Gå til innhold

Har noen kjennskap til disse? Skolesekk til min ungdomskolesønn


Veronica_mamma

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny skolesekk til sønnen min som skal begynne på ungdomskolen til høsten. I går kom jeg over noen sekker som heter Kompano på facebook. De har noen ganske kule sekker, som sønnen min også likte. Noen som har kjennskap til disse sekkene? Er visst norske og ganske ferske, men synes det er litt tøft om sønnen min har en sekk som ikke alle andre. De er også billigere enn Fjällreven som jeg også vurderer.

facebooksiden deres her: https://www.facebook.com/kompano1

sekkene ser sånn ut: https://www.facebook.com/kompano1

Med vennlig hilsen Veronica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjennskap til de sekkene, men ved første øyekast så tror jeg ikke de er så gode å ha på ryggen når man skal ha med data og bøker i den. Virker veldig myke, uten støtte til ryggen.

Her har vi gått for en god sekk fra Bergans som er stivet av i ryggen og som har festestropper over bryst og midje (ikke at tenåringen velger å bruke de akkurat....).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Skruf.



Anonymous poster hash: e2d26...55e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de ser for myke ut. Uten god polstring og skikkelig bæresystem sliter de unødvendig mye på rygg og skuldre. Jeg ville sett på Beckmann og Bergans. Ikke Fjällreven, de få sekkene jeg har sett derfra som faktisk har godt bæresystem er svindyre, og er mer tursekker enn skolesekker.

Anonymous poster hash: 0b560...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp det som er greien :P MIn tenåring vil ha en kul sekk, ikke en tur sekk :P

Er enten denne eller fjällreven for han, så tror vi ender opp med å bestille enn av disse.

Får håpe Bergans lager en litt 'kul' variant snart :P

Veronica

Har ikke kjennskap til de sekkene, men ved første øyekast så tror jeg ikke de er så gode å ha på ryggen når man skal ha med data og bøker i den. Virker veldig myke, uten støtte til ryggen.

Her har vi gått for en god sekk fra Bergans som er stivet av i ryggen og som har festestropper over bryst og midje (ikke at tenåringen velger å bruke de akkurat....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enige med deg der, men siden sønnen min har veldig kort vei til skolen, tror jeg det går greit med å prioritere 'kulhet' :P Selv om det hadde vært gøy om bergans kunne laget noen litt kul sekker de også :)

Veronica

Jeg synes også de ser for myke ut. Uten god polstring og skikkelig bæresystem sliter de unødvendig mye på rygg og skuldre. Jeg ville sett på Beckmann og Bergans. Ikke Fjällreven, de få sekkene jeg har sett derfra som faktisk har godt bæresystem er svindyre, og er mer tursekker enn skolesekker.

Anonymous poster hash: 0b560...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nettopp det som er greien :P MIn tenåring vil ha en kul sekk, ikke en tur sekk :P

Er enten denne eller fjällreven for han, så tror vi ender opp med å bestille enn av disse.

Får håpe Bergans lager en litt 'kul' variant snart :P

Veronica

Berganssekken datteren min har er ikke akkurat tursekk, de har mange skolesekker.

Jeg er såpass streng mamma at jeg setter ned foten for sekker/vesker som er skadelige for ryggen til skolebruk. Ryggen skal man ha resten av livet, og jeg synes det er viktig å forebygge ryggproblemer i voksen alder.

Kule sekker og vesker kan hun bruke utenom skoletiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der! Tror jeg får kjøpe denne kompanoen til fritidsbruk og heller kanskje prøve å få han til å bruke bergans/beckman ellernoe annet til skole.

Berganssekken datteren min har er ikke akkurat tursekk, de har mange skolesekker.

Jeg er såpass streng mamma at jeg setter ned foten for sekker/vesker som er skadelige for ryggen til skolebruk. Ryggen skal man ha resten av livet, og jeg synes det er viktig å forebygge ryggproblemer i voksen alder.

