet, eventuelt svarer på engelsk "just looking". At slike ting kan skje når man får en kunde med nedsatt hørsel tviler jeg dog ikke på. Men, den høflige måten å svare på når man da blir tilsnakket for første gang vil jo være "Hei hei, jeg bare kikker, jeg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere sparte arbeidsgiveren deres for en hel tier, mens dere kostet bedriften 30-40 kroner i arbeidstid pluss en misfornøyd kunde. Greit nok at kunder kan orientere seg ved å finlese hva som står med liten skrift på prisbrikka, men når det er såpass lik pris, og såpass likt utseende produkter, tror jeg en vil tjene mer på å si til kunden at den til 24,90 var den med svinekjøtt, men at det får være greit for denne gang om dette er den hun vil ha.

Kundeservice derimot, er at allerede kollega som sjekker pris, og likevel er der borte, tar med seg riktig type til 24,90. Og sier til kunden:"Det er denne her som er på tilbud!" - Med spredte munnviker. Dere har helt sikkert en eller annen bruskjøler eller iskremfryser nær kassen, som dere kan legge den kunden ikke ville ha, inntil den får komme hjem igjen.

Ja, det finnes mange dumme kunder. Men ansatte er ikke forpliktet til å prøve og overgå dem. :P

Hahah! Det hadde vært som om jeg som jobber i bar skulle gitt servering til en som er dritings etter å ha sagt nei.

-Beklager, du er nok for full til å få noe servering her i dag.

Kunde: JEG *hikk* ER IK-IKKE FULL!! Hvis ikke du gir meg en øl så går jeg til et annet sted!!

- Ååh, beklager min dårlige service her altså! Vær så god! Skal det være en shot i tillegg kanskje?? :D

Det er jo helt på tryne! Så klart skal man ikke gi etter når det er kunden som driter seg ut. Tenk om disse fikk viljen sin hele tiden, det hadde vært et helvete å stått bak en kasse. Selvsagt skal man ikke gi seg når prisen er en helt annen. Hallo! Forskjell på god service og dumskap/snillisme. Tror nok heller ikke sjefen ville sett seg fornøyd på at de ansatte solgte varer til en helt annen pris fordi kunden forlangte det. Tror ikke det her "kunden har alltid rett" kommer fra for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 90d7d...265

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Det hadde vært som om jeg som jobber i bar skulle gitt servering til en som er dritings etter å ha sagt nei.

-Beklager, du er nok for full til å få noe servering her i dag.

Kunde: JEG *hikk* ER IK-IKKE FULL!! Hvis ikke du gir meg en øl så går jeg til et annet sted!!

- Ååh, beklager min dårlige service her altså! Vær så god! Skal det være en shot i tillegg kanskje?? :D

Det er jo helt på tryne! Så klart skal man ikke gi etter når det er kunden som driter seg ut. Tenk om disse fikk viljen sin hele tiden, det hadde vært et helvete å stått bak en kasse. Selvsagt skal man ikke gi seg når prisen er en helt annen. Hallo! Forskjell på god service og dumskap/snillisme. Tror nok heller ikke sjefen ville sett seg fornøyd på at de ansatte solgte varer til en helt annen pris fordi kunden forlangte det. Tror ikke det her "kunden har alltid rett" kommer fra for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 90d7d...265

Det stemmer. "Kunden har alltid rett" kommer fra at om kunden ikke er fornøyd med fargen, smaken, innpakningen, prisen, størrelsen, formen eller rett og slett ikke har lyst på, kan kunden la være å kjøpe.

Ellers var eksempelet ikke særlig overbevisende, ettersom alkoholholdig vare har et eget regelverk å forholde seg til.

Greia er at når kassen likevel sender noen bort i kjøla, og kommer tilbake for å fortelle kunden at det er varen ved siden av med make innpakning og etikett som koster det kunden leste som hyllepris, så er det dårlig service å ikke røske med seg rett produkt på tilbaketuren. Isteden lar de kunden stå der som en fjott, og bruker nesten en femtilapp i arbeidstid for å spare en tier. Trolig går kunden heller til konkurrenten neste gang, og betaler kassabetjeningen der sin strømregning og husleie i steden.

