Gå til innhold

Kun enkeltseter ledig på fly - jeg reiser med barn på 2,5 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har spesielle behov angående seter så betaler man selvfølgelig for setereservasjon...Slet mer med klaustrofobi før og da valgte jeg selvfølgelig en mer skjermet plass og betalte også mer for dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men i alle dager da! Gjerrig å ikke betale for å reservere sete på forhånd? På ingen måte, det er jo bare et sleipt triks fra flyselskapet for å tjene mer penger. Du MÅ jo få et sete uansett.

TS: dette ordner seg greit. De lar ikke en toåring sitte "alene".

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

De aller fleste som reiser to og to velger seter ved vinduet og ved midtgangen.. men lar det midterste være tomt i håp om å få hele raden for seg selv. Som regel er alle veldig villige til å sette seg sammen i stedet dersom det kommer en ukjent og velger setet i midten.

Men ring og spør.

Anonymous poster hash: bbd7f...395

De fleste som reiser en og en, velger også sete ved vinduet eller midtgangen. Og det er mange som reiser alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnes seg...eller det vil si; det var allerede ordnet. Da jeg ringte kundeservice i dag sa de at vi alle hadde seter ved siden av hverandre. Det var visst noe med akkurat det tidspunktet jeg var inne og sjekket (da alle reservasjonene ble låst), som gjorde at våre seter så utilgjengelig ut.



Anonymous poster hash: 949ed...6d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite reisevante folk her, slikt skjer innimellom. På Sas og mange andre f.eks så velger man uansett sete 24 t før avreise. En av de siste gangene jeg reiste, hadde flyselskapet satt opp 2 stk på samme sete, jeg sa fra til flyvertinne hvor hun da ville jeg skulle sitte. Hun viste meg til et vindussete et par rader foran. Greit for meg. Flyet var ned i en annen norsk by som ofte skjer, før det dro videre til min destinasjon. Der kom det på en familie på 3, som hadde reservert seteraden jeg nå satt på. Flyvertinnen ba mannen sette seg på raden bak da det nå der var blitt ledig sete, hun husket meg og prøvde å fordele ulempen med feilen på flere. Moren ble høggsur og så stygt på meg og mumlet i skjegget, hadde nok god lyst til å pælme bort meg som hadde "knabbet" setet deres. Tenk å bli så sur for at mor og far og tenåringsbarn ikke får sitte sammen på 50 min flytur.. De snakket uansett ikke sammen. Jeg gadd ikke forklare noe som helst til det sure mennesket, bare koste meg med avisen og vindussetet.

En annen gang reiste vi i familien langt, og hadde bestilt 4 seter ved siden av hverandre på hver side av midtgangen. Så ble det flybytte, auto overføring av reservasjoner, og vi havnet 1 rad ulikt. Det nye flyet hadde en ekstra rad i midten.

Litt humper må man tåle når man flyr, og ellers i livet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite reisevante folk her, slikt skjer innimellom. På Sas og mange andre f.eks så velger man uansett sete 24 t før avreise. En av de siste gangene jeg reiste, hadde flyselskapet satt opp 2 stk på samme sete, jeg sa fra til flyvertinne hvor hun da ville jeg skulle sitte. Hun viste meg til et vindussete et par rader foran. Greit for meg. Flyet var ned i en annen norsk by som ofte skjer, før det dro videre til min destinasjon. Der kom det på en familie på 3, som hadde reservert seteraden jeg nå satt på. Flyvertinnen ba mannen sette seg på raden bak da det nå der var blitt ledig sete, hun husket meg og prøvde å fordele ulempen med feilen på flere. Moren ble høggsur og så stygt på meg og mumlet i skjegget, hadde nok god lyst til å pælme bort meg som hadde "knabbet" setet deres. Tenk å bli så sur for at mor og far og tenåringsbarn ikke får sitte sammen på 50 min flytur.. De snakket uansett ikke sammen. Jeg gadd ikke forklare noe som helst til det sure mennesket, bare koste meg med avisen og vindussetet.

Hvorfor satte ikke DU deg på seteraden bak, slik at de kunne sitte sammen, slik de hadde reservert plasser? Problem solved! Kanskje de hadde snakket sammen da...

Anonymous poster hash: 4eec3...cd5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor satte ikke DU deg på seteraden bak, slik at de kunne sitte sammen, slik de hadde reservert plasser? Problem solved! Kanskje de hadde snakket sammen da...

Anonymous poster hash: 4eec3...cd5

For en 50 min flytur, hadde ikke jeg flyttet på meg. De aller fleste klarer å sitte fra hverandre, en liten time.

