Gå til innhold

Hvis en fyr sier han ikke er klar for forhold: Hva gjør du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde gjort meg selv innforstått med at han ikke ønsker et forhold, slik at jeg ikke blir opphengt i fyren. Være ærlig å si ifra hvis følelser skulle begynne å oppstå. Føler han ikke det samme, ville jeg avsluttet hele greia.

Samboeren min sa til meg da vi drev på at han ikke var ute etter noe forhold. Men ting endret seg for han etter et par måneder, og 4 år etter er vi enda sammen. Ærlighet varer lengst vil jeg si :)



Anonymous poster hash: b21e3...854
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis ville jeg sagt, han er ikke klar, gå videre. Men det er lettere å si enn å gjøre. Nettopp fordi det er unntak fra regelen, slik som AB over påpeker. Allikevel vil jeg påstå at regelen er at om han sier det, så er han ikke det. Spesielt om dere har datet så lenge som tre måneder.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil advare både ts og andre folk mot å vente,særlig om du er i 30-årene og ønsker mann og barn.

Jeg ventet i over 2 år på en mann som nå er 41 år gammel. Selv er jeg 35. Han hadde vært singel i mange år og jeg tror han sliter med en slags forpliktelsesfrykt.

Han sa flere ganger at det var meg han ville ha, og at nå ville han vi skulle bli et par. Men så skjedde det hver gang vi skulle ta steget at han ble borte og umulig å nå via telefon eller nett.

Etter gjentatte episoder som dette gikk jeg lei av å vente.

Vi har fortsatt litt kontakt, og han sier han er glad i meg. Kanskje en gang i fremtiden vil skjebnen føre oss sammen. Inntil videre dater jeg andre. Skal treffe en ny date i kveld.



Anonymous poster hash: 7b955...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør la være å date noen andre før du er helt innstilt på at du ikke vil vente på fyren lenger. Du beskriver at du finner feil ved andre og sammenligner datene med han, og det bør du slutte med. Først, bruk tid på å innstille deg på at det ikke bli dere, når det føler du er der kan du gå på dater igjen og forhåpentligvis ikke sammenligne datene med han.

Dersom du liker den slags, er det alltid godt for selvtilitten og ha noen kortere flørter uten særlige intensjoner i mellomtiden.

Før du kan gi slipp på fyren må du dessuten innse at det er hans tap, ikke ditt.

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil advare både ts og andre folk mot å vente,særlig om du er i 30-årene og ønsker mann og barn.

Jeg ventet i over 2 år på en mann som nå er 41 år gammel. Selv er jeg 35. Han hadde vært singel i mange år og jeg tror han sliter med en slags forpliktelsesfrykt.

Han sa flere ganger at det var meg han ville ha, og at nå ville han vi skulle bli et par. Men så skjedde det hver gang vi skulle ta steget at han ble borte og umulig å nå via telefon eller nett.

Etter gjentatte episoder som dette gikk jeg lei av å vente.

Vi har fortsatt litt kontakt, og han sier han er glad i meg. Kanskje en gang i fremtiden vil skjebnen føre oss sammen. Inntil videre dater jeg andre. Skal treffe en ny date i kveld.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Det kunne vært meg...er i samme situasjon, samme alder også, han er snart 42. Han har aldri vært i noe ordentlig forhold, ingen barn, aldri vært samboer eller gift. Har egentlig gitt opp.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært meg...er i samme situasjon, samme alder også, han er snart 42. Han har aldri vært i noe ordentlig forhold, ingen barn, aldri vært samboer eller gift. Har egentlig gitt opp.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Leit å høre du er i samme situasjon.

Jeg tror at menn 40+ som utviser slike forpliktelsesproblemer kan være veldig vanskelig å "omvende" desverre. Men til syvende og sist blir det deres tap. De virker til å tro de har ubegrenset med tid,og kan være ungkar og spellemann så lenge de ønsker uten å bli for gamle, men det er jo slikt som innhenter dem etterhvert og da er det kanskje for sent.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å høre du er i samme situasjon.

Jeg tror at menn 40+ som utviser slike forpliktelsesproblemer kan være veldig vanskelig å "omvende" desverre. Men til syvende og sist blir det deres tap. De virker til å tro de har ubegrenset med tid,og kan være ungkar og spellemann så lenge de ønsker uten å bli for gamle, men det er jo slikt som innhenter dem etterhvert og da er det kanskje for sent.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

I like måte......

