Gå til innhold

Hvis du aldri får barn og blir gift...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, hadde nok ikke følt meg mislykket.
Det er viktigere for meg å finne en jeg kan dele livet mitt med å være lykkelig med. Det kan man fint gjøre uten å være gift. Men, jeg skal ikke si at jeg aldri kommer til å gifte meg. Det avhenger om jeg finner en mann jeg føler det er rett å gifte seg med.

Dette med barn er, pr.d.d ikke viktig for meg. Men det kan jo fort endre seg når jeg blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tør vedde på at samtlige ekteskap, inngått i dagens samfunn, enten ender med skilsmisse eller utroskap.

Så hvorfor gifte seg?



Anonymous poster hash: f0bbb...b05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør vedde på at samtlige ekteskap, inngått i dagens samfunn, enten ender med skilsmisse eller utroskap.

Så hvorfor gifte seg?

Anonymous poster hash: f0bbb...b05

Jeg tør vedde på at hvis du blir født, så dør ut. Så hvorfor leve?

Anonymous poster hash: fb8a5...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha barn (*grøss*) og man kan fint leve sammen med noen uten å være gift så jeg ser ikke poenget..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere ikke vil ha barn...Er dere i 30-årene eller i 20-årene?

I 20-årene er det jo ganske vanlig å ikke ville ha unger, mens mange folk blir desperate når de bikker 30...



Anonymous poster hash: f80f7...2d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan aldri få barn. Men er gift og har vært forelsket og lykkelig med samme mann i over ti år.

Jeg har ikke følt meg misslykket et sekund. Jeg er priviligert, heldig og tvers i gjennom lykkelig nesten hver dag. Det er en sorg å ikke få barn, men det har ingenting med det å være vellykket som menneske å gjøre.

Jeg er også gift godt over 10 år og vi har ikke barn. Kunne ikke tenke oss barn.

Har igrunnen ikke tenkt over at det kanskje ikke er så mange av oss? Det er så mange familiesituasjoner på godt og vondt.

Jeg har det veldig godt.

Nei, føler meg ikke mislykket pga det på noen måte.

Hvorfor jeg siterte deg, var at er vi to er visst de eneste i denne tråden som er gift og ikke skal ha barn noen gang, og føler oss vellykket. Og det undrer meg.

Endret av Berit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Nei, jeg er frivillig barnløs, så for meg ville det vært en større ulykke å bli gravid.

Når det gjelder ekteskap, synes jeg det er viktigere å dele livet med noen man er glad i og respekterer enn at man nødvendigvis har giftet seg med vedkommende.

Edit: jeg er ca 40, siden det ble spurt om alderen til de som sier de ikke vil ha barn.

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier dere ikke vil ha barn...Er dere i 30-årene eller i 20-årene?

I 20-årene er det jo ganske vanlig å ikke ville ha unger, mens mange folk blir desperate når de bikker 30...

Anonymous poster hash: f80f7...2d7

Jeg er snart førti og vil ikke ha barn. Har ingen store ønsker om å gifte meg heller. Kanskje - hvis jeg får rømt til utlandet for å få gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville følt meg mislykket om jeg var ugift og barnløs, men det er jo fordi det er noe som er viktig for meg.



Anonymous poster hash: 04357...d6c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

barn skal jeg ikke ha. og giftemål er strengt tatt bare et papir (og en annen skatteklasse) så det er heller ikke viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er for gammel til å gjøre meg avhengig av andres anerkjennelse for å være lykkelig eller slippe å føle meg mislykket.

Det der med å "mislykkes" er en herkseteknikk: andre påfører deg skam og skyldfølelse, bøyer nakken din, med å sette opp et parameter å måle ditt liv på, der den andre scorer høyt og du lavt. Litt som han i kommentarfeltet: "Ja jeg ser du er god i sjakk, Carlsen, men blir det noen damer på deg?"

Jeg ville kanskje til slutt kjenne at noe manglet. Men når det ikke er noen til å bære kista, er jeg vel egentlig ganske likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier dere ikke vil ha barn...Er dere i 30-årene eller i 20-årene?

I 20-årene er det jo ganske vanlig å ikke ville ha unger, mens mange folk blir desperate når de bikker 30...

Anonymous poster hash: f80f7...2d7

Jeg er i 20-årene. Rimelig sikker på at jeg aldri får lyst på barn. De fleste klarer ikke godta at jeg sier det. Vil ikke få barn fordi andre mener jeg bør og fordi "alle andre" får barn. Jeg vil være fri. Det føles så bra å vite at jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil, mens flere av vennene mine må planlegge, legge seg tidlig, skifte bleier, roe skrikende unger osv. Nei takk.

Jobber med barn og synes de er fantastiske, men jeg vil ikke ha dem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde greid meg fint uten bryllup selv om det hadde vært fint å oppleve med en mann man elsket. Å ikke få barn hadde nok blitt en sorg å takle, men jeg har jo levd så lenge som jeg har nå uten barn så skulle nok greid meg resten av livet også. Måtte nok ha fylt tomrommet på ett eller annet vis.

Anonymous poster hash: c651c...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Giftemål er ikke viktig for meg, heller ikke å finne en partner, men å få barn er det. Ikke på grunn av at samfunnet har det som status eller for å føle meg vellykket, men fordi det har vært drømmen min siden jeg var liten jente. Derimot er det ikke viktig at det skal være barn jeg selv har født, da jeg gjerne vil ta i mot fosterbarn eller adoptere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det. Ikke så viktig å være gift med eller uten barn, men jeg tror nok at jeg hadde følt meg mer mislykket hvis jeg ikke treffer en ny partner etterhvert.



Anonymous poster hash: 84e97...289
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg føler meg vellykket hvis jeg slipper giftemål. Snakk om penger ut av vinduet.....

Barn er greit nok hvis du liker en liten raring som driter, skriker og sikler...... Barn over 10 år er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...