Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Uff, sånne hosteanfall er ikke gøy! Føles som alt skal sprenges tipper jeg. Når du har holdt på i 2 uker så må du vel være på bedringens vei. Krysser fingrene og sender over friske tanker. :)

Takk for det, jeg tror absolutt jeg er på bedringens vei. :) Jeg sover i det minste langt bedre, og formen min generelt er mye bedre. Det er hovedsaklig hosten og litt stemmen som er igjen nå, og jeg får ikke like kraftige hosteanfall like ofte som før. Satser på atdette blir bra.

Selv om jeg generelt føler meg mye bedre så var det definitivt ikke enkelt å komme seg opp i morges. Jeg kom meg til slutt opp, men det var etter å ha sovnet fra alt av alarmer. Har tenkt meg på en liten kondisjonsøkt i kveld, i morgen tidlig er jeg pokka nødt til å komme meg opp for da er det styrke som står på planen og det er tilnærmet umulig å få trent på kvelden. Så i morgen er det skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en ok treningsøkt i dag. Startet uka veldig pent etersom jeg har vært syk så lenge. Løping stod på planen og jeg kjørte en slags mellomting med 45 min 2:1-intervaller, 2 min lett jogg, 1 min rask gange. 5 min nedtrapping til slutt.

I morgen tidlig blir det styrketrening, er jeg i ok form så blir det spinning på kvelden.

Onsdag blir det ny løpe-/joggeøkt, regner ikke med at det blir knallharde intervaller helt enda.

Torsdag er det tid for ny styrkeøkt på morgenen, fredag en løpeøkt og lørdag ukas siste styrkeøkt. Søndag satser jeg på spinning intervall.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen optimal start på dagen ettersom jeg forsov meg litt i morges, men våknet akkurat i tide til at jeg fikk gjennomført hele økta med litt stress. Jeg liker programmet mitt, selv om det er tøft å kjøre 12 reps. Jeg foretrekker nok 8-10, men 8 reps kommer jo etterhvert, så får bare holde ut disse to ukene med 12 reps.

Ellers er jeg godt fornøyd med at jeg kommer inn i jeansene mine igjen, men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan kroppen ser ut enda, så det er bare å jobbe på med både styrketreninga og løpinga. Kostholdet har jeg kontroll på om dagen, så krysser fingra for at resultatet blir bra om en 6-ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstrening i går, ble en kort trening ettersom jeg bare hosta. Fikk 30 min på mølla før jeg ga meg og trente litt core og tøyde.

I morges var det styrketrening, og helt ærlig er 12 reps på knebøy skikkelig HAT! 8-10 hadde strengt tatt passa meg bedre, særlig siden det er en god stund siden jeg har trent knebøy skikkelig, men jeg har helt sikkert bare godt av det. Er jo uansett bare 4 treninger igjen med 12 reps, før det endelig blir 8 reps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert bedre neste uke, da har jeg jo kjørt 3 treninger fra før, så kanskje jeg venner meg til det. Samtidig så øker jeg jo i vekter fra trening til trening, så ... Men bare lørdag + 1 uke igjen så er det jo 2 uker med 8 reps og til slutt 2 uker med 4 reps. Blir så bra så, jeg har bare godt av litt utfordringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk meg en fin treningsøkt lørdag, mens søndag tilbragte jeg på sofaen. Var trøtt, sliten og slapp og fant ut at det var like greit å bare holde sofaen. Var en kort tur ute på et lite ærend, men 20 min gåtur gjelder ikke akkurat som trening. :P

Ingen trening på morgenen i dag, var så altfor trøtt, og dessuten hørte jeg regnet utenfor, og dro bare dyna godt over huet. Det er egentlig fryktelig dumt, for alle andre skal jo også trene i kveld, men når jeg er så dum at jeg skipper morgentrening, så må jeg bare tåle å enten trene på stappfullt senter eller trene seint. Kan hende jeg bare tar en spinningtime også, vi får se litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, betraktelig færre folk på gymmet kl 19 i dag enn det har vært i det siste. Det er vel lov å håpe at rushet er over, kanskje? :P

Finfin økt i dag. 20 min rask gange i oppoverbakke og så 20 min progressiv jogging, 5 min nedtrapping til slutt. Prøvde å dra på bittelitt ekstra for å teste om jeg bare hoster, og selv om jeg hosta litt var det på ingen måte like ille som de foregående ukene.

Skal teste en tøff spinningtime i morgen kveld, så får vi se hvordan kroppen reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er bedre igjen nå! :)

Jau, satser på at jeg blir _enda_ bedre av antibiotikakuren jeg fikk for bihulebetennelsen min ... lei.no! Vel, vel, formen er ikke så aller verst i alle fall, og med antibiotika blir jeg jo kvitt dritten.

Ok styrkeøkt i morges. Hadde god tid ettersom jeg hadde hjemmekontor før legetimen. Jeg har økt for hver økt, men med bare 10 reps på siste sett i benk så må jeg nok kjøre samme vekt på torsdag der. Ellers er jeg jo så svak i beina at det er til å grine av, men satser på at jeg blir sterkere nå framover.

