Gå til innhold

Konfirmasjon uten "babyminner"


Sørensen

Anbefalte innlegg

Gjestebok i dåp? Heller aldri hørt om. Tydelig at det er mange ulike tradisjoner ute og går :)

Anonymous poster hash: d2f7e...544

Ja, nettopp. Mange ulike tradisjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke snakk om morens minner, de tenker jeg at hun vil formidle selv! Det jeg mener er "praktiske" ting konfirmanten har eid, som for eksempel et par små sko, som av mange brukes som bordpynt.

sko på bordet?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de første skoene på bordet helt vanlig?? Gjerne brukt som vase.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre Ts er å kjøpe inn mange små rammer, der du setter inn bilder av konfirmanten fra han var liten og bruker det som endel av bordpynten. Var i en konfirmasjon der det var gjort, og det var veldig fint :)

Om faren ikke har bilder fra barnet var helt liten så er det kanskje en mulighet for at besteforeldrene har det?

Når det skal sies så har jeg også vært i mange konfirmasjoner helt uten ting fra barndommen. Da vi hadde konfirmant så hadde vi en laptop stående på gavebordet der vi hadde satt sammen en bildeserie fra barnet var baby og frem til nå, som sto på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti sko på bordet som en del av dekorasjonen, men tviler på om dette avgjør om konfirmasjonen blir bra eller ikke.

Tror også dette er på vei ut, få av dagens barn har disse hvite skinnskoene som var typiske som første sko. Nå skal barna gå skoløse så lenge som mulig. Mitt barn har feks noen store Viking vintersko som første sko, kommer neppe på noe konfirmasjonsbord...

Sats heller på blomster, lys og noen bildet. Og er feks gutten veldig fotballgira så kan dere finne pynt som gjenspeiler dette. Historier og minner har sikkert familien på faren sin side.

Anonymous poster hash: d8691...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke de første skoene på bordet helt vanlig?? Gjerne brukt som vase.

Jeg trodde også at det var vanlig, derfor spørsmålet. Ser at jeg muligens er litt gammeldags når det gjelder minner fra barndommen ;)

Det du kan gjøre Ts er å kjøpe inn mange små rammer, der du setter inn bilder av konfirmanten fra han var liten og bruker det som endel av bordpynten. Var i en konfirmasjon der det var gjort, og det var veldig fint :)

Om faren ikke har bilder fra barnet var helt liten så er det kanskje en mulighet for at besteforeldrene har det?

Når det skal sies så har jeg også vært i mange konfirmasjoner helt uten ting fra barndommen. Da vi hadde konfirmant så hadde vi en laptop stående på gavebordet der vi hadde satt sammen en bildeserie fra barnet var baby og frem til nå, som sto på hele tiden.

Takk for gode råd! Jeg skal ikke være vanskelig, men i dette tilfellet har begge mine svigerforeldre gått bort, dessverre, så lite minner å hente derfra også. Små rammer hørtes koselig ut, sto de på bordet eller var de lagt rundt omkring (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Vi har laget en liten bildeserie som vi tenkte å ta fram da :rolleyes:

Jeg har vært borti sko på bordet som en del av dekorasjonen, men tviler på om dette avgjør om konfirmasjonen blir bra eller ikke.

Tror også dette er på vei ut, få av dagens barn har disse hvite skinnskoene som var typiske som første sko. Nå skal barna gå skoløse så lenge som mulig. Mitt barn har feks noen store Viking vintersko som første sko, kommer neppe på noe konfirmasjonsbord...

Sats heller på blomster, lys og noen bildet. Og er feks gutten veldig fotballgira så kan dere finne pynt som gjenspeiler dette. Historier og minner har sikkert familien på faren sin side.