Jeg påstår ikke at denne kunden oppførte seg eksemplarisk, men det fremstår heller ikke som om betjeningen er av et kaliber jeg ville ha ansatt. Må en å straffe eller oppdra kunder som ikke oppfører seg bedritent på et personlig plan mot ansatte, bør en heller vurdere jobb som torturist, parkeringsvakt eller skatteoppkrever... :P

Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HALLO?! ER DERE STENGT.?! KAN JEG KJØPE EN BLOMST?!"

Skal vi se. Senteret stengte for 20 min siden. Gitteret er nede. Alle blomster er tatt inn. Lyset inne i butikken er av. Hva tror du. Åårh..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i leketøysbutikk.

En kunde spurte "selger dere fuglefrød?"

Vi hadde en konkurranse i butikken der man bare skulle fulle ut navn,tlf, adresse osv på en lapp. så trakk vi en vinner. Det va en dame som fulgte ut lappen og jeg sa til henne at alle punkter måtte besvarers. Da svarer hun "nei, tror ikke det. Det holder bare med tlf nr"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal ha en meter av dette stoffet, takk! Hvor mange cm er det det egentlig? 50 eller 60?"

En annen episode:

To barn løper rundt i butikken (tror de har kappløp eller noe), skriker og skremmer andre kunder. En av de ansatte går bort til moren til de to barna og ber henne om å roe ned barna, da de forstyrrer de andre kundene. Moren ser forskrekket ut og nærmest roper ut: "Det er da ikke min oppgave! Dette er jo en OFFENTLIG butikk!"

Endret av Fashionistaen
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at når kassen likevel sender noen bort i kjøla, og kommer tilbake for å fortelle kunden at det er varen ved siden av med make innpakning og etikett som koster det kunden leste som hyllepris, så er det dårlig service å ikke røske med seg rett produkt på tilbaketuren. Isteden lar de kunden stå der som en fjott, og bruker nesten en femtilapp i arbeidstid for å spare en tier. Trolig går kunden heller til konkurrenten neste gang, og betaler kassabetjeningen der sin strømregning og husleie i steden.

Jeg påstår ikke at denne kunden oppførte seg eksemplarisk, men det fremstår heller ikke som om betjeningen er av et kaliber jeg ville ha ansatt. Må en å straffe eller oppdra kunder som ikke oppfører seg bedritent på et personlig plan mot ansatte, bør en heller vurdere jobb som torturist, parkeringsvakt eller skatteoppkrever... :P

Mener du at jeg og kollegaen min "straffet" eller oppdra kunden? Eller misforstår jeg nå? Jeg bare skjønner ikke hva du mener vi gjorde så galt...? Denne pølsekunden er forresten en fast kunde hos oss, hun er muslim, så unnskyld meg for at jeg ikke fant grunn til å ta med svinepølsene tilbake til henne.

I en av dine forrige innlegg snakket du om at en "kommer lenger med honning enn med pisk", og at siden det var såpass lik pris, såpass likt utseende på produktene burde kunden fått den for tilbudspris. Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene det? Det var ikke noe galt med merkingen, kunden så feil. Da er det like greit at jeg ikke er av et "kaliber" som du ville ha ansatt, for jeg ville aldri i livet ha jobbet for en som virkelig mener det du har gitt uttrykk for her.

Endret av Miah
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal ha en meter av dette stoffet, takk! Hvor mange cm er det det egentlig? 50 eller 60?"

En annen episode:

To barn løper rundt i butikken (tror de har kappløp eller noe), skriker og skremmer andre kunder. En av de ansatte går bort til moren til de to barna og ber henne om å roe ned barna, da de forstyrrer de andre kundene. Moren ser forskrekket ut og nærmest roper ut: "Det er da ikke min oppgave! Dette er jo en OFFENTLIG butikk!"

