Gå til innhold

Jenter er like overfladiske som menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det er motsatt. Menn er ofte lite kresen, de "tar" hva de får, mens kvinner velger ut de hun syns er fysisk attraktive (ofte høy, brede skuldre, smale hofter, pent ansikt).



Anonymous poster hash: 4ae2d...6e9

Da har du ikke lest mange tråder her inne... Jeg tror både kvinner og menn kan være overfladiske, inntil de møter en person de faller pladask for. Jeg syns Bruce Willis og Mads Mikkelsen er flotte, sexy menn, men de mennene jeg faller for og blir sammen med ligner ikke på noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig kresen, men å være kresen betyr jo ikke at man bare liker de objektive kjekkeste av de kjekke! Det betyr at man selv har noen ting som man liker best ved det motsatte kjønn (eller samme kjønn for den saks skyld). Jeg ser veldig sjelden menn jeg syntes er tiltrekkende/kjekke, selv om alle venninnene mine kan være helt på knærne etter han! Det betyr ikke at han er for stygg for meg, det betyr at jeg liker andre type menn, menn som kanskje er objektivt mindre pene enn han til og med :)

Anonymous poster hash: 84c08...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er altså beviselig like overfladiske som menn. Umulig å motsi TS der, ettersom han på en nettdatingside har funnet gjennomsnittsjenta.

Spørsmålet er da om Kvinner også er like overfladiske som menn?

Og hva med gutter? Er kvinner like overfladiske som gutter? Er jenter like overfladiske som gutter?

Endret av Deterbaremeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "studien" viser at menn er noe mer overfladiske enn kvinner.



Anonymous poster hash: d30db...bf2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "studien" viser at menn er noe mer overfladiske enn kvinner.

Anonymous poster hash: d30db...bf2

Eller at menn er frekkere og mer direkte, mens kvinner er hyggelige og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen! :)

Anonymous poster hash: 4ae2d...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke en eneste kvinne som har sagt at utseende er irrelevant. At dette kommer som en nyhet for noen synes jeg er underlig. Men det er jo alltid noen som tror at det kun er EN faktor som teller, ikke kombinasjoner av ulike ting.

De fleste har visse minimumskrav, som at han helst er i ok form (ikke overvektig), har hår på hodet, er høyere enn henne osv.

Jeg er uenig i at kvinner er like opptatt av utseende som menn. En midt på treet mann kan kompensere for resten ved at han er selvsikker, sjarmerende, morsom, velstående og har suksess og få en veldig attraktiv kvinne. En mindre fysisk attraktiv kvinne vil aldri få en av de mest attraktive mennene, til tross for tiltrekkende personlighet. Menn velger kvinner med en personlighet de liker, men de velger dem utifra kvinner de allerede finner attraktive.

Det betyr ikke at kvinner har mindre krav, bare at de har andre krav. De har mer forventninger til f.eks. sosial status (igjen, jevnt over, ikke alle).

Nå snakker jeg selvsagt om forhold. For et ligg eller to har mange menn nesten ingen krav, det er jo ingen hemmelighet. Det betyr ikke at de er mer "tolerante", de bare bryr seg mindre.



Anonymous poster hash: 2e158...101
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner her. Jeg har aldri vært overfladisk, men ble plutselig overfladisk samt ble jeg et helvete å ha med å gjøre etter puberteten da jeg fikk store pupper, vokste til og fikk blondere samt lengre hår og trent kropp. Jeg solet meg i glansen på alle menn som ville ha meg, men jeg mistet meg selv. Nå har jeg funnet ut etter mange nedturer samt skuffelser fra vakre menn at utseendet er faktisk ikke det viktigste. Nå holder jeg på med en mann som ingen av mine venner finner tiltrekkende, men jeg synes han er fantastisk. Han er snill, har empati, har en veldig bra humor samt har en god kjemi til meg.

Jeg er glad jeg ble voksen, før jeg satte barn til verden på noen av disse overfladiske ekle mennene jeg var ute for. Ikke at det er noe galt med å være "pen", men mennesker som ser bra ut har en tendens til å bry seg litt for mye om status samt utseendet framfor verdier.



Anonymous poster hash: 2b924...33d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er mindre kresen på utseende, det er vel ikke noe nytt? Menns innstinkt er å gjøre mange kvinner gravid, mens kvinner velger ut den med de beste genene for sitt barn (ubevisst).

Anonymous poster hash: 4ae2d...6e9

Du verden for noe svada! Damer er utrolig overfladiske, herrer er ikke det.