Har også fått henvisning videre til å fjerne kulen i skulderen min. Den er såpass stor at jeg mest sannsynlig ikke kan trene overkropp på en stund etterpå, og jeg må også tenke på at arret ikke skal ha sol på seg med det første. Jeg får høre litt når jeg får innkalling, om hvor lang tid det tar før jeg kan trene og sole meg igjen, kanskje jeg må utsette hele greia til høsten.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kul er det du har i skulderen? Er det ikke bare å pakke inn arret i et litt stort plaster og så sole seg i vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kul er det du har i skulderen? Er det ikke bare å pakke inn arret i et litt stort plaster og så sole seg i vei? :)

Hvordan det der blir det aner jeg ikke, men det var legen som anbefalte at jeg ikke tok det tett på sommeren pga. soling og bading. Jeg har jo heller ikke lov å dusje/bade på en stund etterpå. Det er nok ikke nok med et lite plaster, jeg må i såfall til med en skikkelig kompress over, og selvsagt ikke bare når jeg skal sole meg, men så lenge jeg ikke har på meg tskjorte/genser.

Det er et såkalt lipom eller en godartet fettkul, og den er over 6 cm diameter og minst 2,5 cm dyp. Jeg forholder meg bare til det legen min sa, som nevnt skal jeg høre med de som skal utføre operasjonen i forhold til hvor lang tid alt tar. Av erfaring vil de helst ikke ha noe særlig sol på slike arr før det har gått et halvår eller så, men som sagt, jeg må høre med de som skal utføre det. Personlig synes jeg det er mye bedre å vente til det naturlig ikke er noe problem med sol på arret, enn å skulle stresse med sol og bading osv. Jeg har jo hatt kulen i 7 år, så å vente tll september ser jeg ikke noe problem med. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 + 5 min på mølla i dag, 2:1-intervaller + 5 min nedtrapping. Avsluttet med dynamisk tøying og core. Formen er ok-ish. Det blir litt hosting og det renner masse gugge fra bihulene og ned i halsen, i tillegg har jeg litt smerter i bihulene, men bortsett fra det føler jeg meg ganske fin.

I morgen blir det styrketrening på morgenen også skal jeg prøve å få til en spinningtime på kvelden. fredag blir det mølle på morgenen (hvis jeg kommer meg opp) og spinning etter jobb om jeg bare kommer meg av gårde tidlig nok fra jobb.

Lørdag er det styrkeøkt igjen, siste med 12 reps (yay!) og kanskje en steptime. Søndag regner jeg med det blir en spinning intervalltiime. Satser på at jeg er rimelig frisk da ettersom jeg avslutter antibiotikakuren på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møkkaøkt! :(

Sleit med å holde fokuset, var trøtt og umotivert da jeg stod opp og verre ble det under økta. Benken funka ikke i det hele tatt, og derfra og ut var økta bare drit. :P

Satser på at humøret tar seg opp etterhvert og at jeg klarer sparke meg selv såpass hardt bak at jeg kommer meg på spinning i kveld, det hadde jeg nok hatt veldig godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det der blir det aner jeg ikke, men det var legen som anbefalte at jeg ikke tok det tett på sommeren pga. soling og bading. Jeg har jo heller ikke lov å dusje/bade på en stund etterpå. Det er nok ikke nok med et lite plaster, jeg må i såfall til med en skikkelig kompress over, og selvsagt ikke bare når jeg skal sole meg, men så lenge jeg ikke har på meg tskjorte/genser.

Det er et såkalt lipom eller en godartet fettkul, og den er over 6 cm diameter og minst 2,5 cm dyp. Jeg forholder meg bare til det legen min sa, som nevnt skal jeg høre med de som skal utføre operasjonen i forhold til hvor lang tid alt tar. Av erfaring vil de helst ikke ha noe særlig sol på slike arr før det har gått et halvår eller så, men som sagt, jeg må høre med de som skal utføre det. Personlig synes jeg det er mye bedre å vente til det naturlig ikke er noe problem med sol på arret, enn å skulle stresse med sol og bading osv. Jeg har jo hatt kulen i 7 år, så å vente tll september ser jeg ikke noe problem med. :)

Tenkte om du fikk gjennomført inngrepet nå snart så ville det være grodd til sommeren og at det da bare var å plastre over. Men det er vel kanskje litt ventetid. ;)

Fikk du sparket deg bak i går og dratt på spinning?

Du må hvertfall ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte om du fikk gjennomført inngrepet nå snart så ville det være grodd til sommeren og at det da bare var å plastre over. Men det er vel kanskje litt ventetid. ;)

Fikk du sparket deg bak i går og dratt på spinning?

Du må hvertfall ha en god helg! :)

Hehe, offentlig helsetilbud = ventetid ja. Jeg har ikke helseforsikring gjennom jobben jeg har nå, så da er det nok noen måneders ventetid ettersom det tross alt er noenlunde frivillig. :) Med helseforsikring hadde jeg hatt operasjon innen 2 uker.

