Gå til innhold

Kun enkeltseter ledig på fly - jeg reiser med barn på 2,5 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men dersom du var sent ute og ikke fikk plass sammen så kunne du jo vente med å reise ? Dette var jo trolig på sparket uansett. Er det ikke du som er ansvarlig for å legge til rette når du reiser med små barn ? Forskjellige transportmiddler har forskjellige tilbud men er det ikke ledige seter ved siden av hverandre så er det ikke det....

Det er ikke mitt problem. Det er flyselskapets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns denne tråden begynner å bli litt vel barnslig og usaklig nå, men skal likevel gi et saklig svar.

Hadde jeg betalt ekstra for en spesiell plass på flyet, enten det er benplass, vindu eller annet så hadde jeg ikke flyttet meg med mindre det var til en tilsvarende plass. På flyturer uten spesielle preferanser så skulle jeg gjerne flyttet meg for å gi plass til en famile med små barn. Tenåringer derimot... Nope.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg blir frustrert over flere av svarene her. Det er greit at man skal bestille og betale sete på forhånd dersom man ønsker større benplass o.l. Men å splitte en mor og et lite barn bør man ikke forvente uansett!

Det skal ikke være nødvendig å betale i dyre dommer for å få kunne sitte sammen. Det er utrolig at det har gått så langt syns jeg. Vi er en familie på 4 med to små barn på 1 og 2 år. Vi skal snart ut å fly.

Hvis vi skal bestille seter på forhånd så koster det oss mellom 450-750 kroner hver vei! Ganske dyrt for å kunne garantere at vi får sitte sammen. Hvis vi ikke gjør det så splitter de nok oss 2 og 2. Ikke så gøy på en tur på 5-7 timer akkurat.

Trist at det har blitt slik.

Anonymous poster hash: d5f54...e8f

Men andre som har betalt for setereservasjon skal vike for dere som velger å la være? Har man ikke råd til å reise må man la være. De fleste gambler på at det ordner seg og noen flytter mer eller mindre frivillig. Men hvis dere står der uten å ha betalt og ingen av de som har reservert sete ønsker å flytte, mener jeg dere bare kan gå av flyet. Det blir i samme kategori som hvis man har bestilt standby og det ikke er ledige plasser, da må man bli igjen og vente på neste avgang.

Anonymous poster hash: 5f9f1...bd6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt problem. Det er flyselskapets.

Du virker som en ekstremt vanskelig person. Du vil at alle skal rette seg etter dine ønsker og dine behov når du ikke selv gjør hva som trengs for å få det til å gå opp i opp. Du er fullstendig klar over at man må reservere plass og betale litt ekstra for å være sikker på at en får plass ved siden av hverandre, men du driter i det og forventer at andre (som muligens har reservert plass) skal flytte på seg slik at du blir fornøyd. Dersom de ikke gjør det er det flyselskapet sin feil etter din mening... Siden du kunne tydeligvis ikke ha gjort noe som helst selv for å ha hatt en garanti for at du og dine barn hadde fått sittet ved siden av hverandre. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 0f658...fad

Innlegget er redigert for slettede sitater.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en hopp på tur tidligere i sommer og selv om jeg ville ha reservert sete, så var det ikke mulig.

Du virker som en ekstremt vanskelig person. Du vil at alle skal rette seg etter dine ønsker og dine behov når du ikke selv gjør hva som trengs for å få det til å gå opp i opp. Du er fullstendig klar over at man må reservere plass og betale litt ekstra for å være sikker på at en får plass ved siden av hverandre, men du driter i det og forventer at andre (som muligens har reservert plass) skal flytte på seg slik at du blir fornøyd. Dersom de ikke gjør det er det flyselskapet sin feil etter din mening... Siden du kunne tydeligvis ikke ha gjort noe som helst selv for å ha hatt en garanti for at du og dine barn hadde fått sittet ved siden av hverandre. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 0f658...fad

Lær deg å lese hele innlegget før du vrenger ut av deg. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å lese hele innlegget før du vrenger ut av deg. ;)

Hvorfor i alle dager måtte du ta denne ferien? Hvorfor kunne du ikke vente?

Det er det jeg mener. Når du tar en sånn tur der du ikke får reservert så kan du ikke forvente at alle andre skal rette seg etter dine ønsker. Hvis det var helt forferdelig ille at dere ikke satt sammen på flyet, hvorfor i det hele tatt bestilte du den når du visste at det ikke var mulig å reservere sete?