Vet ikke om de kan omvendes? På den annen side, både George Clooney og Robbie Williams ble omvendt :)

"Min" er fullstendig klar over at tiden hans renner ut.....og han puler neppe rundt lenger heller, selv om han gjorde det da han var yngre. Han snakker om barn noen ganger, i en spøkefull tone, og veier det opp mot friheten, friheten ser ut til å vinne (jeg har uansett ikke lyst på barn).

Også er han så merkelig, før trodde jeg at han var ufølsom med vilje, nå begynner jeg å få en mistanke om at han rett og slett ikke får til noe bedre/ikke forstår sosiale koder.

Det merkelige her er at magefølelsen svikter meg fullstendig her, vanligvis etter å ha vært med en fyr jeg visste jeg ikke kom til å se på lenge ville jeg bli lei meg, hatt problemer med å holde tårer tilbake da han dro. Det er ikke tilfelle med han her, hver gang vi har vært sammen er jeg sikker på at han liker meg/at det kommer til å funke. Enten så er han en god løgner, eller så er han livredd for å få hjertet sitt knust.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte......

Vet ikke om de kan omvendes? På den annen side, både George Clooney og Robbie Williams ble omvendt :)

"Min" er fullstendig klar over at tiden hans renner ut.....og han puler neppe rundt lenger heller, selv om han gjorde det da han var yngre. Han snakker om barn noen ganger, i en spøkefull tone, og veier det opp mot friheten, friheten ser ut til å vinne (jeg har uansett ikke lyst på barn).

Også er han så merkelig, før trodde jeg at han var ufølsom med vilje, nå begynner jeg å få en mistanke om at han rett og slett ikke får til noe bedre/ikke forstår sosiale koder.

Det merkelige her er at magefølelsen svikter meg fullstendig her, vanligvis etter å ha vært med en fyr jeg visste jeg ikke kom til å se på lenge ville jeg bli lei meg, hatt problemer med å holde tårer tilbake da han dro. Det er ikke tilfelle med han her, hver gang vi har vært sammen er jeg sikker på at han liker meg/at det kommer til å funke. Enten så er han en god løgner, eller så er han livredd for å få hjertet sitt knust.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Kjenner med VELDIG i gjen i dette...De gangene vi har møttes har alt vært fantastisk og når vi tar avskjed kommer han ofte med forslag til at vi snart skal møtes igjen og hva vi skal finne på. Men så skjer alltid det samme etter noe dager: Han avlyser avtalen vår og trekker seg unna. Det virker som han på en måte har gitt meg alt han kan og må holde avstand fra meg enn viss tid..føle på friheten igjen kanskje? Deretter dukker han alltid opp igjen. Det er en smertefull berg og dalbane av følelser.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å droppe han. I går føltes det helt forferdelig å skulle si at vi ikke skal sees igjen, så derfor ble relasjonen vår hengende litt i løse luften og tror vi begge oppfattet at vi fortsetter som før.

Men jeg tror ikke jeg orker:( Jeg liker han så godt, men når han dessverre ikke liker meg nok(?) til å være i forhold, blir det kun sårt for meg. Jeg er tålmodig og kan vente, men da må jeg føle meg trygg på at det går det rette veien, og det gjør jeg ikke.

Jeg klarer ikke kutte tvert, men lurer på om jeg skal si at jeg vil trekke meg litt tilbake, fordi jeg ble såret.

Strategien min for å komme over han er å date andre. Problemet er at jeg sammenlikner alle med han, og de føles som 2.valg:/ Men jeg orker ikke sitte hjemme alene og sture, jeg trenger en ny å bli hektet på (om det skjer).



Anonymous poster hash: c9b38...a83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner med VELDIG i gjen i dette...De gangene vi har møttes har alt vært fantastisk og når vi tar avskjed kommer han ofte med forslag til at vi snart skal møtes igjen og hva vi skal finne på. Men så skjer alltid det samme etter noe dager: Han avlyser avtalen vår og trekker seg unna. Det virker som han på en måte har gitt meg alt han kan og må holde avstand fra meg enn viss tid..føle på friheten igjen kanskje? Deretter dukker han alltid opp igjen. Det er en smertefull berg og dalbane av følelser.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Identisk. Dater vi samme mann?

Jaja, det går alltid over.....dere vet det?