Bra det ordnet seg med setene TS :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg blir frustrert over flere av svarene her. Det er greit at man skal bestille og betale sete på forhånd dersom man ønsker større benplass o.l. Men å splitte en mor og et lite barn bør man ikke forvente uansett!

Det skal ikke være nødvendig å betale i dyre dommer for å få kunne sitte sammen. Det er utrolig at det har gått så langt syns jeg. Vi er en familie på 4 med to små barn på 1 og 2 år. Vi skal snart ut å fly.

Hvis vi skal bestille seter på forhånd så koster det oss mellom 450-750 kroner hver vei! Ganske dyrt for å kunne garantere at vi får sitte sammen. Hvis vi ikke gjør det så splitter de nok oss 2 og 2. Ikke så gøy på en tur på 5-7 timer akkurat.

Trist at det har blitt slik.



Anonymous poster hash: d5f54...e8f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg blir frustrert over flere av svarene her. Det er greit at man skal bestille og betale sete på forhånd dersom man ønsker større benplass o.l. Men å splitte en mor og et lite barn bør man ikke forvente uansett!

Det skal ikke være nødvendig å betale i dyre dommer for å få kunne sitte sammen. Det er utrolig at det har gått så langt syns jeg. Vi er en familie på 4 med to små barn på 1 og 2 år. Vi skal snart ut å fly.

Hvis vi skal bestille seter på forhånd så koster det oss mellom 450-750 kroner hver vei! Ganske dyrt for å kunne garantere at vi får sitte sammen. Hvis vi ikke gjør det så splitter de nok oss 2 og 2. Ikke så gøy på en tur på 5-7 timer akkurat.

Trist at det har blitt slik.

Anonymous poster hash: d5f54...e8f

Det er blitt slik fordi folk vil ha billige flyreiser. Da skilles de mindre viktige funksjonene ut, slik at de som reiser kan velge om dette er viktig for dem eller ikke. Om man synes det er viktig kan man enten betale for tjenesten, eller man kan velge et flyselskap som har den innbakt i prisen.

Når alt kommer til stykket er spørsmålet hva man ønsker å betale for. Dersom en med lange bein må betale for å sitte mer behagelig, kan en barnefamilie også betale for å garantere å få plass sammen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt slik fordi folk vil ha billige flyreiser. Da skilles de mindre viktige funksjonene ut, slik at de som reiser kan velge om dette er viktig for dem eller ikke. Om man synes det er viktig kan man enten betale for tjenesten, eller man kan velge et flyselskap som har den innbakt i prisen.

Når alt kommer til stykket er spørsmålet hva man ønsker å betale for. Dersom en med lange bein må betale for å sitte mer behagelig, kan en barnefamilie også betale for å garantere å få plass sammen.

Jeg syntes det er tragisk at folk med lange ben må betale mer. Ingen kan noe for at de har lange ben. Tykke mennesker derimot, som selv har et valg - kan betale for to seter.

Anonymous poster hash: 88765...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så små barn i det hele tatt sitte alene på et fly? De er jo avhengige av at noen er tilstede og hjelper dem dersom det skjer noe, og da er flyselskapet neppe interessert i å splitte de fra den/de de reiser sammen med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt slik fordi folk vil ha billige flyreiser. Da skilles de mindre viktige funksjonene ut, slik at de som reiser kan velge om dette er viktig for dem eller ikke. Om man synes det er viktig kan man enten betale for tjenesten, eller man kan velge et flyselskap som har den innbakt i prisen.

Når alt kommer til stykket er spørsmålet hva man ønsker å betale for. Dersom en med lange bein må betale for å sitte mer behagelig, kan en barnefamilie også betale for å garantere å få plass sammen.

Det går nå mer på sikkerhet enn det å sitte sammen. Tok en hopp på tur tidligere i sommer og selv om jeg ville ha reservert sete, så var det ikke mulig. Hadde med meg to barn på 8 og 9. Vi satt spredt over flyet, fra helt foran til så og si helt bak. Sa som sant var til flyvertene, at nå trengte jeg at de var behjelpelig med å sjekke belte og alt sånt på barna, siden jeg hadde absolutt ingen oversikt. Det sier seg selv at dersom barna hadde vært enda mindre og ikke troendes til å sitte i ro eller annet, så hadde det faktisk ikke vært mulig, sikkerhetsmessig, å ikke sitte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nå mer på sikkerhet enn det å sitte sammen. Tok en hopp på tur tidligere i sommer og selv om jeg ville ha reservert sete, så var det ikke mulig. Hadde med meg to barn på 8 og 9. Vi satt spredt over flyet, fra helt foran til så og si helt bak. Sa som sant var til flyvertene, at nå trengte jeg at de var behjelpelig med å sjekke belte og alt sånt på barna, siden jeg hadde absolutt ingen oversikt. Det sier seg selv at dersom barna hadde vært enda mindre og ikke troendes til å sitte i ro eller annet, så hadde det faktisk ikke vært mulig, sikkerhetsmessig, å ikke sitte sammen.

