Gå til innhold

Strikkere, hvilket garn ønsker du deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe garn i gave til ivrige strikkere. Hva slags garn er lurt å kjøpe? De strikker mest votter, skjerf, luer, gensere og den slags.

Anonymous poster hash: 3e4c2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville blitt kraftig irritert hadde jeg fått garn i gave. Garn og farger foretrekker jeg å velge selv, etter at jeg har funnet en oppskrift, men det er meg!

Anonymous poster hash: 1cb90...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg vet de blir glad for garn, tråd, stoffer og alt mulig annet man kan lage ting av. Men vil ikke kjøpe noe dårlig som er vanskelig å bruke.

Anonymous poster hash: 3e4c2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de fleste tror jeg vil velge garn til prosjektene sine selv. Hadde heller satset på gavekort eller en strikkebok med byttelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandnes garn - Babyull Lanett liker jeg veldig godt. Synes det meste av Sandnes og Dale garn er supert, Rauma har også mye kult/spennende effektgarn og litt utenom det vanlige.

Jeg hadde blitt lei meg om noen ga meg garn fra en produsent som ikke kan garantere at ullen ikke har kommet fra sauer som blir mishandlet (drops).

Her i byen får du også 30 dager bytterett på garn hos Jens Hoff (så lenge de har merket og fargen inne), så om det blir helt feil for mottaker kan man alltids bytte.



Anonymous poster hash: bcbdb...e96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) De bor langt ute på landet, langt unna nærmeste garnbutikk, liker ikke å gå i butikker, og er for gamle til å shoppe på nett, så gavekort er ikke særlig aktuelt.

Strikkebøker kan jeg vurdere, men da blir det eventuelt stress med å bytte dersom de har den/ikke liker den, og når butikken er over en time hjemmefra er det ikke så kult. Men noe litt skikkelig garn som de ikke selger på dagligvarebutikken blir de glad for (i motsetning til dem bor jeg i by og har tilgang på spesialbutikker). Så skal sjekke ut tipsene deres :)

Anonymous poster hash: 3e4c2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å få garn i gave. Da blir det ofte typer og farger jeg ikke har tenkt på selv, gjerne med medfølgende oppskrift!;)

Hvis du vet hva de liker å strikke med, f.eks. tynt vs tykt garn, ull (tradisjonell eller superwash) vs blandinger/alpakka etc og husker å kjøpe nok til et prosjekt, så tror jeg det blir veldig populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Mja, jeg har jo fått mange strikkegaver av dem og vet sånn cirka hvordan resultatet pleier å se ut og hvor tykt garn de som oftest bruker, så jeg har litt å gå etter, men jeg klarer ikke å gjenkjenne om det er superwash eller hvilke merker de har brukt. Skal huske å spørre i garnbutikken hvor mye som er lurt å kjøpe til for eksempel et sett votter og lue :) Mønster er jeg mer redd for å kjøpe enn garn, ser så mange strikkere her på forumet som blir fornærmet om de får mønster... Ordentlig garn kan i det minste brukes til flere forskjellige ting avhengig av hva de ønsker å strikke.

Anonymous poster hash: 3e4c2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke kjøpe mønster. Du kan kjøpe mønsterhefter eller bøker, det kan sikkert være vanskelig for de å finne også siden ullgarn er mangelvare. Alternativt kan du gå på garnstudio sine sider og printe ut ulike mønstre selv. Siden du allerede har fått gaver, så har du jo en idé om hva de liker.

Fikk forresten selv en bok med vottemønstre lagetut fra rester av gamle ullplagg.Husker ikke hva den heter, men en slik bok med noen nøster garn til er sikkert en kjekk gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du legger ved mønster så er det jo bare et forslag :) Om de vil bruke garnet til å strikke noe annet enn det som mønsteret viser er det da helt greit.

Jeg hadde forøvrig IkKE blitt irritert om jeg hadde fått en så gøy gave som garn! Spør på garnbutikken du, dette er en omtenksom og gøy gave som viser at du har lagt merke til hvilke hobbier mottagerne har :)



Anonymous poster hash: a5f55...50b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bambusgarn er jo i skuddet for tiden. Vet ikke om det var her eller et annet sted(tror kanskje det var en blogg) noen anbefalte kombinert bomull/bambusgarn til å lage kluter med. Bomullen gjorde garnet sterkt, og bambusen skulle visst være noe desinfiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine tips her, tusen takk :)

Beklager, hvis det er et eget strikkeunderforum her har jeg ikke sett det, jeg sorterte tråden min under "hobby". Men om det finnes kan moderator gjerne flytte tråden om de gidder :)

Anonymous poster hash: 3e4c2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...