Anonymous poster hash: d8691...0e4

Haha, nei store vintersko blir vel kanskje ikke så koselig som bordpynt! Er enig med deg, at far og hans familie får stå for minnene, så tar jeg det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Jeg skal ikke være vanskelig, men i dette tilfellet har begge mine svigerforeldre gått bort, dessverre, så lite minner å hente derfra også. Små rammer hørtes koselig ut, sto de på bordet eller var de lagt rundt omkring (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Vi har laget en liten bildeserie som vi tenkte å ta fram da :rolleyes:

De sto rundt omkring på bordet :) Noen må jo ha bilder av barnet fra fars side...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere å fokusere på fremtiden og konfirmantens interesser . Hvis ting i fortiden er komplisert bør dette unngås. Faren bør uansett ta ansvar for denne store dagen og ikke overlate alt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er gammeldags når det gjelder barndomsminner i konfirmasjon. Syns heller det er veldig rart at det er så mange her som tenker at barndomsminner i en konfirmasjon er merkelig. Konfirmasjonsdagen skal jo handle om nettopp personen som blir konfirmert, hva er ikke mer naturlig enn å trekke frem barndomsminner da? Det er jo ikke det samme som en bursdag, da hadde jeg heller forstått litt bedre reaksjonen til folk her i tråden. Konfirmasjon er noe à la bryllup; Det skjer èn gang i livet, og skal være en personlig fest. Tenker jeg iallefall.. Er iallefall helt uenig i påstanden om at gjester syns dette er uinteressant. Hvorfor går man i en konfirmasjon egentlig? For å feire konfirmanten, eller for å spise gratis mat? (ble litt revet med, beklager)

Også for å prøve å hjelpe deg..

Kanskje du har noen tegninger liggende som han tegnet da han var minde? Et lite bildeshow eller bilder i sangheftet (om dere har det) er jo kjempebra :) Taler som forteller om når han var mindre er også knall. Jeg elsket å høre taler om meg selv i konfirmasjonen min, så at alle tenåringer hater å høre om seg selv stemmer nok ikke helt :) Håper det blir en fin konfirmasjon uansett hva du finner ut. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde verken babyting, bilder eller sang i min konfirmasjon. Det var en flott dag, og som 15-åring verken ante jeg eller forventet jeg noe.

Besteforeldre og tanter/onkler har nok ett og annet bilde. Om dette er noe du føler du må gjøre, så tror jeg et par bilder holder ;)

Jeg er alene med sønnen min, men om jeg har kontroll på babyskoene hans om 13 år vet jeg faktisk ikke :P Elsker han mer enn noe, og konfirmasjonen blir en flott dag uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Konfirmasjon var jo tradisjonelt en markering fra barn til voksen, så hva med å droppe babyfokuset? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er gammeldags når det gjelder barndomsminner i konfirmasjon. Syns heller det er veldig rart at det er så mange her som tenker at barndomsminner i en konfirmasjon er merkelig. Konfirmasjonsdagen skal jo handle om nettopp personen som blir konfirmert, hva er ikke mer naturlig enn å trekke frem barndomsminner da? Det er jo ikke det samme som en bursdag, da hadde jeg heller forstått litt bedre reaksjonen til folk her i tråden. Konfirmasjon er noe à la bryllup; Det skjer èn gang i livet, og skal være en personlig fest. Tenker jeg iallefall.. Er iallefall helt uenig i påstanden om at gjester syns dette er uinteressant. Hvorfor går man i en konfirmasjon egentlig? For å feire konfirmanten, eller for å spise gratis mat? (ble litt revet med, beklager)

Også for å prøve å hjelpe deg..

Kanskje du har noen tegninger liggende som han tegnet da han var minde? Et lite bildeshow eller bilder i sangheftet (om dere har det) er jo kjempebra :) Taler som forteller om når han var mindre er også knall. Jeg elsket å høre taler om meg selv i konfirmasjonen min, så at alle tenåringer hater å høre om seg selv stemmer nok ikke helt :) Håper det blir en fin konfirmasjon uansett hva du finner ut. Lykke til :)

Tusen takk for svar! Jeg har tatt vare på mange av tegningene hans, så de skal jeg absolutt finne fram nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...