Du gjør det hele så vanskelig. Du lager problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 0f658...fad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler for å reservere sete; jeg vil ha vindusplass. Hadde noen bedt meg om å få overta setet kunne jeg muligens vurdert det, avhengig av

1) spør de meg på en hyggelig måte, eller forlanger de å få det?

2) er setet de tilbyr meg i bytte akseptabelt?

3) tilbyr de meg å betale meg tilbake den summen jeg selv betalte for å reservere?

En del av de kranglevorne egotrippene her ville jeg neppe engang vurdert å bytte med.



Anonymous poster hash: 43c5d...ed4
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du driter også i at vi andre som har betalt ekstra for setene våre må flytte på oss fordi det står en gjerrig småbarnfamilie og griner?

Anonymous poster hash: 286e0...303

Ja, når du er så dum at du faktisk gidder betale EKSTRA for å velge et sete selv, så kan du bare ha det så godt... Tenker de fleste flyselskaper som tilbyr dette gnir seg godt i hendene av naive reisende som tror de har gjort noe lurt, men i virkeligheten bare betaler ekstra for en tjeneste de allerede har betalt for...Reality check, til syvende og sist kan kabinpersonalet overstyre alt de vil i sikkerhetens navn...

Forøvrig har jeg aldri giddet betale ekstra for velge meg et flysete, det får holde at jeg gjør innsjekkingsjobben selv og da kan man som regel velge fritt. Nå anser jeg meg som reisevant både med og uten barn, og selv om vi innimellom ikke har fått reist samlet som familie siden vi er flere enn 3 og derfor havner på hver side av midtgangen eller forskjellige seterader, har jeg aldri opplevd at ungene har fått tildelt seter "alene" uten en forelder ved siden av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager måtte du ta denne ferien? Hvorfor kunne du ikke vente?

Det er det jeg mener. Når du tar en sånn tur der du ikke får reservert så kan du ikke forvente at alle andre skal rette seg etter dine ønsker. Hvis det var helt forferdelig ille at dere ikke satt sammen på flyet, hvorfor i det hele tatt bestilte du den når du visste at det ikke var mulig å reservere sete?

Du gjør det hele så vanskelig. Du lager problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 0f658...fad

Det må du nesten spørre Silfen etter, men hadde det vært meg hadde jeg ikke latt et slikt reservasjonsproblem stoppe meg fra å reise på ferie. Og så forekommer det meg at du leser mye mer i innlegget til Silfen enn det hun faktisk skriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått med seg at TS har fått fiksa opp i seterotet ang 2 åringen sin. Slutt og krangle da vel. Samma det vel hvor man sitter, kommer fram for det :)



Anonymous poster hash: e179a...f35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten spørre Silfen etter, men hadde det vært meg hadde jeg ikke latt et slikt reservasjonsproblem stoppe meg fra å reise på ferie. Og så forekommer det meg at du leser mye mer i innlegget til Silfen enn det hun faktisk skriver.

Hva da? Har du lest alle innleggene hennes? Jeg hadde heller ikke latt et slikt reservasjonsproblem stoppe meg fra å reise på ferie, men da hadde jeg heller ikke skrevet at det er flyselskapet sin feil som lager slike problemer og alt dette med sikkerhet og problemene ved å ikke sitte ved siden av barna hennes.

Anonymous poster hash: 0f658...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du er så dum at du faktisk gidder betale EKSTRA for å velge et sete selv, så kan du bare ha det så godt... Tenker de fleste flyselskaper som tilbyr dette gnir seg godt i hendene av naive reisende som tror de har gjort noe lurt, men i virkeligheten bare betaler ekstra for en tjeneste de allerede har betalt for...Reality check, til syvende og sist kan kabinpersonalet overstyre alt de vil i sikkerhetens navn...

Forøvrig har jeg aldri giddet betale ekstra for velge meg et flysete, det får holde at jeg gjør innsjekkingsjobben selv og da kan man som regel velge fritt. Nå anser jeg meg som reisevant både med og uten barn, og selv om vi innimellom ikke har fått reist samlet som familie siden vi er flere enn 3 og derfor havner på hver side av midtgangen eller forskjellige seterader, har jeg aldri opplevd at ungene har fått tildelt seter "alene" uten en forelder ved siden av.