Kule sekker og vesker kan hun bruke utenom skoletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at Kompano betyr følgesvenn, er jo litt søtt det og da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den mørkeblå til han nå, så får jeg heller se meg om etter en annen sekk også. Kan jo bruke denne til turer etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Fjällrevensekk er det han liker, da? (Link, please.) Bergans har mange gode skolesekker, Beckmann likeså. Hvis den i startinnlegget er kul, hva med 34-literen fra Beckmann?

http://beckmann.no/produkter/sekker/ungstudentvoksen/track-34-(liter)/

Eller til nøds Urban 30 liter, men den mangler hoftebelte (er dog en populær studentsekk).

Bergans har da vel flere spesialiserte skolesekker enn Fjällreven har?

Anonymous poster hash: 0b560...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Når de er kommet så langt som til ungdomsskolen synes jeg det er greit at de får velge sekk selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørensen, ser at linken ikke virker, men det er bare å gå på Beckmann.no...

Anonymous poster hash: 0b560...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel den känken til fjällreven han ville ha, men ble visste heller denne kompanosekken nå. Han likte den enda bedre :)

Ja, ikke så verst etter min mening den Beckmanen der :) men ungdommen vet tydligvis va de vil ha, for den likte ikke min tenårong :P

Hva slags Fjällrevensekk er det han liker, da? (Link, please.) Bergans har mange gode skolesekker, Beckmann likeså. Hvis den i startinnlegget er kul, hva med 34-literen fra Beckmann?

http://beckmann.no/produkter/sekker/ungstudentvoksen/track-34-(liter)/

Eller til nøds Urban 30 liter, men den mangler hoftebelte (er dog en populær studentsekk).

Bergans har da vel flere spesialiserte skolesekker enn Fjällreven har?

Anonymous poster hash: 0b560...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja hvertfall vanskelig å "tvinge" de til noe annet :P

Når de er kommet så langt som til ungdomsskolen synes jeg det er greit at de får velge sekk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville ikke gått for en slik sekk uten skikkelig bæresystem.

Kulheten betyr ingenting når man tidlig i sitt yrkesaktive liv sliter med skulder-, nakke- og ryggproblemer. Man kan fint la ungdommen velge selv uten at det går på bekostning av helsa.

Har god erfaring med disse. De har polstringer, stiving i ryggen og både hofte og brystreim. Innvendig har de pc-lomme og lomme for drikkeflaske. De har masse ekstra innvendige og utvendige lommer (inklusive en lomme til mp3 m/hull til ledning) og regntrekk. I tillegg er de romslige så det er plass til alt uten at sekken er sprekkferdig.

http://www.reiseeffekter.no/skolesekker/troll-ungdomsskole-videregaende

På samme side har de også quicksilver, det skal også være gode sekker (og et kult merke).

Ville forresten valgt 35l heller enn 32l. Eldste har en 32l beckmann og det er veldig mye mindre plass til bøker i den enn 35l troll som yngste har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta sønnen med og la han både prøve ulike sekker og velge sekk selv.

Er med skolesekk som med annen sekk, de skal passe på ryggen og kroppen som skal bære sekken.

Anonymous poster hash: 56515...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, den Fjällreven Kånken-sekken hadde jeg ikke brukt som skolesekk om jeg så fikk betalt for det. Dyre, små, upraktiske og uten bæresystem. Sikkert flotte tursekker til å ha en matboks, en termos og en tynn jakke i, men ikke til å bære tunge bøker i dag ut og dag inn. Ta med ungdommen til et sted med flere butikker og la ham prøve forskjellige sekker på. Mine favoritter er Bergans og Beckmann, men jeg ser jo at en del liker Troll også (selv om Troll som regel havner et lite hakk under Bergans og Beckmann i skolesekktester, så er de nok milevis bedre enn Fjällreven og den slags).



Anonymous poster hash: 0b560...433
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fortsatt at folk har flere tips, men virker som det er Bergans og Beckmans som er best til skolesekk :)

Innlegget er redigert for slettet innlegg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...