Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Føler jeg spammer denne tråden her... men ville bare si at jeg er nå på min syvende dag med 1 tablett per dag, og da jeg kom ut av dusjen nettopp bare prellet huden av da jeg tørket meg... Og nå er jeg tørr som bare det.

Jeg som hadde blitt så brun og fin i syden :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Føler jeg spammer denne tråden her... men ville bare si at jeg er nå på min syvende dag med 1 tablett per dag, og da jeg kom ut av dusjen nettopp bare prellet huden av da jeg tørket meg... Og nå er jeg tørr som bare det.

Jeg som hadde blitt så brun og fin i syden :snurt:

Huffda! Men ja, det er bare noe man må regne med. Å ha flott og glatt hud under denne kuren er det bare å glemme :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har det bra med deg selv ellers? Utenom kuren liksom?

Fy faen så jævlig.... Håper denne bivirkningen er noe som går over, ettersom jeg skal 2 uker til syden nå straks!! Satt på restaurant igår, og holdt på å begynne å gråte helt plutselig. Av ingenting. Tenkte bare "Flaks jeg har solbriller på!!"

Ja, jeg har det superbra ellers! Ingenting å klage på. Håper det bare er en reaksjon og at den vil gå over så snart som mulig. Ikke noe gøy å ha det sånn over lenger tid! Bit tennene sammen og tenk på resultatet :) Jeg har én måned igjen og er så god som kvisefri. Silkemyk hud og null porer. Herlig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

jeg har en ganske dårlig nyhet, men er dere SIKKER på at dere vil høre den?

Jada, her deles alt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så veldig vonde ledd om dagen, ikke noe godt... :(

Også holder jeg på å skifte ham på leggene, ser ut som et verdenskart :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huden min er tørr,tørr,tørr..smører og smører..

Hva smører dere kroppen med?

Ellers har jeg fått mye flere kviser, som er VONDE. Flest i pannen, men også ved kjevepartiet. Fy fader ass.

Er nå på min 9 dag med 1 tablett om dagen.

Hvor lenge varer utbruddet man får? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er helt ny her, -får jeg beskjed når noen skriver mer under her, eller må jeg gå inn og se senere..? Finner vel ut av det :)

Jeg skrev innlegget over, men nå er jeg ikke anonym lenger!! :D

Har noen av dere blitt helt gul rundt øynene? Eller fått sånn merkelig gulfarge i ansiktet av og til?

I dag trapper jeg ned fra 3 til 2 ut juli - tror jeg...

Noen andre her som trappa ned i sommer?

Vet ikke vedr gul hud, men det kan være tegn på nedsatt leverfunksjon. Spiser du mye andre medisiner? Les pakningsvedlegget til iso, og snakk med legen.

Eller er det jo mange bivirkninger, blandt annet nedstemthet og sinne. Siden du har disse problemene fra før er det jo nærliggende å tenke at det kan forsterkes nå. Jeg har også vært mer moody på denne kuren, og har også hatt flere tyngre dager enn vanlig, i kombinasjon med tretthet og mangel på energi. Tror det er ganske vanlig.

Jeg spiste to tbl til dagen de to første månedene, og har siden tatt tre hver dag. Er ferdig idag faktisk og er veldig glad for det. Håper energien kommer fort tilbake! Men er usikker på om jeg hadde trappet ned, slik du tenker på å gjøre, det måtte i så fall vært pga humør og depresjon. Og det må jo du føle på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

450 tabletter er konsumert og jeg er ferdig!! :) :) :)

Sier derved hadet til skorper og sår i nesen, rødt ansikt, vond rygg og stive ledd, humørsvingningene, trette og røde øyner, energimangel, tretthet, tørre lepper og flassingen på haken. Og ha det til alle komedomer, white heade og vonde kviser. Huden er fløyelsmyk. Ikke en prikk noe sted å se.

Kuren har gått fint, men jeg er glad jeg er ferdig og jeg håper jeg slipper en andre kur senere. Lykke til dere andre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som er litt inn i kuren og føler dere ikke får effekt av den eller at det tar så lang tid, vennligst ikke les videre

Jeg gikk på denne medisinen i 6 måneder på 60mg per dag, min hudlege sa at 6 måneder er lenge og det burde holde, så trudde jeg og.

nå eksakt 1 måned etter at jeg ble ferdig med kuren så er den oljete huden tilbake som aldri før og jeg ser at nuppene og småkvisene kommer tilbake sakte men sikkert.

Men det er ikke noe uvanlig heller, noen må gå på kur nr.2 og til og med kur nr.3 for at det skal bli borte for alltid, så dette kom ikke som noe sjokk heller, men trudde bare virkelig at 6 måneder burde være nok med 60 mg, jeg ville bare dele dette med dere slik at hvis en av dere opplever det samme så ikke fortvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lotta! :D

Har hørt om andre som har hatt mindre tilbakefall etter at de sluttet Oslotur, men at det har gitt seg igjen. Kan det være en liten fase bare?

For min del plages jeg ikke med bivirkninger i det hele tatt for tiden. Nese-tørrhet har bare forsvunnet, jeg smører meg i ansiktet når jeg står opp og når jeg legger meg, og tørr hud er heller ikke noe problem. Har litt vondt i ryggen, men det har jeg fra tid til annen ellers også, så det trur jeg ikke nødvendigvis har noe med pillene å gjøre. Det er igrunn kun leppene jeg må passe på for min del. Flere som har opplevd at bivirkningene forsvinner? Effekten er vel der likevel vil jeg tru, og jeg får bare prise meg lykkelig for å være heldig på den fronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Lotta: Takk for svar!