Herregud! Disse er jo helt nydelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at jeg og kollegaen min "straffet" eller oppdra kunden? Eller misforstår jeg nå? Jeg bare skjønner ikke hva du mener vi gjorde så galt...? Denne pølsekunden er forresten en fast kunde hos oss, hun er muslim, så unnskyld meg for at jeg ikke fant grunn til å ta med svinepølsene tilbake til henne.

I en av dine forrige innlegg snakket du om at en "kommer lenger med honning enn med pisk", og at siden det var såpass lik pris, såpass likt utseende på produktene burde kunden fått den for tilbudspris. Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene det? Det var ikke noe galt med merkingen, kunden så feil. Da er det like greit at jeg ikke er av et "kaliber" som du ville ha ansatt, for jeg ville aldri i livet ha jobbet for en som virkelig mener det du har gitt uttrykk for her.

Det var slik jeg oppfattet det etter første innlegget (hvor muslimer bl.a. ikke nevnes). Du supplerer jo fortløpende med detaljer som nyanserer bildet litt i forhold til hovedinnlegget. Vi får bare være enige i at vi ikke er enige, før vi sporer av hele tråden. - Eller det viser seg at denne muslimdama truer dere med maskingevær og selvmordsbombe, hvis hun ikke får pølsa si. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hadde faktisk enda en teit kunde i dag. Jeg hadde akkurat gått rundt hjørnet på bakrommet (er bare en skillevegg) for jeg skulle gå ut i selve butikken og da må man gå rundt. Jeg hadde kanskje vært bak i ca 10 sekunder. Så kommer det tydeligvis en kunde til kassa og bare: "Halloooo?! Er det noen her!! Har dere tatt ferie eller?!"

Jeg blir så irritert! Hvorfor kan ikke folk eie et snev av tålmodighet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hadde faktisk enda en teit kunde i dag. Jeg hadde akkurat gått rundt hjørnet på bakrommet (er bare en skillevegg) for jeg skulle gå ut i selve butikken og da må man gå rundt. Jeg hadde kanskje vært bak i ca 10 sekunder. Så kommer det tydeligvis en kunde til kassa og bare: "Halloooo?! Er det noen her!! Har dere tatt ferie eller?!"

Jeg blir så irritert! Hvorfor kan ikke folk eie et snev av tålmodighet.

Plagsomt!

Litt OT, men jeg vil gjerne fortelle om en kontrast til akkurat dette. Jeg måtte gå en uplanlagt dobbelvakt på jobb, hvilket innebærer ca. 11 timer med ståing og gåing, alene, uten pause. Jeg hadde følgelig ikke tatt med meg mat siden jeg jo skulle hjem til middag uansett. Da jeg var inne i time 8 var jeg både sååå sulten og sååå tissetrengt at jeg spurte den ansatte i nabobutikken om hun kunne holde et øye med butikken for meg, så løp jeg avsted for å gå på do og få meg mat. Var borte i kanskje 5 minutter. Da jeg kom tilbake stod det to damer i butikken, med klær på disken, og jeg unnskyldte meg alt jeg klarte. De hadde da kommet inn rett etter at jeg hadde gått ut. Den "naboansatte" hadde forklart hvor jeg var, og jeg sa beklager sikkert 10 ganger, og alt de sa var fine ting som at selvfølgelig måtte jeg jo spise, nå måtte jeg jo få meg en pause snart, de hadde klart seg helt fint, det var såå ryddig og fint i butikken, jeg måtte passe på å ikke slite meg ut osv. SÅ søte damer :laugh:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plagsomt!

