Gå til innhold

De beste metodene for å lindre kjærlighetssorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjærlighetssorg for jeg har endelig forstått at den relasjonen jeg var i var feil.

Jeg er veldig lei meg for det.

Men det jeg gjør er å unngå steder der han og jeg støter på hveandre. Før oppsøkte jeg de fordi jeg trodde det lindret sorgen men det forverret den.

Hvordan lindrer dere en kjærlighetssorg?

Anonymous poster hash: 14a8d...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg opptatt! vær med venner, på jobb, studier, engasjer i deg i en hobby slik at du ikke blir sittende alene med tankene dine. Da er det lett å grave seg ned i sorgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg opptatt! vær med venner, på jobb, studier, engasjer i deg i en hobby slik at du ikke blir sittende alene med tankene dine. Da er det lett å grave seg ned i sorgen.

Dette! Og så det kjedelige svaret "tid" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst kutt all kontakt. Jeg gikk i fella og prøvde holde kontakt med min eks og vi har møttes et par ganger i løpet av den siste mnd. Det resulterte at jeg gikk tilbake til starten av kjærlighetssorgen. Jeg er i gang med å komme meg videre igjen. Selv om jeg er busy tenker jeg på han hele tiden og har en vond følelse inni meg. Jeg har først nå etter 4 mnd akseptert at jeg må gi slipp. Hjelper ikke at han fortsatt har ting som er mine som han ikke får levert. Han er ustabil følelsemessig. Jeg elsker den mannen tross hans negative sider, men jeg må komme over han.

Tiden leger alle sår sier de. Jeg skrev en liste med alle de negative følelsene jeg hadde pga hans være måte og hans prioteringer. Jeg tar frem det notatet hver gang jeg har det vondt. Det hjelper litt der og da! Uansett vi vil jo ikke ha en mann som velger oss vekk?

Sender deg en stor klem. Det er noe bedre som venter deg der ute!

Anonymous poster hash: c678b...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ei liste over negative sider

Kutt all kontakt

Og la tiden gå

Som de sier over her. Det er ikke så mange andre måter å gjøre det på. Det siste punktet er viktigst. Det går over, selv om det ikke kjennes slik ut.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 9cc20...21f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okkuper deg med ting, prøv å tenke hele tiden at det var for deres beste, og at ting kommer til å bli bedre. Til slutt tror man på det, selv om man egentlig føler det motsatte.

En annen ting som er viktig er å kjenne på sorgen. Kanskje ikke hver dag, men det hjelper å gråte ut litt og virkelig sørge før man bestemmer seg for å komme seg over han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så hjalp det faktisk bare å ha det jævlig en periode, og være okei med det. Brukt den "holde seg opptatt" metoden før, og det eneste det egentlig gjorde for meg var å utsette problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ei liste over negative sider

Kutt all kontakt

Og la tiden gå

Som de sier over her. Det er ikke så mange andre måter å gjøre det på. Det siste punktet er viktigst. Det går over, selv om det ikke kjennes slik ut.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9cc20...21f

Takk for tips :)

Anonymous poster hash: 14a8d...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier at med tiden går alt over, men vit at hvis du bare setter deg til å sture i påvente av at det skal gå over, så gjør det ikke det. Tid alene hjelper ikke. Du må sysselsette deg selv, selv om du kanskje egentlig bare har lyst til å grave deg ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier at med tiden går alt over, men vit at hvis du bare setter deg til å sture i påvente av at det skal gå over, så gjør det ikke det. Tid alene hjelper ikke. Du må sysselsette deg selv, selv om du kanskje egentlig bare har lyst til å grave deg ned.