Det med nedstemtheten er litt bedre for tiden, heldigvis! De to første ukene var et helvete, men nå er det tilbake til den "vanlige" ustabiliteten ;P

Men jeg merker at alt er et veldig tiltak. Men det går helt greit, så lenge jeg slipper dyp depresjon så skal jeg være fornøyd. Leppene er mindre tørre nå ohså. Har gått på 3 tabletter daglig i en måned nå, og de to første ukene på to. Jeg lurer på om de virker som de skal, siden leppene er mindre tørre? Er det ikke sånn at pillene viser effekt ved at leppene blir tørre? Jeg fikk et skikkelig utbrudd for et par uker siden, men nå begynner det sakte men sikkert å bli bedre. Nå er jeg ferdig med den første pakka, yeei! Two to go!

Gratulerer med ferdig kur! Er du fornøyd med resultatet? Er det vanlig at nedstemtheten og mangelen på energi blir et varig problem selv ETTER kuren? Uansett, -takk for svar, og håper virkningen varer!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3mnd inn i iso kuren nå, og den siste uka nå har eg hatt hovne lepper. Før har dei berre vert såre og tørre, men når eg våkna for ca. ei uka siden så var dei hovne og det har dei vert siden.

Noen andre som har erfart dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lenge siden dere har hørt fra meg nå. Jeg ville bare stikke hodet innom og si TOMMEL OPP FOR ISO! Alle timer jeg har stått foran speilet og irritert meg. Alle rundene med "kvisefjerner" i Photoshop. De dager er talte.

Aldri hadde jeg trodd denne kuren skulle hjelpe så mye! Så til alle dere fighters der ute, fortsett å slit dere gjennom dette. Det er SÅ verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Så bra å høre!! :D

Og takk for at du deler, du gir hvertfall meg mer håp! Har gått på de over en måned og merker ikke så mye egentlig... Leppene er ikke så tørre lenger, og det er nesten så jeg tror ISO ikke "biter" på meg... Men, jeg venter og ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei! Har fulgt en god stund med på denne tråden. Både før, under og nå som jeg er ferdig tenkte jeg å titte innom! For å være helt ærlig første gang jeg leste tråden ble jeg veldig skremt av alle de bivirkningene dere fikk! Men jeg bestemte meg for å starte likevel. Jeg fikk ikke noe utbrudd i begynnelsen i det hele tatt, og derfra gikk det bedre og bedre. Eneste bivirkningen var tørre lepper og hud. Men ikke sånn kjempe krise, hold med en vanlig leppomade og bodylotion. Eneste jeg investerte ekstra i var hudkremen. Jeg trenger egentlig ikke å dusje på en uke (og mer) fordi håret blir ALDRI fett, men så lenge klarer jeg ikke å la vær dusje. Så slapp av, dusjer oftere enn det! :D Men pillene har seriøst reddet livet mitt, elsker det!!! Så alle som er redde for å starte på disse pillene, IKKE HVER REDDE!! Ikke alle for så mange og veldig plagsomme bivirkninger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er inne i min 9. uke med denne FANTASTISKE kuren.

Jeg merket de første to ukene at huden ble EKSTREMT fet (merkelig nok ikke tørr), alle svarte prikker kom veldig synlig frem, og noen store kviser i kinn og hake dukket opp.

Etterhvert ble huden finere og finere, nå sitter jeg med en bitteliten på haka. Porene har trekt seg hel sinnsykt sammen, huden er glatt, tørr, og jeg slipper sminke meg igjen og igjen iløpet av en jobbdag, FANTASTISK. Men, huden min har ikke vært det spor tørr hittil i kuren, er det fordi jeg smører meg med gode kremer tro? Eneste som plager meg er litt stive ledd, tørre øyne, og litt tørre lepper.

Også må jeg bare spørre; er det bare jeg som har begynt å svette på overleppe/nese? Haha, har aldri hatt det psoblemet før, men det er det jammen meg nå. Må ta på litt talkum om morgenen liksom. Er det kanskje fordi porene i resten av ansiktet har trekt seg sammen, og svetten må ut et sted? Ikke vet jeg.

Jeg er hvertfall strålende fornøyd så langt, 4 måneder to go!

Jeg har også det problemet!! prøver å ta pudder på men det hjelper bare i noen få minutter for overleppen min er like svett igjen.. hmmm.. Har aldri vært sånn jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere som er ferdig og/eller har positive erfaringer deler deler dette med oss! Det gir motivasjon :)

Jeg ville bare komme med en liten oppdatering her fra syden.. Er på min 13ende dag med 1 tablett om dagen. Huden er knusk tørr og jeg må smøre med A-derma lotion mange ganger daglig. Har den også med på stranden, og smører etter hver gang jeg har badet. Har brukt opp halvparten av en 400ml på 2 dager. Leppene var helt grusomt tørre og begynte å bli sår for rundt 4 dager siden, men nå er de faktisk bedre. Smører ofte med lepomade. Uten om dette merker jeg ikke noen andre bivirkninger enda. (Var sikkelig deppa ca 7 dager inn i kuren, noe som varte i 2-3 dager. Men merker ikke noe til det nå! Takk gud :D

Håper det står bra til med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten ikke noe tørr i ansiktet (Til vanlig er jeg litt fet/oljete i T-sonen) Og normal til tørr ellers i ansiktet. Er fortsatt slik. Vil jeg mest sansynlig bli skikkelig tørr i ansiktet også, ettersom jeg har blitt det på kroppen? Hvis jeg ikke smører meg, blir klærne mine full av flass...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at de fleste blir tørre i ansiktet, men det er nok ikke alle, så du kan jo være heldig å slippe unna! Så fint at det går bra med kuren ellers :)

Jeg har fortsatt veldig vonde hofter, og går av og til som om jeg har gjort noe i buksa... Menmen, snaart ferdig! Er så verdt alle teite bivirkninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...