Gå til innhold

Sambo og far til felles barn vil ikke si at han vil være sammen med meg resten av sitt liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spurte i dag, mest på tull, om han ville være sammen med meg resten av livet. Svaret gjorde meg litt trist...

Han svarte at ingen kunne love det og at ingen vet hva som skjer i framtiden. Jeg vet jo dette, men man må jo ha TRO på at forholdet skal vare? Det er jo dette man lover hverandre når man gifter seg også.

Han kan være så dum når det kommer til forhold (aldri hatt et ordentlig forhold tidligere. Han er 29 år.)

Vet ikke om jeg skal snakke med han om dette eller bare legge det bort? Jeg ble jo faktisk litt såra. Er jeg litt hårsår? :)

Anonymous poster hash: 510fc...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man KAN jo aldri vite om forholdet vil vare livet ut eller ikke, men jeg ønsker da at kjæresten min skal TRO det. Hvorfor skal en ellers være i et forhold dersom en ikke har tro på det. Han kunne ordlagt seg annerledes, sagt at det ikke er noen garanti for at forholdet vil vare, men at han gjerne ønsket at det skal gjøre det.
Men ikke lag en stor sak ut av dette, men syns du skal nevne dette til ham. Jeg ville muligens ikke gjort det, men ettersom dette plager deg, bør du gjøre det.


Anonymous poster hash: b9adf...41e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo rett i at ingen kan garantere noe. Kanskje han bare ikke tenker på hvor kaldt det høres ut å si det slik?

Det han bør kunne si er at han elsker deg og skal gjøre alt han kan for at forholdet skal vare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen må damer lære seg å ikke spørre spørsmål dere egentlig ikke vil vite svaret på. Han er jo ærlig. Ingen vet hva fremtiden bringer.

Anonymous poster hash: 32652...be0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Jeg er egentlig enig med han. Men når jeg og mannen diskuterer dette pleier jeg å si at jeg HÅPER det er oss to resten av livet, og at jeg sammen med han vil jobbe og gå inn for at vi holder sammen resten av livet.

Kan dere diskutere dette på et litt mer alvorlig plan? Diskutere hva dere ønsker langsiktig? Kanskje ifbm med forsikring, ekteskap eller testamente i samme slengen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ikke garantere noe når det gjelder følelser. Du kan heller ikke garantere dine.

Du kan jo spørre han hva han ønsker seg utav deg (forholdet til deg) og hvordan følelsene har endret seg etter at dere fikk barn. Kjærligheten forandrer seg gjennom ett forhold. I starten er man jo oftest bare forelsket,kjærlighet og stabilitet kommer etter hvert. Når man får barn sammen forandrer man seg automatsk og har ansvar for ett annet liv som er avhengig av deg./dere.

Kroppen endres og det dukker opp nye følelser. Livets gang må også løses sammen for noen par blir det en styrke for andre blir det håpløst.

jeg hadde nok blitt såret om min kjæreste hadde sagt han ikke viste om dette var det han ønsket i livet, men å være ærlig har også stor verdi for ett forhold! Du bør snakke med han om dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen må damer lære seg å ikke spørre spørsmål dere egentlig ikke vil vite svaret på. Han er jo ærlig. Ingen vet hva fremtiden bringer.

Anonymous poster hash: 32652...be0

Menn må lære seg å ikke være så unyanserte: hun spurte ikke mannen om han kunne se inn i framtiden men hun spurte ham hva han tror på.

Vi har alle lov til å tro, håpe, velge og satse; men det betyr jo ikke at vi kan garantere.

Denne mannen har ikke troen på en fremtid med TS!

Anonymous poster hash: 41dc6...a6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen har ikke troen på en fremtid med TS!

Anonymous poster hash: 41dc6...a6e

Det skjønner jeg godt, så sytete som hun er.

Anonymous poster hash: 27550...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din tar spørsmålet ditt veldig bokstavelig. Og han har selvsagt rett, han KAN jo ikke vite om han kommer til å være sammen med deg resten av livet. Hva om du er utro? Hva om han blir kidnappet i Italia og aldri kommer hjem igjen? Joda, teite eksempler, men svarer man bokstavelig på et spørsmål, så setter man tingene helt på spissen. Han ønsker nok å være sammen med deg resten av livet pr i dag, og tror nok at han vil gjøre det. Men ingen VET noe som helst. Hvis du tenker deg om, så er det gjerne andre ting han svarer veldig bokstavelig på?

Tipper at han er 99,999% sikker, men at pga den 0,001% så føler han at det blir løgn å si at han vet.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en samboer som svarer akkurat det samme, og ja, det er sårt for meg også. Men han har bare en veldig realistisk og brutalt ærlig måte å tenke på - hvis jeg f.eks. spør om han kan tenke seg å gifte seg med meg en dag så svarer han at det er det han planlegger og håper på (åh, så romantisk). Hvis jeg spør om han vil være med meg resten av livet så svarer han at han jo vil det, men han kan jo ikke garantere noe. Men egentlig tror jeg ikke han hverken er vinglete i forholdet vårt, eller virkelig usikker på dette - han bare snakker sånn.



Anonymous poster hash: bc840...2bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å bare si at man skal være sammen for alltid? Så får man jo håpe at det er sånn det blir.



Anonymous poster hash: bb13d...f01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa han at han ikke tror det vil vare da? Virker som han bare sa at ingen kan garantere noe. Det er jo for så vidt sant.

Jeg elsker min partner, men jeg kan heller ikke si at vi skal vare for alltid, man vet aldri hva som kan skje eller hvordan man føler om 50 år. Når jeg tenker så mange år frem i tiden, så virker det jo litt rart at følelser kan vare så lenge og intenst.

Man kan håpe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte i dag, mest på tull, om han ville være sammen med meg resten av livet. Svaret gjorde meg litt trist...

Han svarte at ingen kunne love det og at ingen vet hva som skjer i framtiden. Jeg vet jo dette, men man må jo ha TRO på at forholdet skal vare? Det er jo dette man lover hverandre når man gifter seg også.

Han kan være så dum når det kommer til forhold (aldri hatt et ordentlig forhold tidligere. Han er 29 år.)

Vet ikke om jeg skal snakke med han om dette eller bare legge det bort? Jeg ble jo faktisk litt såra. Er jeg litt hårsår? :)

Anonymous poster hash: 510fc...364

Opp til deg om han blir vet du.

Ikke vær en masete bitch!

Anonymous poster hash: 55a76...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte jo om han VIL være sammen med henne for alltid. Ikke om han SKAL det.

Nr to vet han selvsagt ikke noe om, men han kan vite om han VIL og ØNSKER det.

Skjønner deg, TS. Klart det stikker litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor gidder man å være sammen med noen om man ikke vet om man ønsker en fremtid med denne personen? Syns det er ganske rart! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...