Det er tltider tungt å være ute blant andre mennesker også. Jeg prøver å gå litt ut, men av og til må jeg trekke meg tilbake igjen. Og det er godt. Men jeg sysselsetter meg selv for det meste :)

Anonymous poster hash: 14a8d...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sysselsetter meg selv for det meste :)

Anonymous poster hash: 14a8d...ba9

Det er bra. Jeg brukte jobben for å sysselsette meg på dagtid, men klarte det ikke utenom jobben. Ikke gjør den tabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

1) Fjern alt som har med eks'en å gjøre, hhv. minner deg om vedkommende. Kast det, brenn det, pakk det ned i ei ekse og sett eksa på en plass hvor du ikke ser den daglig. Omså få en god venn til å ha den hos seg inntil videre.

2) Slett telefonnummer og gamle meldinger, sperr vedkommende på FB, Instagram, Twitter, e-post. Slett eller lagre bilder i en sky eller på en minnepinne.

3) Bryt ut av gamle mønstre. Gjør noe nytt. Gjør de tingene du aldri fikk ordentlig tid til å gjøre da du var i et forhold.

4) Vær snill med deg selv. Unn deg selv noe godt hver dag - omså bare en kaffekopp eller et eple. Alt av penger du brukte på forholdet skal du nå bruke på deg selv.

5) La kjærlighetssorgen bare komme. Den er et bevis på at du faktisk har elsket. Og gi deg selv tid til å ha kjærlighetssorg. Men sett også en tidsfrist på hvor lenge du skal ha kjærlighetssorg - tre måneder, seks måneder, ett år. Og kjærlighetssorgen din har ingenting på sosiale medier å gjøre. Du skal ha kjærlighetssorg, men du skal ikke dyrke den.

6) Har du mulighet, reis bort - omså bare ei helg. Bare kom deg litt bort - og nyt stedet du reiser til, luktene, smakene, synene. Hyttetur/Telttur, båttur, bytur - samme det, du skal bare bort. Og vit at du ikke kommer til å treffe på din eks - noe som kan være veldig greit.

7) Vær forberedt på at du kommer til å gode og dårlige dager. At følelsesdønninger vil slå over deg. Men prøv å husk at disse dønningene vil ebbe ut etterhvert. Har du hatt kjærlighetssorg tidligere? Hvis så, så vet du også at du kommer deg gjennom den - selv når stormen i hjertet raser som verst.

8) Skriv ned hvordan du føler deg. Skriv så blekket spruter hvis du vil. Vær sint, trist, glad, tankefull, likegyldig på papiret. Og skriv på papir, ikke på datamaskin. Håndskrift er adskillig mer fortellende enn Times New Roman.

9) Gjør ting du pleide å gjøre sammen med eks'en, men alene eller med gode venner. Du skal bygge opp nye assosiasjoner til steder.

10) Ikke gå inn i den beryktede rebound-fella. Det eneste forholdet du skal gå inn i, er et med den mest fantastiske personen du vet om - deg selv.

Dette kommer til å ordne seg. Det vil bli tøft i starten, men det blir bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coctail av små blåe og alkohol pleier å hjelpe meg. Dog ikke til å anbefale



Anonymous poster hash: 95ccb...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så hjalp det faktisk bare å ha det jævlig en periode, og være okei med det. Brukt den "holde seg opptatt" metoden før, og det eneste det egentlig gjorde for meg var å utsette problemet.

True!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cartman

Du får høre på Aaron Carter - crush on you, mens du drekker seidel og eter potetgull. Rap, promp og tårer er en del av kjærlighetssorgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene. Hardt og intenst, til svetten renner. Det var det som funket best for meg. Jeg ble så sliten etterpå at jeg fikk sove, pluss at kondisen min var så dårlig i starten at jeg hadde mer enn nok med å fortsette å puste mens jeg jogga. Ellers tid, pluss å støtte meg på bra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At first I was afraid I was petrified

Kept thinking I could never live without you by my side

But then I spent so many nights

Thinking how you did me wrong

And I grew strong

And I learned how to get along

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber, trener, fortrenger og gir en god F-tar meg en dag.



Anonymous poster hash: 10a45...2d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...