Gå til innhold

Uskrevne regler for pulevenner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes uskrevne regler for pulevenner? Har fått min første og lurer derfor.



Anonymous poster hash: 7e864...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha en regel klar.
Får en av dere følelser, så går dere ifra hverandre..Særlig om det bare er den ene og ikke tvihold på den personen.. + Du kan ikke akkurat bli sjalu for at personen ligger med andre samtidig som deg eller vica versa :)
Dere er venner, med litt ekstra..Ikke noe mer enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle puleforhold er forskjellige, dere burde bli enige om egne regler slik at det skal fungere. Slike ting kan veldig fort bli misforstått om man ikke snakker om det:) lykke til

Anonymous poster hash: 22443...aa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å bli enig om, er å forhold til eksklusivitet.

Er det greit å ha ennattsoppleg med noen fra byen? Er det greit å ha sex med en date? Er det greit å ha flere pulevenner? Er man pulevenner for å sammen utforske en felles interesse? Kan man ha en annen pulevenn for å utforske en annen interesse?

Folk tar slikt litt forskjellig.

Sjøl om en pulevenn er en pulevenn og ikke en kjæreste, har personen fremdeles krav på respekt. Det er opplagt at når den ene finner seg en kjæreste, er puleforholdet slutt, men hvordan melder man for hverandre at ting er på gang?

Følelser vil oppstå. Når folk puler, så knyttes de sammen. Vi mennesker er konstruert slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dere nesten diskutere selv.

Min pulevenn hadde sex med mange andre jenter fast også.
Den eneste regelen vi hadde var at hvis han ville gjøre det ubeskyttet med meg (jeg var jomfru) måtte han bruke kondom med de andre fordi jeg ville ikke bli smittet med noe. Heller ikke med HPV.

Men den kondom-regelen brøt han selvsagt hele tiden uten å si noe før et år etterpå. Jaja, har ikke fått påvist noe hittil.
Hadde ikke akkurat krav på noe respekt fra ham følte jeg, han behandlet meg som drit da jeg tok opp dette med kjønnsykdommer. Han var ikke lei seg over å ha løyet i det hele tatt.

Han sa bare "hehe, jeg lyver jo om alt uansett. ;)" og så var det liksom greit for ham.



Anonymous poster hash: c2fae...07c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex og nærhet er alene for veldig mange nok til å få følelser, spesielt kvinner. Sånn er det bare, og spørs om det i det hele tatt er mulig å kontrollere (finnes selvfølgelig unntak).

Begynner man å blande inn masse kos før/etter, mye kontakt utenom, filmkvelder og middager og finne på ting sammen så tror jeg det er dømt til at det blir følelser.

Så en regel er vel å holde det til kun sex.

Du må jo også finne ut hvilke regler du selv ønsker å ha i denne relasjonen, hvor går grensene for deg. Vil du f.eks vite om han har sex med andre? Hvor ofte du vil treffe han, hvor mye kontakt som er passelig for deg. Jeg tenker også at man ikke bør ha den samme pulevennen for lenge, da blir man mer knytta til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde regel om at vi ikke skulle få følelser, ikke sex med felles kjente og evt t sex med andre skulle skje med kondom



Anonymous poster hash: 773ff...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må dere snakke om og bli enige om.

Vår eneste regel er at man må teste seg hvis man har ubeskyttet sex med noen andre.



Anonymous poster hash: d0b1c...e6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde regel om at vi ikke skulle få følelser, ikke sex med felles kjente og evt t sex med andre skulle skje med kondom

Anonymous poster hash: 773ff...e26

Klarte han/hun å holde dette, da?

Selv er jeg fortsatt bekymret over ting jeg kan ha blitt smittet med og gruer meg til neste celleprøve.

Har snakket med så mange venninner som har måttet overvåkes og ta prøver av livmorhalsen, og det er bare så fail om jeg må det pga den ene idioten jeg har ligget med fast som ikke holdt løftet. :sur:

Han hadde ubeskyttet sex med 5-10 jenter i løpet av det året jeg hadde ham fast... Sa han etterpå...

Anonymous poster hash: c2fae...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste regelen vi hadde var at hvis han ville gjøre det ubeskyttet med meg (jeg var jomfru) måtte han bruke kondom med de andre fordi jeg ville ikke bli smittet med noe. Heller ikke med HPV.

Anonymous poster hash: c2fae...07c

Til alle andre som er i samme situasjon som denne ABen var: Ta HPV-vaksinen. Ja, det koster 4000kr eller noe, men er du jomfru og er født for sent til å få den gratis, finnes det knapt nok noe lurere du kan bruke penger på i løpet av livet dersom du har planer om å ha sex med noen som ikke er jomfru noen gang. Vi snakker ikke bare om at du slipper risikoen for livmorhalskreft som følge av HPV - som er grunn nok i seg selv - men i tillegg slipper du begge herpes-typenes (som over 70% er bærere av). Det er i og for seg grunn nok til at flere gutter burde vurdere den også, i tillegg til bla. strupe/munnkreft som HPV også kan forårsake.

redigering: Og bruk kondom eller avtal at dere ikke skal ha sex, eller ihvertfall ikke ubeskyttet sex, med andre. Og test dere. Hjelper lite at dere er eksklusive dersom en av dere hadde noe da dere begynte.