Plutselig en dag kommer vi til å ikke fatte hva vi så i de dustene.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner med VELDIG i gjen i dette...De gangene vi har møttes har alt vært fantastisk og når vi tar avskjed kommer han ofte med forslag til at vi snart skal møtes igjen og hva vi skal finne på. Men så skjer alltid det samme etter noe dager: Han avlyser avtalen vår og trekker seg unna. Det virker som han på en måte har gitt meg alt han kan og må holde avstand fra meg enn viss tid..føle på friheten igjen kanskje? Deretter dukker han alltid opp igjen. Det er en smertefull berg og dalbane av følelser.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Hmm, magefølelsen min var visst riktig likevel......Plutselig har han gjordt noe så sprøtt som å begynne å kommunisere, si hva han føler, og hvorfor han gjør som han gjør. Det hadde jeg ikke ventet.....det finnes visst håp for oss likevel.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, magefølelsen min var visst riktig likevel......Plutselig har han gjordt noe så sprøtt som å begynne å kommunisere, si hva han føler, og hvorfor han gjør som han gjør. Det hadde jeg ikke ventet.....det finnes visst håp for oss likevel.

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Høres helt identisk ut med framgangsmåten "min" bruker å ha...Kan jeg spørre om første bokstav i fornavnet hans?

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann er alltid klar hvis han er sikker på at du er THE ONE. Hadde gått videre fortere enn svint og heller brukt tiden på meg selv til jeg møtte noen som faktisk ville ha meg uten unnskyldninger.

Finnes en bok (tenker ikke på filmen) som heter "he's just not that into you", denne er ikke dum å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri trodd på den setningen. At man ikke er klar for et forhold. Jeg vet mange i seg selv ikke er klar for forhold, men da pleier man som regel å la være å skape relasjoner til nye mennesker der man vet det kan føre til noe mer. Og man pleier i hvert fall ikke å være mye sammen, snakke mye sammen, og åpenbart være i en "nyforelska"-fase, før man slipper bomben om at man "ikke er klar for noe mer". Så ofte brukes det bare som en unnskyldning. En unnskyldning for at man ikke liker personen godt nok, men man ønsker ikke å såre personen. Eventuelt så ønsker man å tviholde litt på personen, i tilfelle at man ikke finner noen bedre, eller man har lyst på sex eller nærhet, eller en å finne på noe sammen med, osv.

Derfor ville jeg, hvis det skjedde med meg, trukket meg helt tilbake og droppa hele greia. Dersom det var et forhold jeg var ute etter, så klart.



Anonymous poster hash: 7c908...43d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt identisk ut med framgangsmåten "min" bruker å ha...Kan jeg spørre om første bokstav i fornavnet hans?

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Kan si så mye som at han ikke er 100% norsk....fortsatt mistanker om at det kan være samme mann? Tror du "din" holder på med flere?

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SånnCirka

Min nåværende samboer sa at han var usikker på om han var klar for et forhold, når vi datet. Jeg spurte han hvilke tanker han hadde rundt det, og hva som var årsaken, og så fortsatte jeg å date han. Han hadde aldri hatt en kjæreste før, så det var bare det at han ikke visste helt hva han gikk til. Nå er vi samboere og han sier stadig at han er så glad for at vi ble kjærester.

Så følg magefølelsen din. Det kan hende at han bare trenger tid. Og hvis du viser han at du er villig til å gi han den tiden, så kanskje det blir dere. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si så mye som at han ikke er 100% norsk....fortsatt mistanker om at det kan være samme mann? Tror du "din" holder på med flere?

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Min er heller ikke norsk,men fra et annet land i Europa.

Jeg ser ihvertfall at han er aktiv på flere datingsider og får nye jentevenner på fb veldig ofte...

Tror ikke han møter dem, men likevel...

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er heller ikke norsk,men fra et annet land i Europa.

Jeg ser ihvertfall at han er aktiv på flere datingsider og får nye jentevenner på fb veldig ofte...

Tror ikke han møter dem, men likevel...

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Mistenkelig.....Har din vokst opp i Norge? Bor han i Norge? Aner ikke om min er aktiv på datingsider. Møtte du din på en datingside?

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenkelig.....Har din vokst opp i Norge? Bor han i Norge? Aner ikke om min er aktiv på datingsider. Møtte du din på en datingside?

Anonymous poster hash: 0c0e1...839

Vi møttes på en datingside ja. Han er ikke oppvokst i Norge, men har flyttet hit i voksen alder. Bor i Bergen.

Anonymous poster hash: 7b955...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...