Gå til innhold

Blir så sint, på veiene av mitt barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er den at mitt barn på 11 år blir "utestengt". Og ser det blir såret.

Greia er den at den ene vennen bor hos en foreldrer, barnet min leker mye med dette barnet og et annen barn på dagtid og når de er ute, hos oss eller hos den andre. Men så kan de 2 avtale overnatting, kino ol uten at mitt barn får bli med. Den foreldren kan kun ha 1 ekstra. (Veit ikke hvorfor) dette skjer også etter skoletid.

Jeg klarer snart ikke holde kjeft. Har ikke sagt noe enda, pga at jeg ikke vil at mitt barn skal få problemer.

Har hintet till foreldrene til det andre barnet, om at dette syntes jeg ikke er grei. Men ser ut som de er blinde for det.

Mitt ❤️ blør for mitt barn

Anonymous poster hash: 101fb...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så har de bare plass til at én unge kan overnatte, kjipt selvsagt men om du ønsker at gutten din skal leke med begge to kan jo du selv invitere begge ungene til å overnatte sammen med sønnen din, gå på kino e.l.



Anonymous poster hash: 01f4e...751
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du/barnet inviterer de to andre på overnatting, kino el.l? Da vil det kanskje føles mer naturlig å tenke på ditt barn neste gang de selv inviterer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir såret over å føle at barnet ditt er utelatt, men du og barnet må faktisk tåle at de to gjør ting sammen, på samme måte som ditt barn finner på noe med bare en av dem. Jeg hadde heller ikke plass til mange på overnatting da jeg var barn. Har du god plass så får du innvitere hjem til deg.



Anonymous poster hash: b2ec9...4f0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi gjort flere ganger. Mitt barn har med venner på mye, også på overnatting. (Dette barnet har vert her mye)Vi har åpent hus

Beklager at jeg ikke er så god på å skrive. Lese og skrivevansker. ( men bare "mobb" Har blit det i mange år.)

Trodde vi også fikk lov til å skrive på forumet.

Ja, jeg er nok nærtagen. Men det er nok pga oppveksten. ( men det er en annen sak)

Anonymous poster hash: 101fb...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer vel bedre sammen, da, og ungen foretrekker å ha den andre ungen på besøk fremfor din sønn. Det må han nesten bare godta; om du blander deg inn og klager gjør du det bare verre.



Anonymous poster hash: 01f4e...751
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK. Da lar jeg det ligge

Takk for svar

Anonymous poster hash: 101fb...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at mitt barn på 11 år blir "utestengt". Og ser det blir såret.

Greia er den at den ene vennen bor hos en foreldrer, barnet min leker mye med dette barnet og et annen barn på dagtid og når de er ute, hos oss eller hos den andre. Men så kan de 2 avtale overnatting, kino ol uten at mitt barn får bli med. Den foreldren kan kun ha 1 ekstra. (Veit ikke hvorfor) dette skjer også etter skoletid.

Jeg klarer snart ikke holde kjeft. Har ikke sagt noe enda, pga at jeg ikke vil at mitt barn skal få problemer.

Har hintet till foreldrene til det andre barnet, om at dette syntes jeg ikke er grei. Men ser ut som de er blinde for det.

Mitt ❤️ blør for mitt barn

Anonymous poster hash: 101fb...5af

Det er ikke alle som har fysisk plass, økonomi eller energi til å ha flere enn 1 barn på overnattingsbesøk.

Kan ikke du heller invitere de to andre barna hjem til deg på overnatting?

Anonymous poster hash: 6b733...8e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg. Men nå var jeg syk

Veit at noen sliter med plass. Hadde det vert tilfelle her, så hadde jeg skjønt det.

Er flere ting som jeg ikke vil ta med her.

Men så fort jeg er frisk, skal det bli overnatting av alle.

Anonymous poster hash: 101fb...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten var vi tre bestevenner som hang sammen hele tiden. Det ble ofte litt sure miner når en av oss fikk ligge over til den andre, mens den tredje ikke fikk. Men etter hvert som vi ble eldre så fikk alle tre overnatte hos hverandre samtidig. Nå hadde foreldrene våre plass til og ork til å ha 5 barn i huset, (da alle oss har 2 søsken hver) men forstår dem som ikke har det også. Leit at ditt barn blir holdt utenfor ts. Finner ditt barn og det andre barnet som bare kan ha en ekstra på noe uten det tredje barnet på kveldstid da? Eller er det alltid de to andre barna som er hos hverandre?

Anonymous poster hash: 82d54...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmeis

Du har ingen rett til å blande deg i hvorvidt dette barnet blir invitert når de andre finner på noe. At barnet ditt føler seg utelatt er av og til en del av livet. Så lenge disse ikke utestenger på en måte for å mobbe barnet ved å for eksempel unngå å komme hjem til ditt barn når det blir invitert gang på gang, så er det ikke noe å bekymre seg for.

Andres årsaker til hvorfor de kun kan ha étt barn om gangen skal du ikke blande deg i. Jeg syntes heller du kan la barna ordne dette selv, og foreslå ting du kan arrangere for alle tre i DITT hus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen rett til å blande deg i hvorvidt dette barnet blir invitert når de andre finner på noe. At barnet ditt føler seg utelatt er av og til en del av livet. Så lenge disse ikke utestenger på en måte for å mobbe barnet ved å for eksempel unngå å komme hjem til ditt barn når det blir invitert gang på gang, så er det ikke noe å bekymre seg for.

Andres årsaker til hvorfor de kun kan ha étt barn om gangen skal du ikke blande deg i. Jeg syntes heller du kan la barna ordne dette selv, og foreslå ting du kan arrangere for alle tre i DITT hus.

Huff, for et megge-svar.

Til TS: Synes det er flott at du engasjerer deg når barnet ditt blir eksludert. Det har man plikt som forelder å gjøre.

Prøv å inviter en av de på overnatting, og den andre neste gang. Også kanskje begge to neste gang?

Evt inviter på filmkveld, pizza o.l. Tror det vil oirdne seg etterhvert hvis du hjelper barnet ditt til å ha litt tid alene med hver av de. Lykke til

Anonymous poster hash: 35381...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...