Men dersom barna var mindre , ville du da kjøpt billig hoppe på tur likevel ? Og forventet at noen av dem som hadde bestilt tidligere skulle spre seg og gi plassene sine til deg og barna ?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dersom barna var mindre , ville du da kjøpt billig hoppe på tur likevel ? Og forventet at noen av dem som hadde bestilt tidligere skulle spre seg og gi plassene sine til deg og barna ?

Jeg må ærlig talt si at jeg driter i at flyselskapene lager slike problemer for å tjene penger. Sikkerheten skal stå høyest og sånn er det bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg driter i at flyselskapene lager slike problemer for å tjene penger. Sikkerheten skal stå høyest og sånn er det bare.

Hvorfor reserverer du ikke plass da dersom sikkerheten skal stå høyest?

Du må være totalt uvitende. Flyselskapene gjør det slik for at de som ikke bryr seg hvor de sitter skal få billigere reise. De som bryr seg hvor de sitter må jo betale for ekstratjenesten. Dersom du ignorerer dette og vil ha de mest billige billettene er det jo DU som driter i sikkerheten.

Anonymous poster hash: 0f658...fad

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det første man må sjekke når man bestiller utenlandstur med småbarn. Vi reiser med 3 barn som er for små til å sitte alene. Hadde aldri fallt meg inn å ha den holdningen at vi ikke trenger å betale for seter siden ungene uansett må få sitte med oss. Hvorfor skal det være gratis for småbarnsforeldre å velge med hvem og hvor på flyet de vil sitte? Vi har jo selv valgt å få barn, de er vårt ansvar. Andre skal ikke lastes for at vi velger å reise med småbarn. Forskjellsbehandling er en uting uansett hva det gjelder. Sist gang reiste jeg og mannen min alene på tur. BI hadde forhåndsbestillt seter og betalt dette. Dette er noe vi alltid gjør grunnet min manns høyde. Da kom det en mor med en datter og ba om å få bytte seter med oss da hun hadde "glemt" å forhåndsbestille slik at de kunne sitte sammen. Da sa min mann høflig beklager men disse setene har vi betalt for og vi vil derfor ha disse selv. Damen responderte da med å skjelle oss ut og samtidig si at vi kunne umulig ha barn selv med slik tankegang:-)Enden på historien er såklart at vi ikke byttet seter med vedkommende:-)

Anonymous poster hash: b21d0...83a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor satte ikke DU deg på seteraden bak, slik at de kunne sitte sammen, slik de hadde reservert plasser? Problem solved! Kanskje de hadde snakket sammen da...

Anonymous poster hash: 4eec3...cd5

Jeg hadde reservert sete også, men det ble systemfeil. Jeg hadde allerede flyttet meg én gang. Når midtgangen er full av folk som skal boarde så er det enklest at en av dem tar et annet sete, når flighten var så kort og barnet var rundt 15.

Eller skal jeg rundt som en sprettball i flyet så ingen andre blir uleiliget? Det burde de tåle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg driter i at flyselskapene lager slike problemer for å tjene penger. Sikkerheten skal stå høyest og sånn er det bare.

Men dersom du var sent ute og ikke fikk plass sammen så kunne du jo vente med å reise ? Dette var jo trolig på sparket uansett. Er det ikke du som er ansvarlig for å legge til rette når du reiser med små barn ? Forskjellige transportmiddler har forskjellige tilbud men er det ikke ledige seter ved siden av hverandre så er det ikke det....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på: Hvis jeg har betalt for et sete jeg ønsker. Hvorfor må jeg da flytte meg fordi noen småbarnsforeldre absolutt vil reise billigst mulig?

Dette hendte meg sist gang jeg flydde. Jeg reiste alene, og betalte ekstra for å ha en vindusplass. Og ble bedt om jeg "vennligst" kunne flytte meg et annet sted fordi en småbarnsfamilie ville sitte sammen på de 3 setene.



Anonymous poster hash: 286e0...303
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg driter i at flyselskapene lager slike problemer for å tjene penger. Sikkerheten skal stå høyest og sånn er det bare.

Så du driter også i at vi andre som har betalt ekstra for setene våre må flytte på oss fordi det står en gjerrig småbarnfamilie og griner?

Anonymous poster hash: 286e0...303

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...