Litt OT, men jeg vil gjerne fortelle om en kontrast til akkurat dette. Jeg måtte gå en uplanlagt dobbelvakt på jobb, hvilket innebærer ca. 11 timer med ståing og gåing, alene, uten pause. Jeg hadde følgelig ikke tatt med meg mat siden jeg jo skulle hjem til middag uansett. Da jeg var inne i time 8 var jeg både sååå sulten og sååå tissetrengt at jeg spurte den ansatte i nabobutikken om hun kunne holde et øye med butikken for meg, så løp jeg avsted for å gå på do og få meg mat. Var borte i kanskje 5 minutter. Da jeg kom tilbake stod det to damer i butikken, med klær på disken, og jeg unnskyldte meg alt jeg klarte. De hadde da kommet inn rett etter at jeg hadde gått ut. Den "naboansatte" hadde forklart hvor jeg var, og jeg sa beklager sikkert 10 ganger, og alt de sa var fine ting som at selvfølgelig måtte jeg jo spise, nå måtte jeg jo få meg en pause snart, de hadde klart seg helt fint, det var såå ryddig og fint i butikken, jeg måtte passe på å ikke slite meg ut osv. SÅ søte damer :laugh:

Du virker som den typen ansatt som får en til å ønske å kjøpe mer fordi servicen er så god :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en diskusjon på Meny i går, der en dame forventet å få 50% på alt hun brukte til tacoen sin, for det er jo 50% på tacoprodukter der i helgene. Da hun skjønte at rømme etc. brukes til andre ting også, krevde hun å i det minste få det som var tørrvarer og skulle brukes til tacoen til halv pris. Altså... Mulig det er dumt å reklamere med "tacoprodukter", men hermetisk mais, tomat og helt ordinær dressing kan vel ikke akkurat regnes som tacoprodukter selv om de brukes på tacoen av noen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en diskusjon på Meny i går, der en dame forventet å få 50% på alt hun brukte til tacoen sin, for det er jo 50% på tacoprodukter der i helgene. Da hun skjønte at rømme etc. brukes til andre ting også, krevde hun å i det minste få det som var tørrvarer og skulle brukes til tacoen til halv pris. Altså... Mulig det er dumt å reklamere med "tacoprodukter", men hermetisk mais, tomat og helt ordinær dressing kan vel ikke akkurat regnes som tacoprodukter selv om de brukes på tacoen av noen.

:daane::ler2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver kafe, og innimellom er det mye festlig gitt.

Vi har ca 20 bord, og selv om 18 av dem er ledige kan du være HELT sikker på at den nye kunden velger det ene bordet som akkurat ble ledig og som vi ikke har rukket å rydde enda. Hva gjør kunden?

A) spør i kassa ved bestilling om vi kan komme og rydde bordet (da har vi mest sannsynlig gjort det allerede)

B) skyver oppvasken til en side av bordet og venter til vi kommer

C) flytter oppvasken til nabobordet en halvmeter unna

D) velger i stedet et av de 18 andre ledige bordene som er rene og ryddige

???

NEIIIIIDA! Kunden tar med seg oppvasken til disken og plasserer den akkurat der det er plass - gjerne mellom rene glass og kopper, rett ved kassa der vi leverer ut kaker/mat eller så kommer de gjerne rundt disken (ikke spør meg hvordan) og setter fra seg fat og bestikk, gjerne med snørrpapir og brukte snus, på benken hvor vi smører mat etc. Jada.

Vi har kaker, kjeks etc på disken ved kassa, alt på fat med glasskupler på. Ikke uvanlig at kunden i et ubevoktet øyeblikk forsyner seg selv, grafser til seg kjeks og boller med fingrene så basseluskene flyr. Noen ganger må jeg bare si fra, at det er fint om vi som jobber der serverer dem, med kakespader og klyper, da får jeg som regel som svar at de er jo helt rene på hendene da og dessuten var de ikke borte i de andre kjeksene. Neivel, sier jeg da, da gjelder helt sikkert det de andre ti kundene før deg som også forsynte seg selv. Velbekomme, håper det smaker! *smiiiiiiiiiil*

Også de som omtrent stirrer hull i glassmonteren vår, med alt fra nysmurte rundstykker, blingser, baguetter, knekkebrød, gjærbakst, fruktsalater, juicer, smoothier, 5-6 forskjellige kaker - "Dere har ikke noe annet da?" Joooda, vi har hele bakrommet fullt av godsaker vi ikke vil selge til deg!

Dåååån! Heldigvis er det massevis av supekoselige kunder også...

Anonymous poster hash: 9dc75...322

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...