Fikk ikke dratt på spinning. Skjedde noen ting på jobb som gjorde at humøret var kølsvart og jeg er fortsatt utrolig frustrert. Skal i et møte seinere i dag, så får vi se hvordan det går. Foreløpig er jeg pissed! Men på den positive siden så fikk det meg opp og ut av senga før jobb i dag for en liten utblåsning på mølla. Blir ikke noen spinning rett etter jobb i dag da jeg regner med at jeg må jobbe litt lenger, men kanskje jeg får meg en tur på EVO for å blåse ut litt mer etter jobb i stedet.

God helg! :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver å bli inspirert til å bli like flink som jeg var på slutten av 2014, jeg, men det funker så dårlig. Så det er vel snart på tide å innse at jeg må ta meg sammen og bare gjøre det :P

Da er det litt inspirerende å lese om deg, som faktisk stort sett drar på trening ;) Får satse på at februar blir bedre, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bli inspirert til å bli like flink som jeg var på slutten av 2014, jeg, men det funker så dårlig. Så det er vel snart på tide å innse at jeg må ta meg sammen og bare gjøre det :P

Da er det litt inspirerende å lese om deg, som faktisk stort sett drar på trening ;) Får satse på at februar blir bedre, jeg :P

Jeg føler meg virkelig ikke så flink om dagen, så takk for det. :) Det har jo blitt noen fridager på meg siden jeg er syk.

Lørdag ble det en temmelig ræva styrkeøkt igjen. Null energi, trøtt som en strømpe, og det meste var i grunnen ganske tung. Ikke hadde jeg med meg høretelefonene så jeg kunne avslutte skikkelig med en runde på mølla heller. Tenkte jeg kunne stikke tilbake seinere på dagen, men jeg fant sofaen og plutselig var klokka så mye at jeg måtte stikke til venninna mi på middag. Jeg er ikke helt sikker på hvor tida egentlig ble av, men mistenker at jeg sov/døste på sofaen. :P

Søndag hadde jeg så smått litt feber og holdt rumpa GODT planta i sofaen.

Har ikke rukket å trene så langt i dag, men har plass på spinningtime i kveld, bytter ut mølla med spinning for at treninga ikke skal bli så seint, og satser på å få en bedre treningsdag i morgen.

Resten av uka er litt usikker. A kommer til Oslo i forbindelse med jobb og jeg mistenker at jeg ender opp hos ham de dagene han er her, med mindre han oppfører seg som en drittsekk og ringer meg opp i fylla midt på natta. Da utgår i så fall morgentreninger osv. så vi får se litt hva jeg får til. Han kommer onsdag og drar fredag.

Ellers er jeg som formen i går viste slettes ikke frisk enda. Bihulebetennelsen er nesten borte, men den fordømte virusinfeksjonen sitter i fremdeles, og jeg kan nok belage meg på 1-2 uker til i følge legen min som selv har slitt med sykdom siden jul. YAY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er jo du flink når du ikke trener når kroppen trenger hvile også ;)

Jeg tar det sakte og forsiktig, så jeg har kastet meg på februarplankeutfordring, 20 sek om dagen i planke i to dager så langt, det er overkommelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er jo du flink når du ikke trener når kroppen trenger hvile også ;)

Jeg tar det sakte og forsiktig, så jeg har kastet meg på februarplankeutfordring, 20 sek om dagen i planke i to dager så langt, det er overkommelig :P

Noe må man jo begynne med, så får man heller utvide litt etter litt. ;)

I går var dagen da alt gikk galt. Jeg hadde i utgangspunktet ganske greit med tid før spinninga, men endte med å sose bort tida og plutselig hadde jeg dårlig tid. Jeg var stressa og irritert da jeg kom på senteret, og akkurat bestemte selvfølgelig pulssensoren min seg for at batteriet var tomt så jeg fikk ikke opp pulsen, og atpåtil klarte jeg å finne den sykkelen som har irritert meg de siste månedene med høyfrekvent piping. Dermed hadde jeg to motstandsnivåer, alt for lett og litt for tungt. :P Jeg var en tordensky da jeg var ferdig, men for å forsøke å finne et lyspunkt fikk jeg i det minste sagt fra om hvilken sykkel det var.

Dagens morgenøkt var noe bedre. 3x8 passer meg langt bedre enn 2x12 altså! Nå blir det 4 sett pr. øvelse siden jeg tar et oppvarminssett også, og økta tar litt lenger tid nå så jeg rakk ikke armer, men kroppen funka bedre i dag enn de to foregående styrkeøktene så alt i alt er jeg fornøyd.

I kveld har jeg store planer om å kjøre armer og core før spinningtimen. Det er en ganske sein spinningtime og jeg går på den kun fordi det er venninna mi som har den, ellers hadde jeg tatt økta tidligere på kvelden. Satser på at jeg ikke blir for trøtt og sliten, jeg trenger en god spinningtime nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...