Jeg gambler også som regel på å ikke reservere sete, men da godtar jeg selv risken at jeg kan få et lite komfortabelt sete. I de tilfellene der det er viktig for meg å ha en bra plass, som feks på langturer, betaler jeg heller ekstra dersom det kreves av det aktuelle flyselskapet. Blir jeg tildelt en dårlig plass fordi jeg ikke har reservert, krever jeg selvsagt ikke å få bytte med noen andre. Det enkelte tydeligvis ser bort fra her, er at hvis det "ordner seg" for dem, så kåler det seg til for noen andre. Sannsynligvis samme folkene som legger ned setet i fanget på han bak, fordi da får de bedre plass selv. Mange syns det er en god deal - mer komfort til meg selv, mindre til andre.

Anonymous poster hash: 5f9f1...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som flyr mye (og er to personer) spekulerer gjerne i dette (vindu+midtgang). Gjør det selv også av og til, men siden jeg ofte flyr alene, så ser jeg det veldig ofte også. Nesten bare seter i midten ledige. Det er ikke rent sjelden at man har litt flaks og ender opp med ekstra god plass.

Men selvsagt, når jeg flyr alene, så velger jeg også gjerne et sete ved vinduet eller midtgangen der det bare sitter en person og får setet i midten ledig. Så tryggest å sjekke med flyselskapet.

Anonymous poster hash: bbd7f...395

Flyr selv en 30 ganger i året og har ikke observert dette. Derimot er det få som vil sitte i midte fordi det er de dårligste setene. Hvorfor? Fordi du kan bli nektet mellom to personer som har dårlig hygiene, som tar veldig stor plass, man kan risikere å miste begge armlener, det er vanskelig å lese avis, man har ikke noen side å støtte hodet mot som ikke kan komme borti sidemann osv. Så der er forklaringen på hvorfor ingen vil sitte i midten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har betalt for vindussete, "eier" man vinduet da og kan lukke det om man føler for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Hvis man har betalt for vindussete, "eier" man vinduet da og kan lukke det om man føler for det?

Du "eier" vinduet uavhengig om du har betalt for det eller ikke, så lenge du sitter der. Da kan du lukke det om du føler for det, så lenge det ikke er under avgang og landing eller andre situasjoner som tilsier at du skal ha det åpent. Men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har betalt for vindussete, "eier" man vinduet da og kan lukke det om man føler for det?

Det synes jeg. Jeg satt og koste meg med utsikten fra vindusplassen da hun ved siden av meg spurte om ikke jeg kunne lukke det fordi hun skulle sove. Sorry, men da får du ta med deg noe å dekke til øynene med hvis du ikke får sove med vinduet oppe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde forresten verdens mest duste familie en gang. Vi satt på rad to, og en familie med små barn satt på rad en der nødutgangen er. Siden små barn ikke har lov til å sitte der under letting og landing, spurte flyvertinnen om de kunne bytte med oss. Greit det, syntes det var deilig med ekstra beinplass. Det var bare det at med en gang vi var oppe, skulle de bytte tilbake igjen, og så måtte vi bytte enda en gang før landing. Utrolig smålig av dem å ikke la oss sitte der hele turen når de hadde bestilt plasser de ikke hadde lov til å benytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde forresten verdens mest duste familie en gang. Vi satt på rad to, og en familie med små barn satt på rad en der nødutgangen er. Siden små barn ikke har lov til å sitte der under letting og landing, spurte flyvertinnen om de kunne bytte med oss. Greit det, syntes det var deilig med ekstra beinplass. Det var bare det at med en gang vi var oppe, skulle de bytte tilbake igjen, og så måtte vi bytte enda en gang før landing. Utrolig smålig av dem å ikke la oss sitte der hele turen når de hadde bestilt plasser de ikke hadde lov til å benytte.

Strengt tatt skal ikke barn sitte ved nødutgang under reiser heller så her må de ha blingsa veldig. Ved hurtig nødlanding så er det ikke tid og skifte seter hele tia.

Anonymous poster hash: e179a...f35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser mange ut til å snakke om "komfort". SÅ stor forskjell er det ikke på de fleste av setene, med mindre det er plass ved nødutgang eller plass rett ved doene.

At de som reiser med små barn skal sitte sammen handler jo ikke om komfort, men sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...