Endret av guttemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle andre som er i samme situasjon som denne ABen var: Ta HPV-vaksinen. Ja, det koster 4000kr eller noe, men er du jomfru og er født for sent til å få den gratis, finnes det knapt nok noe lurere du kan bruke penger på i løpet av livet dersom du har planer om å ha sex med noen som ikke er jomfru noen gang. Vi snakker ikke bare om at du slipper risikoen for livmorhalskreft som følge av HPV - som er grunn nok i seg selv - men i tillegg slipper du begge herpes-typenes (som over 70% er bærere av). Det er i og for seg grunn nok til at flere gutter burde vurdere den også, i tillegg til bla. strupe/munnkreft som HPV også kan forårsake.

redigering: Og bruk kondom eller avtal at dere ikke skal ha sex, eller ihvertfall ikke ubeskyttet sex, med andre. Og test dere. Hjelper lite at dere er eksklusive dersom en av dere hadde noe da dere begynte.

Vi hadde avtalt at han skulle bruke kondom med andre.

Han bare løy om det og avslørte det etterpå, og sa at han ikke brydde seg for det var jo ikke hans problem. Før hadde han alltid vært snill og en sympatisk person generelt.

Og jeg har vaksinert meg. Men vaksinen beskytter ikke mot alle typene. Får håpe det er nok...

Anonymous poster hash: c2fae...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde avtalt at han skulle bruke kondom med andre.

Han bare løy om det og avslørte det etterpå, og sa at han ikke brydde seg for det var jo ikke hans problem. Før hadde han alltid vært snill og en sympatisk person generelt.

Og jeg har vaksinert meg. Men vaksinen beskytter ikke mot alle typene. Får håpe det er nok...

Anonymous poster hash: c2fae...07c

Jada, jeg sier ikke at du har gjort noe galt. :) Men min erfaring er at nesten ingen jenter som har tenkt tanken på å ta Gardasil-vaksinen og beale selv, noe jeg synes er litt rart. Hadde sterkt vurdert det selv om jeg er mann, dersom jeg var jomfru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre å bare bruke kondom med han? Ikke særlig lurt å stole på menn som sier de bruker kondom med alle unntatt deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle andre som er i samme situasjon som denne ABen var: Ta HPV-vaksinen. Ja, det koster 4000kr eller noe, men er du jomfru og er født for sent til å få den gratis, finnes det knapt nok noe lurere du kan bruke penger på i løpet av livet dersom du har planer om å ha sex med noen som ikke er jomfru noen gang. Vi snakker ikke bare om at du slipper risikoen for livmorhalskreft som følge av HPV - som er grunn nok i seg selv - men i tillegg slipper du begge herpes-typenes (som over 70% er bærere av). Det er i og for seg grunn nok til at flere gutter burde vurdere den også, i tillegg til bla. strupe/munnkreft som HPV også kan forårsake.

redigering: Og bruk kondom eller avtal at dere ikke skal ha sex, eller ihvertfall ikke ubeskyttet sex, med andre. Og test dere. Hjelper lite at dere er eksklusive dersom en av dere hadde noe da dere begynte.

Gardasil beskytter IKKE mot herpes!

Anonymous poster hash: 821f5...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardasil beskytter IKKE mot herpes!

Anonymous poster hash: 821f5...408

sorry, det stemmer. Jeg tenkte på kjønnsvorter, ikke herpes. Innbilte meg sånn halvveis at det var det samme. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å bli enig om, er å forhold til eksklusivitet.

Er det greit å ha ennattsoppleg med noen fra byen? Er det greit å ha sex med en date? Er det greit å ha flere pulevenner? Er man pulevenner for å sammen utforske en felles interesse? Kan man ha en annen pulevenn for å utforske en annen interesse?

Folk tar slikt litt forskjellig.

Sjøl om en pulevenn er en pulevenn og ikke en kjæreste, har personen fremdeles krav på respekt. Det er opplagt at når den ene finner seg en kjæreste, er puleforholdet slutt, men hvordan melder man for hverandre at ting er på gang?

Følelser vil oppstå. Når folk puler, så knyttes de sammen. Vi mennesker er konstruert slik.

Enig i alt, bortsett fra det med følelser. En slags følelsesmessig forbindelse og et vennskap vokser nok ofte frem, men jeg mener at dette uansett er langt fra forelskelse eller dypere følelser.

Ærlighet og beskyttelse er det jeg selv ser på som uskrevne regler for en slik relasjon.

Anonymous poster hash: dc7c6...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i alt, bortsett fra det med følelser. En slags følelsesmessig forbindelse og et vennskap vokser nok ofte frem, men jeg mener at dette uansett er langt fra forelskelse eller dypere følelser.

Ærlighet og beskyttelse er det jeg selv ser på som uskrevne regler for en slik relasjon.

Anonymous poster hash: dc7c6...73d

Men hvorfor vil du la et vennskap og følelsesmessig forbindelse vokse frem med en du må kutte kontakten med etterpå?

Det er vanlig at en FF's nye kjæreste vil be ham kutte kontakten og blokkere tidligere sex-venner.

Hvis du har en person du kunne tenke deg å ha et langt vennskap med vil jeg anbefale å ikke ha sex.

Anonymous poster hash: c2fae...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...