Anonymous poster hash: c329c...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kresen, men å være kresen betyr jo ikke at man bare liker de objektive kjekkeste av de kjekke! Det betyr at man selv har noen ting som man liker best ved det motsatte kjønn (eller samme kjønn for den saks skyld). Jeg ser veldig sjelden menn jeg syntes er tiltrekkende/kjekke, selv om alle venninnene mine kan være helt på knærne etter han! Det betyr ikke at han er for stygg for meg, det betyr at jeg liker andre type menn, menn som kanskje er objektivt mindre pene enn han til og med :)

Anonymous poster hash: 84c08...204

Men alle disse mennene befinner seg innenfor se 20 % av mennene som til en hver tid er ledig på markedet.

Anonymous poster hash: 6f366...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner her. Jeg har aldri vært overfladisk, men ble plutselig overfladisk samt ble jeg et helvete å ha med å gjøre etter puberteten da jeg fikk store pupper, vokste til og fikk blondere samt lengre hår og trent kropp. Jeg solet meg i glansen på alle menn som ville ha meg, men jeg mistet meg selv. Nå har jeg funnet ut etter mange nedturer samt skuffelser fra vakre menn at utseendet er faktisk ikke det viktigste. Nå holder jeg på med en mann som ingen av mine venner finner tiltrekkende, men jeg synes han er fantastisk. Han er snill, har empati, har en veldig bra humor samt har en god kjemi til meg.

Jeg er glad jeg ble voksen, før jeg satte barn til verden på noen av disse overfladiske ekle mennene jeg var ute for. Ikke at det er noe galt med å være "pen", men mennesker som ser bra ut har en tendens til å bry seg litt for mye om status samt utseendet framfor verdier.

Anonymous poster hash: 2b924...33d

Haha! Du er garantert en bitter og ulykkelig mann!

Anonymous poster hash: 743d5...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Kvinner er helt ekstremt overfladiske, ingen tvil om det. Se bare på alle disse diskusjonene knyttet til silikon. Man diskuterer silikon i pupper, silikon i lepper og silikon i rumper, men ingen så mye som nevner silikon i hjernen. Viser bare hva som er kvinners prioriteringer.



Anonymous poster hash: 707cb...486
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle har sine preferanser, og noen er mer tydelig på dem enn andre.

Men det skal sies at det er forskjell på hvor overfladiske hver enkelt er. Et fantastisk utseende blir ikke like fantastisk med null personkjemi, og en skikkelig god person blir gjerne hakket vakrere når man blir kjent med vedkommende.

Det er ikke bestandig de som ved første øyekast ser best ut, er den man ender opp med å anse som kjekkest når man har blitt kjent. Begynner man f.eks i ny klasse eller på arbeidsplassen ser man gjerne ut seg noen ganske fort, men etter hvert som man blir en del av gruppa forandrer ofte måten man ser på hver og en seg. Det er i hvert fall min personlige erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruce Wayne

Menn og damer er like overfladiske, enkle, lette, vanskelig, umulig og forstå seg på osv. Vi er ganske like rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nope like gammel som meg. Slutten av 20-årene, ikke smellvakker eller noe. Middels.

Anonymous poster hash: 6f366...bb3

Men likevel; du generaliserer på bakgrunn av én "middels" jentes uttalelser på en datingside??!? Fantastisk - godt du har lært oss alle å kjenne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stort sett alle er overfladiske jeg.

Det er tiden vi lever i, kan du ikke ta en fin selfi med dama/gutten er personen ikke av interesse.

Og når det kommer til de som velger partner som er mindre pen enn hva man kunne potensielt få så er jenter myyyye mindre overfladiske enn gutter.

Bare se på hvor mange single menn som finnes og hvor mange single damer som finnes? Det er hele tiden noen her inne som linker til forskning om at en høyere andel av menn i Norge er single, eller at alt for mange menn er barnløse.

Jeg selv har 5 onkler og 2 tanter, onklene mine er single og det eneste de snakker om er disse fine damene som de aldri har hatt sjangs på. Fatter'n til ei venninne av meg har 7 kompiser som han henger med som alle er barnløse fordi ingen dame er bra nok.

Toget der har gått for leeeeenge siden, ingen av dem er under 50 år og ingen vil få barn.

Bare for å slå den konklusjonen din litt i grøfta litt så du kan tenke på det virkelige problemet.. Du skal ikke velge partner ut fra hvem som har finest kropp, skillesmisse"raten" burde vel gi en indikator på at det faktisk ikke fungerer på sikt!

Bli heller kjent med folk og velg dame som er vanlig tiltrekkende og som har like meninger og tankesett som deg selv. På lik linje gjelder jenter.



Anonymous poster hash: db2b4...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn er like overfladiske.

Anonymous poster hash: 98571...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...